Re: Cf 500 z 2012r.
Generalnie we wszystko co się da trzeba zajrzeć
W standardowe punkty - zawieszenie czy nie ma luzów, na ramę czy nie popękana , nie spawana, w napęd od pracy silnika począwszy (czy na zimnym dobrze zapala, nie dymi na niebiesko) czy dobrze po rozgrzaniu pracuje, czy trzyma obroty jałowe, czy się wkręca na obroty bez czkania, strzelania, czy rozgrzany nie gażnie, czy po zgaszeniu nie ma kłopotów z zapaleniem itp.przez przekładnie czy łatwo wchodzą przełożenia, przez CVT - czy przy ruszaniu nie szarpie czy płynnie rusza, czy nie ma niepokojących dźwięków, czy po włączeniu biegu sprzęgło nie ciągnie, przy przyśpieszaniu czy się nie ślizga, po napędy czy nie ma luzów na łożyskach w dyfrach, wycieków, niepokojących hałasów z nich się wydobywających podczas jazdy, jak da się przejechać kawałek to jaką prędkość maksymalna łapie (powinien 85/90 spokojnie łapać) co pozwoli oszacować stan pasa i ogólnie czy zespół nie ma niedomagań w pracy idp.
Zajrzeć na stan oleju jaki jest, w airboxa/filtr powietrza - jeśli syf, błoto, oleju sporo w nim to może być jakaś tam informacja jak i przez kogo był użytkowany. Zobaczyć czy po rozgrzaniu załącza się wentylator - tu też stan chłodnicy czy nie zabita błotem/syfem (jak tak to mógł np być przegrzany) ....
Elektryka , hamulce itd. Czyli wszystko
.
Generalnie silnik chodzić powinien cicho i przyjemnie dla ucha. Podczas jazdy żadnego wycia, szumu czy metalicznych dźwięków.
Im mniej przeoczysz tym mniej Cię coś później zaskoczy a im więcej znajdzie to jeśli to nie dyskwalifikuje sprzęta tym większa szansa utargowania.
CF500 to sprawdzona maszyna, ma swoje wady wynikające z konstrukcji (masa do mocy) ale to prosty i konstrukcyjnie wytrzymały quad, którego samemu przy odrobinie umiejętności się serwisuje i naprawia. Dobry wybór zwłaszcza na początek jeśli nie oczekujemy dużych osiągów, ale w terenie zwłaszcza wersja krótka jest dość dzielna.
Czy i jak jest wyeksploatowany to już kwestia egzemplarza o kóryym nic nie wiemy.
Generalnie silnik i zasilanie w gaźnik to najprostsza klasyka ale nie jest jakiś mega długowieczny, materiały są takie sobie ale niewątpliwie starsze roczniki ( w tym myślę i 2012) są lepiej zrobione niż młodsze. 2014 miały wadliwe sprzęgła. Napędy do tej mocy zastosowane są trwałe.
Poza tym to model ten nie ma jakiś typowych poważnych wad/problemów.
Zużycie eksploatacyjne konkretnych egzemplarzy to największy problem.
Tak po mojemu.