|
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Garmim Oregon 200,300,400T
Autor |
Wiadomość |
palestyna
Rejestracja: 06.11.2006 23:45 Posty: 5038 Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
|
Wysłany: 27.12.2008 22:50
Garmim Oregon 200,300,400T
Testował już ktoś to urządzenie ??
_________________ Quad turysta i drapreżyser http://youtube.com/puniek71 Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0 Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji
|
|
|
|
Łukasz_P
Rejestracja: 05.07.2007 14:09 Posty: 1214 Miejscowość: Warszawa okolice
Quad: Byl i już pewnie nie będzie
|
Wysłany: 27.12.2008 23:08
Cóż z mojej strony podsunę Ci tylko krótką opinię MaćkaP
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=13603
_________________ ROMANIA 2009 - ZDJĘCIA TUTAJ
|
|
|
|
osama
ATV Expert
Rejestracja: 01.08.2008 17:30 Posty: 179 Miejscowość: cały świat :)
Quad: Jest :)
|
Wysłany: 28.12.2008 05:48
http://www.garniak.pl/viewtopic.php?f=2 ... regon+test polecam lekturę, rzetelny i profesjonalnie przeprowadzony test
|
|
|
|
palestyna
Rejestracja: 06.11.2006 23:45 Posty: 5038 Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
|
Wysłany: 28.12.2008 08:18
W testy nie za bardzo wierzę w podobny sposób opisywali Colorado 300 a okazało się rewelacyjne
_________________ Quad turysta i drapreżyser http://youtube.com/puniek71 Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0 Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 28.12.2008 12:09
i tutaj muszę się zgodzić. Jestem na GARNIAKU od dawna i na postawie opinii m.in. w tej recenzji postanowiłem kupić Oregona. Na szczęście mogłem go wcześniej dotknąć i pobawić się kilkanaście minut. Kupiłem 60CSx.
|
|
|
|
osama
ATV Expert
Rejestracja: 01.08.2008 17:30 Posty: 179 Miejscowość: cały świat :)
Quad: Jest :)
|
Wysłany: 28.12.2008 18:26
też miałem zamiar zakupu oregona, ale po przeczytaniu tego testu całkowicie zmieniłem zdanie.
|
|
|
|
palestyna
Rejestracja: 06.11.2006 23:45 Posty: 5038 Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
|
Wysłany: 28.12.2008 20:06
Wszystko jasne już zamawiam oregona 300
_________________ Quad turysta i drapreżyser http://youtube.com/puniek71 Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0 Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji
|
|
|
|
Jaruś
Rejestracja: 17.10.2010 16:31 Posty: 71 Miejscowość: Warszawa-Piaseczno
Quad: Honda
|
Wysłany: 31.01.2013 18:28
Re: Garmim Oregon 200,300,400T
Nie chciałem zakładać kolejnego tematu więc piszę tutaj w sprawie oregona 300
Mam taki problem z śladami w gps, otóż ze wszystkich śladów jakie mam w urządzeniu mogę odpalić tylko ostatni, wybierając starszy ślad klikam na niego, ponownie klikam pokaż na mapie urządzenie się zastanawia i tak już zostaje. Podłączony Oregon do komputera ściąga ostatni ślad tylko i jeszcze waypoint ściąga wszystkie nawet te z tych śladów, których nie mogę odpalić, może coś poradzicie.
|
|
|
|
oolsztyniak
|
Zbanowany |
Rejestracja: 18.04.2009 20:16 Posty: 356
Quad: CF Moto X8
Poprzednie quady: CF Moto 500 L
|
Wysłany: 02.07.2013 21:51
Re: Garmim Oregon 200,300,400T
Mam oregona 450t i poprzedniego 300. W 300 mam mocno porysowany wyświetlacz. Kupiłem specjalną pastę polerską i efekt co prawda jest ale jak słońce świeci prosto w navi niestety po środku mam pasek, przez który nie widzę mapy. Czy ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić żeby było dobrze? Czy szukać nowej przedniej obudowy i po prostu ją wymienić? W 450t nakleiłem folię, żeby nie było podobnie jak w 300 no ale szkoda , żeby 300 leżała w szufladzie biorąc pod uwagę, że w domowym zaciszu jest drugi quad
_________________ SQUAD OLSZTYN 4X4
|
|
|
|
mistica
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Rejestracja: 24.08.2011 15:59 Posty: 391 Miejscowość: Bydgoszcz
Quad: Grizzly 660
|
Wysłany: 18.08.2013 10:52
Re: Garmim Oregon 200,300,400T
szukam pomocy z moim starym (ale wciąż jarym) OREGONem 200 oto jego dopuszczalna zawartosc: 200 GPX files 1,000 waypoints 2,000 geocaches 50 routes, 250 points per route200 saved tracks 20 archive tracks (archive tracks can only be accessed via computer) 10,000 points per track 100 custom map tiles Problem mam z 250 punktami na trasę. Podam konkretny przykład, kiedy to w srodku lasu 100 km od domu skonczyła mi się trasa na 250 punkcie, nie zauwazyłam wczesniej, ze obecieło mi tracka o ok. 200 punktów. Wyznaczyłam sobie trasę na stronie http://trasy.ump.waw.pl/; na tej samej strone wygenerowałam plik GPX, który wczytałam do MapSource, w MapSource trasa usiana była punktami ( było ich ponad 400), zresztą identycznie wyglądała ta trasa na stronie w UMP. Nastepnie plik z MS przesłałam do Oregona nieświadoma, że został skrócony do 250 punktów. Moje pytanie brzmi: jak zmniejszyć (lub w ogole usunac) ilość punktów w trasie w UMP lub MS, czy w ogóle jest to możliwe? już pomijam fakt, ze na moim oregonie punkty oznaczane są jako niebieskie flagi i zakłócało to widok trasy. Jeśli znalazłby się ktoś doświadczony w oregonach, to mam jeszcze jedno istotne pytanie. Korzystam z mapy sciagniętej z UMP (wersja pełna). Wracałam do domu po tracku, wszystko było pięknie, gdy jechałam przez las (na oregonie to kolor zielony), niestety na moim Oregonie powierzchnie poza lasem oznaczone są na czarno, czyli tak samo jak track. No i nagle poza lasem track zlał się z czarnym tłem. Jak temu zaradzic? Dodam, że nigdzie nie ma dokładnego manuala do Oregona (chyba ze wzgledu na fakt, ze to już wiekowy GPS). Najchętniej w ogóle wyłączyłabym opcje kolorów, bo strasznie zle widać.
_________________ ATV on ice
Ostatnio zmieniony przez mistica 18.08.2013 10:52, edytowano w sumie 3 razy
|
|
|
|
BuBu
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 05.02.2008 14:47 Posty: 2826 Miejscowość: okolice Poznania
Quad: nima
Poprzednie quady: Raptor 350, LTZ400, 2xRaptor 660, Renegade 800, G700
|
Wysłany: 19.08.2013 18:25
Re: Garmim Oregon 200,300,400T
Z ilością punktów to nie do końca wina konkretnie Twojego oregona. Inne modele też to mają. Tracki trzeba rysować tak, żeby tych punktów było max 250. Dlatego długie tracki dzielę na kilka odcinków i jakoś je tam sobie nazywam (np. Etap 1, Etap 2) W czasie jazdy wywołujesz po kolei kolejne etapy. Jeżeli chodzi o nakładanie się kolorów tracka i mapy, to pojęcia nie mam, czy oregon ma opcję zmiany koloru, ale mam pewien pomysł. Do Oregona wgraj jako podkład mapę Topo. W necie dla się znaleźć wersję 2009 czy nawet nowsze. Wtedy problem z kolorami powinien się rozwiązać, bo w topo las jest zielony... Nie zauważyłem, żeby nadmiernie używali tam czarnego koloru. Co jeszcze może pomóc? Ja trasy rysuję wyłącznie w MapSource. Rysuję je na podstawie kilku map które mogą w ms chodzić. Np Topo, GPS Wielkopolska, Polskie Pomorze, Umppcl, itp, itd. Narysowaną trasę podglądam na każdej z nich, a potem dodatkowo klikam w MS "podgląd w Gooogle Earth" i ewentualnie koryguję trasę jeżeli coś ciekawego zobaczę. Potem wysyłam do GPS-a i w sumie w tym momencie jaką masz w nim mapy, nie ma wielkiego znaczenia. No może poza przypadkiem, że track przechodzi przez środek jednostaki wojskowej i trzeba ją jakoś ominąć. Ale wtedy wspomniana mapa topo da radę. -- dodano 19 się 2013 18:25 --W MapSource ustaw kalkulację tras na bezpośrednią: Menu->Edycja->Preferencje->Zakładka "Kalkulacja tras" Użyj tras bezpośrednich
Ostatnio zmieniony przez BuBu, 19.08.2013 18:25, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
mistica
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Rejestracja: 24.08.2011 15:59 Posty: 391 Miejscowość: Bydgoszcz
Quad: Grizzly 660
|
Wysłany: 23.08.2013 18:55
Re: Garmim Oregon 200,300,400T
Jako ze jestem zielona w slownictwie Garniakowym i nie umiem korzystac z profesjonalnych poradników, problem obcietego Route / trasy rozwiazalam w ten sposob, ze zamienilam go w tracka/ślad, a zrobilam to tak: *sciagnelam GPS Babel *gotową trasę/plik gpx, który wygnerowalam z UMP-pcPL (zakładka TRASY, UMP generuje tylko trasy), przekonwertowalam na ślad za pomocą GPS Babel, *a zrobiłam to uzywając takich ustawien w Babel (trochę skomplikowany program, ale metodą prob i bledow doszłam, ktore checkboxy trzeba zaznaczyć) Nastepnie w FILTRES zaznaczyć MISCELLANEOUS i wybrać jak na obrazku niżej Podać nową nazwę pliku (w tym wypadku SKASUJ3) Po zamknięciu FILTRES - kliknąć w prawym dolnym rogu ZASTOSUJ. Nowy plik (skasuj3.gpx) wczytać do MapSource. Track jest nie obciety, gotowy do wgrania do Oregona 200. Aha, i warto zmienic nazwę śladu (z "ślad" na coś bez polskich znakow), bo Oregon ma z tym problemy. Co do wyswietlania i kolorow na Oregonie 200 to wyczytalam że może to być problem z rozdzielczością ... ale nadal nie mam pewnosci. UMP jest darmowy i bardzo dokladny, co dzien aktualizowany, a z PL Topo nie mam zadnego doswiadczenia. Jedyne co moge zrobic w sytuacji, gdy track zlewa mi się z czarnym kolorem to wylaczyć UMP mapę, wtedy znika mi cała mapa, ale tło ma piaskowy kolor i dzięki temu track jest widoczny.
_________________ ATV on ice
Ostatnio zmieniony przez mistica 23.08.2013 18:55, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 20 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|
|