Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - CForce 820 LE
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 15:21



Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
CForce 820 LE 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 06.04.2018 07:00
Posty: 6
Imię: Marek
PostWysłany: 06.04.2018 22:01 
Re: CForce 820 LE
Dzięki panowie za wyczerpujące informację na temat konfiguracji w obu homologacjach!

Pisząc odblokowanie macie na myśli prędkość, czy też można odblokować 'blokadę' tylnego mostu, tak aby za pomocą opisanego przez rychu4x4 przełącznika włączać/wyłączać blokadę na wszystkie 4 koła co by pozwoliło na komfortowe prowadzenie zarówno w terenie jak i po drogach..


 
Profil

Rejestracja: 08.03.2015 08:56
Posty: 205
Imię: Szymon
Quad: Grizzly 700
Poprzednie quady: Kawasaki 750, CF Moto 500
PostWysłany: 07.04.2018 04:52 
Re: CForce 820 LE
Przyciski na kierownicy po prawej stronie obsługują tylko przedni most czyli dołączają przędni napęd ( wciskasz czerwony guzik ) a potem możesz jeszcze po przesunięciu wycisnąć żółty guzik czyli zblokować przedni most.
Tylny most w T3b jest spięty na stałe bez możliwości mechanizmu różnicowego.
Tylny most w Euro-4 jest z mechanizmem różnicowym bez możliwości blokowania .


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 07.04.2018 07:59 
Re: CForce 820 LE
GRIZZLY-XXX napisał(a):
Tylny most w Euro-4 jest z mechanizmem różnicowym bez możliwości blokowania

Jesteś pewien skąd taka informacja
Mechanizm różnicowy z tyłu w quadach to nieporozumienie dodatkowo brak blokady całkowicie go wyklucza


 
Profil

Rejestracja: 08.03.2015 08:56
Posty: 205
Imię: Szymon
Quad: Grizzly 700
Poprzednie quady: Kawasaki 750, CF Moto 500
PostWysłany: 07.04.2018 12:08 
Re: CForce 820 LE
Jestem pewien inaczej bym nie pisał.
To jest Quad do "kościoła"


Ostatnio zmieniony przez GRIZZLY-XXX, 07.04.2018 12:08, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 09.04.2018 12:07 
Re: CForce 820 LE
A ja trochę poszukałem bo mi się niechciało zabardzo wierzyć w ten otwarty dyfer tylny euro4 i znalazłem info że jednak jest tam blokada typu TORQ Locker


 
Profil

Rejestracja: 06.04.2018 07:00
Posty: 6
Imię: Marek
PostWysłany: 09.04.2018 12:52 
Re: CForce 820 LE
maniekitr napisał(a):
A ja trochę poszukałem bo mi się niechciało zabardzo wierzyć w ten otwarty dyfer tylny euro4 i znalazłem info że jednak jest tam blokada typu TORQ Locker


Gdzie znalazłeś tę informację?

Pytanie także do użytkowników 820, czy ktoś ma wersję z euro4/L7E może w praktyce sprawdzić jak zachowuje się tylny most?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 09.04.2018 13:34 
Re: CForce 820 LE
https://www.youtube.com/watch?v=HobL54p8O8I


 
Profil

Rejestracja: 06.04.2018 07:00
Posty: 6
Imię: Marek
PostWysłany: 09.04.2018 14:30 
Re: CForce 820 LE
Dzięki!

Wygląda ciekawie, tylko czy to jest na standardowym wyposażeniu cf 820 na rynek Polski, w opisie mowa o x8... i nie natrafiłem na inne materiały w tym temacie..

Mam nadzieje, że ktoś z posiadaczy 820 euro4/L7E w praktyce będzie mógł to zweryfikować jak działa tylny most np. w chwili gdy jedno koło jest w powietrzu lub podczas ciasnego skrętu na asfalcie.


 
Profil

Rejestracja: 18.12.2017 21:30
Posty: 10
Miejscowość: Poznań
Imię: Artur
Quad: CF Moto X8 820 BLACK EDITION
PostWysłany: 09.04.2018 16:37 
Re: CForce 820 LE
to i ja dorzucę swoje 3 grosze ...
mam 820 od Grudnia ....obecnie jakieś 450km ...
ogólnie ciężki wyprawowy quad (nie mylić z przeprawowym) wygodna bestia na trasę i leśne/polne drogi, użytkowanie jak lekka terenówka, trochę prac w ogrodzie i "na szagę" przez las oraz dla zabawy po mieście.
potwierdzam to co pisali już przedmówcy ...L7e otwarty dyfer tył (przód dopinany i blokowany czego nie uważam za nieporozumienie, jak ktoś to pisał bo to quad WYPRAWOWY a nie przeprawowy), fabryczna blokada do 6500 obrotów (nie zalecany demontaż do 1500km) u mnie to nie komp, a jedynie ogranicznik przy lince gazu (przy wtrysku, nie na "gazie") wiec bez obaw po mieście (nawet dużym) ale tylko 50% VAT.
tablica motocyklowa tylko z tyłu, z przeglądem chwilowo nie mam problemów (byłem na stacji na własne potrzeby, by dowiedzieć się czy problemów nie będzie i jak zalegalizować hak by móc klamoty w mikroprzyczepce typu SAM wozić...temat jeszcze nie rozwiązany)
z usterek ...chwilowo brak, jedynie w związku z planami polatania trochę po szosach utwardzonych były problemy z wyważeniem kół (do 200gr na koło) ale warto było :)


Ostatnio zmieniony przez aerjot_pn, 09.04.2018 16:37, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 06.04.2018 07:00
Posty: 6
Imię: Marek
PostWysłany: 09.04.2018 17:20 
Re: CForce 820 LE
Dzięki! aerjot_pn

Mój pomysł na tę maszynę to także bardziej wyprawy niż przeprawy, ale boje się że z otwartym tylnym dyfem to jednak ugrzęznę w byle polu...
Z drugiej strony nie chce drzeć opon przy zamkniętym na zakrętach i parkingach.

Myślisz, że masz ten patent w tylnym dyfie pokazany na filmie od maniekitr ?
Dałbyś radę to sprawdzić (czy moment jest równo dzielony pomiędzy koła w chwili zerwania przyczepności)

A propo śmigania po asfaltach, które u mnie także są w planach.
Czy coś poza wyważeniem kół jeszcze robiłeś celem lepszego zachowania na asfalcie ,np. czy zmieniłeś opony na bardziej uliczne (jeśli tak, to na jakie?, czy polecasz?)


Ostatnio zmieniony przez Marek_82, 09.04.2018 17:20, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 15.04.2018 07:48
Posty: 1
Quad: CF Moto 820 LE
Poprzednie quady: nie posiadałem
PostWysłany: 15.04.2018 20:29 
Re: CForce 820 LE
Witam,

Mam CF 820 le od ponad miesiąca chyba. 600km odhaczone (w tym jeden serwis - standardowy). Trasy, to pół/pół, asfalt i piasek/żwir. Opony nie są aż tak zdarte. Jednak, wyczuwalna różnica 1/1,5mm bieżnika między powierzchnią roboczą, a powierzchnią boczną.
Przy 480km zapaliła się kontrolka od silnika. Odpiąłem aku na 10 minut i więcej (oby...), poki co, nie zapaliła się.
Jeśli chodzi o sprzężenie półosi (mam homologację na samochód - l7e ?) tylnych, to mam wrażenie, że quad posiada mechanizm różnicowy. Czuje się to też chyba pod tyłkiem. Wpierw zabiera jedno koło, później drugie.

P.S. dodam tylko,że mam wrażenie, iż kontrolka od silnika ma coś wspólnego z dłuższą jazdą z prędkością przekraczającą 80km/h (może jakieś przegrzanie?)


Ostatnio zmieniony przez jarq, 15.04.2018 20:29, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 06.04.2018 07:00
Posty: 6
Imię: Marek
PostWysłany: 15.04.2018 21:35 
Re: CForce 820 LE
W międzyczasie trochę jeszcze poszperałem i na podstawie estońskiej http://www.cfmoto.ee) strony CF Moto (BTW u nich 820LE z EPS to 8090€) wnioskuje, że:

Potem zajrzałem na stronę z częściami http://www.cfmotoparts.eu/, gdzie tylna oś jest rozrysowana odpowiednio na:

Na tym pierwszym rysunku jednak nie mogę się doszukać mechanizmu, opisanego na filmie podesłanym przez maniekitr

Czy któryś z kolegów, posiadaczy 820 7LE mógłby zrobić eksperyment podobny do tego:
tylko na obie osie.

I ostatecznie określić jak to jest z tym tylnm mostem w wersji 7LE?
Raczej ma mechanizm różnicowy, bo to jest warunek homologacji 7LE, pytanie jednak czy przy jeździe na wprost (lub nawet przy załączeniu blokady) dochodzi do zblokowani tylu?


Ostatnio zmieniony przez Marek_82, 15.04.2018 21:35, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 18.01.2017 23:31
Posty: 25
Miejscowość: Gorzów Wlkp
Imię: Piotr
Quad: CF 820
PostWysłany: 15.04.2018 22:52 
Re: CForce 820 LE
Marek_82 rysunki które pokazujesz nie do końca wyjaśniają sprawęw pierwszym 2b można się domyślać ze dokładka jaka jest pokazana nr 21 jest mechanizmem różnicowym w którym znajduje się mechanizm przedstawiony na filmiku pokazanym przez maniekitr. Tak samo w przypadku 2 rysunku ze satelita dyfra jest tak zrobiona ze dwie półosie wchodzą na sztywno w nią przez co napęd jest stały na 2 tylne koła. Każdy mechanizm różnicowy jaki by nie był zawsze będzie działał tak samo czy zapinany poprzez sprężyny czy sprzęgiełka cierne. Zasada będzie taka sama kreci się to koło, które ma lżej co za tym idzie wcześniej wspominane zużywanie się opon, w tym przypadku nie równomierne w stosunku do stałej blokady.

Bo np. jedziesz z tylnym napędem zima snieg( może to być błoto w którym nie wiesz co jest) nagle wytracasz prędkość jedno kolo zaczyna kręcić mocniej drugie stoi (decyzja dopinam przód) tworzy się klasyczny wykrzyż decyzja dopinasz blokad w przypadku samochodu masz napęd na 3 koła, teoretycznie tylko na 4 bo nie masz blokady tyłu.
Jeśli pod przyciskiem LOCK maiła by być blokada również tylnego mostu w przypadku L7E to powinien za to odpowiadać jakiś silniczek a nic takiego nie widać na żadnym z rysunków.

Powiem tak Kolego nie kombinuj kup traktor i jak już pisałem w innym wątku :lol: błoto wciąga :lol:
A w opowiadania że będę takim sprzętem latał do kościoła(szutry ,asfalt) nikogo na tym forum nie przekona, i zacznie się od małej kałuży a skończy się na niedzielnym ja tylko na chwile a sprzęt po klamki stoi :metal:


 
Profil

Rejestracja: 18.12.2017 21:30
Posty: 10
Miejscowość: Poznań
Imię: Artur
Quad: CF Moto X8 820 BLACK EDITION
PostWysłany: 24.04.2018 11:28 
Re: CForce 820 LE
no i waśnie przydarzyła się pierwsza "awaria" ...do domu na lawecie z przyczyny ...akumulatora, ale po kolei może moje doświadczenia komuś się przydadzą ...
piątek wieczór, ciepło idealna pogoda by wykonać kilka telefonów i trochę zakosztować poligonu ...gad z garażu i ...nie odpaliłem, napięcie 8,4 ...pierwsza myśl ...dziecko się bawiło i na zapłonie został ...kabelki pod samochód i już pięknie chodzi ...no to lecim ...20km akku się podłodował no to na tankszele by gada posilić i ...nie odpaliłem 8,5V ...no to znów kabelki, odpalony szybko sprawdzone ładowanie i ...ładnie jest 13,4 no to ruszam i się zaczynają cyrki ... ładowanie od 8,8 do 15 i głupieje wiec zawrotka i ...prądu wystarczyło na 4km, zapaliło się "check engine" i silnik zgasł ...czekając na lawetę stwierdzam ...regulator napięcia. Rano lawetka pod samochód i do serwisu (bo Gwarancja) ...ich diagnoza akku ...no i się potwierdziła. Akku zasiarczony nie przyjmuje ładowania, kilka długich postojów (każdy po 2-3tygodnie) i akku się skończyło ...oczywiście gwarancja nie obejmuje akku :(.


Rozwiązanie problemu...nowe akku + ładowarka na stałe podpięta. Byłem u speców od ładowanie i dobrali mi akku TUBORG T-YIX30L oraz ładowarkę VICTRON ENERGY Automotive 1,1 (kupuję u nich wszystkie akku od 10lat wiec zaufałem ich wyborowi) zaraz jadę montować akku, wieczorem dopnę ładowarkę na stałe (w zestawie krokodylki i na M8, a że mam z przodu kufer przykręcony to wyprowadzenie pod śruby)


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 24.04.2018 11:44 
Re: CForce 820 LE
Z tym akumulatorem to kpina. Nie że zdechł tylko z zachowaniem serwisu. Quada masz 4 miesiące i jesli nie znaleźli problemu w instalacji to zwyczajnie stary albo wadliwy był i tyle. A to już nie jest problem jego niewłaściwej eksploatacji. Ale takie mamy właśnie szmaciarstwo w naszym kraju.
A co do dyfra tylnego.
Przy spietym na sztywno to zużycie opon z tyłu nie jest takie dramatyczne a za to nie ma co się popsuć ( przy czestym zapinaniu rozpinaniu może to się okazać słabym ogniwem), nie ma dylematów przed wjechanie w cokolwiek w stylu :"spiąć czy nie spinać" czyli przejadę czy nie, no i driftowanie lepsze co jest miłym elementem w jeździe quadem.
Generalnie ja nie widze w tym rozwiązaniu plusów i nie rozumiem po co to komu.

_________________
V2.....sound of madness


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 42 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.