Aeon CUBE to nowa propozycja firmy Aeon Motor na rok 2007/2008. CUBE jest pojazdem typu „mule” posiadającym z przodu dwa miejsca: dla kierowcy i pasażera wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa zaś w jego tylnej części znajduje się skrzynia ładunkowa z uchylną tylną burtą. Jest to pojazd nadający się na turystyczne podróże leśnymi duktami, extremalną jazdę w trudnym terenie oraz doskonale sprawdzi się w firmach i gospodarstwach do przewożenia najróżniejszych ładunków. Jego sprawdzony 4-suwowy silnik poradzi sobie z wszystkimi wymaganiami postawionymi przez kierowcę, teren oraz warunki w jakich będzie eksploatowany.
Posiada tylny hamulec tarczowy/parkingowy uruchamiany hydraulicznie, z przodu dwie tarcze hamulcowe.
CUBE posiada bezpośrednie przeniesienie napędu na tylną oś.
CUBE wyposażony jest w trzystopniową skrzynię biegów :
bieg wsteczny
bieg do wolnej, terenowej jazdy
bieg do szybkiej jazdy
Siedzenia kierowcy i pasażera wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.
Homologowany do użycia na drogach publicznych dla dwóch osób.
Posiada sprawdzony, mocny, czterosuwowy silnik o małym apetycie na paliwo.
DANE TECHNICZNE
SILNIK TYP CZTEROSUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ, CYLINDER POŁOŻONY PIONOWO
POJEMNOŚĆ 272,3 cm?
ŚREDNICA I SKOK TŁOKA 72.7 mm / 65.6 mm
KOMPRESJA 10.3 : 1
MAKSYMALNA MOC 14,5 kW /6500 rpm
MOMENT OBROTOWY 22 Nm /3500 rpm
SMAROWANIE MISKA OLEJOWA
PALIWO BENZYNA BEZOŁOWIOWA
SPRZĘGŁO AUTOMATYCZNE
ZAPŁON ELEKTRONICZNY CDI
PRZEKŁADNIA AUTOMATYCZNA CVT
PRZEKAZANIE NAPĘDU BEZPOŚREDNIO NA TYLNĄ OŚ
ZAWIESZENIE PRZEDNIE DWA WAHACZE Z AMORTYZATORAMI
ZAWIESZENIE TYLNE SZTYWNA OŚ Z DWOMA AMORTYZATORAMI
HAMULEC PRZEDNI DWIE TARCZE
HAMULEC TYLNY JEDNA TARCZA
HAMULEC PARKINGOWY MECHANICZNY/HYDRAULICZNY NA TYLNĄ OŚ
OPONA PRZEDNIA 23 / 7-10
OPONA TYLNA 23 / 10-10
DŁUGOŚĆ 2700 mm
SZEROKOŚĆ 1365 mm
WYSOKOŚĆ 1780 mm
WYSOKOŚĆ DO SIEDZISKA 980 mm
ROZSTAW OSI 1835 mm
MAKSYMALNE OBCIĄŻENIE 195 kg
ILOŚĆ MIEJSC 2
PRZEŚWIT 260 mm
WAGA 404 kg
ZBIORNIK PALIWA 15,5 l
KOLOR BIAŁY
Moim zdaniem ciekawa propozycja ze strony Aeona , jednakże silnik o takiej pojemności do tak cieżkiego pojazdu
do tego waga osób i w terenie to może za dobrze nie jeździć. Druga sprawa taki mały silnik podlegający takim dużym obciążeniom
nie widzi mi się to.
Co do opon o agresywnym bieżniku widać, że sprzęt jest dedykowany w teren.
Super sprzęt do jazdy po drogach i lekkim terenie , pięknie wykonany , poprawa stylistyka , ale na tym należy poprzestać.
Jeśli ma być to sprzęt do bardziej agresywnej jazdy to min to 400 ccm musi być.