Autor |
Wiadomość |
Mazur1987
Rejestracja: 12.01.2015 22:00 Posty: 156
Imię: Kamil
Quad: Bashan200. CF Moto 500 ED long
|
Wysłany: 05.11.2015 20:15
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Dzięki Robsson . Kupuję. 211plnów z przesyłką Wrzucę też fotę jak świeci na plaży. Często jeżdżę po zmroku bo zbieram bursztynki -- dodano 05.11.2015 20:15 --Mam jeszcze pytanko dotyczące biegów... chcę np wrzucić bieg na P lub L, Jak wrzuce na P to normalnie mogę quada pchać. więc myślę , że z nawet małej górki sam zjedzie. Jak wrzucam na L to jaka prędkość max jest? Tzn ja chciałbym sprawdzić czy wgl ten bieg działa
Ostatnio zmieniony przez Mazur1987, 05.11.2015 20:15, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
sebavfr
Rejestracja: 13.09.2013 16:20 Posty: 54
Imię: Sebastian
Quad: Polaris Sportsman 570
Poprzednie quady: CF Moto 500
|
Wysłany: 05.11.2015 22:19
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Bieg P to postojowy quad nie jedzie jest to inaczej hamulec ręczny, jak nie trzyma to spróbuj wyregulować linkę zobaczysz ja z prawej strony pomiędzy błotnikiem a kołem hamulec postojowy jest na wale razem z hamulcem tylnym.
|
|
|
|
danielski
Rejestracja: 24.06.2012 07:00 Posty: 177 Miejscowość: Zachodniopomorskie
Imię: Daniel
Quad: Odes 800
Poprzednie quady: Honda TRX 300 FW, Outlander 800 maxXT
|
Wysłany: 05.11.2015 22:43
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
chyba to nie jest tak. P oznacza parking i nie ma nic wspolnego z hamulcem recznym, jest to raczej mechaniczna blokada skrzyni biegow - cos tak jak by na raz wlaczyc wsteczny i bieg do przodu przy jednoczesnym odcieciu napędu z silnika. tak jest w samochodach, mysle, ze w quadzie jest tak samo. jak się myle to mnie poprawcie
|
|
|
|
Robsson
Rejestracja: 25.08.2014 14:30 Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
|
Wysłany: 05.11.2015 23:07
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Poprawiamy P to inaczej "ręczny" hamulec. W CF 500 jest on na linkę i zaciąga ona hamulec w tylnym zacisku. Jak Seba pisze. Regulacje masz przy tylnej tarczy po prawej stronie. Żeby poprawić hamulec trzeba odkręcić nakrętkę i śrubokrętem wkręcić śrubkę (na fotce zaznaczona jest ona strzałką) w zacisk np 1/4- 1/2 obrotu, zakontrować i sprawdzać. A L to inaczej bieg polowy = reduktor. Wówczas napęd idzie na koło poprzez reduktor prędkości - zębatkę zmniejszająca prędkość na wały->koła. Pozwala to na uzyskanie większego momentu na kołach w trudnym terenie i oszczędzić pasek, który gdy męczymy quada na H na małych prędkościach pod dużym obciążeniem (góry, piach, błoto) może się przypalić albo spalić . Kamil wrzuć L i zobacz jak jedzie ale wolniej to jest wszystko OK.
Załączniki:
zacisk.jpg [ 120.32 KiB | Obejrzany 4275 razy ]
_________________ V2.....sound of madness
Ostatnio zmieniony przez Robsson 05.11.2015 23:12, edytowano w sumie 6 razy
|
|
|
|
danielski
Rejestracja: 24.06.2012 07:00 Posty: 177 Miejscowość: Zachodniopomorskie
Imię: Daniel
Quad: Odes 800
Poprzednie quady: Honda TRX 300 FW, Outlander 800 maxXT
|
Wysłany: 05.11.2015 23:10
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Robsson napisał(a): R to inaczej "ręczny" hamulec. a nie przypadkiem R= Reverse=wsteczny, tak z angielskiego, to tak jak L=Low=niski, w tym przypadku niski/wolny bieg cos mi tu nie pasuje. reczny czy też hamulec awaryjny w cf 500 sterowany jest dźwignia do zmiany biegow?? pytam z czystej ciekawosci.
|
|
|
|
Robsson
Rejestracja: 25.08.2014 14:30 Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
|
Wysłany: 05.11.2015 23:13
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Poprawiłem. Pomyłka w stukaniu. Mowa tu o P oczywiście. P - Parking - tu chodzi zwyczajnie o hamulec ręczny. Tak, wszystko załączane jest "drążkiem" od biegów. W zdecydowanej większości quadów zwłaszcza przeprawowych jest przekładnia pasowa jak w skuterze. Także tam nie blokuje się skrzyni tylko jest hamulec zewnętrzny. Na 100% w CF500 , ale wydaje mi się że to standard, proszę mnie poprawić jak się mylę. Chyba tylko niektóre modele Hondy maja automatyczną hydrokinetyczną skrzynie. Nie mówię oczywiście o sportowych quadach/ośkach ze skrzyniami manulanymi.
_________________ V2.....sound of madness
Ostatnio zmieniony przez Robsson 05.11.2015 23:18, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
danielski
Rejestracja: 24.06.2012 07:00 Posty: 177 Miejscowość: Zachodniopomorskie
Imię: Daniel
Quad: Odes 800
Poprzednie quady: Honda TRX 300 FW, Outlander 800 maxXT
|
Wysłany: 05.11.2015 23:15
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
można to latwo sprawdzic, wystarczy wlaczyc na P i poszarpac za quada przod/tyl. jak będzie wyczuwalny niewielki luz to trzyma skrzynia a jak będzie stal jak wryty to trzyma hamulec
|
|
|
|
WojtekSki
Rejestracja: 09.02.2009 16:40 Posty: 825 Miejscowość: Suwałki
Quad: Renegade 570 xxc ,Kymco maxxer 450i
Poprzednie quady: CF Moto x8,lucky star 400 ,cf 500,shineray250-9c,atv110
|
Wysłany: 06.11.2015 10:18
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Parking w 500 tce jest tak jak na zdjęciu linka i dodatkowy zacisk.
|
|
|
|
danielski
Rejestracja: 24.06.2012 07:00 Posty: 177 Miejscowość: Zachodniopomorskie
Imię: Daniel
Quad: Odes 800
Poprzednie quady: Honda TRX 300 FW, Outlander 800 maxXT
|
Wysłany: 06.11.2015 13:01
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
ok. dzięki za wyjasnienie.
|
|
|
|
Mazur1987
Rejestracja: 12.01.2015 22:00 Posty: 156
Imię: Kamil
Quad: Bashan200. CF Moto 500 ED long
|
Wysłany: 06.11.2015 15:58
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Dziękuję za odpowiedzi drodzy koledzy. Muszę podregulować bo na P nic nie trzyma i nic nie hamuje
|
|
|
|
perszing1310
Rejestracja: 27.08.2012 10:34 Posty: 85 Miejscowość: Starogard Gdański
Quad: CF 500 black edition
|
Wysłany: 06.11.2015 21:50
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Ten ręczny,to tak naprawdę nie będzie Ci działał poprawnie.Ja jak miałem nawet po serwisie gwarancyjnym z wymianą wszystkich klocków i regulacji hamulców,ręczny działał tylko chwilę.Po śmiganiu w terenie przestaje działać.Po prostu przyzwyczaj się do tego,że on w CF jest tylko do homologacji
|
|
|
|
WojtekSki
Rejestracja: 09.02.2009 16:40 Posty: 825 Miejscowość: Suwałki
Quad: Renegade 570 xxc ,Kymco maxxer 450i
Poprzednie quady: CF Moto x8,lucky star 400 ,cf 500,shineray250-9c,atv110
|
Wysłany: 07.11.2015 09:22
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
U mnie działał ale też musiałem odpowiednio wyregulować sam i potem odpukać trzymał.A regulacja to ta śruba na zdjęciu zaznaczona strzałką.
Ostatnio zmieniony przez WojtekSki, 07.11.2015 09:22, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Robsson
Rejestracja: 25.08.2014 14:30 Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
|
Wysłany: 07.11.2015 09:36
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Perszing1310 a regulowałeś śrubką? Ja wcześniej nakrętką na lince tylko i bywało różnie. Dopiero WojtekSki mnie oświecił i teraz mądrala jestem Ale u mnie był problem z blokowaniem klocków na zacisku stąd kombinowałem a ostatecznie wydaje mi się, że pręcik na pompce był zbyt mocno wykręcony i za mało było luzu.
_________________ V2.....sound of madness
Ostatnio zmieniony przez Robsson, 07.11.2015 09:36, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
perszing1310
Rejestracja: 27.08.2012 10:34 Posty: 85 Miejscowość: Starogard Gdański
Quad: CF 500 black edition
|
Wysłany: 07.11.2015 18:37
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
No nie regulowałem tą śrubką Jak będę majstrował przy gadzie,to się tym zajmę,bo nie ukrywam,że postojowy się czasami przydaje.Szczególnie jak jedziemy na rajd i trzy maszyny pakujemy na busa na nierównym terenie.
|
|
|
|
Robsson
Rejestracja: 25.08.2014 14:30 Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
|
Wysłany: 08.11.2015 13:43
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Robsson napisał(a): Nożnym hamujesz wszystkie koła bo jak spojrzysz na pompkę odchodzą od niej przewody zarówno na tył jak i na przód a klamki służą do każdej z osi osobno. Skoro nikt nie wyłapał błędu to sam się przyznam, że napisałem źle. Lewa klamka za pomocą linki dźwiga nożną i pcha tłoczek w pompkę i działa analogicznie jak nożny - czyli hamuje wszystkie koła. Sorry za wprowadzenie w błąd
_________________ V2.....sound of madness
|
|
|
|