Witam kolegów dla wszystkich którzy chcą poprawić osiągi swojej maszyny
bez inwestowania pieniędzy w tuning tłumik czy gaźnik itp który i tak wiele nie da
najwyżej prędkość V/max o 10 km/h
A wiec do rzeczy wpadłem na to po zakupie skuterka i jago odblokowywaniu
miedzy innymi blokada którą stosuj chińczyki to przyciężkie rolki wiratora .
O co chodzi gdy silnik jest zablokowany i nie kreci się na pełne obroty
stosują cięższe rolki wiratora tak aby wirator wcześniej zmieniał przełożenie
więc po zabawie z skuterkiem postanowiłem sprawdzić jak to jest w CF Moto .
Zdemontowałem pokrywie przekładni i sprawdziłem przy jakiej prędkości
obrotowej wału wirator będzie zmniejszał przełożenie z największego na najmniejsze
I jakie było moje zdziwienie jak sprawdziłem za pomocą obrotomierza dotykowego
(bo maja CF to stera wersja i nie ma obrotomierza) że wirator pracuje tylko w zakresie
1500 obr/min a potem goni się tylko obrotami do prędkości V/max .
Dokładnie wygląda to tak przy prędkości 2300 obr/min zabiera sprzęgło
a zaraz przy prędkości 2500 obr/min wirator zaczyna zmniejszyć przełożenie aż do
4000 obrotów jest już na najmniejszym przełożeniu i goni się tylko obrotami az do 10 000 0br/min
nie trudno się domyślić że to dosyć mierne ustawienie wiratora a chyba nie muszę tłumaczyć
że w silniku benzynowym moment rośnie wraz z obrotami .
Więc jeśli chcecie poprawić osiągi swych maszyn wymontujcie rolki wiratora i przetoczcie je na
tokarce aby je odchudzić otwór w rolce z 22mm trzeba go powiększyć do 23.5 mm
rolka oryginalna ma ciężar 25 gram a po przetoczeniu powinna mieć 18 gram trzeba to
zrobić ze wszystkimi 8 rolkami po zmontowaniu wirator powinien zmniejszać przełożenie
o 1000 obr/min później czyli przy 3500 0br/min aż do 5000 obr/min
Dlatego w ten prosty sposób można zwiększyć moc i przyspieszenie swojej maszyny nie tracąc
prędkości V/max bo i tak zostaje drugie tyle obrotów.
Co nam to daje na pewno nie da nam to nic na prędkości ale też nic nie stracimy
ale przyspieszenie to już co innego do pięćdziesiątki to trzeba się już trzymać kierownicy
bo ciągnie jak szatan zwłaszcza ta moc jest potrzebna na napędzie na cztery wtedy kręci
wszystkimi kołami, wtedy nasze cf-ki przyspieszały dosyć niemrawo teraz to co innego
wreszcie można się pobawić na piachu i strome podjazdy to już nie problem,
a i moi koledzy z firmówek przestali się już śmiać bo już nie mają zemną tak prosto.
A muszę się przyznać że byłem już na etapie zmiany sprzętu bo firmówki to inna bajka
firmówka prowadzi się jak zabaweczka lekko prosto i przyjemnie a nasze cf-ki jak
kamaz tylko teraz z tą różnicą jak kamaz z kopem, więc na razie odłożyłem egzekucje w czasie.
Co jeszcze powinniście wiedzieć to nie bać się nic się nie rozleci ja mam już
przejechane 4500 km z czego ponad 2000 km na lżejszych rolkach i nic się mi jeszcze nie posypało silnik ok trzyma kompresje nie bierze oleju mosty i pół osie ok były rozbierane
chiniole wszystko przewymiarowali z racji słabszych mat co niestety odbiło się na wadze
końcowej. I co najważniejsze to pas przestał już zgrzytać gdy gwałtownie zahamujemy
chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego teraz się tak dzieje .
I co ma wpływ na zużycie tego pasa ja mam jeszcze oryginalny teraz ma
szerokość 34.8 mm i jest ok
Sprzęt co nie muszę chyba uzasadniać eksploatowany jest ekstremalnie
lepsze opony osłony z alu przedni zderzak też wykonany z al dwie wyciągarki
na przodzie 4500 lbs z pilotem a na tyle oryginalna z przodu .
Jeszcze jedno nie dajcie się nacinać w serwisie na wymianę silnika do zmiany napędu
to ta czarna skrzynka przy przednim moście tam nie ma się co zepsuć a naprawić naprawdę
potrafi to każdy,tam jest taki prosty programator czyli zębatka z trzema stykami a styki prowadzą się po ścieżkach które są przytwierdzone do korpusu czasami się tak zdarza że styki pozostają między ścieżkami i wtedy napęd nie pracuje wystarczy tylko rozkręcić ten napęd i przestawić tą zębatkę ze stykami na inne miejsce aby napęd znów zaczął nam się przełączać. Mi stało się to już 2 razy a w serwisie chcieli ode mnie 500 zł dopiero kolega mi powiedział jak to naprawić
Więc nie dajcie się nacinać, a najlepiej to unikajcie zabawy tymi przełącznikami bo dzieje się tak
zwłaszcza gdy przełączamy za szybko miedzy napędami a jeszcze nie skończył wykonywać
przesadniej operacji a już mu się zmieni z powrotem , mają na to jeszcze wpływ przełączniki
na kierownicy gdy się blokują i zacinają .
PS.
Ma ktoś jakiś pomysł jak zdjąć tą blokadę mocy ze wstecznego tak aby nie musiał za każdym razem bawić się tymi guziczkami. I może jeszcze ktoś wie jak ro zblokować moduł zapłonowy.
I jeszcze jedno bawił się ktoś sprzęgłem chodzi mi o to czy można zmienić zabieranie sprzęgła
na wyższe obroty ( będzie wtedy zbierał się jeszcze lepiej) Jest tam jakaś regulacja czy tylko wymiana sprężynek na mocniejsze wchodzi w grę.