Osobiście doświadczyłem już potrzeby używania override na wstecznym, więc denerwuje mnie włączanie napędów aby uzyskać pełną moc na wstecznym.
W instrukcji (angielskiej) wyraźnie pisze, że ograniczenie (wyraźnie słaszalne jako odcinany zapłon) działa w trybie 4WD lock, ostatnio właśnie chciałem na wstecznym wrócić do góry i brakło mi mocy, włączyłem 4WD-lock i trzymając override działa. Ze schematu wyraźnie wynika, że w trybie 4WD-lock do układu zapłonowego CDI podana jest masa na przewód Lg/Br, czyli jasno-zielono-brązowy poprzez przełącznik LOCK. Ten sam kabel idzie do licznika, który z pewnością wyświetla krzyżyk blokady, który jest przerywany (tzn. miga) z samego mechanizmu zanim nie nastąpi pełna blokada. Wtedy wg mnie C.D.I powinien "myśleć" że jesteśmy w trybie 4WD-lock ale będzie reagował na override dając pełną moc. Grizzlak 660 ma to samo, ograniczenie na 4WD-Lock do 35 km/h, gdyby nacisnąć override (i trzymać) to by poszedł na full, choć absolutnie nie polecam jeździć z blokadą na asfalcie!
Po przemyśleniach stwierdziłem, że rzeczywiście wystarczą 2 przekaźniki które działać miałyby następująco:
opis symboli:
S1,S2 cewka na którą podamy zasilanie
S3,S4 łączone styki po wzbudzeniu cewki
P1, P2 - odpowiednie przekaźniki
podłączenie:
- na P1S1 podać odłączony od CDI kabel Lg/Br,
- na P2S1 podać kabel Sb/W od CDI (dodatkowo) który podaje masę w chwili włączenia wstecznego.
- na P1S2 i P2S2 podać plus ale koniecznie odłączany po wyłączeniu stacyjki (cewka wzbudzona rozładowałaby akumulator, gdyż przycisk LOCK może przecież zostać włączony dając cały czas masę nawet po wyłączeniu stacyjki). Ja sobie wyprowadziłem plusa od gniazda 12V do dodatkowego gniazda 12V w schowku (zasilanie GPS wyłączane stacyjką),
- na P1S3 i P2S3 podać stałą masę,
- P1S4 i P2S4 podłączyć w miejsce odłączonego kabla Lg/Br w CDI,
Jeżeli nigdzie się nie pomyliłem będzie to działać tak, że przycisk LOCK będzie działał jak dotychczas nie powodując podawania masy na Sb/W, czego skutków nie umiem przewidzieć.
Natomiast włączenie wstecznego poda masę na cewkę P2S1, która stale zasilana plusem P2S2 po włączeniu stacyjki złączy styki P2S3 i P2S4, czyli poda masę co CDI tam gdzie podawał przycisk 4WD-Lock bez spowodowania migania na wyświetlaczu krzyżyka, a CDI będzie w trybie 4WD-lock, czyli powinno reagować na override.
Nie jestem fachowcem, więc zainteresowanych proszę o komentarze i zachęcam do dyskusji. Może się da prościej