A więc:
CF 550 jest bardzo ładny i wygodny, ma dobre światła i z tego powodu gratuluję zakupu.
Problem polega na tym, że jest to prototyp wypuszczony przez CF Moto. Nie został dobrze przetestowany, tylko rzucony na rynek dla konsumentów do testowania (tak samo jak CF 450)
Mało tego - importer nie przygotował się do sprzedaży tych quadów, bo nie zapewnił części zamiennych i nie przeszkolił serwisów.
Sprzedawcy opowiadają niesamowite bajki o tym sprzęcie żeby go tylko sprzedać.
- 2 magazyny części ( co z tego skoro puste)
- duża ilość serwisów ( które nie chcą ich brać do naprawy)
- tanie części (zależy dla kogo)
- fachowy personel i serwis (ale nie dla CF 550)
Moje ostatnie relacje z CF Moto sięgają listopada ub. roku i na nich opieram swoje opinie.
Na własnej skórze:
Po 100 km w mojej CF 550 walnęła skrzynia biegów - naprawa gwarancyjna trwała 3 m-ce. Wymienili silnik.
Pomijając fakt iż kupiłem z niedziałającym wspomaganiem, to rozklekotał się cały układ kierowniczy (luz miał 10cm). Naprawa układu trwała znowu 3 m-ce a luzy poskręcałem sam.
Problem z układem elektrycznym (choinka na wyświetlaczu)
Po 10 m-cach i 634km. przebiegu coś zaczęło klekotać w silniku. Żaden najbliższy serwis nie chciał go naprawić, więc odesłałem do sprzedawcy. Tam po 7 m-cach dogadałem się co do sprzedania tego quada.
I w tym momencie stałem się szczęśliwym posiadaczem CF 550.
Uwagi i spostrzeżenia odnośnie użytkowania.
Quadem tym nie wolno:
Jeździć w deszczu i po wodzie, a także myć wodą. (poza utratą gwarancji zalejesz sobie instalację i zardzewieją Ci tylne lampy i przednie kierunki)
Przeholować z ilością km pomiędzy przeglądami.
Przede wszystkim posprawdzaj miejsca styków wszelkich przewodów i instalacji z ruchomymi częściami quada, bo poprzecierasz.
Pilnuj temperatury, bo zawiesza się czujnik w chłodnicy
Załóż dystanse - będzie stabilniejszy ( tanio Ci sprzedam
)
Niektóre części pasują od CF 500, ale jest ich niewiele.
Wymiana oleju co 400km. to tragedia (finansowa też)
Przyklej sobie przyciemniającą folię na licznik, bo w nocy Cię oślepi.
Zbyt mało go użytkowałem ,aby napisać coś więcej. Mam nadzieję ,że Ciebie to nie spotka
Pierwsze CF 500 miały bardzo dobrą opinię użytkowania. Błędy konstrukcyjne eliminowano szybko i bezproblemowo. Niestety coś się stało i modele bodajże od roku 2012 lub 2104 zaczynają się sypać. Jeszcze gorzej jest z następcami czyli 450 i 550.
Każdy quad ma prawo się zepsuć. Ale kupując nowego kupujesz świadomość, że w razie "w" masz zapewnioną pomoc. Ale nie w tym przypadku.
Nie zanudziłem?
Życzę Ci mniej problemów niż ja miałem i do zobaczenia na tracku.