Regulamin imprezy przeprawowo integracyjnej
RIVER RIDE
Zasady Ogólne
1. Załogę stanowi kierowca na dopuszczonym do ruchu drogowego quadzie . Rozróżnia się podział na kategorie 2x4 i 4x4.
2. Pojazdy muszą posiadać ważne badania techniczne, ubezpieczenie OC, a uczestnicy NW.
3. Do rajdu zostaną dopuszczone pojazdy, całkowicie sprawne technicznie, bez wycieków płynów i ze sprawnie działającymi układami stanowiącymi warunek dopuszczenia do ruchu.
4. Organizator zastrzega sobie prawo do sprawdzenia stanu technicznego pojazdu przed startem.
5. Obowiązkiem załogi jest posiadanie sprawnego telefonu komórkowego oraz taśmy lub linki holowniczej.
6. Na trasie imprezy obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu, a organizator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia badania alkomatem w przypadkach wyjątkowych.
7. Zabrania się wycinki, okorowywania, oraz rozjeżdżania zdrowego drzewostanu.
8. Zabrania się pod groźbą dyskwalifikacji zakładania na drzewa lin stalowych bez użycia taśm opasujących.
9. Zabrania się korzystania przy budowie przepraw z drzewa zgromadzonego dla potrzeb gospodarki leśnej.
10. Zabronione jest poruszanie się po polach uprawnych i uprawach leśnych.
11. Na trasie rajdu obowiązują przepisy ruchu drogowego, a na odcinkach przechodzących przez gospodarstwa oraz osiedla ludzkie i w ich bezpośrednim sąsiedztwie prędkość zostaje ograniczona do 15 km/h. Złamanie powyższego punktu grozi dyskwalifikacją.
12. Trasę należy pokonać ściśle według wskazówek organizatora.
13. Dopuszcza się oraz zaleca współdziałanie, oraz wzajemną pomoc między załogami.
14. Warto wyposażyć się w odbiornik GPS.
15. Na trasie obowiązuje zakaz rozpalania ognisk.
16. Uczestnicy mają obowiązek nie pozostawiać na trasie śmieci.
17. Jakiekolwiek próby nie sportowego zachowania, manipulacji z kartami drogowymi oraz pieczątkami oraz próby oszustwa będą karane dyskwalifikacją.
18. Załoga zobowiązuje się: wypełnić zgłoszenie, wpłacić wpisowe, nakleić na pojeździe numery startowe oraz naklejki sponsorów dostarczone przez organizatora.
19. Uczestnicy biorą udział w imprezie na własną odpowiedzialność, co potwierdzają w zgłoszeniu, a organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w czasie jej trwania w stosunku do uczestników oraz osób trzecich.
20. Podpisując zgłoszenie uznaje się, że załoga zapoznała się z regulaminem i zobowiązuje się go przestrzegać jak również stosować się do przepisów ruchu drogowego.
21. Od startujących wymaga się szczególnego poszanowania przyrody.
22. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania lub zmiany niektórych odcinków rajdu w przypadkach uzasadnionych.
23. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie i niezwłocznie zobowiązuje się o takowych informować.
24. Ze względu na przeprawowy charakter rajdu załogi mogą liczyć na pomoc organizatora tylko w przypadkach skrajnych i uzasadnionych.
25. Użycie narzędzi tnących a zwłaszcza pił jest dopuszczalne tylko przy budowie przepraw ze wcześniej znalezionych/przygotowanych drzew i z materiałów nie będących składem na potrzeby gospodarki leśnej.
26. Wjazd na próby przejazdu nie jest obowiązkowy i przed podjęciem takiej decyzji należy zapoznać się ze stopniem ich skomplikowania.
TRASA
1. Długość trasy wynosi ok. 100 km.
2. Na część nawigacyjno przeprawową przewidziano limit 24 godzin.
3. Godzina startu i zakończenia rajdu (zdania kart drogowych) jest ściśle określona. (wywieszka w bazie)
4. Zabrania się jazdy poza terenami nie objętymi trasą rajdu.
5. Zabrania się wprowadzania zmian w oznaczeniu trasy, a wszystkie niezgodności takie jak braki pieczątek na próbach należy niezwłocznie zgłaszać organizatorowi.
6. Wszelkie manipulacje karane będą dyskwalifikacją.
7. Impreza ma charakter zamknięty i po trasie mogą poruszać się tylko pojazdy zgłoszone organizatorowi.
8. Orientacja na trasie: Uczestnicy otrzymają fragment mapy topograficznej, na którym zostaną naniesione wskazówki nawigacyjne. Lecz większość trasy zostanie oznaczona fragmentami kolorowej taśmy . Miejsca trudniejsze stanowiące próby przejazdu zostaną oznaczone dwoma rodzajami taśmy oraz plakietką i tam też będą znajdować się pieczątki potwierdzające przejazd. W miejscach gdzie droga na mapie topograficznej się skończy należy wypatrywać trasy otaśmowanej lub kierować się współrzędnymi GPS .
9. Odbiornik GPS: W czasie rajdu można będzie napotkać próby możliwe do odnalezienia za pomocą urządzeń GPS. Jeśli ktoś nie posiada warto do poszukiwań zintegrować się w małe zespoły.
10. Odcinek nocny: Po przejechaniu trasy dziennej, po zmroku uczestnicy otrzymają mapkę oraz wskazówki GPS i wyruszą na poszukiwania punktów ukrytych w terenie zaznaczonych na mapce. (pieczątki i znaki graficzne)
11. Dodatkowo wszyscy otrzymają zestaw 5 pytań z dziedzin quadowych i nie tylko dodatkowo punktowanych.
12. Zadanie specjalne. Celem próby jest odnalezienie i potwierdzenie wskazanego miejsca w obszarze zawodów.. Cel zadania zostanie ujawniony zawodnikom przed startem.
KARTA DROGOWA
1. Karta drogowa zostanie zaplombowana przez organizatora przed startem i przyczepiona do pojazdu.
2. Uczestnicy dokonują wpisu w rubrykach: Nr startowy, imiona i nazwiska załogi, dane pojazdu. Karta jest podstawą do klasyfikacji końcowej w imprezie i po zaplombowaniu należy pilnować, aby nie została zniszczona i nie uległa zerwaniu. Zerwanie karty jest równe dyskwalifikacji!!! (przytwierdzona karta to jedyne potwierdzenie zaliczenia pieczątek) Karta zawiera rubryki na pieczątki prób przejazdu, dane załogi, oraz pola na wpis znaków graficznych spotkanych na trasie.
3. Pieczątki na karcie muszą być odbite czytelnie i we właściwych miejscach!
4. Kartę należy zdać w bazie rajdu przed upływem limitu czasu! (odczepiając od pojazdu tylko pod okiem organizatorów)
5. Załoga rezygnująca z rajdu ma obowiązek poinformowania organizatora oraz zdania karty drogowej.
KONSPEKT
Konspekt otrzymają zawodnicy przed startem. Zawiera on opis w punktach szlaku oraz zadań podczas trwania całego rajdu. Ma on pomóc zawodnikom w sprawnym pokonaniu trasy.
KLASYFIKACJA
1. Rozróżniamy klasy: ATV 4X4, ATV 4X2.
2. Wygrywa załoga, która zdobędzie najwyższą ilość punktów ze wszystkich konkurencji.
3. Na końcowy wynik mają wpływ konkurencje:
a. Ilość pieczątek w karcie drogowej
b. Ilość znaków graficznych w karcie drogowej
c. Uzyskane punkty karne z sekcji obserwowanej.
d. Zadania specjalne
e. Pytania testowe
4. Nagroda fair-play – Tytuł ten zostanie przyznany jednej z załóg w głosowaniu zawodników i sędziów po rajdzie. Każdy uczestnik umieszcza głos na karcie drogowej wpisując numer wytypowanej załogi.
5. Punktacja:
a. Zaliczenie „PP”: 200 pkt.
b. Punkt kontrolny graficzny: 50 pkt.
c. Zadanie specjalne: 500 pkt.
e. Pytania z testu odcinka nocnego 21pkt. za 1 pytanie.
f. Sekcja obserwowana pkt. Karne wg tabeli.
g. Przekroczenie limitu czasu (nie zdanie karty drogowej) od 1 min do 30min = 500 pkt. karnych.
h. Przekroczenie limitu czasu powyżej 30 min = dyskwalifikacja.
i. Zerwanie karty drogowej = dyskwalifikacja.
Organizator: TeamExtreme Płock
Krzysztof Wronowski tel 601 435 618
Email:
[email protected]