Autor |
Wiadomość |
Andrzej 4X4
Rejestracja: 27.12.2006 00:42 Posty: 275 Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: Kymco MXU 500, Yamaha Wild Star 1600
|
Wysłany: 31.12.2006 09:06
4X4
Witam.
Czy aby włączyć napęd 4x4 konieczne jest stanięcie na moment, czy można robić to w czasie jazdy?
Czy można jezdzić na napędzie 4X4 cały czas, nawet gdy warunki drogowe ku temu nie wskazują?
Jestem ciekaw czy wówczas następuje większe zużycie podzespołów.
Pozdrawiam
|
|
|
|
Waldo
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 27.07.2006 09:31 Posty: 1463
Quad: XXC 1000
Poprzednie quady: KQ 750, KQ700, LH300, LH260
|
Wysłany: 31.12.2006 17:06
Witamy nowego LINHAIowca!
Według mojej analizy konstrukcji przedniego mostu NIE RADZIŁBYM załączać go podczas ruchu. Wprawdzie UAZ (taki samochód terenowy prod ZSRR) też nie ma żadnych synchronizatorów a da się załączyć bezawaryjnie przy prędkościach do 60km/h. Trzeba tylko umieć
Bezpieczniej jest dobrze oceniać teren i załączać przed pojawieniem się problemów z trakcją.
Ciągła jazda 4x4 z całą pewnością zwiększa zużycie paliwa. Same elementy bardzo w kość nie dostają bo i tak się kręcą (sa napędzane od toczących się kół). Jednak zawsze jest to "luźna" praca i nie ma niepotrzebnych "naprężeń". Zresztą na prawym błotniku jest wyraźnie napisane coby nie nadużywać napędu bez potrzeby.
Pozdrawiam.
_________________ PAZUR POWER STEERING is ̶f̶o̶r̶ ̶p̶u̶s̶s̶i̶e̶s̶ OK! :p HUNT THE WOLF - zobaczyć i ̶u̶m̶r̶z̶e̶ć̶ jeździć do samego końca. Mojego, albo......
|
|
|
|
Sanol
Free Mod
Rejestracja: 15.11.2006 22:06 Posty: 5363 Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
|
Wysłany: 31.12.2006 17:26
4x4
Dokładnie, Waldo ma racje nie ma po co śmigać z włączonym cały czas 4x4 a co do zapinania przodu to lepiej się zatrzymać (przeważnie sytuacja i tak wymaga włączenia reduktora więc i tak musisz się zatrzymać) z kolei z odłączaniem jest spoko można podczas jazdy bez problemów
p.s.
życzę wszystkim szampańskiej zabawy
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY
Fotosy
|
|
|
|
Andrzej 4X4
Rejestracja: 27.12.2006 00:42 Posty: 275 Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: Kymco MXU 500, Yamaha Wild Star 1600
|
Wysłany: 31.12.2006 17:30
Dziękuje za informację. Wiem co jest napisane. Ale bardziej ufam wiedzy doświadczonych kolegów
Pozdrawiam
|
|
|
|
ktomek
Rejestracja: 18.11.2006 21:18 Posty: 791 Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
|
Wysłany: 01.01.2007 16:06
4x4
Witaj nowy Linhaiowcu
Co do używania napędu na 4 koła, to bardzo szybko zauważysz, że podczas jazdy z napędem tylko na tył quad jest jakby bardziej wyrywny, fajnie zarzuca tyłem, no i ciszej pracuje przekładnia, co wynika z mniejszych oporów. A poza tym poco zużywać więcej paliwa, skoro jest takie drogie?
A tak naprawdę to po odrobinie doświadczenia zauważysz, że sytuacje w których potrzebujesz napędu na 4 kółka nie są wcale takie częste i radzisz sobie z napędem na 2
4 włącza się naprawdę od czasu do czasu, choć fajnie by było żeby można włączać w czasie jazdy. Ale chyba w samochodach też się trzeba zatrzymać?
Pozdrawiam
|
|
|
|
STRUGAL
Rejestracja: 29.12.2005 19:57 Posty: 601 Miejscowość: off-road wawer team / warszawa
Quad: Grizzly 700 fi camo + itp xtr +ssalloy 212 + warn rt front+ Garmin 60csx + ricochet+ halogen+ fiskars + exploler case +twinair+ hotgrips+ torba kolpin
|
Wysłany: 01.01.2007 19:44
w wieszkszości samochodów nie trzeba (nowych )
_________________ Jesli mieszkasz na prowincji, znasz prawdziwe, mocne przeżycia i gardzisz mieszczańską manierą, doskonale wiesz co czuję,gdy zasiadam za kierownicą mojego quada .Szacunek dla wszystkich, którzy kumają o co w tym wszystkim chodzi.
|
|
|
|
Sanol
Free Mod
Rejestracja: 15.11.2006 22:06 Posty: 5363 Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
|
Wysłany: 21.01.2007 23:44
Wczoraj pierwszy raz podczas jazdy zapiąłem przedni napęd iiiii i wszystko poszło gładko zrobiłem to jeszcze raz i jeszcze i jest OK! wyglądało by na to że jednak się da.
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY
Fotosy
|
|
|
|
ktomek
Rejestracja: 18.11.2006 21:18 Posty: 791 Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
|
Wysłany: 24.01.2007 21:48
Powodzenia, będę czekał aż przelecisz przez kierownicę przy zablokowanym moście
|
|
|
|
dziki
Rejestracja: 25.01.2007 08:21 Posty: 393 Miejscowość: !?!?!?!?!?
Quad: BYŁ może jeszcze BĘDZIE ?
|
Wysłany: 31.01.2007 00:24
Oczywiście że się da ale najbezpieczniej dla przedniego dyfra jest załanczać przedni napęd gdy prędkości kół tylnych i przednich są takie same lub gdy prędkość jest mała .
Spróbuj się gdzieś wkopać i gdy tylne koła będą się kręcić a przednie stać w miejscu załącz przód .
Zobaczysz jak szarpnie maszynką . Pół biedy jak będzie ślisko pod kołami ale gdy przednie koła
trafią na coś twardego ząbki w przekładni się posypią !!!!!!!!!!!!!
_________________ Robert
|
|
|
|
maciekkrk
Rejestracja: 23.10.2006 20:17 Posty: 778 Miejscowość: Prądnik Czerwony
Quad: summit800xrs
|
Wysłany: 31.01.2007 01:41
Bez jaj.Kto cisnie gaz załanczając przedni napęd?
_________________ //edited REGULAMIN
|
|
|
|
ktomek
Rejestracja: 18.11.2006 21:18 Posty: 791 Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
|
Wysłany: 31.01.2007 10:51
no z gazem to może przesada, ja spróbowałem rady Sanola, najpierw przy małej prędkości, później przy większej i bez problemu i bez szarpnięc załącza się napęd. Delikatnie i łagodnie
To działa
|
|
|
|
Yogi
Rejestracja: 14.12.2006 18:14 Posty: 31
Quad: Suzuki Eiger 400 4x4
|
Wysłany: 31.01.2007 10:58
ja bym na waszymmiejscu nie ryzykowal wymiana przedniego napędu bo to na pewno o wiele bardziej kosztowne niz pozytku z tego typu załanczania. Chyab Was nie zbawi to ze zatrzymacie się na 3sekundy wrzucicie naped na 4 i pojedziecie dalej?
|
|
|
|
ktomek
Rejestracja: 18.11.2006 21:18 Posty: 791 Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
|
Wysłany: 31.01.2007 11:13
No cóż tak szczerze to muszę przyznać Ci rację, nie jestem nadal przekonany co do tego pomysłu, i nie wiem jak jest zbudowana ta przekładnia. Czy to są zębatki czy sprzęgło cierne czy jeszcze coś innego? Ktoś wie?
_________________ Odwiedź nas na: facebook.com/TokaSquad
Filmy z wyjazdów na quadach
Zapraszamy do naszego serwisu quadów mieszczącego się w Radziszowie tel:733 010 507 tokaSerwis - naprawy i przeróbki
|
|
|
|
dziki
Rejestracja: 25.01.2007 08:21 Posty: 393 Miejscowość: !?!?!?!?!?
Quad: BYŁ może jeszcze BĘDZIE ?
|
Wysłany: 31.01.2007 13:26
maciekkrk napisał
maciekkrk napisał(a): Bez jaj.Kto ciśnie gaz załączając przedni napęd?
Prawy kciuk na max gaz a lewa ręka załącza napęd .
To instrukcja dla samobójców i tych co lubią wymieniać dyfry
_________________ Robert
|
|
|
|
arni
Rejestracja: 10.08.2006 14:09 Posty: 93 Miejscowość: Kraków
Quad: linhai 4x4
|
Wysłany: 31.01.2007 14:29
dziki napisał(a): Prawy kciuk na max gaz a lewa ręka załącza napęd .
I dla artystów cyrkowych, którzy sięgną podczas jazdy, lewą ręką na prawą stronę , pod lewarek zmiany biegów w okolice prawego golenia własnej nogi.
Szybciej wysypiesz się na pierwszym dołku nim zdążysz załączyć napęd.
|
|
|
|