Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Jaki najlepszy olej do CF500?
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 18.04.2024 14:02



Odpowiedz  [ 46 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Jaki najlepszy olej do CF500? 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.07.2008 12:44
Posty: 11
Miejscowość: Chrząszczyce k.Opola
Quad: CF Moto 500
PostWysłany: 16.07.2008 14:13 
Jaki najlepszy olej do CF500?
Jaki wg Was najlepszy Olej do CF Moto 500?
W instrukcji pisze jakieś dziwne badziewie SAE15W-40/SF,
znajomy mi radzi jakiś olej 5W-40 np.Castrola

Chciałem Was zapytać jakiego używacie i jaki najlepszy

Pozdro


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.09.2007 18:19
Posty: 88
Miejscowość: Warszawa
Quad: CF-MOTO 500
PostWysłany: 16.07.2008 16:57 
Używaj 10w40 dobrej firmy i będzie aż nadto dobry .

Ja osobiście leje Maxima 10w40

_________________
MoD.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.02.2008 18:37
Posty: 593
Miejscowość: Mazowieckie
Quad: 4X4
PostWysłany: 16.07.2008 18:05 
Ja leje olej MOBIL 5W40


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.05.2008 12:35
Posty: 73
Miejscowość: kraina Jozina z Bazin
Quad: CF500
PostWysłany: 17.07.2008 08:16 
ja kagera 10 w 40

a tak przy okazji, to jak dla mnie jest chore wymienianie oleju co 500 km, na logikę, to nie formuła1, co 1000 km wystarczy wymienić i może to nawet będzie za często.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 25.04.2008 10:36
Posty: 170
Miejscowość: Piła/Poznań
Quad: Suzuki LTZ 400
PostWysłany: 17.07.2008 08:48 
To jeździ w terenie i łapie pył - a Formuła 1 nie, więc nie zgodzę się z Tobą kolego.
Generalnie za często oleju nie da się wymienić bo im częściej tym lepiej dla serduszka ;)


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 02.03.2008 11:54
Posty: 115
Miejscowość: Gdzieś Między Wadowicami a Krakowem :)
Quad: CF Moto 500 long
PostWysłany: 17.07.2008 11:40 
Silnik lapie pyl ?? wiem ze filtr tak ale silnik ? :oczy:


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.09.2007 18:19
Posty: 88
Miejscowość: Warszawa
Quad: CF-MOTO 500
PostWysłany: 17.07.2008 11:53 
jetx50 napisał(a):
Silnik lapie pyl ?? wiem ze filtr tak ale silnik ? :oczy:


Silnik nie łapie pyłu chyba że masz kiepski filtr powietrza i przepuszcza i pył dostaje się do silnika np: gaźnika, wtrysku czy przepustnicy.

_________________
MoD.


Ostatnio zmieniony przez Xmen, 19.07.2008 13:28, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.07.2007 09:41
Posty: 106
Miejscowość: Zawiercie
Quad: 2012 Outlander 1000XT
Poprzednie quady: CF Moto 500
PostWysłany: 17.07.2008 12:55 
Powiem Wam jak ja podszedłem do kwestii oleju.
1. zobaczyłem jaki typ oleju ludzie stosują w firmowych quadach o tej samej konstrukcji, czyli automat ze skrzynią CVT.
2. okazało się że wszyscy stosują olej motocyklowy do mokrych sprzęgieł.
3. Olej trzeba zastosować ten sam lub lepszy pod względem jakości i lepkości, czyli dowolny z jakości SF,SG,SH,SJ oraz równy lub większy zakresem lepkości, czyli wymagany 15W40, a większość jest 10W40.

Ja stosuję Motul 5100 półsyntetyk, bo ten sam olej stosuję w motocyklu. Równie dobrze może być Mobil Extra 4T, Castrol GPS, wszystko półsyntetyki. Nikt nie poleca syntetyków.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 17.07.2008 18:31 
kristod76 napisał(a):
Nikt nie poleca syntetyków.


Niby dlaczego...i gdzie tak wyczytałeś

Pocztyałem dużo na tym forum o olejach i zalałem pełnym syntetykiem jak radziła większość.

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.02.2008 18:37
Posty: 593
Miejscowość: Mazowieckie
Quad: 4X4
PostWysłany: 17.07.2008 18:53 
Witam:"kristod76"
''Nikt nie poleca syntetyków" chyba chodzi ci o pojazdy z dużym przebiegiem.....
Czy warto używać olejów syntetycznych?
W przypadku silników o dużym przebiegu stosowanie olejów syntetycznych może być problematyczna, gdyż oleje te zawierają znaczne ilości dodatków myjących - więcej niż oleje mineralne. Zdarzyć się może, że sprawny (ale wypracowany) silnik zalany doskonałym olejem syntetycznym zacznie dymić, straci ciśnienie sprężania, a ciśnienie oleju niebezpiecznie spadnie. Będzie to wynikiem wypłukiwania osadów, które do tej pory uszczelniały silnik. Wlanie nowoczesnego oleju do silnika, który do tej pory pracował wyłącznie na byle jakim oleju mineralnego spowoduje techniczną katastrofę. Masa rozpuszczonych przez nowy olej złogów i smoły może skutecznie zablokować kanały i smok pompy, co w krótkim czasie doprowadzi do uszkodzenia silnika. Jedynym na to sposobem jest używanie dobrych olejów, lecz o jak najniższej specyfikacji, czyli o najmniejszej możliwej ilości dodatków (mała liczba zasadowa TBN)

Dlaczego olej syntetyczny jest lepszy od mineralnego?
Dlatego że powstałe w kontrolowanej reakcji chemicznej cząsteczki węglowodorów mają ściśle określoną budowę, a ich wiązania atomowe są trwalsze. Dzięki temu zmiany zachodzące pod wpływem temperatury są mniejsze niż w przypadku węglowodorów uzyskanych drogą destylacji ropy naftowej. W praktyce przekłada się to na lepsze własności smarne, zwłaszcza przy tzw. zimnych rozruchach. Mniejsza lotność sprzyja niższemu zużyciu oleju. Olej syntetyczny jest odporniejszy na starzenie i bardziej stabilny w szerokim zakresie temperatur, dzięki czemu potrzebuje mniejszego dodatku stabilizatorów lepkości i nie ... się tak wyraźną utratą właściwości pod koniec eksploatacji jak olej mineralny.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.05.2008 12:35
Posty: 73
Miejscowość: kraina Jozina z Bazin
Quad: CF500
PostWysłany: 18.07.2008 23:52 
no dobra, ale chyba rozsądna jest wymiana powiedzmy po 500km, następnie przy 1000 km a później już co 1000?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.05.2008 05:27
Posty: 48
Miejscowość: oświęcim
Quad: can-am Outlander 650max
PostWysłany: 19.07.2008 08:09 
Koledzy przeglądnijcie sobie oryginalną serwisuwkę którą znalazł kolega kristod 76, tam wymiany oleju zaznaczone są pierwsza po 200km a następne co 2000km!! Wydaje mi się to najbardziej rozsądne, a dla bardziej zapobiegawczych Kingway zaleca wymianę co 1000km, wydaje mi się że te 400km między wymianami to tylko i wyłącznie wymysł importera atv sveden po to żeby jak najmniej usterek gwarancyjnych naprawiać jak ludzie nie będą się stosować do ich zaleceń.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.02.2008 18:37
Posty: 593
Miejscowość: Mazowieckie
Quad: 4X4
PostWysłany: 19.07.2008 08:22 
Witam:Ja w swoim wymieniam co 1000km..Pierwszą wymianę zrobiłem po 400km.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.07.2008 21:00
Posty: 314
Quad: KQ 750 PS
PostWysłany: 19.07.2008 12:03 
Witam. Polecam dwa ostatnie artykuły ze strony głównej FAQ Pierwszy zakup i FAQ Oleje silnikowe. Dużo ciekawych informacji o docieraniu nowych maszyn i stosowanych olejach. Chcesz jeździć szybko docieraj szybko.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 03.07.2008 21:34
Posty: 102
Miejscowość: Dębki
Quad: CF Moto 500
PostWysłany: 19.07.2008 12:32 
Gibon moglbys dac link bo nir moge znaleźć nic na tej stronie glownej FAQ.


"Pisownia "

Xmen


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 46 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.