Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - CAN-AM MAVERICK 1000R - WARIAT CZY NIE? - RECENZJA / QUADI
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 18.04.2024 17:31



Odpowiedz  [ 142 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna
CAN-AM MAVERICK 1000R - WARIAT CZY NIE? - RECENZJA / QUADI 
Autor Wiadomość
Mod-Team Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.07.2008 21:19
Posty: 5235
Miejscowość: Żory
Imię: Marcin
Quad: Renegade 1000
Poprzednie quady: G660, BF750, TRX 500, TRX 680, G700, CAN-AM 800
PostWysłany: 27.11.2012 11:38 
CAN-AM MAVERICK 1000R - WARIAT CZY NIE? - RECENZJA / QUADI
Image

"Wszys­cy wa­riaci mówią, że są normalni - ten nie jest..."

Nowy Side by Side Can-Am Maverick 1000R - można śmiało powiedzieć pojazd zbudowany do podnoszenia ciśnienia krwi i tętna oraz do zwiększonego wydzielania hormonów. Niesamowita wydajność, wraz z precyzyjnie zaprojektowanym układem kierowniczym, konstrukcja wprost stworzona do bicia rekordów prędkości bezdroży.

Szybkość odróżnia ten pojazd od innych side-by-side spotykanych na co dzień. Innowacyjny 1000R Maverick oferuje nie tylko najmocniejszy silnik w swoim segmencie, ale także największy w swojej klasie moment obrotowy, przyspieszenie, wysoką dynamikę pracy i niesamowity stosunek mocy do wagi.

Side by side firmy CAN-AM to kolejny niezwykły, unikalny pojazd wprowadzony na rynek przez tą firmę po ostatnim również szybkim Commanderze. Tym razem postawili na sport, regulowane i dostrajane pod potrzeby kierowcy zawieszenie przednie i tylne, system kontroli przepustnicy (ITC - Intelligent Throttle Control).

Konstrukcję stanowi sztywna rama, ze scentralizowanym na środku układem napędowym (silnikiem), co wpływa na idealne rozłożenie wagi pojazdu. Rama jest wyższa niż ta zastosowana w Polarisie RZR 900, co wpływa na większa sztywność, a 33cm z prześwitu w najniższym punkcie sprawiają, że maszyna wyróżnia się w tłumie. I możemy być niemal pewni, że Maverick zadowoli najbardziej hardcore'owych entuzjastów sportu motorowego mocą, oraz jego agresywną stylistyką, na którą wpływa między innymi podwójny układ wydechowy.


Image

W side-by-side zawitał sprawdzony Rotax 1000R w układzie V-Twin chłodzony cieczą, współpracujący z bezstopniową CVT. Silnik standardowo posiada cztery zawory na cylinder i jest zasilany przez 54mm przepustnicę firmy Bosch oraz dwa wtryskiwacze paliwa Seimens VDO.

Powszechnie wiadomo, że gdy silnik dostaje więcej powietrza potrafi wyprodukować więcej koni mechanicznych, dlatego został zoptymalizowany układ dolotu powietrza w celu poprawy efektywności silnika. Wynikiem jest przekroczona 3-cyfrowa granica 100 koni, a dokładnie katalogowe 101 : ) Cel ten został osiągnięty w związku ze wzrostem ilości i ciśnienia powietrza układu dolotowego, modyfikacji kolektora dolotowego, optymalizacji komory spalania przy zastosowaniu większych zaworów wydechowych i zwiększonym stopniu sprężania (12.0:1), na koniec możemy dodać podwójnym wydech odprowadzający spaliny na zewnątrz.

Układ wydechowy zapewnia większy przepływ, wydajności i dźwięk, Po raz pierwszy zastosowano katalizator obiegu zamkniętego ze względu na nowe normy emisji EPA / CARB, a w 2014 roku mają zostać wyposażone w niego wszystkie modele BRP. Rotax sprawia że pojazd dotychczas jest bezkonkurencyjny na rynku tej grupy maszyn.

Elektroniczna przepustnica pozawala niwelować szarpanie pojazdem, precyzyjnie sterować dopływem powietrza do kolektorów, a doskonała precyzja i czułość nawet przy minimalnym nacisku na pedał gazu przy minimalnych prędkościach daje nam niesamowity komfort. Kierowcy mogą wybrać pomiędzy trybem progresywnym pracy przepustnicy (standard), możemy powiedzieć "światem baśni" oraz trybem sportowym, a wtedy jedną nogą tkwimy ot­chłani piekieł. Tryb sport uruchamiamy specjalnym przyciskiem znajdującym się na konsoli. Cały system sterowany jest elektronicznie, czyli nie mamy linek, łapek, regulacji itd.

Zmodyfikowano również CVT ze zastosowanym wzmocnionym pasem napędowym, który ślizga po większych talerzach wariatora (poprawa hamowanie silnikiem.) Układ został również poprawiony pod względem chłodzenia i ma zapewnić przeszło 1,5 raza większa żywotność paska - jak będzie w rzeczywistości przekonamy się sami.


Image

101-konny silnik spoczywa w sportowej ramie, zaprojektowany specjalnie dla Maverick'a. Stalowa rama została zaprojektowana w sposób, który oferuje najwyższą przyczepność do podłoża, zauważalna jest też większa zwinność i równomierne rozłożenie ciężaru, rama posiada również lepszą sztywność w porównaniu z poprzednim modelem i konkurencją występującą na rynku. Zastosowano też wleczone "A-ramiona " (TTA) - niezależne tylne wleczone zawieszenie o skoku 14 cali (356mm) poprawia trakcję, a przy jednoczesnej redukcji masy Maverick staje się bardzo przewidywalny.

Maszyna posiada 84,3-calowy rozstaw osi, sama "karoseria" ma zaś 64". W serii otrzymamy również amortyzatory Fox Podium X, ich konstrukcja pozwala na łatwą obsługę. Można ustawić je w 6 stopniowej regulacji (przy zbiorniczku), występuje dynamiczna kontrola tłumienia, - to jedne z wielu właściwości tych amortyzatorów.

Cała maszyna seryjnie stoi na 12 calowych aluminiowych felgach wraz z 27-calowymi oponami Maxxis Bighorn 2.0, a za zatrzymanie tego potwora odpowiadają przednie i tylne podwójne 214mm wentylowane tarcze hamulcowe (z przodu podwójne tłoczki / zacisk, tył pojedyncze).


Image

Z przodu pojazdu znajdziemy jak na CAN-AM'a przystało Visco-Lok (automatyczny mechanizm różnicowy). Wnętrze daje temu side-by-side również sportowego wyglądu jak "karoseria" a wsiadając do środka od razu poznamy, że siedzimy w pojeździe spod szyldu BRP. Komfort, wygoda i bezpieczeństwo, pierwsze co przyszło mi do głowy po odwiedzinach wnętrza. Ergonomia kierowcy i pasażera, optymalna pozycja siedzenia w wygodnych demontowanych regulowanych fotelach oferujących wsparcie lędźwiowe i boczne kierowcy i pasażera sprawia. że pojazd pozwala naprawdę miło i rekreacyjnie spędzić wolny czas na długich trasach nawet w najtrudniejszym terenie.

Kokpit oferuje dużo miejsca, jest dużo miejsca na nogi a ważne przyciski funkcyjne, przełączniki i informacje dla kierowcy są wyraźnie wyeksponowane i strategicznie rozmieszczone w zasięgu ręki, więc nie trzeba myśleć dwa razy podczas jazdy.

Znajdziemy również 31.6 litrowy schowek w kokpicie oraz 13 litrowy pod siedzeniami, dodatkowo pomiędzy siedzeniami są też umiejscowione dwa uchwyty na napoje. Maszyna posiada 37,8 litrowy zbiornik paliwa oraz jak pisałem na początku w pewnym momencie otwarcia przepustnicy potrafi podnieść znacząco dawkę adrenaliny przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa na które wpływa mają 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, ochraniające siatki boczne, uchwyt pasażera nazywany często "cykor-rączką" a przed wywrotką chroni wysokiej wytrzymałości klatka zbudowana ze stali (rury 2-calowej średnicy).

Image

Sam pojazd już ochrania Digitally Encoded Security System (DESS) czyli immobilizer, z 2 kluczami o różniej mocy tak jak to ma miejsce w innych pojazdach tej firmy. Jeden klucz, który ogranicza prędkość do 44 mil na godzinę (70 km / h). Drugi klucz jest kluczem który nie ma ograniczenia i pozwala na całkowite otwarcie przepustnicy.

Image

Drogę znów oświetlają nam 4 soczewki o mocy łącznej 240-watów, które napędza 625-watowa prądnica.

Z tyłu znajduje się kratka z systemem nazywanym LINQ - pozwalający szybko i łatwo zainstalować lub usunąć schowek, przystosowana jest do wielu uniwersalnych mocowań akcesoriów, stelaż posiada antypoślizgową powierzchnię


Image

Dodatkowo w wersji X rs dostaniemy zawieszenie Fox Podium X RC2.5 o redukcji wstrząsów 12-calowe felgi aluminiowe Beadlock, inną sportowa kierownica i ładny, ciekawy X-Pakiet graficzny foteli i plastików.

Podsumowując - Maverick sam w sobie jest nieźle zmontowaną, strasznie szybką, dynamiczną, zaskakująco niezawodną kupą różnych metali i tworzyw. I czym więcej - jest to pojazd z duszą, który nawet stojąc w miejscu mówi nam "wsiadaj a pokażę Ci co potrafię" a emocje towarzyszące podczas jazdy są jak dzi­kie konie.

Jak dla mnie CAN-AM jako jedyny wyznaję zasadę: sko­ro nie można się cofnąć, trze­ba zna­leźć naj­lep­szy sposób, by pójść naprzód.

Cena pojazdu nie jest mała, bo wersji standardowej kosztuje ok 61 tyś zł a X rs ok 80 tysięcy! Drogo? No tak... ale pamiętajcie - to możli­wość spełnienia marzeń spra­wia, że życie jest tak fascynujące i co dziś jest niereal­nym marzeniem, jutro może stać się rzeczy­wis­tością : - ).


Marcin Gonsior
Quadi // dla ATV POLSKA


Maverick X rs 2013

Image

___________________________________________________________________________

DANE TECHNICZNE:


SILNIK

Typ
- 976cc, V-twin, - chłodzony cieczą , SOHC, 8-valve (4-zaworów/cylinder)

Średnica i skok tłoka
- 91 x 75 mm

Układ zasilania
- iTC™ EFI, 54mm Przepustnica, 2 wtryskiwacze Siemens VDO

Rozruch
- Elektryczny

Przeniesienie napędu
- CVT, skrzynia pasowa z przełożeniami: szybki, terenowy, parking, luz i wsteczny.
- Hamowanie silnikiem

Napęd
- Rozłączalny 2WD/4WD z Visco-Lok automatyczną blokadą przedniego dyferencjału

___________________________________________________________________________

PODWOZIE

Rama
- Stalowa

Klatka bezpieczeństwa
- Zbudowana z 2-calowych rur (51mm) , stal wysokiej wytrzymałości, spełniająca normy ROPS

Przednie zawieszenie
- Podwójne wahacze (A-arm)

Przednie amortyzatory
- FOX PODIUM X Performance 2.0 HPG

Tylne zawieszenie
- Wleczone wahacze (A-arms TTA) ze stabilizatorem

Tylne amortyzatory
- FOX PODIUM X Performance 2.0 HPG

Hamulce przód
- Podwójne 214 mm wentylowane tarcze z podwójnymi (27mm) tłoczkami

Hamulce tył
- Podwójne 214 mm wentylowane tarcze z pojedynczymi (32mm) tłoczkami

Opony/Przód
- Maxxis Bighorn 2.0
27 x 9 x 12
686 x 229 x 305 mm

Opony/Tył
- Maxxis Bighorn 2.0
27 x 11 x 12 in
686 x 279 x 305 mm

Koła
- Felgi aluminiowe

___________________________________________________________________________

WYMIARY

Długość x szerokość x wysokość (mm)
- 3,017 x 1,626 x 1,885 mm

Rozstaw osi
- 2,141 mm

Prześwit
- 330 mm

Waga (pojazd bez płynów)
- 588 kg

Bagażnik tył
- ładowność 91 kg z LinQ z szybkozłączkami dla różnych akcesoriów

Kokpit
-Schowek w kokpicie 17.2 L
- Schowki pod siedzeniami 13.1 L
-Centralna Konsola 1.3 L

Zbiornik paliwa
- 37.8 L

___________________________________________________________________________

Kolory
- Żółty
- Czarno żółty w wersji X

Wyświetlacz
- Funkcje: prędkościomierz, czaso-metr, licznik kilometrów, godzin,
poziom paliwa, położenie skrzyni, tryb sport , kontrolka pasów i napędu 4x4,
informacje o błędach, zegar

Zabezpieczenia

- Elektroniczny system bezpieczeństwa (D.E.S.S.™)

Instalacja
- Przygotowana instalacja do montażu wyciągarki

Oświetlenie
- 4 x 60-W światła soczewkowe + tylne światło stop

___________________________________________________________________________

GWARANCJA
Standardowo
6 miesięcy

B.E.S.T. możliwość zwiększenia od 6-30 miesięcy

___________________________________________________________________________

CENA


- WERSJA STANDARDOWA OKOŁO 61 000 ZŁ
- WERSJA X RS OKOŁO 80 000 ZŁ


Przeciwwskazania:
Siedzący tryb życia i związany z tym niski poziom wydolności fizycznej oraz choroby układu krążenia ;)




Zdjęcia i dane techniczne
http://www.canamoffroad.com


Ostatnio zmieniony przez Quadi 27.11.2012 12:44, edytowano w sumie 4 razy



 
Profil WWW
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 27.11.2012 12:07 
Re: CAN-AM MAVERICK 1000R - WARIAT CZY NIE? - RECENZJA / QU
Na zdjęciu pokazującym rozkład masy:

Image

kierowca siedzi bardziej z tyłu niż w RZR i Wildcat. To znacznie zmieni rozkład masy i dociąży tył.

Quadi napisał(a):
3-punktowe pasy bezpieczeństwa

od razu też powinni zakładać pasy czteropunktowe, bo w sportowym właściwie pojeździe taki standard, to pomyłka raczej.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Mod-Team Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.07.2008 21:19
Posty: 5235
Miejscowość: Żory
Imię: Marcin
Quad: Renegade 1000
Poprzednie quady: G660, BF750, TRX 500, TRX 680, G700, CAN-AM 800
PostWysłany: 27.11.2012 12:13 
Re: CAN-AM MAVERICK 1000R - WARIAT CZY NIE? - RECENZJA / QU
maq napisał(a):
od razu też powinni zakładać pasy czteropunktowe, bo w sportowym właściwie pojeździe taki standard, to pomyłka raczej.


masz takie złudzenie, w Mavericu silnik masz dosłownie pod ręką. Widziałem te pojazdy na żywo jak stały obok siebie. Jest zdecydowany + na korzyść CAN-AM'a . Popatrz na mocowanie tylnego wahacza.


 
Profil WWW
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 27.11.2012 13:08 
Re: CAN-AM MAVERICK 1000R - WARIAT CZY NIE? - RECENZJA / QU
Będę się upierał jednak, że kierowca wsiadający do Maverica spowoduje większe obciążenie tylnego zawieszenia. Na zdjęciu jest poprowadzona linia informująca o środku ciężkości pojazdu. W RZR kierowca siada na środku, Wildcat nieco z tyłu, a w Mavericu na środku jest kierownica. Doskonale to Can-am przedstawił na filmie.



Poza tym przy pojazdach bez obciążenia, mowa o różnicy 1% vs RZR a taki sam rozkład masy jak Maverick ma Wildcat.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Mod-Team Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.07.2008 21:19
Posty: 5235
Miejscowość: Żory
Imię: Marcin
Quad: Renegade 1000
Poprzednie quady: G660, BF750, TRX 500, TRX 680, G700, CAN-AM 800
PostWysłany: 27.11.2012 13:25 
Re: CAN-AM MAVERICK 1000R - WARIAT CZY NIE? - RECENZJA / QU
maq napisał(a):
Będę się upierał jednak, że kierowca wsiadający do Maverica spowoduje większe obciążenie tylnego zawieszenia. Na zdjęciu jest poprowadzona linia informująca o środku ciężkości pojazdu. W RZR kierowca siada na środku, Wildcat nieco z tyłu, a w Mavericu na środku jest kierownica. Doskonale to Can-am przedstawił na filmie.


Kierowca Mavericu siedzi tam samo jak w RZR'e a silnik umiejscowiony jest przed mocowaniem tylnego wahacza i nie opiera się na nim! Pomyśl jak rozkłada się w takiej sytuacji ciężar podczas np skoku.

Image


Ostatnio zmieniony przez Quadi 27.11.2012 13:25, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil WWW
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 27.11.2012 14:57 
Re: CAN-AM MAVERICK 1000R - WARIAT CZY NIE? - RECENZJA / QU
Znalazłem tylko jak skacze RZR, pewnie słabo szukałem



Nie odbieraj tylko, że się czepiam, bo maszyna wygląda świetnie i nie zastanawiałbym się nawet sekundy czy do niego wskoczyć i pojechać :wizi:

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.05.2009 20:01
Posty: 1764
Miejscowość: ATV KOTOŃ
Quad: xxc
PostWysłany: 27.11.2012 15:59 
Re: CAN-AM MAVERICK 1000R - WARIAT CZY NIE? - RECENZJA / QU
Widziałem gdzieś filmik jak testowali tą maszynkę w rosji. Strasznie wywrotna i uszkodzili tylny wahacz przy drifcie, jak by był z plasteliny. Ruski byli zawiedzeni tym wózkiem golfowym

_________________
http://www.youtube.com/user/miro12a?feature=mhee


 
Profil WWW
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 27.11.2012 16:53 
Re: CAN-AM MAVERICK 1000R - WARIAT CZY NIE? - RECENZJA / QU
Na korzyść XP są mocne wleczone wahacze, ale drążki je stabilizujące w przestrzeni pracy już nie... Tutaj wygląda to bardziej filigranowo. Zobaczymy w praktyce.


 
Profil Facebook WWW
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.01.2006 22:15
Posty: 1648
Miejscowość: Poznań
Quad: Renegade 800XXC
Poprzednie quady: Renegade 800XR, Raptor 700, Raptor 660, Warrior 350, Blaster 200, LT-F 160
PostWysłany: 27.11.2012 17:16 
Re: CAN-AM MAVERICK 1000R - WARIAT CZY NIE? - RECENZJA / QU
Wszystko wygląda że będzie niezły konkurent dla 900 :)

_________________
M5 - "Chcesz się ścigać, nie masz szans" - Jeremy Clarkson
SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team
https://picasaweb.google.com/101492180473661282351


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.05.2008 21:02
Posty: 436
Miejscowość: Miasto cudów i pzzerii
Quad: Turlacz bagienny
PostWysłany: 27.11.2012 18:28 
Re: CAN-AM MAVERICK 1000R - WARIAT CZY NIE? - RECENZJA / QU
Piękna maszyna. W kwestii gustownego wnętrza nie podobają mi się fotele, natomiast kiera i cała decha wraz z zegarami jest wspaniała. Gdzieś również widziałem filmik (jak znajdę to wrzucę ) gdzie czarł prysł jak chłopaki trochę potestowali sprzęt. Wydaje mi się, że zależy tu dużo od stylu jazdy i preferencji przyszłego właściciela. Niemniej 101 kucy w "melexie" musi robić wrażenie :uśmiech:


 
Profil
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.02.2008 14:47
Posty: 2826
Miejscowość: okolice Poznania
Quad: nima
Poprzednie quady: Raptor 350, LTZ400, 2xRaptor 660, Renegade 800, G700
PostWysłany: 27.11.2012 18:53 
Re: CAN-AM MAVERICK 1000R - WARIAT CZY NIE? - RECENZJA / QU
Filmik tutaj



A jako totalny laik w utv powtórzę tylko to co już raz napisałem
Cytuj:
W życiu nawet nie siedziałem w UTV, ale ten Maverick to wygląda jak Outlander z kabiną. Oglądając filmik z Rosji cały czas bałem się za drajwerów żeby nie obalili się na bok. Wygląda, że ma wysoko środek ciężkości i robi wrażenie mało stabilnego. W przeciwieństwie do Polarisa. Oczywiście filmy porównuję.


Ostatnio zmieniony przez BuBu, 27.11.2012 18:53, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Mod-Team Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.07.2008 21:19
Posty: 5235
Miejscowość: Żory
Imię: Marcin
Quad: Renegade 1000
Poprzednie quady: G660, BF750, TRX 500, TRX 680, G700, CAN-AM 800
PostWysłany: 27.11.2012 19:01 
Re: CAN-AM MAVERICK 1000R - WARIAT CZY NIE? - RECENZJA / QU
a ja proponuję żeby Ktoś się przejechał i powiedział jak jest a nie porównywał po filmikach 8)

ja nie mówię, bo zrobiłem tym sprzętem tylko 10km, ale to wystarczyło żeby przesądzić że jest (jak dla mnie przynajmniej) stabilniejszy od Polarisa.

a w tej sytuacji co przedstawiliście każdy pojazd przewrócicie na bok. Czy to Polaris, czy CAN-AM, albo Rhino..


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.12.2006 23:13
Posty: 1288
Miejscowość: Włocławek
Quad: CAN-AM Renegade 500 #14
Poprzednie quady: Ls Sp 300
PostWysłany: 27.11.2012 21:03 
Re: CAN-AM MAVERICK 1000R - WARIAT CZY NIE? - RECENZJA / QU
Quadi
świetna robota :okok:

_________________
>> https://www.youtube.com/watch?v=_-VQM01YGbw <<


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 27.11.2012 21:06 
Re: CAN-AM MAVERICK 1000R - WARIAT CZY NIE? - RECENZJA / QU
Opis jak trzeba. Zielonego quadzika mu.


 
Profil Facebook WWW
Mod-Team Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.07.2008 21:19
Posty: 5235
Miejscowość: Żory
Imię: Marcin
Quad: Renegade 1000
Poprzednie quady: G660, BF750, TRX 500, TRX 680, G700, CAN-AM 800
PostWysłany: 28.11.2012 09:32 
Re: CAN-AM MAVERICK 1000R - WARIAT CZY NIE? - RECENZJA / QU
Adr_166 napisał(a):
Quadi
świetna robota :okok:

Shelton napisał(a):
Opis jak trzeba. Zielonego quadzika mu.

Dzięki, w przyszłym tygodniu znowu coś nowego :)


 
Profil WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 142 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.