Autor |
Wiadomość |
Robsson
Rejestracja: 25.08.2014 14:30 Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
|
Wysłany: 07.01.2016 08:49
Luz zaworowy w CF500
Cześć. Jakie luzy na zaworach ustawiacie w swoich CFkach (500) ludziska? Manual znam i chyba w wydechach się machnęli bo podają 0,01- 0,037. Ja ustawiłem ssące 0,05-0,1 a wydechy 0,2.
_________________ V2.....sound of madness
|
|
|
|
walek1978
Rejestracja: 16.01.2015 11:07 Posty: 52 Miejscowość: Tarnobrzeg
Imię: Marcin
Quad: CF Moto 500
|
Wysłany: 07.01.2016 09:41
Re: Luz zaworowy w CF500
Przy jakim przebiegu powinno się pierwszy raz ustawiać zawory czy dopiero jak zacznie je słychać ?
Nie cytujemy postów pod którymi bezpośrednio odpowiadamy. //Nazir.
Ostatnio zmieniony przez Nazir, 28.01.2016 08:17, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 07.01.2016 09:48
Re: Luz zaworowy w CF500
Robsson napisał(a): ludziska? Ludziska ustawiają zawory zgodnie z service manual strony, 37 i 130* ssący: 0.05-0.10 mm; * wydechowy: 0.17-0.22 mm. Robsson napisał(a): Manual znam i chyba w wydechach się machnęli bo podają 0,01- 0,037. Całe szczęście że użyłeś partykuły ,,chyba,, co oznacza że jednak nie znasz manuala, a dokładnie języka (ang.) w którym są podane informacje, wartości którymi się posługujesz (0,010-0,37) dotyczą luzu między prowadnicą zaworu i trzpieniem zaworu – ssącego a nie wydechowego.Ustawienie luzu zaworu ssącego: 0.05 mm jest jak najbardziej do przyjęcia, z kolei luz zaworu wydechowego spraktykowany to dolna a nawet poniżej zalecana granica 0.15-0.17 mm walek1978 napisał(a): Przy jakim przebiegu powinno się pierwszy raz ustawiać zawory czy dopiero jak zacznie je słychać ? * pierwszy raz: 200 km, następnie 1000 km, i na koniec co 2000 km.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
Robsson
Rejestracja: 25.08.2014 14:30 Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
|
Wysłany: 07.01.2016 11:41
Re: Luz zaworowy w CF500
george25 Dziękuję bardzo za szybka odpowiedź. Zauważ, że na stronie 130 ( na której znalazłem ten zapis) jest napisane : "Valve Clearance EX: 0,010 - 0,037 "(wklejam niżej) Co nie ukrywam nie pasuje mi ani w takiej postaci ani taka tolerancja jeśliby nawet x 10 zrobić. A luz o którym Ty mnie uświadamiasz to jest okienko poniżej luzu zaworowego w tej tabelce i dotyczy zaworów ssących a nie wydechowych. Stąd zakładam pomyłkę w druku i się pytam. Ustawiłem ostatnio wg info od kolegi a nie z manuala wydechy na 0,2 i chciałem się upewnić aby wykluczyć przy ciasne zawory. W każdym razie liczy się informacja stąd dzięki za nią, niekoniecznie za formę.
Pozdro
Załączniki:
Bez tytułu.png [ 74.56 KiB | Obejrzany 10064 razy ]
_________________ V2.....sound of madness
Ostatnio zmieniony przez Robsson 07.01.2016 11:41, edytowano w sumie 4 razy
|
|
|
|
Lechu59
Rejestracja: 13.10.2014 09:10 Posty: 37 Miejscowość: Mazowieckie
Imię: Szymon
Quad: Access Motor SP 300
Poprzednie quady: Chińskie ATV
|
Wysłany: 07.01.2016 11:50
Re: Luz zaworowy w CF500
Co do luzów to george05 podaje prawidłowe wartości, mój manual też podaje takie. U Ciebie Robson jest ewidentny błąd w manualu (może drukarski).
|
|
|
|
Robsson
Rejestracja: 25.08.2014 14:30 Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
|
Wysłany: 07.01.2016 11:55
Re: Luz zaworowy w CF500
To jest manual z linka podklejonego tu na forum. OK. Wyjaśnione wszystko. Dzięki
_________________ V2.....sound of madness
|
|
|
|
remik80
Rejestracja: 10.11.2011 12:46 Posty: 23 Miejscowość: Zachodniopomorskie
Quad: Hummer 250
|
Wysłany: 07.01.2016 18:36
Re: Luz zaworowy w CF500
Witam, Podepnę się pod temat, widząc fachowców siedzących mocno w manualach, poszukuję dla kolegi wartości luzów zaworowych dla cforce 500, dodatkowo jak jest nominalna moc prądnicy, za konkretne informacje dzięki z góry.
_________________ Osoba, która twierdzi, że coś nie może być zrobione, nie powinna przeszkadzać tej, która właśnie to robi.!
|
|
|
|
gazior
Rejestracja: 10.03.2011 16:50 Posty: 553 Miejscowość: podkarpackie
Quad: Scrambler 1000S
Poprzednie quady: EAGLE 250 , CF Moto 500, Renegade 800R,Kawasaki KFX 700 ,Outlander 800
|
Wysłany: 08.01.2016 08:51
Re: Luz zaworowy w CF500
CF FORCE 500 to to samo co CF Moto 500.
|
|
|
|
Dinar
Rejestracja: 24.08.2013 22:30 Posty: 379 Miejscowość: Polanica Zdr/Szczytna
Imię: Mirek
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: był Grizli 700
|
Wysłany: 08.01.2016 09:33
Re: Luz zaworowy w CF500
Pierwszy raz sprawdzałem luzy przy 2 tyś i nie robiłem żadnej regulacji [o,7 - 0,15] szczeliniomierz radzę kupić kątowy bo zwykłym jest trudno dokładnie mierzyć,dojść do zaworów oczywiście zbiornik wyciągnięty.
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 10.01.2016 12:04
Re: Luz zaworowy w CF500
gazior napisał(a): CF FORCE 500 to to samo co CF Moto 500. Nie do końca: CFORCE 500/550; - zapłon: ECU; - zasilanie paliwa: EFI; - model silnika: 191R; * luzy na zaworach: - ssący: 0.08-0.12 mm; - wydechowy: 0.12-0.18 mm; * moc znamionowa prądnicy: - 330W przy 5000 obr./min. Uwaga: informacje cytowane powyżej, pochodzą z kpl. homologacji dla tego modelu quada, numer zezwolenia: e4*2002/24*3092*02.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
walek1978
Rejestracja: 16.01.2015 11:07 Posty: 52 Miejscowość: Tarnobrzeg
Imię: Marcin
Quad: CF Moto 500
|
Wysłany: 10.01.2016 13:21
Re: Luz zaworowy w CF500
Nie rozumiem pewnej rzeczy? Po co robić regulacje w nowej maszynie po 200km lub nawet po 2000km ? Po co. Kolejny zapis w serwisówce jest do bani. Czy w nowym samochodzie też regulujecie zawory.....nie sądze. Dla mnie to bzdura bo dochodzę do 3000 km i nic nie stuka silnik pali w nieogrzewanym garażu przy minus 15 i jest ok. Amen
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 10.01.2016 14:17
Re: Luz zaworowy w CF500
walek1978 napisał(a): Po co robić regulacje w nowej maszynie po 200km lub nawet po 2000km ? Po co george05 napisał(a): * pierwszy raz: 200 km, następnie 1000 km, i na koniec co 2000 km. Jest to jedna z najważniejszych czynności serwisowych mających wpływ na trwałość silnika. W końcu podana w instrukcji obsługi ilość kilometrów między kolejnymi regulacjami została określona na podstawie długich badań w fabryce produkującej silnik do quada, akurat w przypadku kontroli i ewentualnej regulacji luzu zaworowego należy ufać wytycznym producenta. Może być tak, że przez kilka okresów regulacyjnych może okazać się podczas kontroli, że wartość luzu nie uległa zmianie, jednak nie będzie to zasadą we wszystkich modelach danego producenta i nie należy z tego powodu rezygnować z okresowego jego sprawdzania. W końcu podczas pracy współpracujące elementy zużywają się i wcześniej lub później wspomniana regulacja będzie konieczna.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
Dinar
Rejestracja: 24.08.2013 22:30 Posty: 379 Miejscowość: Polanica Zdr/Szczytna
Imię: Mirek
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: był Grizli 700
|
Wysłany: 10.01.2016 15:39
Re: Luz zaworowy w CF500
walek1978 napisał(a): Czy w nowym samochodzie też regulujecie zawory.....nie sądze Porównaj to do obrotów silnika w aucie np. jak masz 2-2,5 tyś to jedziesz 100km i na takich obrotach przeważnie się silnik kreci a quada silnik kręci się w 4,5-5,5 tyś przeważnie,taplasz się w błocie boksujesz itd to kilometry nie lecą a silnik się kręci,dla tego warto mieć licznik motogodzin i porównywać.
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 10.01.2016 16:17
Re: Luz zaworowy w CF500
walek1978 napisał(a): Czy w nowym samochodzie też regulujecie zawory.....nie sądze. No i ktoś zapomniał że w samochodach istnieje idealna metoda zastosowanie hydraulicznego kasowania luzów zaworowych. Konstrukcja tego typu jest masowo stosowana w samochodach i doceniana za cichą pracę i bezobsługowość. Niestety, nie zdaje to egzaminu przy naprawdę wysokich obrotach jak już o tym wspomniał Dinar.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
Robsson
Rejestracja: 25.08.2014 14:30 Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
|
Wysłany: 10.01.2016 16:38
Re: Luz zaworowy w CF500
Dla mnie te regulacje po 200 czy 1000km to tylko wyciąganie kasy na gwarancji. A w naszych realiach często wałek bo serwisy i tak tego nie robią ale za to kasują. Z tymi mega dokładnymi testami to bym był ostrożny. Są samochody bez samoregulatorów hydraulicznych i tam się co 5/10 tyś km nie zaleca. Są wysokobrotowe motocykle choćby np fazer który ma mieć kontrole co 42 kkm. Ok 4 tłoki ale latają 6-10 tyś obrotów. Ja osobiście uważam jak kolega walek1978. Bez przesady ale i bez przegięcia w drugą stronę. Materiał dziś używane do produkcji m.in. wałków, dźwigienek są tak podłe że ze względu na to co 3- 5 tyś kontrolnie sprawdziłbym. Wyczynowe motocykle użytkowane w enduro sprawdza się co 1-2 tyś km a tam są elementy są bardziej przeciążone i dostają mocniej niż w wielu quadach. Ja wolę zdroworozsądkową praktykę. Ale to trzeba do tego trochę doświadczenia. Ale każdy ze swoim sprzętem niech robi i serwisuje jak uważa
_________________ V2.....sound of madness
Ostatnio zmieniony przez Robsson 10.01.2016 16:38, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|