Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - licznik CF Moto
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 02:33



Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
licznik CF Moto 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 03.07.2008 21:34
Posty: 102
Miejscowość: Dębki
Quad: CF Moto 500
PostWysłany: 14.07.2008 21:25 
licznik CF Moto
czy orientuje się ktoś co oznacza ten czerwony trojkącik który pojawia się po przycisnieciu guzika na kierownicy? do czego to słuzy? i 2pytanie jak ustawic godzine na liczniku?


 
Profil Gadu-Gadu
Moderator Działu Porównania Modeli
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.07.2008 21:11
Posty: 2372
Miejscowość: TKA
Quad: Derbi Senda SM & Bashan 200
PostWysłany: 14.07.2008 21:32 
Co do trójkącika to może awaryjne??

_________________
Czas chyba wrócić do młodości :)


 
Profil WWW

Rejestracja: 02.03.2008 11:54
Posty: 115
Miejscowość: Gdzieś Między Wadowicami a Krakowem :)
Quad: CF Moto 500 long
PostWysłany: 14.07.2008 22:12 
A godzine się ustawia pod siedzeniem :)
Podnosisz siedzenie do gory i masz tam 2 czerwone guzki wciskasz je i masz godzine ustawiona. Zaraz obok schowka


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 03.07.2008 21:34
Posty: 102
Miejscowość: Dębki
Quad: CF Moto 500
PostWysłany: 14.07.2008 22:27 
hehe. dzięki a wiesz jetx50 co oznacza ten przycisk z prawej strony kierownicy? taki trojkat i w srodku wykrzyknik
hipon napisał(a):
Co do trójkącika to może awaryjne??

to nie sa awaryjne bo awaryjne wlacza się obok gniazdka z napieciem


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 02.03.2008 11:54
Posty: 115
Miejscowość: Gdzieś Między Wadowicami a Krakowem :)
Quad: CF Moto 500 long
PostWysłany: 14.07.2008 22:58 
Chyba z lewej i z przodu kierownicy ? po lewej stronie kierownicy z przodu jest to przycisk owerride chyba tak się pisze ale nie jestem pewien pisowni i sluzy teoretycznie do uwolnienia z quada pelnej mocy podczas jazdy do tylu. Ale z tego co wiadomo na forum nie dziala dopiero gdy wlaczysz 4x4 to masz pelna moc podczasz jazdy do tylu.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 29.04.2008 18:39
Posty: 6
Miejscowość: Mrzezino
Quad: CF 500
PostWysłany: 15.07.2008 00:42 
to jest overdrive i z tego co ja wiem to we większości nie działa, nie znam też osoby której by działał. nawet w testach CF Moto była to wada bo nie działał.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.04.2008 20:21
Posty: 2
Quad: CFMOTO 500 L
PostWysłany: 15.07.2008 13:34 
dokladnie podobno nie dziala , tylko taka zabawka .

_________________
Power of Dreams


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.07.2007 09:41
Posty: 106
Miejscowość: Zawiercie
Quad: 2012 Outlander 1000XT
Poprzednie quady: CF Moto 500
PostWysłany: 15.07.2008 22:56 
Osobiście doświadczyłem już potrzeby używania override na wstecznym, więc denerwuje mnie włączanie napędów aby uzyskać pełną moc na wstecznym.

W instrukcji (angielskiej) wyraźnie pisze, że ograniczenie (wyraźnie słaszalne jako odcinany zapłon) działa w trybie 4WD lock, ostatnio właśnie chciałem na wstecznym wrócić do góry i brakło mi mocy, włączyłem 4WD-lock i trzymając override działa. Ze schematu wyraźnie wynika, że w trybie 4WD-lock do układu zapłonowego CDI podana jest masa na przewód Lg/Br, czyli jasno-zielono-brązowy poprzez przełącznik LOCK. Ten sam kabel idzie do licznika, który z pewnością wyświetla krzyżyk blokady, który jest przerywany (tzn. miga) z samego mechanizmu zanim nie nastąpi pełna blokada. Wtedy wg mnie C.D.I powinien "myśleć" że jesteśmy w trybie 4WD-lock ale będzie reagował na override dając pełną moc. Grizzlak 660 ma to samo, ograniczenie na 4WD-Lock do 35 km/h, gdyby nacisnąć override (i trzymać) to by poszedł na full, choć absolutnie nie polecam jeździć z blokadą na asfalcie!

Po przemyśleniach stwierdziłem, że rzeczywiście wystarczą 2 przekaźniki które działać miałyby następująco:
opis symboli:
S1,S2 cewka na którą podamy zasilanie
S3,S4 łączone styki po wzbudzeniu cewki
P1, P2 - odpowiednie przekaźniki

podłączenie:
- na P1S1 podać odłączony od CDI kabel Lg/Br,
- na P2S1 podać kabel Sb/W od CDI (dodatkowo) który podaje masę w chwili włączenia wstecznego.
- na P1S2 i P2S2 podać plus ale koniecznie odłączany po wyłączeniu stacyjki (cewka wzbudzona rozładowałaby akumulator, gdyż przycisk LOCK może przecież zostać włączony dając cały czas masę nawet po wyłączeniu stacyjki). Ja sobie wyprowadziłem plusa od gniazda 12V do dodatkowego gniazda 12V w schowku (zasilanie GPS wyłączane stacyjką),
- na P1S3 i P2S3 podać stałą masę,
- P1S4 i P2S4 podłączyć w miejsce odłączonego kabla Lg/Br w CDI,

Jeżeli nigdzie się nie pomyliłem będzie to działać tak, że przycisk LOCK będzie działał jak dotychczas nie powodując podawania masy na Sb/W, czego skutków nie umiem przewidzieć.
Natomiast włączenie wstecznego poda masę na cewkę P2S1, która stale zasilana plusem P2S2 po włączeniu stacyjki złączy styki P2S3 i P2S4, czyli poda masę co CDI tam gdzie podawał przycisk 4WD-Lock bez spowodowania migania na wyświetlaczu krzyżyka, a CDI będzie w trybie 4WD-lock, czyli powinno reagować na override.

Nie jestem fachowcem, więc zainteresowanych proszę o komentarze i zachęcam do dyskusji. Może się da prościej :)


 
Profil

Rejestracja: 03.07.2008 21:34
Posty: 102
Miejscowość: Dębki
Quad: CF Moto 500
PostWysłany: 16.07.2008 00:37 
tak z lewej popierniczylo mi się. tak dziala z zapietym 4WD


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.05.2008 05:27
Posty: 48
Miejscowość: oświęcim
Quad: can-am Outlander 650max
PostWysłany: 16.07.2008 06:02 
Ja to zrobiłem prościej, po prostu podłączyłem przekaźnik tak żeby wciśnięcie przycisku override spowodowało jego załączenie, i nim odcinam przewód idący do cdi z czujnika wstecznego biegu, i w momencie przyciśnięcia przycisku sterownik po prostu "nie wie" że jest na wstecznym i nie ogranicza mocy. Jedyną wada takiego rozwiązania jest to, że w momencie przyciśnięcia przycisku override gaśnie kontrolka wstecznego biegu-(tylko w momencie trzymania przycisku).


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.07.2007 09:41
Posty: 106
Miejscowość: Zawiercie
Quad: 2012 Outlander 1000XT
Poprzednie quady: CF Moto 500
PostWysłany: 16.07.2008 07:29 
piter_ok1 napisał(a):
Ja to zrobiłem prościej, po prostu podłączyłem przekaźnik tak żeby wciśnięcie przycisku override spowodowało jego załączenie, i nim odcinam przewód idący do cdi z czujnika wstecznego biegu, i w momencie przyciśnięcia przycisku sterownik po prostu "nie wie" że jest na wstecznym i nie ogranicza mocy. Jedyną wada takiego rozwiązania jest to, że w momencie przyciśnięcia przycisku override gaśnie kontrolka wstecznego biegu-(tylko w momencie trzymania przycisku).


Dokładnie nad tym rozwiązaniem myślałem, ale z racji tego, że chcę wszystko zrobić idealnie, to wydaje mi się że niestety bez 2-óch przekaźników się nie da. Choć rzeczywiście chwilowe gaśnięcie kontrolki R to nie problem.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 11 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 31 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.