Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Pełna funkcjonalność OVERRIDE - instrukcja
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 24.04.2024 04:00



Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Pełna funkcjonalność OVERRIDE - instrukcja 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.07.2007 09:41
Posty: 106
Miejscowość: Zawiercie
Quad: 2012 Outlander 1000XT
Poprzednie quady: CF Moto 500
PostWysłany: 10.08.2008 23:15 
Pełna funkcjonalność OVERRIDE - instrukcja
Jak wiadomo fabrycznie przycisk OVERRIDE działa tylko w 4WD-Lock. W tym trybie prędkość do przodu ograniczona jest do 35km/h (naciśnięcie i trzymanie OVERRIDE daje full power), a do tyłu OVERRIDE odblokowuje pełną moc na wstecznym.
Wczoraj zrobiłem przeróbkę elektryczną aby uruchomić działanie przycisku OVERRIDE na wstecznym nie tylko w trybie 4WD-Lock. Koszt do 25 zł.

Pisałem w innym poście przypuszczenie jak to ma działać, ale zrobiłem trochę inaczej i jest OK. Przeróbka nie powoduje zapalania dodatkowych lampek, czy ich gaśnięcia, czyli wygląda jak by było fabrycznie jak w innych quadach. Wystarczą 2 przekaźniki samochodowe z podstawkami plastikowymi.

A teraz podstawy teorii które są potrzebne (potwierdzone):
1. Przycisk LOCK powoduje podanie masy na kablu jasno-zielono-brązowym (wygląda na jasno-niebiesko-brązowy) do CDI (układ zapłonowy) - to powoduje że OVERRIDE działa na biegu wstecznym. Ale również na tym samym kablu podawana jest masa do licznika i powoduje miganie krzyżyka zapięcia diff-locka (inny sygnał potwierdza zapięcie), więc trzeba było to ominąć.
2. zapięcie wstecznego powoduje ODŁĄCZENIE a nie załączenie masy (inaczej niż początkowo zakładałem) z przewodu jasno-niebiesko-białego więc dlatego zdecydowałem się nie stosować tego sygnału.
3. naciśnięcie OVERRIDE podaje PLUSa na kablu szaro-czarnym.

Jak wiadomo każdy przekaźnik ma standardowe oznaczenia, które opiszę poprzedzając numerem przekaźnika P1 lub P2:
85, 86 - cewka
30, 87 - łączone styki

Kolejne kroki do wykonania:
1. Zdjąć przedni bagażnik i plastik pod bagażnikiem aby dostać się do CDI, odpiąć szarą wtyczkę z CDI. Na niej będą nasze sygnały sterujące.
2. Przeciąć kabel jasno-zielono-brązowy i ten koniec co idzie od wiązki (a nie przy wtyczce) podłączyć do P1-86
3. Drugi koniec (od wtyczki) kabla jasno-zielono-brązowego podłączyć jednocześnie do P1-87 i P2-87
4. Oskrobać (nie przecinać) kabel szaro-czarny i dolutować kabelek który podłączymy do P2-85
5. Do czerwonego kabla (plus przy włączonej stacyjce) od gniazda 12V dolutowujemy kabelek który podłączamy do P1-85
6. Do czarnego kabla (minus stały) od gniazda 12V dolutowujemy kabelek który podłączamy do P1-30, P2-30, P2-86

Co do wtyczki gniazda 12V - jest ono obok CDI, wszystko łatwo dostępne.

Zasada działania:
1. Naciśnięcie OVERRIDE powoduje podanie na P2-85 plusa (tylko przy włączonej stacyjce), który ze stałym minusem P2-86 uruchomi cewkę i spowoduje podanie minusa do CDI na P2-87 ze styku P2-30 a do licznika nie zostanie podany minus pokazujący krzyżyk diff-locka.
2. Włączenie przycisku LOCK powoduje podanie minusa na P1-86, który z plusem P1-85 z gniazda 12V (tylko przy włączonej stacyjce) spowoduje podanie minusa do CDI na P1-87 ze styku P1-30.


 
Profil

Rejestracja: 16.02.2008 23:13
Posty: 149
PostWysłany: 13.08.2008 23:03 
Kristod76!!!!!!!!!! - zabiłeś mnie tym tekstem :szok:
Podziwiam Cię jak to rozgryzłeś, bo nic nie zkumałem, ale wierzę że działa. Jak mi się skończy gwarancja to jestem skłonny spakować moją CF-kę i wybrać się do Ciebie osobiście w celu wykonania owych operacji z kabelkami i przkaźnikami, oczywiście z odpowiednim dowodem wdzięczności ;)
A tak na marginesie to nie rozumiem czemu to nie działa w ten sposób fabrycznie :oczy: już nie raz miałem taka sytuacje że się musiałem cofnąć między drzewami pod górę ze skręconymi kołami, brakowało mocy i nie było wyjścia tylko musiałem włączyć blokade dyfra mimo skręconych kół i tak się cofać. Ciekawe jak mi wybuchnie dyfer to co powiedzą w serwisie, że miałem go wypchać sam :? - niech się sami wypchają ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.07.2007 09:41
Posty: 106
Miejscowość: Zawiercie
Quad: 2012 Outlander 1000XT
Poprzednie quady: CF Moto 500
PostWysłany: 14.08.2008 15:48 
A dziękuję, dziękuję.

generalnie przeanalizowałem schemat (zanim jeszcze miałem serwisówkę), a serwisówka (gdzie jest opisany schemat osobno dla 2WD, 4WD, 4WD-Lock) potwierdziła moje przypuszczenia. Wystarczy znać zasadę działania przekaźnika oraz podstawy elektrotechniki to zrozumiesz. Poszukaj w necie :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.11.2007 11:09
Posty: 37
Miejscowość: Rybnik i okolice
Quad: Polaris Sportsman 800EFI H.O. i CF Moto 500 ALL ROAD
PostWysłany: 25.04.2009 14:13 
Re: Pełna funkcjonalność OVERRIDE - instrukcja
Kolego odezwij się do mnie na PW. Bardzo proszę.

_________________
zdjęcia www.picasaweb.google.com/darex1122

filmy: http://pl.youtube.com/darex1122

to początki, a będzie więcej :P


 
Profil Facebook

Rejestracja: 06.05.2009 17:15
Posty: 22
Quad: Cectek Gladiator 500
PostWysłany: 10.05.2009 10:58 
Re: Pełna funkcjonalność OVERRIDE - instrukcja
A na czym polega zasada działania tego mechanizmu OVERRIDE? Chodzi mi o to co on uruchamia w całym mechaniźmie (silniku,skrzyni, sprzęgle ?).


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.02.2008 18:37
Posty: 593
Miejscowość: Mazowieckie
Quad: 4X4
PostWysłany: 10.05.2009 12:52 
Re: Pełna funkcjonalność OVERRIDE - instrukcja
RafałM napisał(a):
A na czym polega zasada działania tego mechanizmu OVERRIDE? Chodzi mi o to co on uruchamia w całym mechaniźmie (silniku,skrzyni, sprzęgle ?).

To jest sprawa elektryczna nie mająca nic wspólnego z silnikiem,sprzęgłem lub skrzynią .OVERRIDE jest to przycisk za pomocą którego po wciśnięciu i jazdy na wstecznym pojazd nam jedzie na pełnych obrotach i nie przerywa.W innym przypadku pojazd będzie nam przerywał żeby nie osiągnął max.prędkośći na wstecznym.Zazwyczaj te przyciski nie działają nie wiem jak przedstawia się sytuacja w terażniejszych egzemplażach.


 
Profil

Rejestracja: 06.05.2009 17:15
Posty: 22
Quad: Cectek Gladiator 500
PostWysłany: 10.05.2009 12:58 
Re: Pełna funkcjonalność OVERRIDE - instrukcja
Czy dobrze rozumiem?.... Naciskając OVERRIDE równie dobrze można nacisnąć gaz do "dechy" i będzie to to samo?.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.02.2008 18:37
Posty: 593
Miejscowość: Mazowieckie
Quad: 4X4
PostWysłany: 10.05.2009 13:37 
Re: Pełna funkcjonalność OVERRIDE - instrukcja
RafałM napisał(a):
Czy dobrze rozumiem?.... Naciskając OVERRIDE równie dobrze można nacisnąć gaz do "dechy" i będzie to to samo?.

Jeżeli przycisk OVERRIDE dobrze działa to po przyciśnięciu jego i dodaniu gazu do dechy na wstecznym quad nie powinien na przerywać zaś po zwolnieni przycisku quad zacznie na przerywać żeby nie osiągnąć za dużej prędkości na wstecznym.Jest to zabezpieczenia dla nie wprawionych podczas jazdy na wstecznym.Chyba teraz wyjaśniłem wystarczająco jasno.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.09.2008 21:12
Posty: 319
Miejscowość: Końskie, Świętokrzyskie
Quad: CF Moto 500
PostWysłany: 16.02.2010 22:16 
Re: Pełna funkcjonalność OVERRIDE - instrukcja
kristod76 a czy możesz narysować prosty schemat. Osobiście wolę rysunek niż tekst lepiej mi się czyta :uśmiech: .

-- dodano 16.02.2010 15:53 --

Dzięki kristod76. Po przetłumaczeniu z pisanego na rysowane dokonałem dziś przeróbki instalacji. Nareszcie działa tak jak powinno. Wielkie dzięki i szacun dla ciebie. Tak jak pisałeś koszt to całe 25 zeta i 30 minut własnego czasu. Przekaźniki zastosowałem na szynie (od fiata 126p) są one z wiązką kabli które trzeba prawidłowo poprzestawiać i wmontować w istniejącą instalację.
Jeszcze raz dzięki za dokładną instrukcję. Nawet totalny laik powinien sobie z tym poradzić.

-- dodano 16.02.2010 22:16 --

Tak to wygląda mniej więcej schematycznie. Nie znam się na symbolice więc naszkicowałem tak jak to jest podłączone.
Image


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.02.2009 16:40
Posty: 825
Miejscowość: Suwałki
Quad: Renegade 570 xxc ,Kymco maxxer 450i
Poprzednie quady: CF Moto x8,lucky star 400 ,cf 500,shineray250-9c,atv110
PostWysłany: 21.10.2010 19:08 
Re: Pełna funkcjonalność OVERRIDE - instrukcja
Ja też zastanawiam się u mnie też ten przycisk nie działa dla zabawy jest ? czy jak :D


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.11.2007 11:09
Posty: 37
Miejscowość: Rybnik i okolice
Quad: Polaris Sportsman 800EFI H.O. i CF Moto 500 ALL ROAD
PostWysłany: 22.10.2010 08:48 
Re: Pełna funkcjonalność OVERRIDE - instrukcja
ja już maszynę sprzedalem, tak, że dziękuję za wszystkie podp[owiedzi.

_________________
zdjęcia www.picasaweb.google.com/darex1122

filmy: http://pl.youtube.com/darex1122

to początki, a będzie więcej :P


 
Profil Facebook

Rejestracja: 16.02.2008 23:13
Posty: 149
PostWysłany: 02.02.2014 09:19 
Re: Pełna funkcjonalność OVERRIDE - instrukcja
Wracam do problemu OVERRIDE - miałem uruchominy ten guzik w servisie dawno temu. Ale ostatnio zaczeły się dziać dziwne rzeczy, tj w trakcie szybkiej jazdy do przodu quad zaczął mi przerywac, dopiero gdy wciskałem rzeczony przycisk moc wracała. Zaznaczam że nie zawsze ten problem się pojawiał - z reguły gdy było gorąco. A ostatnio w ogóle przestał działać , tzn przy cofaniu nie powoduje przywrócenia mocy . ( ale przy jeździe do przodu nie przerywa , ale jest zimno) Jednym słowem coś się zchrzaniło. Więc mam pytanie jak to w ogóle wyłączyć, tzn nie chodzi mi o przywrócenie funkconalności guzika OVERRIDE, tylko o całkowite zalikwidowanie ograniczenia mocy przy cofaniu. Nie da się tego wyciąć , spiąć na krótko lub coś podobnego zrobić w prosty domowy sposób.....??????? ( Bo serwis który mi z tym robił dawno już nie istnieje)

-- dodano 02.02.2014 09:18 --

Halo!!! Nie ma nikogo na tym forum, kto by to obczaił???

-- dodano 02.02.2014 09:19 --

Halo!!! Nie ma nikogo na tym forum, kto by to obczaił???


Ostatnio zmieniony przez ATON 02.02.2014 09:19, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil

Rejestracja: 06.03.2015 18:54
Posty: 9
PostWysłany: 06.03.2015 19:02 
Re: Pełna funkcjonalność OVERRIDE - instrukcja
Też chciałbym się dowiedzieć jak w prosty sposób obejść tę blokadę.
Może ktoś pomoże?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.03.2015 20:13
Posty: 40
Miejscowość: Prochowice
Imię: Marcin
Quad: xxc
Poprzednie quady: CF 500, kq700, kq750
PostWysłany: 28.03.2015 22:22 
Re: Pełna funkcjonalność OVERRIDE - instrukcja
czujnik od wstecznego podepnij do pasy (gdzieś do ramy) i po kłopocie. overide jest wyłączony na stałe. Ci prawda licznik nie widzi wstecznego ale to chyba nikomu nie przeszkadza.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.09.2008 21:12
Posty: 319
Miejscowość: Końskie, Świętokrzyskie
Quad: CF Moto 500
PostWysłany: 29.03.2015 22:17 
Re: Pełna funkcjonalność OVERRIDE - instrukcja
Cytuj:
Też chciałbym się dowiedzieć jak w prosty sposób obejść tę blokadę.


Prostszego i w pełni funkcjonalnego sposobu jak opisał kristod76 chyba nie ma. Opis na 100% działa.


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] oraz 17 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.