Autor |
Wiadomość |
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 26.01.2009 19:13
Mariusz miał RZRe założone Ohlinsy z mocowaniami naszej konstrukcji. Niestety Ohlins nie robi kitu do RZRa. Do Rhino można kupić bez problemu.
Zacznijmy od wad:
-duży promień skrętu,
-masa,
-nietypowe amortyzatory - serwis naprawa,
-potrzeba wzmocnienia ramy,
-łatwiej zahaczyć kołem o przeszkodę,
-brak osłon wahaczy,
-przeciążenie przekładni kierowniczej, piast i zwrotnic,
Zalety:
-większy skok,
-lepsze wybieranie nierówności,
-lepsze o niebo prowadzenie,
-możliwość poskakania pojazdem
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 26.01.2009 19:18
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 26.01.2009 22:13
|
|
|
|
Seba78
Moderator Działu Side by Side
Rejestracja: 24.10.2005 21:20 Posty: 2017 Miejscowość: Podgrodzie
Quad: SxS - silnik - pierwsze odpalenie
|
Wysłany: 26.01.2009 22:20
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 26.01.2009 22:21
Spokojnie od 4 do 6 cali to Rhino powyżej. Maksymalne zestawy mają po 8 cali na stronę...
|
|
|
|
Markus
Rejestracja: 13.08.2005 18:16 Posty: 737
Quad: Suzuki Vinson Renegade X Kawasaki TERYX 750 - RUW
|
Wysłany: 29.01.2009 22:06
Wy liftowany RZR z błotnymi oponami i .........subufer. Full opcja.
|
|
|
|
MIKE
Rejestracja: 09.12.2003 22:53 Posty: 841 Miejscowość: Sam już nie wiem
Quad: WyQuad
|
Wysłany: 06.02.2009 01:31
Mariusz Kulak też miał kiedyś Rhino także możesz z nim skonsultować zalety i wady obydwu pojazdów.Wiem że niezłego orła tym Rhino wywinoł
Ja ma Rhino i nie założył bym do niego takich poszerzaczy , do przeprawówki lekko odsadzone felgi i opony 28'' i robi całkiem nieźle co prawda w szybkich winklach robi boka
(czego doświadczył niejaki znany nam M.M i Górnik ) ale to kwestia obycia ze sprzętem.
Pozdrawiam M I K E
P.S Shelton widzę że SidexSide kręci Cię na maxa , ja od dłuższego czasu próbuję zorganizować rajd tylko dla SXS ale nie ma chętnych (znaczy ofiar )
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 06.02.2009 07:30
Może będzie puchar SxS zobaczymy.
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 06.02.2009 12:57
Z mojego skromnego na razie doświadczenia (jakieś 10 tyś km ) głównie RZRami mogę podpowiedzieć , że do jazdy typowo Offroadowej nie założyłbym zawieszenia long travel , głównie z tego powodu , że poszerzamy gabaryty pojazdu , zmniejszamy jednocześnie poręczność i sterowność a poręczność jest niezaprzeczalnym atutem RZRa.
Dodatkowo long travel to zupełnie inne siły działające na ramę i o ile w RZR S fabryka to przewidziała i zastosowała wzmocnienia ramy w newralgicznych miejscach , o tyle w pojazdach do tego fabrycznie nie przystosowanych odradzałbym takie modyfikacje. Nie mówiąc już o tym , że w typowym dla nas offroadzie nie ma gdzie poskakać, nie ma też sprinterskich odcinków do pokonywania bokiem.
Felgi z offsetem , dobre ogumienie, zawiecha Elka bo jest dedykowana do RZRa i ewentualnie półosie Gorilla. Do tego Power Commander , wydech z kolektorem, snoorki i sprzęt gotowy. Centralna wyciągarka , plus mechanik (nad którym pracujemy) i sprzęt nie ma równych.
Problem w tym , że lobby PT nie dopuszcza go do swojego cyklu zawodów w klasyfikacji samochód a jedynie w klasie quad - co jest nieporozumieniem (jazda autem bez pilota który podepnie linę gdy Ty trzymasz hamulec- na przykład) , ale Puchar OffRoad.pl , Magam, Transgothica i BW stoją otworem dla chętnych chcących powalczyć z samochodami.
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 06.02.2009 13:21
Cytuj: Dodatkowo long travel to zupełnie inne siły działające na ramę i o ile w RZR S fabryka to przewidziała i zastosowała wzmocnienia ramy w newralgicznych miejscach , o tyle w pojazdach do tego fabrycznie nie przystosowanych odradzałbym takie modyfikacje. Nie mówiąc już o tym , że w typowym dla nas offroadzie nie ma gdzie poskakać, nie ma też sprinterskich odcinków do pokonywania bokiem.
Widzisz tak się składa, że porządny zestaw ma różne rozstawy i wzmocnienia ramy. Widzę, że firma Free&Fun nigdy czegoś takiego nie instalowała
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 06.02.2009 13:30
Shelton, oczywiście, ze nie instalowała i nie zamierza odbierać Ci chleba! Poddaję jedynie w wątpliwość słuszność takiej modyfikacji w przypadku RZRa przeznaczonego do taplania w błotku...
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 06.02.2009 13:39
RZR to nasz konik, chleb mamy z codziennej ciężkiej pracy. Takie są realia.
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 06.02.2009 13:53
Shelton napisał(a): chleb mamy z codziennej ciężkiej pracy
Z naprawiania EPS Yamahy hi hi, żarcik oczywiście
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 06.02.2009 19:08
Wy tego nie potraficie, ktoś musi, takie życie
|
|
|
|
MIKE
Rejestracja: 09.12.2003 22:53 Posty: 841 Miejscowość: Sam już nie wiem
Quad: WyQuad
|
Wysłany: 08.02.2009 14:31
Myślę że najuczciwsze było by ściganie się samych SxS na rajdzie.Wtedy ruszyły by naprawdę użyteczne modyfikacje , bo na rajdach stricto samochodowych to idzie głównie o walkę z głębokimi koleinami po 35-38" kołach aut a wszędzie indziej
SxS przemyka spokojnie - no pozostają jeszcze długie szutrowe proste gdzie 400konne auta rozpędzają się znacznie szybciej.
Dlatego uważam że ściganie się z autami nie oddaje ducha rywalizacji tymi pojazdami, to jest moje zdanie Wy napiszcie czy je podzielacie.
Puchar SxS to jest to o co walczę od dwóch lat a właściwie czekam aż się ktoś ujawni że ma chęć.Tylko obawiam się że pierwsze dwa miejsca padły by waszym łupem, bo jak widzę w temacie walka korespondencyjna jest ostra.Brakuje trochę na forum Mariusza K który wniósł by dużo praktycznej wiedzy.
Ja doceniłem walory użytkowe sprzętu, w codziennej pracy Wy czerpiecie radochę z maxtuningu.
Pozdrawiam M I K E
|
|
|
|