Autor |
Wiadomość |
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 29.08.2008 19:22
A tak wygląda wspomaganie do RZRa:
Jak będę miał czas (hahahah nie śmiać się) to zobaczę czy się zmieści w Renegadzie czy Bombie...
|
|
|
|
mariusz
Rejestracja: 01.12.2003 02:22 Posty: 84
|
Wysłany: 30.08.2008 20:40
jestem pod wielkim wrażeniem !
Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszej budowie - M . Kulak
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 30.08.2008 21:06
Brniemy dalej. Zapadła decyzja, RZR z turbiną będzie miał taki sam zawias...+6 cali long travel.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 09.09.2008 17:34
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 11.09.2008 19:36
Kolejny etap pracy zakładamy uszczelkę pod cylindry obniżającą kompresję:
Uszczelka pod cylinder ma 1.5mm.l
Tak wyglądają pozostałe części:
Fabrycznie oba wtryskiwacze (silnik 2 cylindrowy) są umieszczone w głowicy. Do turbosprężarki musimy zamontować dodatkowy wtryskiwacz. Idealnym miejsce jest przepustnica powietrza na kolektorze dolotowym:
Należy wywiercić otwór w odlewie - jest miejsce i drugi pod podciśnienie dla komputera sterującego dodatkowym wtryskiem:
Jutro montaż samej turbiny i wydechu. Później eletronika i smarowanie turba.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 12.09.2008 18:57
Sprężarka na miejscu:
Sonda Lambda także:
Z poziomu deski będzie można śledzić skład mieszanki.
Producent zastosował wzmocniony kolektor o grubych ściankach dla zmniejszenia spadku ciśnienia wraz ze spadkiem temperatury gazów wylotowych i dla tłumienia wibracji.
Drgania potrafią zniszczyć spawy. Konstrukcja jest podparta wspornikiem, tłumik także posiada podporę. Wszystko jest tak zamocowane do silnika, że pracuje razem z nim na poduszkach.
Pozostało jeszcze masę pracy - po pierwsze elektronika sterująca dodatkowym wtryskiwaczem - całe okablowanie.
Montaż dolotu powietrza i intercoolera. I jak widać na górnej fotografii należy zamontować magistralę olejową do smarowania turbosprężarki.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 14.09.2008 21:54
Rury intercoolera zamontowane. Jutro montuje samą chłodnicę powietrza i pozostałe odmy. Ciekawostką jest system smarowania łożyska sprężarki...wykorzystuje zaślepioną magistralę olejową w dole cylindra, natomiast odpływ został poprowadzony do rurki bagnetu, po prostu dospawano odnogę i olej wraca przez tą rurkę z powrotem do karteru..
Układ paliwowy 3--ciego dodatkowego wtryskiwacza obsługiwanego przez moduł turbo kitu został zainstalowany jako zwykły trójnik nw wyjściu ze zbiornika do firmowej instalacji.
Muszę podpiąć i polutować elektrykę i zawór elektromagnetyczny sprężarki oraz podciśnienie z przepustnicy. Może w środę się uda zrobić próbę odpalania silnika
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 15.09.2008 17:37
Wszystkie dukty zainstalowane:
Intercooler na miejscu:
Jutro elektryka i próbne odpalenie silnika. Trzymajcie kciuki
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 15.09.2008 17:40
Co to za laska w prawym górnym rogu na pierwszej fotce od góry?
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
Seba_gtc
ATVFunsQuad Member
Rejestracja: 02.11.2007 21:55 Posty: 3986 Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaĹCię PolarisĂłw :D
|
Wysłany: 15.09.2008 17:42
czy ta PANI jest dodawana do RZR?? lub tego turbo kit-u??
|
|
|
|
Seba78
Moderator Działu Side by Side
Rejestracja: 24.10.2005 21:20 Posty: 2017 Miejscowość: Podgrodzie
Quad: SxS - silnik - pierwsze odpalenie
|
Wysłany: 15.09.2008 17:44
2can napisał(a): Co to za laska w prawym górnym rogu na pierwszej fotce od góry?
Reklama "Triumpha"
|
|
|
|
Seba_gtc
ATVFunsQuad Member
Rejestracja: 02.11.2007 21:55 Posty: 3986 Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaĹCię PolarisĂłw :D
|
Wysłany: 15.09.2008 17:52
mam małe pytanko:
kiedyś pytałem Ciebie ( Shelton) o to dlaczego Polaris nie wsadzi do RZR swojego nowego silnika z SP 850 o mocy 70KM. Wtedy odpowiedziałeś mi, że przedni dyferencjał tego nie wytrzyma bo jest obliczony na standardowe 58KM.
Zatem mam pytanie, jak została rozwiązana ta sprawa?? Bo jak mniemam po zamontowaniu tego turbo silnik ma dużo większą moc, a przede wszystkim moment obrotowy??
|
|
|
|
Seba_gtc
ATVFunsQuad Member
Rejestracja: 02.11.2007 21:55 Posty: 3986 Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaĹCię PolarisĂłw :D
|
Wysłany: 15.09.2008 17:53
Seba78 musisz nas tak od razu na ziemię sprowadzać ??
Ehh.....
|
|
|
|
fobi
Rejestracja: 06.09.2006 16:03 Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
|
Wysłany: 15.09.2008 18:08
Chyba jedyne mi znane profesjonalne podejście do tuningu pokazane publice. Tak właśnie wyrabia się dobrą markę
_________________ Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 15.09.2008 18:36
Napędy tego nie wytrzymają na dłuższą metę. Właściciel już zamawia nowe. Druga sprawa, że sprężarkę można wyregulować i obniżyć ciśnienie. Fabrycznie jest jakieś 32KM na kołach teraz będzie 80KM.
A pani tak z Triumpha... pomaga w robocie
|
|
|
|