Dziś prace ruszyły do przodu zpomocą kolegi elektryka:
1. Rozrusznik działa zawieszony był przekażnik po podpięciu go bezpośrednio z aku zaskoczył ze startera tylko ledwo co tykał i to nas zadziwiło że ze startera szło tak jakby za małe napięcie ale ogólnie kręci .
2. Sprawdziliśmy według serwisuwki fajko cewkę jest sprawna
3.Sprawdzony został moduł wedlug poniszej instrukcji
Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV 20.
Odłączyć przewód żółto-czarny lub (pomarańczowy) od cewki wysokiego napięcia, jeden przewód miernika włożyć do wsuwki przewodu żółto-czarnego, drugi do masy, włączyć stacyjkę i kręcimy krótko rozrusznikiem, na mierniku ukaże się w sposób pulsujący wartość w granicach 14-16V – moduł jest OK., brak jakichkolwiek wskazań, lub wartości znacznie poniżej 14V, oznacza że przechodzimy do następnego pomiaru mianowicie do sprawdzenia cewki prądowej.
4.Sprawdzono impulsator według poniższej intrukji
* Impulsator - miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,buzzer,,
1. Przewód niebiesko – biały do masy wartości od 104 – 152 Ω – impulsator jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza impulsator do wymiany.
5.Dodatkowo zmierzyłem stator nie ma przerwy wartości ma poprawne.
Ponadto pomiary te porównałem na nowych i starych gratach były zbliżone.
Jutro ciąg dalszy sprawdze w końcu ten rozrząd i ewentualnie podmienie stator z impulsatorem na nowy a i jeszcze jakie napięcie dochodzi mi do modułu, ewentualnie podepnę dodatkową mase do silnika.
-- dodano 01.07.2018 15:54 --Jest sukces sprzęt śmiga.
Powodem całkowitego braku iskry były zamienione pojedyncze piny od impulsatora błąd w sztuce mechanika.
powodem zanikającej iskry na rozgrzanym silniku był słabo dociśnięty przewód wysokiego napięcia pomiędzy cewką a fajką.
Podziękowania dla WojtekSki za motywacje do ogarnięcia sprzeta samemu.
Wnioski warto jak coś rozbieramy robić fotki.
Temat zakończony podziękował.