Autor |
Wiadomość |
kristod76
Rejestracja: 19.07.2007 09:41 Posty: 106 Miejscowość: Zawiercie
Quad: 2012 Outlander 1000XT
Poprzednie quady: CF Moto 500
|
Wysłany: 10.08.2008 08:08
CFMOTO 500 - Sprawdzenie i regulacja zaworów
Czy ktoś sprawdzał luz na zaworach ? Ja chciałem to zrobić wczoraj i niestety trzeba by zdjąć sam bak paliwa, a dostęp do śruby przy lewym przednim kole jest mocno utrudniony. Co gorsze miałem pełniutki bak i nikogo do pomocy, więc zrezygnowałem. Jeden wężyk w okolicy środka zbiornika idzie do góry, jednak nie widzę gdzie. Ktoś wie jakie inne niespodzianki czekają ?
|
|
|
|
Xmen
Rejestracja: 02.09.2007 18:19 Posty: 88 Miejscowość: Warszawa
Quad: CF-MOTO 500
|
Wysłany: 28.08.2008 21:08
ja regulowałem z mechanikiem luzy na zaworach ssących zapytaj w serwisie powiedzą ci ile powinno być zdejmujesz bak gaźnik itd chcesz to pisz na pw
_________________ MoD.
|
|
|
|
kristod76
Rejestracja: 19.07.2007 09:41 Posty: 106 Miejscowość: Zawiercie
Quad: 2012 Outlander 1000XT
Poprzednie quady: CF Moto 500
|
Wysłany: 28.08.2008 21:18
Xmen napisał(a): ja regulowałem z mechanikiem luzy na zaworach ssących zapytaj w serwisie powiedzą ci ile powinno być zdejmujesz bak gaźnik itd chcesz to pisz na pw
Dzięki, ale już sobie poradziłem. Jak ktoś chce się za to zabrać to koniecznie trzeba pamiętać, że wał musi być ustawiony w odpowiedni sposób co widać w serwisówce, a w tłok musi być w maksymalnym górnym położeniu NA KOŃCU SUWU SPRĘŻANIA, czyli jest tak co drugi pełny obrót wału.
Zdjąć bak jest znacznie łatwiej jak wywierci się w plastiku 2 dziurki do odkręcenia baku, nie trzeba ściągać plastiku który jest bezpośrednio nad chłodnicą. Ogólnie operacja czasochłonna, demontaż trwa najmniej 40 min. nie licząc dekielków pokrywających zawory.
|
|
|
|
m567422
Rejestracja: 25.10.2009 17:41 Posty: 18
Quad: Linhai 300, CF 500
|
Wysłany: 30.04.2010 09:00
Re: CFMOTO 500 - Sprawdzenie i regulacja zaworów
Koledzy prosiłbym o dokładniejszą informację jak znaleźć ten punkt TDC na końcu suwu sprężania. Rozumiem, że tak jest co drugi ruch tłoka w kierunku górnym, czyli mamy suw sprężania i suw wydechu. Tylko jak to dokładnie rozpoznać. Patrzyłem na różne filmiki na youtube, niestety większość po angielsku. Widziałem, że niektórzy wkładają śrubokręt przez otwór świecy, ale nie bardzo mogłem zrozumieć o co chodzi. Druga opcja której się sam domyślam to obserwowanie zachowania zaworów ( tzn wokół suwu sprężania będą dłużej zamknięte). To tylko moje domysły dlatego prosiłbym o dokładniejszą informację.
Wcześniej kolega coś wspominał o demontażu gaźnika, czy to aby jest konieczne ? Wydaje mi się, że wystarczy zdjąć tylko bak. Czy po zdjęciu baku musimy go odpinać całkiem od wężyka czy tylko kładziemy na bok. Czy są jeszcze jakieś niespodzianki o których człowiek regulujący pierwszy raz w życiu powinien wiedzieć ?
|
|
|
|
wodzu_wo
Rejestracja: 21.02.2008 18:37 Posty: 593 Miejscowość: Mazowieckie
Quad: 4X4
|
Wysłany: 30.04.2010 12:56
Re: CFMOTO 500 - Sprawdzenie i regulacja zaworów
Do ustawienia zaworów nie trzeba wcale demontować gażnika tylko zbiornik paliwa. Jeżeli chodzi o ustawienie punktu do ustawienia zaworów to po lewej stronie od czoła silnika zaraz przy przewodach wychodzących od magneta mamy niklowaną dużą śrubę(zaślepkę) z nacięciem na śrubokręt pod którą znajduję się punkt kontrolny do ustawienia tłoka w najwyższym położeniu(suw pracy tłoka)
|
|
|
|
kristod76
Rejestracja: 19.07.2007 09:41 Posty: 106 Miejscowość: Zawiercie
Quad: 2012 Outlander 1000XT
Poprzednie quady: CF Moto 500
|
Wysłany: 30.04.2010 13:22
Re: CFMOTO 500 - Sprawdzenie i regulacja zaworów
ja to robie tak: 1. krece wałem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara patrzac na zawory ssace i jak zaczna się otwierac, znaczy ze jest suw ssania w trakcie. 2. od tej chwili patrze na okienko rewizyjne o którym wspomniał wodzu_wo az zobacze wyraźne naciecie. w chwili jak je widac z uwzględnieniem punktu 1 mamy na pewno TDC po suwie sprezania.
|
|
|
|
m567422
Rejestracja: 25.10.2009 17:41 Posty: 18
Quad: Linhai 300, CF 500
|
Wysłany: 01.05.2010 22:11
Re: CFMOTO 500 - Sprawdzenie i regulacja zaworów
Dziękuję koledzy za pomoc. Po Waszych wskazówkach poszło jak po maśle. Generalnie mam dopiero nabite około 300km, ale wydawało mi się, że zawory "cykają", a i serwisówka zaleca korektę po pierwszych 200km. Jednak gdy to wszystko rozebrałem wyszło, że na wlotowych mam 0,06 a na wylotowych 0,19. Wszystko zatem się mieściło w granicach tolerancji. Stąd moje zdziwienie. Podregulowałem do dolnych wartości (0,05 i 0,17), skręciłem wszystko i dalej słychać to cykanie. Proszę uświadomcie mnie, czy to "cykanie" to normalne. Czy coś innego wydaje jeszcze taki dźwięk ? Czy może z tymi zaworami coś nie tak ?
|
|
|
|
kristod76
Rejestracja: 19.07.2007 09:41 Posty: 106 Miejscowość: Zawiercie
Quad: 2012 Outlander 1000XT
Poprzednie quady: CF Moto 500
|
Wysłany: 03.05.2010 18:12
Re: CFMOTO 500 - Sprawdzenie i regulacja zaworów
pewne cykanie słychać jak jest nieszczelność w wydechu nad skrzynią pasową, szczególnie jak dasz więcej gazu. Mnie same zawory nic nie cykają na pewno. Dobrze, że sprawdziłeś teraz zawory, bo na poczatku jest to sprawdzenie ważniejsze, niż później.
|
|
|
|
ATON
Rejestracja: 16.02.2008 23:13 Posty: 149
|
Wysłany: 03.12.2012 23:48
Re: CFMOTO 500 - Sprawdzenie i regulacja zaworów
Jak często,albo co ile kilometrów regulujemy luzy na zaworach w naszych CF-kach. Jakie są wartości tych luzów?
|
|
|
|
Andrzej CECTEK
|
Zbanowany |
Rejestracja: 28.10.2008 09:03 Posty: 1167
Quad: SKRADZIONO 2SZT CF Moto X8
|
Wysłany: 04.12.2012 09:36
Re: CFMOTO 500 - Sprawdzenie i regulacja zaworów
ATON napisał(a): Jak często,albo co ile kilometrów regulujemy luzy na zaworach w naszych CF-kach. Jakie są wartości tych luzów? W zależności od stylu jazdy lecz najlepiej co 1000-1500km a wartości to : 0,10 ssący a 0,12-0,14 wydechowy .
_________________ SKRADZIONE 2 QUADY LINK DO INFO : viewtopic.php?f=63&t=55535
|
|
|
|
ATON
Rejestracja: 16.02.2008 23:13 Posty: 149
|
Wysłany: 04.12.2012 20:22
Re: CFMOTO 500 - Sprawdzenie i regulacja zaworów
a ja zrobiłem już 4000 i jeszcze nie regulowałem i co teraz będzie
|
|
|
|
Andrzej CECTEK
|
Zbanowany |
Rejestracja: 28.10.2008 09:03 Posty: 1167
Quad: SKRADZIONO 2SZT CF Moto X8
|
Wysłany: 04.12.2012 20:55
Re: CFMOTO 500 - Sprawdzenie i regulacja zaworów
no nic lecz należało by sprawdzić je
_________________ SKRADZIONE 2 QUADY LINK DO INFO : viewtopic.php?f=63&t=55535
|
|
|
|
ATON
Rejestracja: 16.02.2008 23:13 Posty: 149
|
Wysłany: 05.12.2012 20:15
Re: CFMOTO 500 - Sprawdzenie i regulacja zaworów
Mam pytanie: Te klapki w głowicy, przez które dostajemy się do zaworów to są osadzone na uszczelkach czy na silikonie, bo nie wim czy szukać uszczelek czy silikonu wysokotemperaturowego? I tak jescze na marginesie - dekiel szkrzyni pasowej - na silikonie czy na uszczelce?
|
|
|
|
Andrzej CECTEK
|
Zbanowany |
Rejestracja: 28.10.2008 09:03 Posty: 1167
Quad: SKRADZIONO 2SZT CF Moto X8
|
Wysłany: 05.12.2012 21:26
Re: CFMOTO 500 - Sprawdzenie i regulacja zaworów
ATON te klapki maja uszczelki w formie oringu więc nic nie trzeba dodatkowo uszczelniać co do dekla przekładni CVT jest na uszczelce metalowej i jeżeli jej nie uszkodzisz (pogniesz) to nie musi też dodatkowo jej uszczelniać , lecz pamiętaj przykręcaj ją od środka ku zewnątrz jej .
_________________ SKRADZIONE 2 QUADY LINK DO INFO : viewtopic.php?f=63&t=55535
|
|
|
|
ATON
Rejestracja: 16.02.2008 23:13 Posty: 149
|
Wysłany: 05.12.2012 22:56
Re: CFMOTO 500 - Sprawdzenie i regulacja zaworów
Andrzej CECTEK - dzięki za pomoc, na Ciebie można liczyć. W piątek tam zaglądne.
|
|
|
|