Autor |
Wiadomość |
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 23.10.2006 21:46
276C do zastosowań na quadzie dyskwalifikuje według mnie kilka czynników :
1 brak SIRFa - gubi zasięg , nie wyobrażam sobie powrotu do takiego urządzenia
2 wielkość - właściwie nie bardzo jest go gdzie umieścić ...
3 zasilanie aku , nie ma możliwości w krytycznej sytuacji zastosować zwykłych baterii , czas pracy 5-15 godz w zależności od ustawień podświetlenia .
4 CENA - 3500 zyli to prawie dwie 60 csx !!!
Niewątpliwe plusy to:
1 Czytelność ekranu - przekątna 9,65 cm
2 szybki procesor RISC
3 rozbudowane menu
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 23.10.2006 21:58
2can napisał(a): 1 brak SIRFa - gubi zasięg , nie wyobrażam sobie powrotu do takiego urządzenia Zdarzyło się chyba tylko raz, żeby moja "zwykła" 60ka staciła zasięg. Nie traciła go także w gęstym bieszczadzkim lesie 2can napisał(a): 2 wielkość - właściwie nie bardzo jest go gdzie umieścić ... Krecik go umieścił zgrabnie i na swojej stronie atone ma zdjęcia. Ja w bombie mocuję do przedniego bagażnika 60kę , wiec i ten się dobrzez zmieści. Chyba Jacek też ma ten model i mocuje z przodu, chyba z lewej strony 2can napisał(a): 3 zasilanie aku , nie ma możliwości w krytycznej sytuacji zastosować zwykłych baterii , czas pracy 5-15 godz Ja już na stałem podłączam do 12V w quadzie a jak wyłączm maszynę to dopiero przełącza się na baterie, więc wbudowany akumulator jest tylko backupem Cytuj: 4 CENA - 3500 zyli to prawie dwie 60 csx !!!
Bez mapy polsca cena oscyluje w granicach 3k PLN i schodzi do 2500zł za GREY market. Jak sprowadzisz sam to dojdziesz do 2kPLN
|
|
|
|
krecik
Rejestracja: 11.01.2006 16:02 Posty: 5042 Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
|
Wysłany: 23.10.2006 21:59
ad1) nie przesadzajmy, nie ma tragedii, wiadomo, sirf to to nie jest i w gęstym lesie zdarza się gubic satelity, ale jest i tak lepiej niz 60cs
ad2) nie przesadzajmy, wchodzi na kierownice w grizlaku ( www.atone.pl/gal i tam galeryjka 276c), gdzies ten ekranik trzeba upchnąć
ad3) 9-17h w zaleznosci od podświetlenia, na maksymalnym się nie czesto jeździ bo po prostu oczy raźi, generalnie spokojnie 12 godzin działania, i ładowarka 12v (wada - dosc delikatna koncowka na kablu, już jeden kabel zmieniałem bo rozerwałem gniazdo ładowarki przy wyjmowaniu zawalone błotem)
ad4) bądź ciut dokladniejszy i porównuj proszę gpsy i ich ceny pochodzące z jednego rynku... różnica w cenie ok. 300-450zlotych (2800 vs 3170+karta pamieci za 120zł/64MB) a nie 60csx z usa i 276c z polski... za 450 zł zdecydowanie nie kupisz 60csx a jesli tak to poprosze kilka sztuk..od reki ;D
_________________ Krzysiek
Z życia forum: Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 23.10.2006 22:08
Wiecie czym mnie 276C kupiło?
1. płynne przewijanie ekranu i błyskawiczne skalowanie (tylko po co przeskalowywać mapę skoro ekran jest taki duży)
2. pozioma orientacja ekranu i jego wielkość. Na RR II szlag mnie trafiałą od ciągłego przełączania in-out i przeskalowywania mapy w 60CS.
Do codziennej jazdy 60ka jest ok. Kiedy jedziesz na orientację, gdzie masz kilkadziesiąt punktów 276C wygrywa bezapelacyjnie.
Do tego masz GPS do samochodu. Nie łatwo korzysta się z 60ki w samochodzie. Malutki ekranik i strasznie powolny przy ustawionym dużym detalu.
|
|
|
|
krecik
Rejestracja: 11.01.2006 16:02 Posty: 5042 Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
|
Wysłany: 23.10.2006 22:10
i z tego powodu mimo ze mialem dwa gpsy kiedys, 276 i 60, został w koncu jeden tylko
dziala w
- plaskaczu na codzień (a jeżdze sporo)
- w terenowce na codzien i na rajdy
- w quadzie - i na codzien i na rajdy
i po dwóch latach eksploatacji (bez hmm..dwóch miesięcy) i zrobieniu z gpsem okolo 40 tys km, nadal nic mu nie jest Myty pod kranem, szorowany szmatką i nadal dobrze wygalda (i ekranik nie porysowany, co mnie dziwi,ale do wglądu dla zainteresowanych)
ot, solidna maszynka i tyle.
_________________ Krzysiek
Z życia forum: Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.
|
|
|
|
szymano
Rejestracja: 18.05.2005 22:47 Posty: 1028 Miejscowość: Wybrzeże zachodniopomorskie
Imię: Grzegorz
Quad: G7 + Husqvarna FE 350
Poprzednie quady: Kawasaki
|
Wysłany: 23.10.2006 22:14
krecik fotke może jakaś Ile zapłaciłes?
_________________ Gdy Bóg tworzył świat, nie dysponował taką mocą jak moja Yamaha.
|
|
|
|
krecik
Rejestracja: 11.01.2006 16:02 Posty: 5042 Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
|
Wysłany: 23.10.2006 22:15
www.atone.pl/gal
i tam zajrzyj sobie na dole jest 276c
a reszta PM
_________________ Krzysiek
Z życia forum: Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.
|
|
|
|
Seba78
Moderator Działu Side by Side
Rejestracja: 24.10.2005 21:20 Posty: 2017 Miejscowość: Podgrodzie
Quad: SxS - silnik - pierwsze odpalenie
|
Wysłany: 23.10.2006 22:59
MaciekP napisał(a): Może poczekamy więc jak będzie 4 chętnych. Może SEBA? Chyba właśnie zgubił 60kę... Wtedy cena na pewno powinna się zmienić. W USA kupowanie grupowe jest bardzo popularne. Tam cena leci od razu na łeb do poziomu hurtowego.
Seba już negocjuje.....
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 24.10.2006 07:46
Jeszcze jedeno , Garmin wprowadził nowy chipset do pilotowych modeli urządzeń , system SIRF star sprawdził się znakomicie , logicznym jest że następnym krokiem będzie wprowadzenie tych chipsetów do pozostałych urządzeń (po upszednim wyprzdaniu zapasów "starych" GPSów) .
Należy wiec w krótkim czasie oczekiwać urządzenia 276Cx .
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
krecik
Rejestracja: 11.01.2006 16:02 Posty: 5042 Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
|
Wysłany: 24.10.2006 08:21
z tym 'w krótkim czasie' ciezko stwierdzic ile to będzie:(
totalna tajemnica, nikt nic nie wie...
a Garmin ma bardzo nieprzyjemny zwyczaj najpierw sprzedac stare odbiorniki(przynajmniej z magazynu do dilerów) a wtedy... wystawic nowe modele w zblizonych cenach już to przerabali na początku roku z CS/CSX
choc, 276Cx było by naprawde rewelacyjne
zastanawiam się co jeszcze mogli by mu dodać...poza SIRFem, ale jakos niewiele przychodzi mi do głowy, cala reszta to już sprawa softu i tego co tam w nim zmieniają (vide kolory na mapach)
_________________ Krzysiek
Z życia forum: Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 02.11.2006 20:54
Doczekałem się nowego GPSa - 276C.
Po pierwsze SZYBKOŚĆ działania, przeskalowywania, przewiajania
po drugie RAZI w oczy. Przy 30% jasnoście jest ta jasny jak 60ka na max
Menu jest trochę uboższe niż w 60tce, ale za to dwa tryby: samochodowy i morski. Morski mi nie jest potrzebny, ale pewnie dlatego brakuje kilku mniej ważnych opcji.
Menu jest trochę inaczej zorganizowane niż w 60tce. Trxzeba się przyzwyczaić. Może dlatego ma przydomek "specyficzny"
Czekam jeszcze na uchwyt touratecha na pałąku RAMa i zobaczymy jak się sprawdza nowa maszyna w praktyce.
Co do ceny, to warto poszukać, pogrupować zamówienia i ponegocjować Jest dobrze.
|
|
|
|
krecik
Rejestracja: 11.01.2006 16:02 Posty: 5042 Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
|
Wysłany: 02.11.2006 21:20
gps jak gps...
bez przesady, po prostu jeden poziom wyżej
_________________ Krzysiek
Z życia forum: Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 04.11.2006 13:49
ok.
Poniżej porównanie 60CS z ustawioną jasnościa na MAKSIMUM i 276C z jasnością na 30% na tym samym fragmencie mapy. Oczywiście w normalnej jeżdzie nie ma jednego paska, który się pokazuje przy ręcznym wskazywaniu powiększonego miejsca
Na poniższym zdjęciu oba GPSy z ustawioną jasnością na maksimum. 276C pokazuje przy 30% jasności czas pracy z akumulatora ok 14 godzin, przy maksymalnej jasnosci ok 6 godzin.
Trzeba jednak przyznać, że w świetle dziennym w 60tce nie trzeba używać podświetlenia a w 276C jest to prawie konieczne. Jasność 276C z podświetleniem na 20% odpowiada jasności 60ki bez podświetlenia.
Pomiędzy 20% a 30% podświetleniem w 276C jest duży skok jasności tak, że 30% w 276C to maks w 60tce.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 04.11.2006 14:33
..dodatkowo, można uzyskać w 276C pełny ekran dla mapy bez żadnych pasków na górze włączając "ukryj kierunki" w trybie mapy samochodowej. Mamy wtedy ogromną przestrzeń do dyspozycji.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 04.11.2006 14:58
Poniżej porównanie pełnych ekranów 60CS (maks jasność) i 276C (30% jasności) w tej samej skali, na tym samym fragmencie mapy.
Niestety 60ka ma Nawigatora Emape a 276C GPMAPA 3. Widać jednak dobrze różnicę w jakości pracy. Ekran roboczy 276C jest dokładnie 2x wiekszy i do tego wyraźniejszy.
Mam duży dylemat czy sprzedawać 60kę, bo jest to poręczne urządzenie, świetnie sprawdzające się do pieszych wędrówek. Akumulator wytrzymuje ok 20 godzin a szybkość pracy jest wystarczająca do tego do czego został stworzony.
|
|
|
|