Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Przygody z nowym CF 520 EPS EFI
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 20:33



Odpowiedz  [ 145 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna
Przygody z nowym CF 520 EPS EFI 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 21.08.2018 11:34
Posty: 18
Miejscowość: Wolsztyn
Imię: Damian
Quad: CF Moto 520L 2017r.
Poprzednie quady: -
PostWysłany: 31.08.2018 11:22 
Re: Przygody z nowym CF 520 EPS EFI
martinio napisał(a):
Jeżeli to przedni most to przyjrzyj się dokładnie co to za tłuste plamy bo widać tam jakby smar który od temp I od obrotu wałem mógł się rozbryzgac.

A na drugim Twoim zdj to kolor tej kropki wskazuje na olej z mostu. Ale na górze masz też wężyk z odpowiedzeniem z którego też może coś kapnąć na most i splynac na dół...



zdjęcie robiłem przy przednim kole więc to chyba przedni most. Właśnie zastanawiałem się czemu śruba którą zaznaczyłeś jest tak jak by od smaru brudna, no ale jeśli to rozbryzgany smar to nic nie szkodzi? czy to kolejna usterka?,

-- dodano 31.08.2018 11:22 --

maq napisał(a):
Ja bym nie jechał taki kawał na wymianę uszczelniacza. Już prędzej sam bym to zrobił. Koszt części znikomy.
Sprawdź poziom oleju, ewentualnie dolej. Do tego kup zmywacz do hamulców w sprayu lub umyj pędzlem zamęczonym w benzynie ekstrakcyjnej miejsce wycieku. Po jeździe zobaczysz jak mocno cieknie.
Niech Ci to naprawią przy najbliższym przeglądzie. W dyferencjale nie ma dużego ciśnienia. Zgubisz najwyżej 50-100 ml. Poza tym prawie wcale nie pracuje pod obciążeniem, a pewnie w błoto na pół dnia się nie wybierasz.
Ja z czymś takim zrobiłem prawie 1000 km podczas wyprawy na Mazury.



Wczoraj podłożyłem karton aby sprawdzić czy nie cieknie na wyłączonym silniku i karton jest dziś suchy. Później pojadę się przejechać z kartonem i będę obserwował jak mocno leci. Jeśli dealer powie że mam jeździć to będę jeździł. Sprawdzić poziom oleju? a jak mogę sprawdzić poziom oleju w dyferencjale?


Ostatnio zmieniony przez Aptacy, 31.08.2018 11:22, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 31.08.2018 12:00 
Re: Przygody z nowym CF 520 EPS EFI
Ile masz km zrobione?
Tam masz tylko ćwiartkę oleju w dyfrach/każdym. To niedużo. Jak Ci zleci 100/150 ml i jak go popędzisz po płaskim na dużej prędkości może smarowania nie wystarczyć i remont albo cały nowy dyfer będzie Ciebie kosztować sporo hajsu.
Jak cokolwiek dłubiesz to zanim polecisz na przegląd na 500km - przed każdym wyjazdem w teren możesz odkręcić spustową śrubę na dyfrze i dolać przez górną do poziomu aż spustową zacznie lecieć. Chyba tam tak się kontroluje stan. W ten sposób przypilnujesz żeby olej był i zapobiegniesz zatarciu dyfra. Ale jeżeli sporo wycieka to trzeba to zrobić bo na dłuższej trasie może być kłopot. I nie wjeżdżąj wtedy na dłuższa chwile w wodę/nie zalewaj dyfra.
Na postoju nie będzie leciało bo raz że poziom oleju nie jest wysoki wtedy względem uszczelniacza dwa że " w bezruchu" uszczelniacz nie musi puszczać, dopiero gdy olej zacznie pracować a wał się kręcić może zacząć lać.

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson 31.08.2018 12:00, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil

Rejestracja: 21.08.2018 11:34
Posty: 18
Miejscowość: Wolsztyn
Imię: Damian
Quad: CF Moto 520L 2017r.
Poprzednie quady: -
PostWysłany: 31.08.2018 20:37 
Re: Przygody z nowym CF 520 EPS EFI
mam zrobione około 27km, jeśli dojdzie do wymiany dyfra to nie mam zamiaru płacić za cokolwiek, ponieważ sprzęt jest fabrycznie nowy a więc nie będę go odsyłał na gwarancję tylko jak już to na reklamację czyli wymianę na nowy i to nie podlega dyskusji, nawet jeśli będzie trzeba skierować sprawę do sądu........ . Jeśli chodzi o dłubanie nie mam zamiaru nic dłubać ponieważ jeszcze się nie znam, więc nie wiem nawet jaką śrubę na dyfrze odkręcić. Na postoju faktycznie nic nie leciało, ale podczas dzisiejszej przejażdżki sprawdzającej czy nadal cieknie, która wyniosła około 10km pokazały się plamy widoczne na zdjęciu, więc uważam że jest to chyba spory wyciek.


Załączniki:
IMG_20180831_150441.jpg
IMG_20180831_150441.jpg [ 1.32 MiB | Obejrzany 4045 razy ]
 
Profil

Rejestracja: 08.03.2015 08:56
Posty: 205
Imię: Szymon
Quad: Grizzly 700
Poprzednie quady: Kawasaki 750, CF Moto 500
PostWysłany: 01.09.2018 06:56 
Re: Przygody z nowym CF 520 EPS EFI
Nikt nie powie na tym forum co dolega twojemu mostowi skoro nie chcesz wykonać podstawowej czynności i obmyć dokładnie tego mostu i jeszcze raz po obserwować z którego miejsca leci. Po części masz trochę racji kupiłeś nowy pojazd , serwis wymieniał olej w moście to powinni się przyjrzeć jak poprowadzone jest odpowietrzenie nie mówiąc o tym ile i jakiego oleju powinni nalać. W przypadku CF Moto główną przyczyną niedociągnięć w pojazdach są nie one same ale miejsca gdzie są one sprzedawane. Tak zwanych punktów serwisowych jest ponad 100 ale 80% tych sprzedawców nie ma pojęcia co sprzedaje i na co należy zwrócić uwagę żeby nie dochodziło do takich sytuacji ale za to pewnie mają lepszą cenę . Mam nadzieję że napiszesz co było przyczyną wycieku, ale według mnie jest to czynnik ludzki.


 
Profil

Rejestracja: 21.08.2018 11:34
Posty: 18
Miejscowość: Wolsztyn
Imię: Damian
Quad: CF Moto 520L 2017r.
Poprzednie quady: -
PostWysłany: 01.09.2018 13:28 
Re: Przygody z nowym CF 520 EPS EFI
Nie jestem w stanie sprawdzić z kąd leci bo to jest zabudowane, ze ledwo rękę idzie wsadzić. Zauważyłem mniej wiecej z kad to leci tylko dzięki aparatowi ewentualnie moglbym wsadzic tel i nagrac filmik na ktorym może być widac ale nie chce go odpalac bo się boje ze cos się zartze bo już trochę oleju ucieklo. Poczekam do pon i będę do nich dzwonił.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2011 17:37
Posty: 3420
Miejscowość: wielkopolska wschodnia
Imię: Robert
Quad: g700 2014 camam 800xxc 2015
Poprzednie quady: Eiger, KVF 650, g700 2012
PostWysłany: 01.09.2018 15:28 
Re: Przygody z nowym CF 520 EPS EFI
Dlaczego zmieniłeś olej zaraz, a nie czekałeś do pierwszego przeglądu. Dziwne, że serwis na to się zgodził, to ważny przegląd, bo pokazuje dokładność zamontowania sprzętu.
Nie ucieka jakoś wiele, a rozumiem że wyjazd teraz na serwis to wyprawa, więc zobacz, gdzie jest srobka kontrolna stanu oleju i sprawdzaj co np 50 km.


 
Profil

Rejestracja: 08.03.2015 08:56
Posty: 205
Imię: Szymon
Quad: Grizzly 700
Poprzednie quady: Kawasaki 750, CF Moto 500
PostWysłany: 01.09.2018 17:06 
Re: Przygody z nowym CF 520 EPS EFI
Wystarczy kilka spinek plastikowych wypiąć przy nadkolu i wszystko widać jak na dłoni.


 
Profil

Rejestracja: 21.08.2018 11:34
Posty: 18
Miejscowość: Wolsztyn
Imię: Damian
Quad: CF Moto 520L 2017r.
Poprzednie quady: -
PostWysłany: 03.09.2018 19:10 
Re: Przygody z nowym CF 520 EPS EFI
serwis się nie zgodził tylko sam zaproponował ja jako amator się zgodziłem. Jutro postaram się rozebrać te nadkole sprawdzę i postaram się wrzucić więcej zdjęć.

-- dodano 03.09.2018 19:10 --

GRIZZLY-XXX napisał(a):
Nikt nie powie na tym forum co dolega twojemu mostowi skoro nie chcesz wykonać podstawowej czynności i obmyć dokładnie tego mostu i jeszcze raz po obserwować z którego miejsca leci. Po części masz trochę racji kupiłeś nowy pojazd , serwis wymieniał olej w moście to powinni się przyjrzeć jak poprowadzone jest odpowietrzenie nie mówiąc o tym ile i jakiego oleju powinni nalać. W przypadku CF Moto główną przyczyną niedociągnięć w pojazdach są nie one same ale miejsca gdzie są one sprzedawane. Tak zwanych punktów serwisowych jest ponad 100 ale 80% tych sprzedawców nie ma pojęcia co sprzedaje i na co należy zwrócić uwagę żeby nie dochodziło do takich sytuacji ale za to pewnie mają lepszą cenę . Mam nadzieję że napiszesz co było przyczyną wycieku, ale według mnie jest to czynnik ludzki.


GRIZZLY-XXX, dziś zdjąłem osłony, wyczyściłem te miejsce i pojechałem się przejechać w trakcie przejażdżki robiąc zdjęcia ustaliłem dokładne miejsce wycieku. Przy strzałce nr 1 jest olej a przy strzałce 2 jest czysto więc wiadomo że z góry nigdzie nie leci. Powodem jest nieszczelność na tej brązowej części której nazwy nie znam. Jestem po rozmowie z serwisem. kazali wysłać zdjęcia aby wiedzieć co jest nie tak i umówili mnie na piątek, tak jak pisaliście wcześniej, serwis zamówi uszczelniacz i na jednej wizycie postara się to naprawić.


Załączniki:
IMG_20180903_165225.jpg
IMG_20180903_165225.jpg [ 991.91 KiB | Obejrzany 3958 razy ]
IMG_20180903_163847_1.jpg
IMG_20180903_163847_1.jpg [ 1015.67 KiB | Obejrzany 3958 razy ]


Ostatnio zmieniony przez Aptacy, 03.09.2018 19:10, edytowano w sumie 1 raz

 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.02.2018 13:08
Posty: 28
Miejscowość: Wisła/Opole
Imię: Marcin
Quad: cforce 450l
PostWysłany: 03.09.2018 21:03 
Re: Przygody z nowym CF 520 EPS EFI
To simering który kosztuje parę zlotych. I oby on był powodem wycieku A nie jakas skaza czy rysa na wałku... Ale teraz jak to tak pięknie jest wyczyszczone to widać że olej jest na całym obwodzie wew uszczelniacza. Stąd moje pytanie czy porostu w moście nie ma za dużo tego oleju i dlatego go wyciska...

_________________
Martinio


Ostatnio zmieniony przez martinio, 03.09.2018 21:03, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 21.08.2018 11:34
Posty: 18
Miejscowość: Wolsztyn
Imię: Damian
Quad: CF Moto 520L 2017r.
Poprzednie quady: -
PostWysłany: 03.09.2018 21:29 
Re: Przygody z nowym CF 520 EPS EFI
nie potrafię odpowiedzieć na pytanie czy w moście jest za dużo oleju, a jeśli jest i wycieknie nadmiar to przestanie ciec czy po prostu jak już zaczęło ciec to coś się uszkodziło o dalej będzie ciekło aż się nie wymieni uszczelniacza


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 03.09.2018 22:21 
Re: Przygody z nowym CF 520 EPS EFI
Olej masz na całym wewnętrznym obwodzie bo się wałek kręcił chwilę wcześniej. A to znaczy że uszczelniacz puszcza na wewnętrznej wardze.
A oleju do dyfrów w Waszych sprzętach nie da się wlać "za dużo". Nie da się bo śruby wlewowe są jednocześnie śrubami kontrolnymi stanu oleju.
Zapomnij o tym co wyżej napisałem - co do sprawdzania stanu oleju....do kompa jednak lepiej siadać na trzeźwo :^^D: .
Poza tym dyfry mają odmy do regulacji ciśnienia i jak kolega maq napisał to nie ma dużego ciśnienia. Na tyle żeby wypchnęło olej przez uszczelniacz.

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson 03.09.2018 22:21, edytowano w sumie 7 razy



 
Profil

Rejestracja: 21.08.2018 11:34
Posty: 18
Miejscowość: Wolsztyn
Imię: Damian
Quad: CF Moto 520L 2017r.
Poprzednie quady: -
PostWysłany: 03.09.2018 22:25 
Re: Przygody z nowym CF 520 EPS EFI
osz Ty!! nie udzielaj rad po nie trzeźwemu hehe. Panowie moje pytanie jest takie, czy mogę z tym wyciekiem jeździć? jeśli tak to ilę km mogę zrobić nie narażając sprzętu na uszkodzenie. Deeler/serwisant napisał mi tylko że mogę jeździć ale mam obserwować wyciek, ale co mi da obserwacja..... Skoro dziś cieknie to jutro też k***a będzie ciekło..............


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 03.09.2018 22:48 
Re: Przygody z nowym CF 520 EPS EFI
Jeździć można. Już pisałem. Tylko nie obserwować przy tym wycieku, bo równie dobrze możesz popatrzeć sobie na zrobione ostatnio zdjęcia. Będzie leciało tak samo. Należy sprawdzić poziom oleju w dyferencjale i uzupełnić stan. To żaden kłopot. Jeden korek do odkręcenia.
Zakup pojazdu terenowego, quada czy samochodu, wiąże się naprawami samodzielnymi. Zwłaszcza jeżeli do serwisu jest daleko. W terenie nie raz się zdarzy awaria i trzeba sobie umieć z tym poradzić. Inaczej będzie spacer po najbliższy ciągnik, a potem laweta.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 03.09.2018 23:08 
Re: Przygody z nowym CF 520 EPS EFI
Jak robisz wyjazdy po 20-30 km to procedura jak wyżej Ci pisałem.
Na fotce poniżej masz zaznaczoną śrubę wlewową, która jest też kontrolna przy przednim dyfrze.
PO powrocie lub przed wyjazdem odkręć ja i stan oleju powinien sięgać do tej śruby. Jak nie widzisz weź coś (cienki śrubokręt, cienka trytytkę, cokolwiek) i włóż to w otwór i zobacz ile mniej więcej sięga stan. Jak jest poniżej otworu to dolej jakiegoś oleju przekładniowego. I tak po każdej jeździe/przed następną. Być może ten wyciek jest na tyle mały że stan będzie długo OK. Ale w ten sposób go kontroluj. Przy okazji zaczniesz "nabierać szlify" i sam powoli poznawać quada. Po chwili zobaczysz ze wymiana olejów w quadzie to banalna czynność jak i podstawowy serwis :okok: .

-- dodano 04.09.2018 00:08 --

Olej do dyfrów klasy SAE 80W-90 GL4 (firma obojętnie) - zalecany też przez cfmoto


Załączniki:
przednio most.jpg
przednio most.jpg [ 17.67 KiB | Obejrzany 3955 razy ]

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson, 03.09.2018 23:08, edytowano w sumie 1 raz

 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 03.09.2018 23:15 
Re: Przygody z nowym CF 520 EPS EFI
Jeżeli jest na imbus, to nie dokręcaj za mocno, bo potem będzie spory kłopot. Korki olejowe dociąga się raczej niewielką siłą.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 145 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 19 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.