Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 14:47



Odpowiedz  [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
[CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ* 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.05.2015 20:17
Posty: 118
Miejscowość: Bartoszyce
Imię: Robert
Quad: CF Moto 500 Black Edition
PostWysłany: 17.12.2015 18:39 
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
ok fajnie Lechu59 że zapraszasz, teraz niech Ktoś chętny się znajdzie :D
ja mam do żabiej woli 300km.


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 17.12.2015 20:48 
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Lechu59 dziękuje bardzo za dyszę. Doszła błyskawicznie
Polecam kupić od kolegi jak ktoś potrzebuje.
Wracając do testów .
Mnie najbardziej w tym co opisałeś zastanawia jedno.
Bo lepsze odpalanie- OK, wyższe obroty jałowe OK, równiejsza praca OK, przesuniecie wyżej wysokich obrotów OK
Ale jakim sposobem zmieni on prace wariatora?
Przesunięcie obrotów zdecydowanie w górę przy prędkościach jak piszesz 20 czy 50 km - to się kupy nie trzyma.
Dlaczego?
Bo na to wpływa zestrojenie napędu a nie moduł IMO.
Lżejsze rolki przesuwają ten moment w tym kierunku jak piszesz.
Wg mnie na tych samych rolkach w to w ogóle nie powinno powodować różnic w ilści obrotów przy równej jeździe przy konkretnych mierzonych/porównywanych prędkościach. Wariator na konkretnych rolkach zabiera pasek w konkretnym momencie i tyle. A może to robić sprawniej w odczuciu i pomiarach jeśli silnik szybciej mimo oporów wkręca na obroty - ma większego kopa/więcej mocy/momentu. Ale to zwyczajnie spowoduje lepsze przyśpieszanie ale nie wpłynie na zmianę prędkości obrotowej silnika przy konkretnej prędkości.
Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli moje rozumowanie jest nim obarczone....
Żebym miał do Ciebie bliżej.... ;)

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson, 17.12.2015 20:48, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.10.2014 09:10
Posty: 37
Miejscowość: Mazowieckie
Imię: Szymon
Quad: Access Motor SP 300
Poprzednie quady: Chińskie ATV
PostWysłany: 19.12.2015 11:49 
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Rzeczywiście jest problem odległości :( . Ale miałem klientów, którzy brali quada na pakę i przyjeżdżali z drugiego końca Polski. :D . Może też znajdzie się ktoś bliżej i "sprawdzi ten moduł naocznie".
Nie chcę też rozpętywać dyskusji na temat działania modułów zapłonowych bo pewnie nikt z nas (jeśli się mylę to sorry !!!) nie jest ekspertem od modułów zapłonowych - bo to sprawa mechanika, elektronika i programisty w jednym. Coś na ten temat wiem ale nie podejmuję się szczegółowej dyskusji na forum.
A teraz 2 konkrety:
1. posiadam wykres krzywej działania modułu tuningowego i widać na niej wyraźnie dlaczego dzieje się tak jak opisałem to po teście. Od razu wyprzedzam pytanie o wykres - nie mogę go ujawnić i nie ujawnię.
2. Wykonałem test na 2-gim CFMOTO 500 i wyniki były niemal identyczne.
Pomijając wszelkie teorie i zasady piszę to co widzę.
Na przestrzeni wielu lat swojej pracy też byłem (i w wielu przypadkach nadal jestem) sceptycznie nastawiony co do działania uniwersalnych, tuningowych modułów zapłonowych. W tym przypadku zmieniłem zdanie i to wszystko.


 
Profil

Rejestracja: 13.12.2015 22:08
Posty: 93
Quad: CF Moto 500
PostWysłany: 19.12.2015 12:50 
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Ujawniając wykres to nie wiele by zmieniło. Dlatego że każdy z posiadaczy cf-ek wolał by dowód namacalny czyli dosiąść gadziny na module orginalnym i ztuningowanym.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.10.2014 09:10
Posty: 37
Miejscowość: Mazowieckie
Imię: Szymon
Quad: Access Motor SP 300
Poprzednie quady: Chińskie ATV
PostWysłany: 19.12.2015 17:21 
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Dlatego zapraszam !


 
Profil

Rejestracja: 12.03.2013 20:29
Posty: 62
Miejscowość: Kraków
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: EGL MAD MAX 250
PostWysłany: 12.05.2016 14:21 
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
czy ktoś jeszcze testował ten moduł?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1783
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 12.05.2016 14:47 
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
tnt napisał(a):
czy ktoś jeszcze testował ten moduł?
Wiele osób które niestety nie są użytkownikami forum, jak jedyny użytkownik to Lechu59 który miał okazję i przyjemność ten moduł wielokrotnie testować i przy okazji montował je w pojazdach swoich klientów, polecam jako pierwszy adres w celu zaspokojenia wszelkich informacji w tym temacie tel.: 601 492 904.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.09.2013 13:42
Posty: 65
Imię: Paweł
Quad: CF Moto 500
PostWysłany: 05.06.2016 19:03 
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Lechu59

Witam można jeszcze zamowic ten moduł do CF Moto 500 2008R

-- dodano 05.06.2016 11:54 --

Koledzy a może którys z was będzie w stanie mi pomódz.
Ponieważ qład nie chce palić, napiecie do modułu na czarnym kablu mam 12v i jak włacze stacyjke to mam 12v a jak ja wyłacze to napiecie znika.
Na cewke podałem na krotko plusa i iskra na świecy dotknietej do bloku silnika się pojawiła.
Czy może być to moduł?

-- dodano 05.06.2016 20:03 --

Dodam tylko ze chodzi mi o to ze nie mam iskry na świecy i dlatego qład nie chce odpalic.


Ostatnio zmieniony przez pol19855 05.06.2016 19:03, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1783
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 06.06.2016 08:00 
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
pol19855 napisał(a):
napiecie do modułu na czarnym kablu mam 12v i jak włacze stacyjke to mam 12v a jak ja wyłacze to napiecie znika.
Prawidłowo, w ten sposób wygląda zasilanie kondensatora w module zapłonowym prądem (+12V).

Teraz należy sprawdzić rezystancje impulsatora:
- miernik ustawiamy na 200Ω;
- sondę czerwoną łączymy z gniazdem wtykowym wiązki elektrycznej przewód (niebiesko/żółty);
- sondę czarną łączymy z gniazdem wtykowym wiązki elektrycznej przewód (jasno zielony/czerwony);
- odczytujemy wskazanie na mierniku – wartość w granicach 50-170Ω impulsator sprawny.

Sprawdzenie modułu zapłonowego:
- miernik uniwersalny ustawiamy na (DCV20);
- od CWN należy odłączyć przewód ciemno zielony/czerwony, do końcówki konektorowej tego przewodu wsunąć sondę czerwoną miernika;
- sondę czarną łączymy z masą np. akumulatora;
- włączyć stacyjkę;
- przystąpić do kręcenia rozrusznikiem;
- jeżeli miernik pokaże pulsujące wartości w granicach 12-16V moduł jest sprawny, wtedy pozostaje do sprawdzenia już tylko CWN, jej przewód, fajka lub świeca zapłonowa.
- jeżeli miernik pokazuje poniżej 12V lub każde inne określane jako wartości szczątkowe – moduł zapłonowy uszkodzony.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.09.2013 13:42
Posty: 65
Imię: Paweł
Quad: CF Moto 500
PostWysłany: 06.06.2016 09:59 
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Dzis wieczorem sprawdze ten impulsator i moduł.
Tych kabelków do ktorych mam przykladac te koncowki miernika to szukać oczywiscie przy module? I czy wtyczka z nimi ma być wpieta w modul czy wypieta luzem i wtedy sprawdzac?
Jak w sobote sprawdzalem te dwa kabelki wychadzace z tego impulsatora to mialem miernik ustawiony na V- i jak krecilem silnikiem to napiecie się zmieniało, ale nie wiem czy to w ogóle można tak to sprawdzac?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1783
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 06.06.2016 14:41 
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Pomiar rezystancji impulsatora należy wykonać na gnieździe wtykowym (4 pinowym) wiązki elektrycznej – bez wpiętego modułu zapłonowego.

Sprawdzanie sprawności modułu zapłonowego wykonujemy tylko wtedy, kiedy jest wpięty do obydwu gniazd wtykowych wiązki elektrycznej (cztery plus dwa piny).
pol19855 napisał(a):
sprawdzalem te dwa kabelki wychadzace z tego impulsatora to mialem miernik ustawiony na V- i jak krecilem silnikiem to napiecie się zmieniało, ale nie wiem czy to w ogóle można tak to sprawdzac?
Informacje o sprawdzaniu impulsatora sposobem jak wyżej zdecydowanie nie polecane – tego rodzaju sprawdzanie nie ma nic wspólnego z pomiarem rezystancji.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.09.2013 13:42
Posty: 65
Imię: Paweł
Quad: CF Moto 500
PostWysłany: 13.06.2016 18:33 
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
U nas w CF Moto 500 z impulsatora wychodza dwa kable zielony i niebieski i na nich jak sprawdzałem na omach to nie miałem zadnego wskazania.
Do CF Moto nie udało mi się dostac odzdzielnie impulsatora wszedzie chca go razem z pradnica sprzedac.
Wiec poszukałem na allegro jakiegos innego podobnego, podpasował mi od Suzuki .
Zamowiłem załozyłem i działa.
Tylko ze jak mierzyłem na omach ten od Suzuki miał 230 omów i zaóważyłem ze qład zaczął równiej pracowac i lepiej się zbiera.
Czy impulsator mogł się do tego przyczynic bo nic innego oprocz niego nie zmieniałem, a odkad siegam pamiecia to zawsze mi się na wolnych obrotach praca tego silnika nie podobała.
Dołączam zdjecie tego impulsatora od Suzuki który mi podpasował.


Załączniki:
IMG_20160613_191832.jpg
IMG_20160613_191832.jpg [ 3.22 MiB | Obejrzany 5633 razy ]
 
Profil

Rejestracja: 12.03.2013 20:29
Posty: 62
Miejscowość: Kraków
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: EGL MAD MAX 250
PostWysłany: 06.08.2016 08:26 
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
"Sprawdzenie modułu zapłonowego:
- miernik uniwersalny ustawiamy na (DCV20);
- od CWN należy odłączyć przewód ciemno zielony/czerwony, do końcówki konektorowej tego przewodu wsunąć sondę czerwoną miernika;
- sondę czarną łączymy z masą np. akumulatora;
- włączyć stacyjkę;
- przystąpić do kręcenia rozrusznikiem;
- jeżeli miernik pokaże pulsujące wartości w granicach 12-16V moduł jest sprawny, wtedy pozostaje do sprawdzenia już tylko CWN, jej przewód, fajka lub świeca zapłonowa.
- jeżeli miernik pokazuje poniżej 12V lub każde inne określane jako wartości szczątkowe – moduł zapłonowy uszkodzony."

-- dodano 06.08.2016 08:26 --

mierząc tym sposobem u mnie jest 6.5-7.5V quad zapala i jeździ ale przerywa czy to jednoznacznie oznacza uszkodzony moduł?


Ostatnio zmieniony przez tnt, 06.08.2016 08:26, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1783
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 06.08.2016 08:39 
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
tnt napisał(a):
- miernik uniwersalny ustawiamy na (DCV20);
Błąd, miernik ustawiamy na (ACV20) - reszta sprawdzana poprawnie.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 12.03.2013 20:29
Posty: 62
Miejscowość: Kraków
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: EGL MAD MAX 250
PostWysłany: 06.08.2016 09:02 
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
mierzyłem na AC tylko czy wartości 6.5-7.5V dyskwalifikują moduł??


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 40 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.