Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Podjazd na Pagórki???
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 14:55



Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Podjazd na Pagórki??? 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.03.2007 11:38
Posty: 759
Quad: Dobry Bashan nie jest zły!;)
PostWysłany: 06.03.2008 18:21 
DATA !!!

_________________
#68


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.05.2008 21:22
Posty: 221
Miejscowość: Skwierzyna
Imię: Robert
Quad: TRX 680FGA
Poprzednie quady: TRX 450R, LS250
PostWysłany: 22.10.2008 13:33 
Cześć.
Może trochę odświeżę temat bo chyba nie ma sensu prawie drugiego takiego samego zakładać.
Pytanie moje dotyczy techniki jazdy ośką (TRX450R) pod górki.
Już trochę pojeździłem, podstawy znam i jak na razie żadna górka mi się nie oparła, żadna w mojej okolicy :)
Robię to tak:
- 1 bieg
- rozpędzam się i utrzymuję silnik na takich obrotach w których ma dużo siły
- pochylam się do przodu i wjeżdżam.
Mój problem polega na tym, że TRX 450R ma słaby silnik przy małych obrotach już poniżej tych 3-4 tyś. obrotów jest słaby, stuka i puka :> na dodatek 1 bieg jest zestopniowany bardziej na prędkość niż na siłę, chodzi o to że minimalna prędkość na 1 biegu jest duża, nie da się jechać powoli. Nie pod każdą górkę da się pójść "pełnym ogniem", są sytuacje gdzie nie ma jak się rozpędzić i inne takie, sami na pewno wiecie o czym mówię :)
Co zrobić w sytuacji kiedy brakuje siły pod górkę ? kiedy quad mi się zatrzyma przy samym końcu ? Czy da się jeszcze podjechać czy muszę powoli się cofnąć kontrolując quada przednim hamulcem ?
Może stosuje się jakaś technikę, zastanawiam się czy może da rade jechać pod górkę na 1 biegu na pół-sprzęgle ? w ten sposób utrzymywałbym silnik na obrotach na których ma siłę a sprzęgłem dawkował moc na koła, ma to jakiś sens ?


 
Profil Gadu-Gadu
A.P.T. Poznań Team - Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.06.2008 21:40
Posty: 1046
Miejscowość: Puszczykowo/Mosina/Poznań
Quad: czarna pralka
Poprzednie quady: KQ700, YFM660R, KXR250
PostWysłany: 22.10.2008 14:01 
IMHO wciąganie się pod górkę na półsprzęgle może zaowocować tylko szybkim jego spaleniem. Dojechanie do 3/4 górki, utknięcie i później próba ponownego ruszenia skończy się tylko buksowaniem kół i zakopaniem się.
Ja u siebie jak nie ma możliwości rozpędu to ciągnę cały czas na 1 biegu - skutkuje jak narazie. Chociaż trzeba dokładnie wyczuć kiedy odpuścić gaz aby na samym szczycie nie zrobić świecy (mimo maksymalnemu pochyleniu się do przodu)
Dla przykładu w niedzielę kilkakrotnie wjeżdżałem pod jedną stromiznę na 1 biegu i było ok. Następna próba już nieco rozluźniony na samym szczycie quad stanął mi dęba i tak został (na szczęście) a ja na plecach zsunąłem się ze szczytu.

_________________
Polaris 850 XP EPS Stealth Black
Mój kanał YT
"Bo trzeba zapier......., to jest OFF-ROAD CHŁOPIE." by kriss_pp


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 18 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 32 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.