Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - napęd 4x4
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 24.04.2024 20:12



Odpowiedz  [ 201 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna
napęd 4x4 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.12.2006 00:42
Posty: 275
Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: Kymco MXU 500, Yamaha Wild Star 1600
PostWysłany: 31.12.2006 09:06 
4X4
Witam.
Czy aby włączyć napęd 4x4 konieczne jest stanięcie na moment, czy można robić to w czasie jazdy?
Czy można jezdzić na napędzie 4X4 cały czas, nawet gdy warunki drogowe ku temu nie wskazują?
Jestem ciekaw czy wówczas następuje większe zużycie podzespołów.
Pozdrawiam


 
Profil ICQ
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2006 09:31
Posty: 1463
Quad: XXC 1000
Poprzednie quady: KQ 750, KQ700, LH300, LH260
PostWysłany: 31.12.2006 17:06 
Witamy nowego LINHAIowca! ;-)
Według mojej analizy konstrukcji przedniego mostu NIE RADZIŁBYM załączać go podczas ruchu. Wprawdzie UAZ (taki samochód terenowy prod ZSRR) też nie ma żadnych synchronizatorów a da się załączyć bezawaryjnie przy prędkościach do 60km/h. Trzeba tylko umieć ;-)
Bezpieczniej jest dobrze oceniać teren i załączać przed pojawieniem się problemów z trakcją.
Ciągła jazda 4x4 z całą pewnością zwiększa zużycie paliwa. Same elementy bardzo w kość nie dostają bo i tak się kręcą (sa napędzane od toczących się kół). Jednak zawsze jest to "luźna" praca i nie ma niepotrzebnych "naprężeń". Zresztą na prawym błotniku jest wyraźnie napisane coby nie nadużywać napędu bez potrzeby.
Pozdrawiam.

_________________
PAZUR
POWER STEERING is ̶f̶o̶r̶ ̶p̶u̶s̶s̶i̶e̶s̶ OK! :p
HUNT THE WOLF - zobaczyć i ̶u̶m̶r̶z̶e̶ć̶ jeździć do samego końca. Mojego, albo...... :)


 
Profil
Free Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2006 22:06
Posty: 5363
Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
PostWysłany: 31.12.2006 17:26 
4x4
Dokładnie, Waldo ma racje nie ma po co śmigać z włączonym cały czas 4x4 a co do zapinania przodu to lepiej się zatrzymać (przeważnie sytuacja i tak wymaga włączenia reduktora więc i tak musisz się zatrzymać) z kolei z odłączaniem jest spoko można podczas jazdy bez problemów

p.s.
życzę wszystkim szampańskiej zabawy

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów

ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY

Fotosy


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.12.2006 00:42
Posty: 275
Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: Kymco MXU 500, Yamaha Wild Star 1600
PostWysłany: 31.12.2006 17:30 
Dziękuje za informację. Wiem co jest napisane. Ale bardziej ufam wiedzy doświadczonych kolegów :D
Pozdrawiam :)


 
Profil ICQ
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.11.2006 21:18
Posty: 791
Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
PostWysłany: 01.01.2007 16:06 
4x4
Witaj nowy Linhaiowcu :)
Co do używania napędu na 4 koła, to bardzo szybko zauważysz, że podczas jazdy z napędem tylko na tył quad jest jakby bardziej wyrywny, fajnie zarzuca tyłem, no i ciszej pracuje przekładnia, co wynika z mniejszych oporów. A poza tym poco zużywać więcej paliwa, skoro jest takie drogie?
A tak naprawdę to po odrobinie doświadczenia zauważysz, że sytuacje w których potrzebujesz napędu na 4 kółka nie są wcale takie częste i radzisz sobie z napędem na 2 8)
4 włącza się naprawdę od czasu do czasu, choć fajnie by było żeby można włączać w czasie jazdy. Ale chyba w samochodach też się trzeba zatrzymać?
Pozdrawiam


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.12.2005 19:57
Posty: 601
Miejscowość: off-road wawer team / warszawa
Quad: Grizzly 700 fi camo + itp xtr +ssalloy 212 + warn rt front+ Garmin 60csx + ricochet+ halogen+ fiskars + exploler case +twinair+ hotgrips+ torba kolpin
PostWysłany: 01.01.2007 19:44 
w wieszkszości samochodów nie trzeba (nowych )

_________________
Jesli mieszkasz na prowincji, znasz prawdziwe, mocne przeżycia i gardzisz mieszczańską manierą, doskonale wiesz co czuję,gdy zasiadam za kierownicą mojego quada .Szacunek dla wszystkich, którzy kumają o co w tym wszystkim chodzi.


 
Profil
Free Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2006 22:06
Posty: 5363
Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
PostWysłany: 21.01.2007 23:44 
Wczoraj pierwszy raz podczas jazdy zapiąłem przedni napęd iiiii i wszystko poszło gładko zrobiłem to jeszcze raz i jeszcze i jest OK! wyglądało by na to że jednak się da.

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów

ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY

Fotosy


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.11.2006 21:18
Posty: 791
Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
PostWysłany: 24.01.2007 21:48 
Powodzenia, będę czekał aż przelecisz przez kierownicę przy zablokowanym moście :D


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.01.2007 08:21
Posty: 393
Miejscowość: !?!?!?!?!?
Quad: BYŁ może jeszcze BĘDZIE ?
PostWysłany: 31.01.2007 00:24 
Oczywiście że się da ale najbezpieczniej dla przedniego dyfra jest załanczać przedni napęd gdy prędkości kół tylnych i przednich są takie same lub gdy prędkość jest mała .

Spróbuj się gdzieś wkopać i gdy tylne koła będą się kręcić a przednie stać w miejscu załącz przód .
Zobaczysz jak szarpnie maszynką . Pół biedy jak będzie ślisko pod kołami ale gdy przednie koła
trafią na coś twardego ząbki w przekładni się posypią !!!!!!!!!!!!!

_________________
Robert


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.10.2006 20:17
Posty: 778
Miejscowość: Prądnik Czerwony
Quad: summit800xrs
PostWysłany: 31.01.2007 01:41 
Bez jaj.Kto cisnie gaz załanczając przedni napęd?

_________________
//edited REGULAMIN


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.11.2006 21:18
Posty: 791
Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
PostWysłany: 31.01.2007 10:51 
no z gazem to może przesada, ja spróbowałem rady Sanola, najpierw przy małej prędkości, później przy większej i bez problemu i bez szarpnięc załącza się napęd. Delikatnie i łagodnie
To działa :D


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.12.2006 18:14
Posty: 31
Quad: Suzuki Eiger 400 4x4
PostWysłany: 31.01.2007 10:58 
ja bym na waszymmiejscu nie ryzykowal wymiana przedniego napędu bo to na pewno o wiele bardziej kosztowne niz pozytku z tego typu załanczania. Chyab Was nie zbawi to ze zatrzymacie się na 3sekundy wrzucicie naped na 4 i pojedziecie dalej?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.11.2006 21:18
Posty: 791
Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
PostWysłany: 31.01.2007 11:13 
No cóż tak szczerze to muszę przyznać Ci rację, nie jestem nadal przekonany co do tego pomysłu, i nie wiem jak jest zbudowana ta przekładnia. Czy to są zębatki czy sprzęgło cierne czy jeszcze coś innego? Ktoś wie?

_________________
Odwiedź nas na: facebook.com/TokaSquad

Filmy z wyjazdów na quadach

Zapraszamy do naszego serwisu quadów mieszczącego się w Radziszowie
tel:733 010 507 tokaSerwis - naprawy i przeróbki


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.01.2007 08:21
Posty: 393
Miejscowość: !?!?!?!?!?
Quad: BYŁ może jeszcze BĘDZIE ?
PostWysłany: 31.01.2007 13:26 
maciekkrk napisał

maciekkrk napisał(a):
Bez jaj.Kto ciśnie gaz załączając przedni napęd?


Prawy kciuk na max gaz a lewa ręka załącza napęd .
To instrukcja dla samobójców i tych co lubią wymieniać dyfry :diabeł:

_________________
Robert


 
Profil

Rejestracja: 10.08.2006 14:09
Posty: 93
Miejscowość: Kraków
Quad: linhai 4x4
PostWysłany: 31.01.2007 14:29 
dziki napisał(a):
Prawy kciuk na max gaz a lewa ręka załącza napęd .

I dla artystów cyrkowych, którzy sięgną podczas jazdy, lewą ręką na prawą stronę , pod lewarek zmiany biegów w okolice prawego golenia własnej nogi. :!:
Szybciej wysypiesz się na pierwszym dołku nim zdążysz załączyć napęd. :D :D


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 201 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.