Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 10:57



Odpowiedz  [ 73 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.01.2015 22:00
Posty: 156
Imię: Kamil
Quad: Bashan200. CF Moto 500 ED long
PostWysłany: 05.11.2015 20:15 
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Dzięki Robsson . Kupuję. 211plnów z przesyłką :D
Wrzucę też fotę jak świeci na plaży. Często jeżdżę po zmroku bo zbieram bursztynki :D

-- dodano 05.11.2015 20:15 --

Mam jeszcze pytanko dotyczące biegów... chcę np wrzucić bieg na P lub L,
Jak wrzuce na P to normalnie mogę quada pchać. więc myślę , że z nawet małej górki sam zjedzie.
Jak wrzucam na L to jaka prędkość max jest? Tzn ja chciałbym sprawdzić czy wgl ten bieg działa


Ostatnio zmieniony przez Mazur1987, 05.11.2015 20:15, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.09.2013 16:20
Posty: 54
Imię: Sebastian
Quad: Polaris Sportsman 570
Poprzednie quady: CF Moto 500
PostWysłany: 05.11.2015 22:19 
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Bieg P to postojowy quad nie jedzie jest to inaczej hamulec ręczny, jak nie trzyma to spróbuj wyregulować linkę zobaczysz ja z prawej strony pomiędzy błotnikiem a kołem hamulec postojowy jest na wale razem z hamulcem tylnym.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.06.2012 07:00
Posty: 177
Miejscowość: Zachodniopomorskie
Imię: Daniel
Quad: Odes 800
Poprzednie quady: Honda TRX 300 FW, Outlander 800 maxXT
PostWysłany: 05.11.2015 22:43 
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
chyba to nie jest tak. P oznacza parking i nie ma nic wspolnego z hamulcem recznym, jest to raczej mechaniczna blokada skrzyni biegow - cos tak jak by na raz wlaczyc wsteczny i bieg do przodu przy jednoczesnym odcieciu napędu z silnika. tak jest w samochodach, mysle, ze w quadzie jest tak samo. jak się myle to mnie poprawcie :what:


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 05.11.2015 23:07 
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Poprawiamy ;)
P to inaczej "ręczny" hamulec.
W CF 500 jest on na linkę i zaciąga ona hamulec w tylnym zacisku. Jak Seba pisze. Regulacje masz przy tylnej tarczy po prawej stronie. Żeby poprawić hamulec trzeba odkręcić nakrętkę i śrubokrętem wkręcić śrubkę (na fotce zaznaczona jest ona strzałką) w zacisk np 1/4- 1/2 obrotu, zakontrować i sprawdzać.


A L to inaczej bieg polowy = reduktor.
Wówczas napęd idzie na koło poprzez reduktor prędkości - zębatkę zmniejszająca prędkość na wały->koła.
Pozwala to na uzyskanie większego momentu na kołach w trudnym terenie i oszczędzić pasek, który gdy męczymy quada na H na małych prędkościach pod dużym obciążeniem (góry, piach, błoto) może się przypalić albo spalić .
Kamil wrzuć L i zobacz jak jedzie ale wolniej to jest wszystko OK.


Załączniki:
zacisk.jpg
zacisk.jpg [ 120.32 KiB | Obejrzany 4275 razy ]

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson 05.11.2015 23:12, edytowano w sumie 6 razy

 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.06.2012 07:00
Posty: 177
Miejscowość: Zachodniopomorskie
Imię: Daniel
Quad: Odes 800
Poprzednie quady: Honda TRX 300 FW, Outlander 800 maxXT
PostWysłany: 05.11.2015 23:10 
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Robsson napisał(a):
R to inaczej "ręczny" hamulec.



a nie przypadkiem R= Reverse=wsteczny, tak z angielskiego, to tak jak L=Low=niski, w tym przypadku niski/wolny bieg

cos mi tu nie pasuje. reczny czy też hamulec awaryjny w cf 500 sterowany jest dźwignia do zmiany biegow?? pytam z czystej ciekawosci.


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 05.11.2015 23:13 
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Poprawiłem. Pomyłka w stukaniu. Mowa tu o P oczywiście.
P - Parking - tu chodzi zwyczajnie o hamulec ręczny.
Tak, wszystko załączane jest "drążkiem" od biegów.
W zdecydowanej większości quadów zwłaszcza przeprawowych jest przekładnia pasowa jak w skuterze. Także tam nie blokuje się skrzyni tylko jest hamulec zewnętrzny. Na 100% w CF500 , ale wydaje mi się że to standard, proszę mnie poprawić jak się mylę.
Chyba tylko niektóre modele Hondy maja automatyczną hydrokinetyczną skrzynie.
Nie mówię oczywiście o sportowych quadach/ośkach ze skrzyniami manulanymi.

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson 05.11.2015 23:18, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.06.2012 07:00
Posty: 177
Miejscowość: Zachodniopomorskie
Imię: Daniel
Quad: Odes 800
Poprzednie quady: Honda TRX 300 FW, Outlander 800 maxXT
PostWysłany: 05.11.2015 23:15 
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
można to latwo sprawdzic, wystarczy wlaczyc na P i poszarpac za quada przod/tyl. jak będzie wyczuwalny niewielki luz to trzyma skrzynia a jak będzie stal jak wryty to trzyma hamulec ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.02.2009 16:40
Posty: 825
Miejscowość: Suwałki
Quad: Renegade 570 xxc ,Kymco maxxer 450i
Poprzednie quady: CF Moto x8,lucky star 400 ,cf 500,shineray250-9c,atv110
PostWysłany: 06.11.2015 10:18 
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Parking w 500 tce jest tak jak na zdjęciu linka i dodatkowy zacisk.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.06.2012 07:00
Posty: 177
Miejscowość: Zachodniopomorskie
Imię: Daniel
Quad: Odes 800
Poprzednie quady: Honda TRX 300 FW, Outlander 800 maxXT
PostWysłany: 06.11.2015 13:01 
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
ok. dzięki za wyjasnienie.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.01.2015 22:00
Posty: 156
Imię: Kamil
Quad: Bashan200. CF Moto 500 ED long
PostWysłany: 06.11.2015 15:58 
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Dziękuję za odpowiedzi drodzy koledzy. Muszę podregulować bo na P nic nie trzyma i nic nie hamuje


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.08.2012 10:34
Posty: 85
Miejscowość: Starogard Gdański
Quad: CF 500 black edition
PostWysłany: 06.11.2015 21:50 
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Ten ręczny,to tak naprawdę nie będzie Ci działał poprawnie.Ja jak miałem nawet po serwisie gwarancyjnym z wymianą wszystkich klocków i regulacji hamulców,ręczny działał tylko chwilę.Po śmiganiu w terenie przestaje działać.Po prostu przyzwyczaj się do tego,że on w CF jest tylko do homologacji :P


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.02.2009 16:40
Posty: 825
Miejscowość: Suwałki
Quad: Renegade 570 xxc ,Kymco maxxer 450i
Poprzednie quady: CF Moto x8,lucky star 400 ,cf 500,shineray250-9c,atv110
PostWysłany: 07.11.2015 09:22 
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
U mnie działał ale też musiałem odpowiednio wyregulować sam i potem odpukać trzymał.A regulacja to ta śruba na zdjęciu zaznaczona strzałką.


Ostatnio zmieniony przez WojtekSki, 07.11.2015 09:22, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 07.11.2015 09:36 
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Perszing1310 a regulowałeś śrubką?
Ja wcześniej nakrętką na lince tylko i bywało różnie.
Dopiero WojtekSki mnie oświecił i teraz mądrala jestem ;)
Ale u mnie był problem z blokowaniem klocków na zacisku stąd kombinowałem a ostatecznie wydaje mi się, że pręcik na pompce był zbyt mocno wykręcony i za mało było luzu.

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson, 07.11.2015 09:36, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.08.2012 10:34
Posty: 85
Miejscowość: Starogard Gdański
Quad: CF 500 black edition
PostWysłany: 07.11.2015 18:37 
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
No nie regulowałem tą śrubką :bezradny: Jak będę majstrował przy gadzie,to się tym zajmę,bo nie ukrywam,że postojowy się czasami przydaje.Szczególnie jak jedziemy na rajd i trzy maszyny pakujemy na busa na nierównym terenie.


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 08.11.2015 13:43 
Re: Kilka spraw do wyjaśnienia. cf 500 long
Robsson napisał(a):
Nożnym hamujesz wszystkie koła bo jak spojrzysz na pompkę odchodzą od niej przewody zarówno na tył jak i na przód a klamki służą do każdej z osi osobno.


Skoro nikt nie wyłapał błędu to sam się przyznam, że napisałem źle. :bezradny:
Lewa klamka za pomocą linki dźwiga nożną i pcha tłoczek w pompkę i działa analogicznie jak nożny - czyli hamuje wszystkie koła.
Sorry za wprowadzenie w błąd ;)

_________________
V2.....sound of madness


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 73 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 46 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.