Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - EnduRomania
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 29.04.2024 11:46



Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
EnduRomania 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.05.2005 23:16
Posty: 1602
Miejscowość: ALCATRAZ TEAM Warszawa-Białołęka
Quad: Can-Am 800: super silnik a reszta taka sobie
PostWysłany: 22.06.2005 11:27 
Doskonałe wyniki Polaków !!!
Czapki z głów.
Gratulacje !

_________________
ALCATRAZ ;)


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 21.04.2009 21:38 
Re: EnduRomania
Przypominam nieco tą wspaniałą imprezę , warto na pewno jechać i przeżyć przygodę życia. Impreza inna niż wszystkie , dla fanów jazdy w górach , poniżej poglądowy widok na bazę majowej edycji:

Image

Image

Jeżeli chcesz się ujeździć na maxa w terenie przypominającym Tatrzański Park Narodowy w dodatku legalnie to jest impreza dla Ciebie. Nie goni cię czas ( masz całe 5 dni na znalezienie punktów) ani trasa , organizator daje punkty w GPSa, papierowe mapy, kartę drogową i ruszacie w dziewicze tereny. Sami planujecie plan dojazdu do punktów i drogę oraz noclegi i tankowanie.
Koszt jedynie 138 EUR za quad/motocykl całkowity koszt wyjazdu waha się w granicach 2500 zł na osobę

-- dodano 20.04.2009 20:08 --

Tu jest link do ma Rumunii na Garmina:
http://mapcenter2.cgpsmapper.com/maplis ... 119&skip=5

[url=http://www.3fun.pl/forum/viewtopic.php?t=199]
Tu znajdziecie tłumaczenie i dokładny opis punktów kontrolnych słynnego Rajdu Enduromania rozgrywanego od 15 lat w Karpatach w niedalekim sąsiedztwie Transsylwańskiego księcia Vlada Drakuli. [/url]

Rajd legenda - wysokie góry, wspaniałe przeżycia , niezapomniana przygoda opisuję ją bliżej na stronie w dziale Offroad klik.

TU ZNAJDZIECIE ZDJĘCIA Z ENDUROMANI 2005

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Retired Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.06.2006 05:06
Posty: 3153
Miejscowość: localhost
Quad: ... xXx ...
PostWysłany: 21.04.2009 22:08 
Re: EnduRomania
Proponuję Wam wspaniałą przygodę - rajd rozgrywany od 15 lat , imprezę wspaniałą i niepowtarzalną , w 2005 roku miałem okazję przeżyć to na własnej skórze . Dzikie góry , ośnieżone szczyty sięgające 2500 mnpm, 1500 km do przejechania ...

oto jedna z przygód ,które mi się podczas tego rajdu przytrafiły:

Z całej Enduromanii najbardziej w pamięć zapadła mi pewna gwieździsta czerwcowa noc...

Przedostatni dzień zmagań na trasie rajdu Enduromania zmęczył nas gorączką sięgającą 37*C . Wczesnym rankiem ruszyliśmy z Baila Herculane pięknym , malowniczym szlakiem Dunaju biegnącym doliną pomiędzy górskimi pasmami. Jedziemy w dwie ekipy z Polski - TeamExtreme i Los Geriavitos trzy motocykle i Kingquad. Na kołach nawinięte już blisko 1000 km , na tyłkach odciski , na rękach odciski , już na dobrą sprawę nie wiem czy lepiej stać czy siedzieć. W planie mieliśmy zdobywanie punktów za 4 tyś czyli tych najtrudniejszych , najdalej położonych od bazy rajdu , na kołach po asfaltowych dojazdówkach zostało mniej niż pół bieżnika. Grupę podzieliła pogoda i trudy jazdy , w sumie po naradach okazało się że tylko ja mam jeszce wystarczającą ilość determinacji i samozaparcia by jechać po kolejne punkty. A ponieważ ambicja u mnie przeważa nad rozumem uparłem się jechać sam ok 180 km do punktu po pieczątkę. Mój team partner wraz z Los Geriavitos pojechał do odległej o 60 km wiochy szukać hotelu. W planach miałem "połknąć" te 240km bez zapuszczania się w extremalne drogi.
Pierwsza część planu poszła jak po maśle i po kilku godzinach i pokonaniu 180 km znalazłem się w punkcie wyjścia ale już z pieczątką za 4 tyś punktów , teraz wystarczyło "tylko" dojechać do noclegu , i tu zaczęły się schody , na początku dostałem SMSa "nie znaleźliśmy noclegu , jedziemy szukać dalej" i tu pojawiła się nazwa miejscowości oddalonej o kolejne kilkadziesiąt kilometrów . Słońce pożegnało dzięń piękną purpurą , ustępując miejsca rozgwieżdżonej nocy .
Ja wpatrzony w mapę z lekkim niepokojem stwierdziłem że czeka mnie samotna nocna jazda na orientacje przez dzikie górskie pasma Karpat , czegoś takiego jeszcze nie przeżyłem , zatankowałem przezornie do pełna zbiornik , dzięki któremu mogłem przemieścić się na odległość ok 240km i w drogę!
Możecie sobie wyobrazić : jadę sam nocą motocyklem dookoła mnie dzikie , bezludne tereny , droga to ścieżka kamienisto błotnista , często przegrodzona zwalonymi drzewami lub kamieniami , które z hukiem odpadły od skalnej ściany, kilkadziesiąt kilometrów do najbliższej osady ludzkiej , widać tylko to co w zasięgu reflektora . Nawiguję na GPSa , do którego wgrywam sobię wcześniej tracka z laptopa , bowiem nie mam Garminowskich map Rumunii i na ekranie widzę tylko białą plamę i czerwoną ścieżkę , która mnie wiedzie. Na początku szczęście mi sprzyja , dzikim fartem udaje mi się wybierać właściwe ścieżki na rozwidleniach i mój KTM dzielnie łyka kilometry. Ale szczęście musiało się kiedyś skończyć , a właściwie skończyła się droga... Już od kilkunastu kilometrów miałem wątpliwości , ścieżka , którą narysowałem za bardzo odbiegała od drogi , margines błędu był naciągnięty jak bycze jaja , aż wreszcie droga zamieniła się w dróżkę , dróżka w ścieżkę , ścieżka zaczęła zanikać , aż zatrzymałem się w głębokim wąwozie zakończonym wodospadem.
Kto zna specyfikę górskich ścieżek wie jak mylące bywają drogi zrębowe , drwale rozjeżdżają je tak , że wyglądają na główne drogi , tymczasem prowadzą do nikąd...
Na takiej drodze znalazłem się około godziny 24 , na domiar złego następny SMS mówił że w miejscowości docelowej nici z noclegu i jadą dalej. Laptop do ręki , czytam mapę , z 60 kilometrów dojazdu zrobiłem ok 30 , do przejechania zostalo... 130km, w Karpatach wioski są odległe od siebie niestety. Wyłączyłem motocykl i laptopa , zdjąłem kask i wtem dotarło do mnie w jakiej dziczy się znalazłem , dokoła mnie zapaliło się tysiące ogników , świetliki rozpoczęły swój godowy taniec , ja zamiast świetlików widziałem tysiące par ślepi gapiących się na mnie. Las w górach żyje swoim życiem , noc to pora kiedy ktoś na kogoś nieustannie poluje , dokoła słychać trzaski , pomruki , wycie ... No tak wycie , a ja jestem w Transylwanii , zaraz mnie zeżre jakiś wilkołak , oczyma wyobraźni widziałem już tytuły w gazetach "bezmyślny samotny motocyklista z Polski zginął rozszarpany przez dzikie bestie , na fragmentach kości rozrzuconych po lasach znaleziono ślady olbrzymich kłów..." Oczy zrobiły mi się okrągłe , czym prędzej uruchomiłem motocykl , zapaliłem światło , trochę mnie to uspokoiło , poczułem się bezpieczniej , kontrolki mrugały do mnie : damy radę. Zebrałem się w sobie , przedemną był jeszcze kawał drogi , a ja tą drogę musiałem najpierw odnaleźć. Po godzinie błądzenia doszedłem drogą prób i błędów do tego, że jedyna droga , którą mogę jechać to niewyględna ścieżyna pnąca się dosyć stromo w górę. Ścieżyna ta okazała się właściwą drogą , która poprzez pasmo górskie na wysokości 1200m poprowadziła mnie do malowniczej wioski , w której mieliśmy nocować , a w której koledzy noclegu nie znaleźli. Mimo późnej pory postanowiłem zbudzić autochtona , który miał podstęplować mi kartę drogową kolejnymi 4 tyś punktów. Dobijałem się dobrą chwilę zanim drzwi uchylił przede mną przyjaciel Enduromanii , oczywiście mocno zdziwiony co tak późną nocą robimy w górach i gdzie są moi koledzy. Zdziwienie jego sięgnęło zenitu kiedy wytłumaczyłem mu że jadę sam , myślę że mi nie uwierzył , bowiem wyszedł ze mną przed bramę i długo się rozglądał gdzie są moi towarzysze. Kiedy z plecaka wyciągnąłem laptopa spinając go z Gpsem ustaliłem swoją pozycję z wrażenia usiadł ze mną na murku i bez słowa przyglądał się jak przygotowuję sobię dalszą trasę przejazdu. Myślę że dostarczyłem mu pożywki do opowieści na długie zimowe wieczory:). Tego dnia zrobiłem najwięcej kilometrów na enduro w swoim życiu i w najtrudniejszych warunkach w moim życiu , dziś wspominam to jako wspaniałą przygodę , ale wtedy nie było mi do śmiechu , tym bardziej że w kolejnej wiosce noclegu nie było i w sumie na oparach paliwa dojechałem do większego miasteczka w którym w końcu koledzy załatwili nocleg o godzinie 4.30 nad ranem, o 6 była pobudka i dalsza jazda , ale to już inna historia.

Poniżej i dokładny opis punktów kontrolnych słynnego Rajdu Enduromania rozgrywanego od 15 lat w Karpatach w niedalekim sąsiedztwie Transsylwańskiego księcia Vlada Drakuli.

TU ZNAJDZIECIE ZDJĘCIA Z ENDUROMANI 2005

b]Punkty kontrolne Rajdu Enduromania
[/b]

Jak czytać opis:
-------------------------------------------------------------------------------------
w pierwszej linijce jest nazwa puktu:
Anina - biuro turystyczne Aurel’a
w kolejnej jest numer umieszczony na blaszce , który kopiujemy do karty drogowej:
201
Następna informacja to współrzędne geograficzne GPS
N45 O 05.169’ E21 O 50.727’
Wysokość punktu nad poziomem morza:
H=635 m
Informacja na której z map znajduje się punkt:
Caras Severin
Oraz dla jakiego rodzaju pojazdu jest do zdobycia:
OR- Offroad, RE- Pojazdy terenowe , TO- Turystyka
ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)
Brebu Nou – Semenic – Canton Cosava – Buhui – Anina (Aurel – biuro turystyczne) – Gara Gârliste – Valea – Gârliste – Garliste - ..........
Do biura turystycznego prowadzi odgałęzienie w punkcie YAUREL, parametry N45 O 04.822’ E21 O 51.029’ od głównej drogi Anina Bozovici, za ok. 100 m jest już to osiedle.

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI
KP 201 znajduje się w domu dawnego Enduromaniaka Aurel’a Dunaroaia, który założył w swoim domu, gdzie mieszka ze swoją żoną Ramoną i małą córeczką centrum informacji turystycznej.
- dojście do jeziora Buhui,
- Aurel ma dużo materiałów informacyjnych o regionie,
- Aurel jest dobrym przewodnikiem dla Endurowców i można poprosić go o pomoc,
- w razie konieczności można u niego przenocować,
- można obejrzeć ruiny starej elektrowni,
- Uwaga! Prywatna stacja paliw w Anina nie ma dobrego paliwa. Paliwo należy kupować na stacjach państwowych, ale te otwarte są do godziny 17:00. W razie potrzeby pomoże Aurel.


Image
-------------------------------------------------------------------------------------

Armenis Top / Libanu

507
N45 O 12.192’ E22 O 17.132’
H = 816 m
3 Caras Severin
4 OR
O9 / H9

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Ten KP znajduje się na górze nad wioską Armenis na lewym brzegu rzeki Timis (na zachód od trasy ogólnoeuropejskiej E70). Ten KP znajduje się na połączeniu dróg między strefą Plopu/Submargine i Semenic/Brerbu Nou. Ta droga wchodzi w połączenie dróg Mitau – Teregova Top. Żeby odnaleźć tę drogę z Armenis należy zjechać w dół z trasy E70 ulicą odchodzącą od ratusza (Primarie) w kierunku rzeki Timis, przejechać przez most, a po przejechaniu przez tory skręcić w lewo i zjeżdżać stromą / stromą drogą górską do samego punktu kontrolnego. Uwaga przy przejeżdżaniu przez tory, jest to główna linia Timisoara – Bukareszt – słynna trasa Orient – Expressu, nie ma szlabanów.

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

Sam KP 507 znajduje się na drzewie na skraju drogi. W pobliżu znajdują się wiśnie, które dojrzewają w lipcu. Właściciele tych drzew chętnie zapraszają Enduromaniaków na smakołyki z wiśni ;))

- stroma i trudna stroma droga górska

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Baile Herculane – Penisiunea Matei

N45 O 56.284’ E22 O 27.897’
H = 290 m
5 Caras Severin
6 OR, RE, TO
Q11/N12

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Brebu Nou – Slatina – Timis – Teregova – Domasnea – Plugova – Mehadia – Baile Herculane

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

KP znajduje się w Pensiunea (pensjonat) Matei (na połączeniu dróg Baile Herculane – Baia de Arama powyżej dużego rekreacyjnego jeziora: Valea Cern nr 33, km 7, tel. 0723-732183)

- piękny widok na jezioro i informacje o wapniach doliny Cern
- kurort z basenami termalnymi, który ma powyżej 2000 lat
- w pobliżu pensjonatu Matei znajduje się basen termalny na świeżym powietrzu (N44 O 55.321’ E22 O 26.697) i baseny termalne nad brzegiem rzeki (N44 O 55.058’ E22 O 26.217’)

Image

------------------------------------------------------------------------------------

Bazias

225
ok. N44 O 49.000’ E21 O 23.500’
H = 80 m
7 Caras Severin
8 TO, OR, RE
S3/--

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Anina – Sasca – Montana – Granic – Moldova Noua – Bazias – Socol – Zlatita – Naidas - Oravita

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

W tym rejonie Dunaj dociera na terytorium Rumunii. Ten rejon tworzy niewiele zabudowań w pobliżu zniszczonego dworca. Dotąd transportowany był koleją węgiel, wydobywany w Anian, a potem przeładowywany na statki na Dunaju. KP znajduje się na drzewie przed jedyną knajpą (Pescarusul Vesel – Wesoła Mewa) w Bazias, prowadzonej przez panią Firu Luminita (tel.: 0723-012460)

- bardzo stare i zniszczone miejsce, blisko granicy z Serbią, ale bez przejścia granicznego, przypomina dawno minione czasy.

Image

------------------------------------------------------------------------------------

Bigar

N44 O 39.904’ E22 O 06.173’
H = 550 m
9 Caras Severin
10 OR, RE
T8/S6

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Orsova – Mraconia – KP Firful Frasin – Biga – Cozla – Moldova – Noua – Bazias

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

KP znajduje się na baraku przed domem rodziny Mlezyva, która prowadzi tam czystą knajpkę. Adres brzmi Bigar 118 (tel. 0255-540022). Jest to drugi dom po lewej od kościoła katolickiego. Żeby dostać się do Bigar należy jechać drogą wzdłuż Dunaju i na parametrach N44 O 37.255’ E22 O 00.640’ (2BIGAR) odbić.

- piękna okolica, miła knajpka, można przenocować

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Bogâltin

207
N45O02.288’ E22 O 24.899’
H = 575 m
11 Caras Severin
12 OR, RE
P10/L11

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Wittmann – Cornereva - Bogâltin

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

KP znajduje się w knajpie ok. 100 m od kościoła na ulicy, która prowadzi na górę. Miejsce nosi nazwę „Magazin Mixt / Bar”, S.C. Osman SRL, właściciel Cristescu Pavel (tel.: 0723-965828, 0255-560072) i jest oddalona od głównej trasy Plugova – Cornereva o ok. 1,1 km.

- Bogaltin znajduje się u podnóża góry Arjana, piękne widoki, dobre trasy dla Enduro, dobry punkt wylotowy do KP Poiana Lunga – Sub Arjana – Casa lui Gheorghe Miorita (Tatarie).

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Borlova

N45o22.300’ E22o 20.942’
H = 310 m
13 Caras Severin
14 OR, RE, TO
M10/E10

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Do Borlova dojeżdża się z Caransebes 12 kilometrową drogą asfaltową i jest ostatnim osiedlem przed Muntele Mic – rejon Tarcu.

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

KP znajduje się u małżeństwa Ana i Zaharia Musteta, Borlova 268, Com. Turnu Rueni, Jud. Caras-Severin, tel.: 0040-0-721-426128

- pensjonat dla 18 osób, pokoje z łazienkami, w pobliżu plac campingowy, punkt strategiczny do Muntele Mic – rejon Tarcu, Zaharia jest jednym z najlepszych znawców terenów Enduro i kierowcą Enduro.

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Bradu Mosului
138
N45o11.515’ E22o10.956’
H = 948 m
15 Caras Severin
16 OR, RE
O9/H8

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Mehadica – Luncavita – Teregova – Bradu Mosului – Trei Ape Staudamm – Brebu Nou

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

Sam KP a138 na filarze nie zadaszonego placu spoczynku naprzeciwko leśniczówki Bradu Mosului, znajdującej się w najwyższym miejscu (948 m) drogi leśnej Teregova – Trei Ape.

- przez ten punkt kontrolny prowadzi najkrótsze połączenie tras między Teregova a Brebu Nou
- droga leśna jest w bardzo złym stanie, nie przejezdna dla samochodów osobowych.

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Bregheda Poiana / Łąka
202
N44o 47.489’ E22o 11.523’
H = 1020 m
17 Caras Severin
18 OR
S8/P8

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Brebu Nou – Semenic – Cosava Canton Ape – Flamânda – Putna – Eftimie Murgu – droga leśna przy młynach wodnych – wzdłuż doliny – na zachód poniżej szczytu Svinicea Mare (1224 m) do samego KP a202 w Poiana (łąka) Bregheda. Tam znajdują się również źródła rzeki Berzeasca, która wpływa do Dunaju. Stąd podążać należy drogą leśną do Eselnita nad Dunajem.

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

Sam KP 202 znajduje się przy drzewie ok. 10m od drogi leśnej.

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Camena Casa lui Tatu
519
N45o 07.141’ E22o 28.380’
H = 885 m
19 Caras Severin
20 OR, RE
O11/K11

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Camena jest wioską komuny Cornereva, znajdującej się na południe od chaty Wittmannsów.

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

Sam KP a519 znajduje się przy drzewie w wiosce w pobliżu domu rodziny Tatu. Dom ten znajduje się ok. 400 m od głównej ulicy. Wioska znajduje się w południowo-wschodniej części szczytu Cozia.

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Canicea
219
N45o 04.156’ E22o 21.389’
H = ca. 720 m
21 Caras Severin
22 OR, RE, TO
P10/K10-L10

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Brebu Nou – Teregova – Lunacavita – Poarta Pass – Domasnea – Canicea – (OR, RE)
Poiana Mare / Prislopu – Canicea – (OR)

4 km od trasy ogólnoeuropejskiej, dojeżdża się wąską drogą asfaltoą.

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

KP znajduje się w domu nr 30 na wsi Canicea u rodziny Izbasa (Emilia & Iosif, tel. do sąsiadów: 0745-218850). Dom znajduje się na głównej ulicy w górnej części wsi, w górę od kościoła.

- można przenocować

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Cicleni
112
N45o 25.604’ E22o 18.516’
H = ca. 280m
23 Caras Severin
24 OR
L10/D9
ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Turnu Ruieni – Dalei – Cicleni – Var – Iaz

Z Dalci należy jechać drogą w kierunku anteny (telefonia komórkowa)

Z Var należy dojechać do samego końca wsi, potem ostrym zakrętem w lewo i należy patrzeć, żeby wśród wielu dróg znaleźć drogę, prowadzącą przez górę do Cielni.

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

Sam KP 112 znajduje się na drzewie w pobliżu kaplicy w środkowej części głównej ulicy tej wsi.

- Cicleni jest ważne, żeby jechać skrótem z Borlova – ulica Caranebes do Caranebes – ulica Otelu Rosu
- złe drogi, mokre prawie nieprzejezdne

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Cornereva / Chata pasterska
333
N45o 06.259’ E22o 26.099’
H = ok. 980 m
25 Caras Severin
26 OR
P10/K11

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Od chaty Wittmannsa w kierunku Cornereva. Potem są dwie alternatywy:

6. (ze względu na trudności z orientacją tylko dla zagorzałych Enduromaniaków) jechać aż do rozgałęzienia (N45o 06.745’, E22o 25.593’) i skręcić w lewo. Zaraz potem jechać drogą aż na samą górę. Stąd należy spróbować przedostać się na zachodni szczyt, gdzie znajduje się opuszczona chata pasterska.
7. (bardzo ładna, chociaż trudna trasa, prowadząca do celu szybciej niż 1) – jechać przez Cornereva główną ulicą, aż po lewej stronie rzeki widać będzie drogę górską, która prowadzi w górę, w kierunku odwrotnym, droga unosi się pod bardzo ostrym kątem. Należy jechać dalej aż do mostu, który prowadzi do początku stromej drogi górskiej. Należy wjechać tą stromą drogą na samą górę. Drogą w lewo (mniej więcej w kierunku północnym) na „grzebień” aż do opuszczonej chaty pasterskiej.

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

Sam KP 333 znajduje się na drzewie ok. 10 m przed chatą, po lewej stronie, patrząc na chatę.
- opuszczona chata pasterska znajduje się na górze, wokół której jest wiele wiosek komuny Cornereva. Góra ta jest trochę niższa niż Poiana Mare Proispolu i niż szczyt Cozia.
- wracać można trasą 1, jak opisano w punkcie 1. Prowadzi tam pierwsza droga w lewo od KP, jeśli się od niego odwróci.

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Szczyt Cozia
503
N45o 07.911’ E22o 27.186’
H + 1380 m
27 Caras Severin
28 OR
O11/I11

Zaleca się przyjrzeć szczytowi Cozia z chaty Wittmannsów. Wittmannsowie z chęcią to umożliwią i pomogą w dalszej orientacji.

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Chata Wittmannsów – przejechać przez rzekę do głównej ulicy nad dużym jeziorem rekreacyjnym, potem należy jechać w lewo do pierwszego rozwidlenia T głównej ulicy. W prawo w kierunku Cornereva. Potem są dwie alternatywy:

1. do samego Pass (N45o 07.706 E22o 25.701), skąd droga prowadzi na lewo, w górę aż do głównej trasy od Cornevera.

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

Sam KP 503 znajduje się na końcu drogi leśnej pod chatą pasterską, znajdującej się na zachód poniżej szczytu Cozia (1380m) lub poniżej wąwozu Cozia. Szczyt ten widać z chaty Wittmannsów.

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Crivaia
N 45o 12.058’ E22o 00.808’
H = 650 m
29 Caras Severin
30 TO, RE, OR
O7/H6

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

TO – Brebu Nou – Valiug – Crivaia – Resita
RE – Brebu Nou – Valiug – Crivaia – Berzavita – Buhui – Anina
OR – Brebu Nou – Semenic – Cosava – Berzavita – Crivaia

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

KP znajduje się w pensjonacie / restauracji “Fattoria Crivaia”. Własność Włocha Giuseppe Ciriello (zwany Pepino) tel.: 0724-142671, 0722-347073

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Cuntu – Stacja meterologiczna
213
N 45o 18.031’ E22o 30.213’
H = 1400 m
31 Caras Severin
32 OR
N11/G12
ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Z Muntele Mic, centrum turystycznego jedzie się główną trasą na Borlova aż do rozwidlenia w Jigoriei / Dacia-Sattel: na prawo jedzie się do Borlova, a prosto do Cuntu stacji meteorologicznej.
Z trasy ogólnoeuropejskiej przez Bolvasnita – Varciorova – Cuntu.
Z trasy ogólnoeuropejskiej na Ilova – Ilova Top – Cuntu.
Z trasy ogólnoeuropejskiej na Plopu Camping – Dorca – Zloaba – Cuntu.

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

Sam KP znajduje się przy budynku stacji meteorologicznej Cuntu, powyżej małego jeziorka i u podnóża Tarcu, gdzie zaczyna się alpinistyczne pastwisko. Kierownik stacji nazywa się Vasilescu. Wszystkie stacje meteorologiczne są połączone drogą radiową, niektóre siecią komórkową z głównym biurem, co w razie potrzeby może być pomocne.

- można przenocować, a gościnni meteorolodzy mogą w razie czego pomóc (np. benzyna).

Image

------------------------------------------------------------------------------------

Dealul Parului
131
N 45o 19.831’ E22o 11.727’
H = ok. 620 m
33 Caras Severin
34 OR
M9/F8

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Borlova – Buchin – Prisian – Dealul Parului – Brebu Nou

Lub

Petrosnita – Râpe – dolina – Dealul Parului – górskim grzbietem do Garâna/Brebu Nou

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

Sam KP 131 znajduje się na przełęczy, dociera się tam jadąc wzdłuż drogi na górskim grzbiecie (Garâna – Petrosnita). Pieczątka z tego punktu znajduje się na masywnym drzewie. Właścicielem pobliskiego domu jest Simion Gherga (który jest tam przez cały dzień), lubi dużo gadać.

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Dealul Vacutei / Krowie wzgórze
888
N 45o 13.763’ E 22o 10.733’
H = 1122 m
35 Caras Severin
36 OR
N9/H8

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Brebu Nou (dolina, pastwiska) – aż do przesmyku w kierunku Slatina Timis – przy przesmyku w prawo (trochę w kierunku południowym) jechać drogą leśną – należy zjechać z głównej drogi leśnej i dalej jechać drogą prowadzącą w górę, zjechać z tej drogi (po krótkim odcinku, na którym się wznosi), tak żeby znaleźć się na najwyższej górze w tej okolicy.

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

KP 888 znajduje się na najwyższej górze, po lewej stronie trasy Brebu Nou – Slatina Timis. Na szczycie jest drzewo ze stemplem.

- z tego punktu można ruszyć do KP Mitau (N45o 14.003’ ... E22o 12.796’), jest to też alternatywna droga do Slatina Timis lub Teregova.
- ta alternatywna droga jest po to, żeby dotrzeć do KP na górze trzech krzyży (naprzeciwko Brebu Nou / dolina pastwisk)

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Delinesti Top
N45o 22.617 E22o 04.931’
H = ok. 400 m
37 Caras Severin
38 OR, RE
M8/E6

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Brebu Nou – pole lipowe – Rugi-Macicas dolina EOR- Delinesti Top – Tâlia Câmpului – Secu – Brebu Nou

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

KP znajduje się na drzewie wiśni, na obrzeżach drogi, zanim jeszcze dojedzie się do dawnego schroniska młodzieżowego, znajdującego się na południe od Delinesti. Wjazd jest od skrzyżowania ulic w Delinesti, przy Waypoint DELIE (N 45o 23.299’... E 22o 04.273’)

-------------------------------------------------------------------------------------

Domasnea Top
N 45o 06.061’ E 22o 21.584’
H = ok. 900 m
39 Caras Severin
40 OR, RE
P10/K10

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Brebu Nou – Bradu Mosului – Teregova – Domasnea – Domasnea Top – Poiana Mare / Prislopul – Piatra Elisovei – Canicea lub Cornereva

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

KP znajduje się na drzewie, na obrzeżach drogi, na zakręcie

- z tego punktu można dojechać na szczyt Poiana Mare na wiele sposobów

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Dorca / polana - Marcel Vela
500
N 45o 14.448’ E 22o 25.185’
H = 705 m
41 Caras Severin
42 OR, RE
N10/G11

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Ten punkt kontrolny położony jest w centralnym punkcie dróg EndurRoManii, na południe od Tarcu i można stąd dotrzeć do wielu KP-ów: Sub Margine Top, Zloaba, Plopu „Camping”, Riul Alb.
Najprościej znaleźć ten KP można jadąc od KP w dolinie Plopu (Plopu „Camping” przy moście przez rzekę Fenes).
Jedzie się w górę stromą drogą górską, prawym brzegiem rzeki aż do zbocza drogi Sub Margine – Zloaba. Stąd skręca się w prawo w dół od głównej drogi i należy poszukać słabo widocznej drogi na zboczu. Droga ta prowadzi na polanę Dorca. Po ok. 300 m dojeżdża się do polany Dorca.

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

Sam 500 znajduje się na jedynym drzewie (grusza) na polanie. Łąka jest własnością przyjaciela EnduRoManii Marcela Vela (41, dawny wice-prezydent Caransebes)

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Góra Trzech Krzyży (Dealul cu trei Cruci)
128
N 45o 13.151’ E22o 08.806’
H = 944 m
43 Caras Severin
44 OR,
N8/ H7

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Najprostsza droga: Brebu Nou (dolina pastwisk) – Tama (jezioro Trei-Ape) – stromą drogą (początek Nv 12.912’ E22o 08.684’) aż do Trzech Krzyży, znajdujących się na górze.

Z tego punktu można dojechać do KP na wzgórzu krowim (Dealul Vacutei)

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI
Sam KP 128 znajduje się na jednym z dwóch drzew na południe od szczytu z trzema żelaznymi krzyżami

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Eftimie Murgu / Rudaria
N 44o 51.894’ E 22o 05.988’
H = 330 m
45 Caras Severin
46 TO, RE, OR,
R8/O6

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Brebu Nou – Bradu Mosului – Teregova – Luncavita – Mehadica – Lapusnicel – Sumita – Putna – Prigor – Prilipet – Eftimie Murgu – Bregheda – Eselnita (Dunaj)

Brebu Nou – Semenic – Cosava – Borlovenii Vechi – Prilipet – Eftimie Murgu – Bregheda – Eselnita (Dunaj)

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

KP nie jest dokładnym punktem, lecz ma związek ze strefą, gdzie znajdują się młyny wodne. Dowodem na dotarcie do tej strefy jest nazwa jednego z młynów, którą należy zaznaczyć w odpowiednim miejscu na formularzu zgłoszeniowym.

- miejsce przejazdu do KP Bregheda
- możliwość noclegu w wiosce u Sarbu Ion, dom nr 235, tel.: 0740-029341

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Wioska Eibenthal

803
N 44o 32.628’ E 22o 10.013’
H = ok. 400 m
47 Mehedinti
48 RE, OR,
U 8/U7

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Semenic – Kanton Cosava – jezioro Buhui – wioska styryjska – (Anina) – Bozovici – Dalboset – Birz (odgałęzienie od głównej drogi) – Ravensca – Liubcova – Berzeasca – Svinita – Eibenthal (dolina cisowa)– Dubova – Ieselnita...

Do Eibenthal można dojechać dwoma różnymi drogami, wychodzącymi od drogi na brzegu Dunaju. Jedna z tych dróg jest wykorzystywana do przewozu węgla (trzeba jechać zgodnie ze znakami drogowymi na Eibenthal), druga droga jest podobna do dawnych dróg dla wąskotorówek, a mieszkańcy jeżdżą tędy wozami. Jest to droga, którą się jedzie w odwrotnym kierunku do nurtu Dunaju, wzdłuż brzegu rzeki. Droga ta zaczyna się przy strumieniu Liubotina (YEIBEN: N44o 32.623’ E 22o 12.713’). Trzeba skręcić dwa razy, raz po raz, najpierw z głównej drogi na lewo i zaraz potem znów w lewo i wtedy jedzie się wzdłuż torów.

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI
KP 803 znajduje się w czeskiej dzielnicy Eibenthal pod nr 142-143 (rodzina Pospischil, tel. 0252-368190) pierwszy dom po lewej strony, patrząc od strony wjazdu do miejsca.

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Eibenthal – stara droga dla wąskotorówek
139
N 44o 32.289’ E22o 11.638’
H = ok. 300 m
49 Mehedinti
50 RE, OR,
U9/ U8

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Dawna droga dla wąskotorówek ma 7,2 km i zaczyna się przy drodze nad brzegiem Dunaju, przy moście nad strumieniem Liubotina (YEIBEN: N 44o 32.623’ E 22o 12.713’) Rozgałęzienie, jadąc od Eibenthal w kierunku drogi dla wąskotorówek jest przy krzyżówce (XEIBEN: N 44o 32.766’ E 22o 10.193’)

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

Sam KP 139 znajduje się mniej więcej w połowie dawnych wąskich torów, które łączą Eibenthal z rozgałęzieniem (przy rzeczce Liubotina) wychodzące od głównej ulicy, prowadzącej wzdłuż Dunaju (patrz Eibenthal).

Image
-------------------------------------------------------------------------------------

Ezeris Casa lui Borcean Gheorghe


N 45o 24.233’ E 22O53.173’
H = ok. 250 m
51 Caras Severin
52 TO, RE, OR,
M6 / D4

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Brebu Nou – Lindenfeld (pole cisowe) – Rugi – Ohabita – Delinesti – Apadia – Soceni - Ezeris


OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

KP znajduje się w domu Borceana Gheorghe’a, tel.: 0745-584310, info u Truta Sorin, tel.: 0724-824988

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Flamânda Prislop

205
N 45o 04.285’ E 22o 05.005’
H = 935m
53 Caras Severin
54 OR, RE
P8/K6-L6

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Brebu Nou – Semenic – Cosava Kanton Ape – Flamânda – Putna – Eftimie Murgu – droga leśna wzdłuż doliniy młynów wodnych – Poiana Bregheda ( 202) – Eselnita / Dunaj

Lub:

Brebu Nou – Bradu Mosului – Teregova – Luncavita – Mehadica – Putna – Parvova – Flamânda – Kanton Cosava – Semenic – Brebu Nou

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

Sam KP 205 znajduje się przy drzewie w najwyższym punkcie leśnej drogi, poniżej szczytu Flamânda

Image
-------------------------------------------------------------------------------------

Gara Bradisoru de Jos – dworzec

808

N 45o 04.578’ E 21o43.151’
H = 200 m
55 Caras Severin
56 OR, RE
P5 / K2

Image
-------------------------------------------------------------------------------------

Gara Ciudanovita – dworzec

809
N 45o 07.762’ E 21o 47.237’
H = 384 m
57 Caras Severin
58 OR, RE
O5 / I3

-------------------------------------------------------------------------------------

Gara Dobrei – dworzec

806
N 45o 06.300’ E 21o 46.039’
H = 318 m
59 Caras Severin
60 OR, RE
O5 / K3

-------------------------------------------------------------------------------------

Gara Lisava – dworzec

806
N 45o 07.316’ E 21o 47.204’
H = 378 m

61 Caras Severin
62 OR, RE

O5 / K3


ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Znajdują się na trasie kolejowej Oravita – Anina.

Uczestnicy mają sami znaleźć najlepszą drogę do tych KP-ów. Ponieważ w tych miejscach zasięg GPS jest bardzo słaby, podano bardzo przybliżone współrzędne. W znalezieniu tych KP-ów najbardziej pomocna będzie mapa i komunikacja z mieszkańcami. Dotyczy to wszystkich w/w KP-ów, które są jednocześnie przystankami na trasie kolejowej Oravita – Anina. Przystanki te stanowią nostalgiczny widok, są opuszczone.

Do punktów tych można dotrzeć również pociągiem. Enduro można wówczas zostawić w KP Anina w domu Aurela. Do dworca idzie się jakieś 10 minut, a stamtąd można rozpocząć podróż do Oravita. Aurel i / lub jego żona pomogą. Bilet skasowany przez konduktora jest jednocześnie dowodem na dotarcie do w/w KP-ów. Podróż pociągiem trwa ok. 2,5 godzin w jedną stronę.

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

KP znajduje się na drewnianym słupie niedaleko linii torów.

- uważajcie na kamienie, nie wybierajcie się na przejażdżkę wzdłuż torów, pod tunelami, to jest niebezpieczne.

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Gara Gârliste – stacja kolejowa

209
N 45o 08.609’ E 21o 49.801’
H = 544 m
63 Caras Severin
64 OR
O 5 – 6 / I4

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Brebu Nou – Cosava Kanton Ape – Berzavita – Buhui – wioska styryjska – Anina / Biuro turystyczne Aurela – Gara Gârliste – dolina Gârliste / Vale – Gârliste – pozostałe stacje

Droga powrotna przez np. Oravita Resita – Secu – Tâlva Câmpului – Lindenfeld (pole cisowe) – Brebu Nou

Z Anina są dwa połączenia do Gara Garliste:

- jedno z tych połączeń rozpoczyna się w centrum miasta, na krzyżówce o współczynnikach N45o 05.732’ E 21o 51.344’ (YANINA). Droga, która zaczyna się w tym miejscu jest trochę krótsza, ale nie polecamy jej, ponieważ biegnie ona przez opuszczony górniczy teren przemysłowy i dzikie wysypisko śmieci.

- inne połączenie biegnie przez KP Anina / biuro turystyczne Aurela ( 201) Polecamy tę trasę, bo można tu zebrać dodatkowe punkty i otrzymać informacje o okolicy i trasach.

Obydwie drogi przecinają się powyżej Anina w kierunku Gara Garliste.

Z dzielnicy Garliste dociera się do KP Gara Garliste, jadąc w górę wzdłuż rzeki Garliste, lewym brzegiem. Uwaga, rzekę należy przekroczyć na wysokości N 45o 10.159’ E 21o 49.442’ (VADGAR). Potem należy jechać jakiś czas prawym brzegiem rzeki, aż będzie można przejechać przez rzekę w pobliżu KP dolina Garliste / Vale (N 45o 09.743’ E 21o 49.635’, KP znajduje się na lewym brzegu rzeki. Potem drogą do doliny (V. Mare) (droga w bardzo złym stanie) aż do samego Gara Garliste.

Uważajcie przekraczając tory kolejowe, odcinek ten jest nadal używany.

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

KP znajduje się na drzewie tuż obok budynku administracyjnego dworca. Na dworcu powinien być zawsze jakiś pracownik. Jeśli nikogo nie będzie, znak z KP 209 powinien być zawieszony.

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Dolina Gârliste / Vale

N45o 09.743’ E 22o 49.635’
H = 215 m
65 Caras Severin
66 OR
O5-6/I4

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Brebu Nou – Semenic – Buhai – wioska styryjska – Anina / biuro turystyczne Aurela – Gara Garliste – dolina Gârliste – Resita – Secu – Talia Câmpului – Lindenfeld (pole cisowe) – Brebu Nou

Patrz opis tras Gara Garliste – stacje kolejowe

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

KP znajduje się na drzewie niedaleko miejsca, gdzie dolina (V. Mare) uchodzi do rzeki Garliste. Dowodem na to, że tam byliście są znaki, które musicie wpisać na kartce ze stemplami. Znaki umieszczone są na czerwono na drzewach i na leżących obok skałach.

Ten punkt znajduje się na trasie, łączącej wioskę Garliste z dworcem Garliste.

-------------------------------------------------------------------------------------

Garana – Parc de sculptura

N 45o 13.363’ E 22o 05.165’
H = 1000 m
67 Caras Severin
68 OR, RE, TO
N8 / H7

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)
OR – Brebu Nou – Garana – Parc de Sculptura – przełęcz Prislop – Semenic

TO&RE – motory można zaparkować na asfaltowej drodze, a na oglądanie rzeźb można udać się piechotą

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI
KP znajduje się w parku z rzeźbami Garana. Dowodem na to, że tam byliście będzie wpisanie nazwy jednej z rzeźb na formularzu zgłoszeniowym, we właściwym miejscu. Na drodze łączącej Gara – Valig znajduje się tablica z nazwą: Parcel International de Sculptura Garana – Wolfsberg

- rzeźby są z drewna

-------------------------------------------------------------------------------------

Gârnic

802
N 44o 45.135’ E 21o 47.417’
H = ok. 500 m
69 Caras Severin
70 OR, RE
S 5 /Q 3

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

OR: Brebu Nou – Semenic – Kanton Cosava – Buhai – Anina – Crivina – przełęcz Trecatoate Crivina – Valea Bei – Sasca Montana – Carbunari – Gârnic – Sichievita – Ravensca - Bozovici

RE: Brebu Nou – Resita – Anina – Oravita – Racasdia – Carbunari – Gârnic – Sichievita – Ravensca – Bozovici – Mehadica – Luncavita – Teregova – Brebu Nou

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

KP 802 znajduje się naprzeciwko knajpki (nr 128). Właścicielem knajpki jest Piecec Ventel. W Garnic mieszkają głównie Czesi.

Image

-------------------------------------------------------------------------------------

Ilova

218
N 45o 16.531’ E 22o 20.616’
H = ok. 420 m
71 Caras Severin
72 OR, RE, TO
N10 / G10

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

OR: Borlova – Zlagna – Bolvasnita – Vârciorova – Ilova – Sadowa Noua – Sat Batrân – Submargine – Armenis

Lub: Borlova – Vârciorova – Ilova Top – Ilova – Petrosnita – Brebu Nou

Kierowcy TO: mogą jechać E70 na Ilova, drogą częściowo asfaltową.

OPIS PUNKTU KONTROLNEGO & ATRAKCJE / UWAGI

KP znajduje się w domu nr 198. Jest tam też bar o nazwie S.C. Vadorex SRL, właścicielką jest pani Isac Maria. KP może być też zdrapany.

-------------------------------------------------------------------------------------

Ilova Top

406
N 45o 16.402’ E 22o 23.426’
H = 800 m
73 Caras Severin
74 OR,
N 10 / G10

ZALECANA TRASA DO PUNKTU KONTROLNEGO (KP)

Z Ilova jedzie się drogą górską w kierunku Pleasa Mare / Cuntu. Droga prowadzi przez

-- dodano 21.04.2009 23:08 --

autorem tekstu jest 2can

_________________
Gdyby ludzie rozmawiali tylko o tym, co rozumieją, zapadłaby nad światem wielka cisza.
— Albert Einstein


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.10.2007 19:34
Posty: 6236
Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
PostWysłany: 21.04.2009 22:10 
Re: EnduRomania
dziękuję... skromnie i chylę po raz kolejny czoła....

_________________
<<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 21.04.2009 22:52 
Re: EnduRomania
Dziękuję za pomoc, jeżeli się komuś przyda moja praca to będę bardzo zadowolony.

cisza napisał(a):
autorem tekstu jest 2can


Dodam nieskromnie że tekstu i zdjęć :)

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.06.2008 13:24
Posty: 81
Miejscowość: Poznań
Quad: Rincon 680:D
PostWysłany: 03.05.2009 11:04 
Re: EnduRomania
Super opis. Zaj****** wyprawa.Mega chętnie bym się wybrał na taka imprezę....Jakie koszta się z tym wiążą???Quadem.(jak nie chcecie na forum to na Pw)
Pozdro


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.10.2007 19:34
Posty: 6236
Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
PostWysłany: 03.05.2009 20:18 
Re: EnduRomania
wyprawa i opis najwyższych lotów!

myślę o przyszłym roku... jak mnie wezmą ;-)

_________________
<<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 07.06.2009 12:26 
Re: EnduRomania
amplexus napisał(a):
Super opis. Zaj****** wyprawa.Mega chętnie bym się wybrał na taka imprezę....Jakie koszta się z tym wiążą???Quadem.(jak nie chcecie na forum to na Pw)
Pozdro



Samo wpisowe na Enduromanię to koszt 130 EUR , reszta to dojazd i paliwo - mnie wyniosła około 2000 PLN , w przypadku quada może być troszkę drożej ze względu na transport i paliwo.

Są skromne plany by ruszyć kilkoma quadami na przełomie lipca/sierpnia w Rumuńskie Karpaty...

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu

Rejestracja: 13.01.2008 21:28
Posty: 83
Quad: xi lung ka fi
PostWysłany: 07.06.2009 13:53 
Re: EnduRomania
Dobry opis, trochę się namęczyłeś aby przetłumaczyć oryginalną kartę którą daje organizator.

Enduromania jest super - polecam, Wcale nie jest tak ekstremalnie jak tu straszą. Jest pełna dowolność można wybierać łatwiejszy sposób dotarcia do w/w punktów.
Ja z swoją kobietą zajeliśmy drugie miejsce w zeszłym roku, a do pierwszego zabrakło nam 5tys punktów czyli w zasadzie o dotarcie do jednego punktu wiecej w terenie. dodam że w danej edycji, bo w ogólnej klasyfikacji rocznej chyba 12e miejsce. Byliśmy na quadach było mega, we wrześniu znów jedziemy. W lipcu-sierpniu jest za gorąco. We wrześniu potrafi być deszczowo, ale to tylko urozmaica teren i na quada jest fajniej jak jest błotniście. Przyjezdza tam bardzo dużo polaków, bardzo dużo quadów. Jest super atmosfera, ludzie z całej europy. Koszty są naprawde bardzo przyzwoite jeśli nie liczyć zużycia sprzętu sprzęt dostaje ostro w d___. Teren to 40 tys Ha, nie wsposób do wszystkich punktów dojechać. Nie trzeba rejestracji.

w razie co służę zdjęciami filmikami i poradą.

pozdro

_________________
skakać bo błocie


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.10.2007 19:34
Posty: 6236
Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
PostWysłany: 07.06.2009 21:19 
Re: EnduRomania
no 2can dowalił kawał dobrej roboty...

w przyszłym roku atakujemy!

ten już rozplanowany...

_________________
<<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>


 
Profil Tlen Gadu-Gadu

Rejestracja: 07.11.2006 21:40
Posty: 128
Quad: c 330
Poprzednie quady: g7 , xp850 , c 330
PostWysłany: 12.07.2009 07:06 
Re: EnduRomania
w tym roku jedziemy we trzech ze szczecina 6-12.IX.09 :uśmiech:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 14.07.2009 13:52 
Re: EnduRomania
My bedziemy 26 07 02 08 2009 w dwa albo trzy quady.

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 31 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.