Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - 32 Edycja rajdu Dakar Argentyna-Chile
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 25.04.2024 20:47



Odpowiedz  [ 869 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 58  Następna
32 Edycja rajdu Dakar Argentyna-Chile 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.06.2004 16:31
Posty: 590
Miejscowość: Chełm
Quad: Honda TRX 450R
PostWysłany: 30.11.2009 17:30 
32 Edycja rajdu Dakar Argentyna-Chile
Mimo, iż do rozpoczęcia 32 edycji rajdu Dakar pozostał jeszcze miesiąc, już dziś pora zebrać wszystkie najważniejsze informacje i przedstawić je żądnym wiedzy forumowiczom. Także zapraszam do krótkiej lektury, z której dowiecie się podstawowych informacji i ciekawostek na temat Dakaru 2010. Zapraszam przed monitory:

Rok 2009 - Nowa formuła:


Jak wszyscy dobrze pamiętamy Dakar doczekał się nowej formuły poprzez zdarzenia, które miały miejsce w Afryce. Wszystko zaczęło się w roku 2008, który zaskoczył nas niespodziewanym odwołaniem rajdu z przyczyn bezpieczeństwa, a wrzawa na temat przyszłości Legendy trwała bardzo długo. Krótko po tym zdarzeniu mówiło się nawet o całkowitym zaprzestaniu jego organizacji. Na szczęście organizatorzy stanęli na wysokości zadania i nie pozwolili legendzie umrzeć. 2009 rok przeniósł nas do Ameryki Południowej, a zawodnicy mieli za zadanie zmierzyć się z trasą ponad 9500 km z Argentyny do Chile. W ramach rajdu zostały przewidziane takie atrakcje, jak relaksacyjna przeprawa na ogromnych wysokościach oraz opalanie się na pustyni Atacama. Mimo ogromnej odległości w stosunku do starej bazy rajdu i wielu niewiadomych, nikogo nie zdziwił fakt, iż 30 edycja zgromadziła rzesze żądnych przygód kierowców i czołowe fabryczne teamy.
Image

Rok 2010 - Trasa:

Kolejny rok i kolejne modyfikacje, jeśli chodzi o trasę rajdu, a wszystko po to, aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić przygodę, która czeka na zawodników w Ameryce Pd. W tym roku mapa pokazuje nam ponad 9000 km wymagającej trasy, z czego około 4800 km to odcinki specjalne (liczba ta jest o prawie 700 km krótsza niż w tamtym roku). Należy także zaznaczyć, że trasa w tym roku przebiegać będzie w kierunku przeciwnym niż to miało miejsce w 2009. Zabieg ten ma sprawić iż rajd będzie jeszcze cięższy niż poprzednio, rzucając zawodników bardzo szybko na głęboką wodę jaką niewątpliwie będzie pokonywanie pustyni Atacama.
Według strony Dakaru cały rajd można podzielić na 3 akty:
Act 1: znajdując odpowiednie tempo
Już podczas pierwszych 3 dni rajdu zawodnikom postawiono zadanie przejechania ponad 1600 km, co ma być tylko rozgrzewką przed prawdziwymi wyzwaniami. Będzie to doskonała okazja dla bardziej doświadczonych zawodników, aby wyrobić sobie odpowiednią pozycję oraz umocnić ją. Wbrew pozorom może to być bardzo kluczowy etap rajdu, ponieważ cenny czas zyskany tutaj, może zaważyć na końcowej klasyfikacji. Już pod koniec aktu 1 zawodnicy będą mogli zasmakować namiastki pustynnego ścigania - pojawią się pierwsze małe wydmy niedaleko Fiambali.
Act 2: Wydmy Atacamy !
Z czystym sumieniem powiedzieć można, iż właśnie tutaj czekają nas największe emocje. Mowa o pustyni Atacama, którą tym razem zawodnicy pokonywać będą od strony przeciwnej w stosunku do zeszłego roku. Niewątpliwie będzie to prawdziwy test dla człowieka i maszyny, a niekończące wydmy oraz piasek będą towarzyszyć zawodnikom przez co najmniej 5 etapów.
Act 3: Drogi pełne zmian
Ostatni już akt, według organizatorów, ma charakteryzować się niezwykłą różnorodnością pokonywanej trasy. Codziennie zawodnicy będą mogli doświadczyć różnych rodzajów nawierzchni poczynając od dobrze wszystkim znanego piasku, poprzez różnego rodzaju nawierzchnie. W ostatniej części rajdu na zawodników będą czekać 3 najdłuższe odcinki, każdy mający ponad 700 km.
Image

Zawodnicy i Teamy:

Zaledwie kilka dni temu ukazały się oficjalne listy startowe na stronie Dakaru. Mimo, iż frekwencja jest niższa niż w roku 2009 ( i to o ponad 100 załóg z różnych klas), nadal rajd może się pochwalić oszałamiającą liczbą 372 załóg w tym - 184 motocykle i quady, 138 samochodów i 50 ciężarówek będzie starało się pokonać niebagatelną trasę ponad 9000 km zróżnicowanego terenu. Jeśli chodzi o gwiazdy, na listach startowych nie zabrakło takich nazwisk, jak Coma, Despres, De Villiers, Peterhansel czy Chagin.
Mogłoby się wydawać, że jak co roku walkę o czołowe miejsca zapewnią nam dwa obozy - niebieskich (Volkswagen) oraz czerwonych (Mitshubishi). Niestety dobrze nam znany światowy kryzys przyczynił się do podjęcia decyzji o nie wystawieniu teamu przez Mitshubishi. Mocny w tym roku wydaje się Team X-Raid GMBH ze swoimi BMW oraz byłymi kierowcami ze stajni czerwonych - Stephanem Peterhanselem oraz Nanim Romą. Trzecim znanym kierowcą będzie Guerlain Chicherit. Kiedy w 2007 roku Robby Gordon stanął na starcie Dakaru w swoim Hummerze nikt nie myślał, że będzie liczył się w walce o czołowe pozycje. Na 2010 rok jego team - Robby Gordon Motorsports wystawił aż 3 pojazdy, za których sterami zasiada oprócz Gordona - Carlo De Gavardo oraz Ronn Bailey. Mówiąc o ekipach należy tutaj zaznaczyć obecność dobrze znanej wszystkim marki, która w tym roku wystawiła 2 auta. Mowa tutaj o Subaru (model Forester)! Auta jadą w Teamie BARATEC, a za ich kierownicami zasiądą Gabriel Pozzo oraz Yoshio Ikemachi. Nie wiem jak wy ale ja jestem ciekaw z jakiej strony zaprezentuje się auto projektowane specjalnie z myślą o 31 edycji Dakaru :) Jeśli chodzi o jednoślady kolejną sensacją jest brak fabrycznych teamów KTM'a. Informacja ta została podana do wiadomości już bardzo dawno, a oficjalną tego przyczyną są nowe przepisy w regulaminie rajdu. Na szczęście dla zawodników KTM nie zapomniał o użytkownikach swoich maszyn i postanowił wysłać na rajd ciężarówkę serwisową. Bardzo miły ukłon ze strony pomarańczowych :)

Tutaj krótki filmik prezentujący niebieskiego potworka


Image

Polacy w 31 edycji rajdu:

Już od kilku lat tradycją jest, iż na starcie Rajdu Legendy nie może zabraknąć Polskich załóg. Tak też stało się i w tym roku. Orlen Team znów wystawia swoją załogę, w której barwach wystartują Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin w swoim Nissanie Pick Up. Na motocyklach zasiądą Jacek Czachor, Marek Dąbrowski oraz Jakub Przygoński. Oczywiście oprócz reprezentantów Orlen Teamu, na trasie rajdu będziemy mogli także zobaczyć inne maszyny pilotowane przez Polaków. W klasie samochodów startują także Robert Szustkowski i Jarosław Kazberuk w Mitshubishi oraz Aleksander Sachabiński i Arkadiusz Rabiega w Toyocie. W klasie motocykli czwartym reprezentantem Polski będzie Krzysztof Jarmuż jadący na Hondzie w barwach Honda Team Europe / Dakarsport.com. Wśród ciężarówek także mamy swoich reprezentantów - Grzegorz Baran, Rafał Marton oraz Paweł Zborowski będą podróżowali MAN'em który będzie także wsparciem dla Szustkowskiego i Kazberuka (według list należą oni do jednego teamu - SPEED FACTORY). Po wielkim sukcesie w zeszłorocznej edycji i w tym roku kolejny Polski zawodnik rzuca wyzwanie wymagającym bezdrożom Ameryki południowej. Reprezentant klasy, która chyba nas najbardziej interesuje. Oczywiście mowa tutaj o zdobywcy 3 miejsca w klasie quad - Rafale Soniku, który znany jest także polskim quadowcom przez trudy rajdu jako SuperSonik !

Quady na Dakarze:

Z roku na rok zainteresowanie wszędobylskimi czterokołowcami rośnie. Nie inaczej jest na Dakarze. Co roku wielu nowych riderów decyduje się pokonać trasę rajdu na quadzie. W tym roku, według list startowych, zobaczymy ponownie 29 maszyn (taka sama frekwencja była w roku poprzednim). Oczywiście nie zabraknie takich nazwisk jak Patronelli, Gonzalez czy Machacek. Cieszy bardzo fakt, iż ponownie na starcie zobaczymy naszego reprezentanta Rafała Sonika, który z pewnością będzie chciał powtórzyć świetny wynik z poprzedniej edycji. Na chwile obecną z mojej strony jest to krótka wzmianka jeśli chodzi o zawodników. Co do strony technicznej Seba powinien ujawnić niedługo garść ciekawych informacji na które z pewnością czekacie.

W przeciągu tygodnia mam zamiar napisać jeszcze kilka informacji, które rzucą Wam lepsze światło na tegoroczną edycje.
Zdjęcia zaczerpnięte z terenowo.pl oraz oficjalniej strony rajdu - http://www.dakar.com

_________________
Pozdrawiam Zippo


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
ATVFunsQuad Member
ATVFunsQuad Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.11.2007 21:55
Posty: 3986
Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaśCię PolarisĂłw :D
PostWysłany: 30.11.2009 17:32 
Re: 31 Edycja rajdu Dakar - Argentyna-Chile
Część techniczna:

W tegorocznej edycji Dakaru Rafał jechał na quadzie Yamaha Raptor 700.Pojazd przygotowany przez zagraniczną firmę nie zachwycał - mimo, że pozwolił Rafałowi zdobyć podium to posiadał szereg niedoróbek, które usuwano w trakcie trwania rajdu. Mając to na uwadze, przygotowaniami pojazdu do najbliższego rajdu zajął się prywatny warsztat Rafał i triumfator ostatniej edycji rajdu Dakar Josef Machacek ( który podjął się zaimplementowania nowego, większego silnika) . Hybryda - bo ciężko określić jednym słowem co to jest, powstała na bazie sprawdzonej konstrukcji japońskiego producenta, jednak żaden element nie obył się bez modyfikacji. Każda śrubka, elementy układu przeniesienia napędu, zawieszenie, plastiki, rama, bak ( w tym wypadku baki) paliwa, silnik itd. został odpowiednio zmodyfikowany. Poniżej zdjęcia jeszcze z etapu "produkcji" Sonikowozu

Image

Prawda że widać subtelną różnicę..... dłużej, szerzej, niżej 8)
Image

tym razem układ smarowania i chłodzenia oleju zostały dopracowane do perfekcji
Image

Image

jako uzupełnienie oświetlenia - dwa spoty S1100
Image

Sukcesywnie będę zamieszczał materiały z budowy, by finalnie pokazać Wam jak wygląda gotowa maszyna, która obecnie jest już w drodze na nowy kontynent.


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.08.2004 19:07
Posty: 180
Miejscowość: Kolbudy / Gdańsk
Quad: taki tam...
PostWysłany: 30.11.2009 17:48 
Re: 31 Edycja rajdu Dakar - Argentyna-Chile
grubo...
Widać że wyciągnięto wnioski co do wysokości i szerokości..

_________________
TUNEZJA 2009


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.11.2006 15:20
Posty: 2810
Miejscowość: Poręba Wielka gm.Niedźwiedź
PostWysłany: 30.11.2009 17:53 
Re: 31 Edycja rajdu Dakar - Argentyna-Chile
Zippo22 witam po długim czasie nieobecności na forum. :cfa:
Bez Ciebie słabo widziałbym dakarowe relacje :faj:


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 30.11.2009 18:07 
Re: 31 Edycja rajdu Dakar - Argentyna-Chile
A ja pamiętając burzliwe dyskusje i udowadnianie sobie wyższości Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy z satysfakcją zauważę:

Jednak Elka ;)

Cały quad wygląda bardziej jak do super moto niż do rajdu offroadowego :szok:

Czekam również z niecierpliwością na kolejne materiały...

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Moderator Działu Yamaha
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.05.2008 10:35
Posty: 775
Miejscowość: Bielsko-Biała
Quad: YFZ450 & Banshee`89
PostWysłany: 30.11.2009 18:14 
Re: 31 Edycja rajdu Dakar - Argentyna-Chile
Oj pięknie się relacja zapowiada.Czekam z niecierpliwością na kolejne fotki sprzętu.

_________________
Prawdziwa pasja to taka, dla której poświecisz każdą sekundę wolnego czasu...
#152 ATV Bielsko-Biała
Pozdrawiam, Grexik :diabeł:


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.07.2008 11:28
Posty: 775
Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
PostWysłany: 30.11.2009 18:17 
Re: 31 Edycja rajdu Dakar - Argentyna-Chile
Seba_gtc napisał(a):

Josef Machacek ( który podjął się zaimplementowania nowego, większego silnika)

Wie ktoś może co to za silnik i jakie ma parametry?


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 21.08.2007 11:22
Posty: 677
Quad: Renegade 570, DS450, Rotax 125 kart
Poprzednie quady: 300EX, R660, Outlaw 525
PostWysłany: 30.11.2009 18:30 
Re: 31 Edycja rajdu Dakar - Argentyna-Chile
stanisław napisał(a):
Seba_gtc napisał(a):

Josef Machacek ( który podjął się zaimplementowania nowego, większego silnika)

Wie ktoś może co to za silnik i jakie ma parametry?


Też dołączę się do pytania.Moim zdaniem to silnik z jakiegoś motocykla.
Faktycznie maszyna robi oszałamiające wrażenie.


 
Profil
Moderator Działu Side by Side

Rejestracja: 24.10.2005 21:20
Posty: 2017
Miejscowość: Podgrodzie
Quad: SxS - silnik - pierwsze odpalenie
PostWysłany: 30.11.2009 18:34 
Re: 31 Edycja rajdu Dakar - Argentyna-Chile
Jeśli Machacek to pewnie TDM czy jak go tam się pisze.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.11.2006 15:20
Posty: 2810
Miejscowość: Poręba Wielka gm.Niedźwiedź
PostWysłany: 30.11.2009 18:39 
Re: 31 Edycja rajdu Dakar - Argentyna-Chile
Seba78 napisał(a):
TDM

prawie jak TDI :^^D:
czyli że co Machacek nie jedzie - ta?


 
Profil Gadu-Gadu
ATVFunsQuad Member
ATVFunsQuad Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.11.2007 21:55
Posty: 3986
Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaśCię PolarisĂłw :D
PostWysłany: 30.11.2009 18:50 
Re: 31 Edycja rajdu Dakar - Argentyna-Chile
2can napisał(a):
Jednak Elka ;)


Nieeeee :P:P :figielek: zmyłka na potrzeby zdjęć..... potrzymam Was trochę w niepewności :uśmiech:

stanisław napisał(a):
Wie ktoś może co to za silnik i jakie ma parametry?


Ja wiem, ba nawet z hamowni wykresy posiadam :P:P

ale niczym Tajemnicę Poliszynela do czasu startu zachowam dla siebie :lol2: :DDD:

norbi napisał(a):
prawie jak TDI :^^D:


niestety nie

norbi napisał(a):
czyli że co Machacek nie jedzie - ta?


Oczywiście że............................. jedzie 8). Australię wygrał dla rozgrzewki :)

Ja osobiście ciekaw jestem czy wystartuje - a jeśli tak to jak pójdzie Tomasowi Kubienie.


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Moderator Działu Yamaha
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.05.2008 10:35
Posty: 775
Miejscowość: Bielsko-Biała
Quad: YFZ450 & Banshee`89
PostWysłany: 30.11.2009 18:57 
Re: 31 Edycja rajdu Dakar - Argentyna-Chile
Seba_gtc to dawaj jeszcze jakieś fotki albo coś.Bo teraz tak podburzyłeś atmosferę,że szok! :szok:

_________________
Prawdziwa pasja to taka, dla której poświecisz każdą sekundę wolnego czasu...
#152 ATV Bielsko-Biała
Pozdrawiam, Grexik :diabeł:


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 21.08.2007 11:22
Posty: 677
Quad: Renegade 570, DS450, Rotax 125 kart
Poprzednie quady: 300EX, R660, Outlaw 525
PostWysłany: 30.11.2009 19:42 
Re: 31 Edycja rajdu Dakar - Argentyna-Chile
Ohlins? 85 km?

;)


 
Profil
ATVFunsQuad Member
ATVFunsQuad Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.11.2007 21:55
Posty: 3986
Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaśCię PolarisĂłw :D
PostWysłany: 30.11.2009 20:16 
Re: 31 Edycja rajdu Dakar - Argentyna-Chile
A no Ohlins :)


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.07.2008 11:28
Posty: 775
Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
PostWysłany: 30.11.2009 20:31 
Re: 31 Edycja rajdu Dakar - Argentyna-Chile
Nie no nie żartuj sobie tylko dawaj te wykresy bo umrę z ciekawości :) Chociaż napisz jaka moc, albo skąd to silnik. Nie daj się prosić. :blagam:


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 869 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 58  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.