Autor |
Wiadomość |
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 07.12.2015 16:22
[CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Kolejny moduł tuningowy na rynku, tym razem do quadów marki CFMOTO 500.
Moduł zapłonowy CFMOTO 500cc –montowany fabrycznie jako standard (wersja: EEC, L7e, UE) w następujących modelach poniżej:
* moc maksymalna: 14.5kW/20KM – 6000 obr./min. * moment obrotowy: 28.5 N.m/4500 obr./min. * obroty biegu wstecznego – ograniczone; * wersja modułu UE (EEC).
● CFMOTO 500; ● CFMOTO 500 X5; ● CFMOTO 500 Allroad 4x4; ● CFMoto Allroad 500 ED ● CFMOTO 500 -2; ● CFMOTO 500 – 2A; ● CFMOTO 500 X5-5; ● CFMOTO 500-A; ● CFMOTO 500-B; ● CFMOTO 500-C; ● CFMOTO 500 Everest; ● CFMOTO 500 Burelli; ● CFMOTO 500-5 Rancher; ● CFMOTO 500BE Allroad; ● CFMOTO 500 –ATLAS; ● CFMOTO 500 –ATLAS/2A; ● CFMOTO 520 – GOES; ● CFMoto 500 Terralander; ● CF500 X-5 Terralander (2011-2015); ● CF500 Kingway Dominator ; ● CFMoto 500 Atlas Explorer; ● CFMoto 500 UTV.
Model Numer: STANDARD (14.5kW) * 0180 -153000-1 * 0180 -153000-A * 0180 -153000-B * 0180 -153000-C * CF188-15300A * CF188-15300B * CF188-15300C
- Tuningowy moduł zapłonowy, zastępuje wszystkie dotychczasowe moduły standardowe, gwarantując moc silnika: * maksymalna moc: 24kW/33KM – 7000 obr./min.; * maksymalny moment obr.: 38.8 N.m – 5500 obr./min.; * ograniczone obroty biegu wstecznego – odblokowane; * wersja modułu USA, Kanada (EPA); * wymiary: 94*74*26
- do tego ciągły zmienny parametr wyprzedzenia zapłonu w zakresie: (BTDC5° -32°±2°/7000 obr./min. już od 300 obr. /min.~7000 obr./min. max. - (szeroka mapa kąta wyprzedzenia zapłonu - XXL);
C.D.I model Numer: TUNING (24kW) * O180 - 153000-1000*1 wersja Kanada i USA (DAP) * 0180 – 1530000C DX4100 Kanada i USA (DAP)
Uwaga: Wszystkie podstawowe dane techniczne dotyczące modułu montowanego (fabrycznie, obroty ograniczone/limited) cytowane wyżej, pochodzą od producenta modułu a nie są danymi z materiałów zawartych w różnych service manual, wyciągu z homologacji czy też strony internetowej firmy CF Moto 500, tylko z kpl. homologacji omawianego pojazdu.
Zauważalna różnica obrotów z załączonego zdjęcia poglądowego (~1000obr./min. max.) nie pozwala odpowiedzieć na pytanie o ile wzrośnie moc i prędkość końcowa pojazdu w którym ten moduł został zamontowany.
Moduł odblokowany (unlimited) został przekazany do testowania użytkownikowi quada marki CF Moto 500 rok produkcji 2008 r. który zobowiązał się po zakończonych testach do odpowiedzi na następujące pytania:
Odpalanie silnika: 1.) czy da się zauważyć różnice między dwoma modułami w momencie odpalania silnika, jeżeli tak to na którym module lepiej odpala silnik.?
Wolne obroty: 2.) czy da się zauważyć że na wolnych obrotach jeden z modułów a konkretnie silnik pracuje bardziej równo (stabilnie).
Zwiększenie obrotów do zakresu średnich i wysokich: 3.) Czy jest wyczuwalna różnica między obydwoma modułami podczas krótkiego przyspieszenia silnika z obrotów wolnych przez obroty średnie do wysokich.
Prędkość maksymalna: 4.) To co najważniejsze, na którym z modułów quad osiąga wyższą prędkość maksymalną należy podać obydwie wartość.
Pomiar dynamiki: 5.) Od szybkości 0-100 km/h.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
kiedrro
Rejestracja: 06.01.2015 16:20 Posty: 55 Miejscowość: Chojnice
Imię: Paweł
Quad: Grizzly 700
Poprzednie quady: Yamaha Raptor 660, CF Moto 500 LONG
|
Wysłany: 09.12.2015 22:34
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Witam
I jak tam ktoś coś wie na temat tego modułu czy jest on coś wart czy przereklamowany i za ile takie cudo można kupić??
|
|
|
|
Lechu59
Rejestracja: 13.10.2014 09:10 Posty: 37 Miejscowość: Mazowieckie
Imię: Szymon
Quad: Access Motor SP 300
Poprzednie quady: Chińskie ATV
|
Wysłany: 13.12.2015 19:27
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Witam,
Dokonałem pierwszych pomiarów dotyczących modułu tuningowego. Podaję krótko i zwięźle wyniki, odpowiadając na 5 zadanych pytań - na końcu dodam swój krótki komentarz. Aby wszystko było jasne pomiary zostały wykonane na quadzie, w którym wcześniej dokonano następujących zmian: a. zmiana dyszy głównej z #130 na #150, b. zmiana rolek wariatora na lżejsze, c. usunięcie ostatniej odmy z rury tłumika
Ad1. zdecydowanie tak, quad lepiej odpala na module tuningowym, Ad2. na module tuningowym silnik pracuje zdecydowanie równiej. Wolne obroty z modułem standardowym wynosiły około 1100 obr./min. Po zmianie na moduł tuningowy wzrosły one do ok. 1700 obr./min. Ad3. - obroty przed zmianą modułu przy prędkości 20 km/h - ok. 2100 obr./ min, po zmianie wzrost do ok. 3600 obr./min. - obroty przed zmianą modułu przy prędkości 50 km/h - ok. 3000 obr./min, po zmianie wzrost do ok. 5100 obr./min. - obroty przy Vmax przed zmianą modułu ok. 6200 obr./min, po zmianie wzrost do ok. 6900 obr./min. Ad4. Prędkość maksymalna, dla testowanego quada, wzrosła o około 6-7 km/h. Osiągnięta prędkość maksymalna to około 101 km/h. Ad5. Zdecydowany wzrost dynamiki/momentu obrotowego w zakresie niskich i średnich obrotów.
PS. Po zainstalowaniu tuningowego modułu zapłonowego nastąpiło odblokowanie biegu wstecznego.
Podsumowując nastąpiło zdecydowanie zwiększenie mocy quad w zakresie niskich i średnich obrotów, zwiększyła się kultura pracy silnika, zyskał on "rasowe brzmienie". O ile, nie odpowiem na to pytanie, gdyż należało by zaprowadzić quada na hamownię. Jednak wyniki uzyskane na podłączonym obrotomierzu (jak również odczucia) mówią same za siebie. "Kręcenie bączków" przy lekkim naciśnięciu cyngla to czysta przyjemność. Aby być do końca precyzyjnym proszę wziąć pod uwagę jakiekolwiek błędy pomiarowe oraz warunki w jakich przeprowadzany był test (zacinający deszcz, wiatr).
Pozdrawiam.
|
|
|
|
kiedrro
Rejestracja: 06.01.2015 16:20 Posty: 55 Miejscowość: Chojnice
Imię: Paweł
Quad: Grizzly 700
Poprzednie quady: Yamaha Raptor 660, CF Moto 500 LONG
|
Wysłany: 13.12.2015 21:54
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
witam W sprawie tego modułu czy chodzi właśnie o ten moduł bo też zastanawiam się nad kupnem http://allegro.pl/modul-cf-moto-500-tun ... 51349.html
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 13.12.2015 22:03
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Tak, dokładnie.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
Gregor_26
Rejestracja: 13.12.2015 22:08 Posty: 93
Quad: CF Moto 500
|
Wysłany: 13.12.2015 22:36
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Ja też bym kupił ale cena mnie blokuje
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
|
|
|
|
_X_8_
Rejestracja: 16.10.2013 09:15 Posty: 1680
Quad: Ale o co CanAm?
|
Wysłany: 14.12.2015 09:46
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
intarco napisał(a): Ad2. na module tuningowym silnik pracuje zdecydowanie równiej. Wolne obroty z modułem standardowym wynosiły około 1100 obr./min. Po zmianie na moduł tuningowy wzrosły one do ok. 1700 obr./min. I nie ma problemów ze zmianą biegów?
|
|
|
|
Lechu59
Rejestracja: 13.10.2014 09:10 Posty: 37 Miejscowość: Mazowieckie
Imię: Szymon
Quad: Access Motor SP 300
Poprzednie quady: Chińskie ATV
|
Wysłany: 14.12.2015 11:33
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
To nie jest tak jak myślisz, że obroty te muszą pozostać. To zdanie po prostu stwierdzało fakt automatycznego podbicia obrotów - czyli moduł tuningowy "działa". Po zmianie modułu najzwyczajniej ustawiasz sobie wolne obroty (śrubą do regulacji wol. obr.) zgodnie z danymi czyli np. 1300 +- 100 obr./min. i tyle.
|
|
|
|
Robsson
Rejestracja: 25.08.2014 14:30 Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
|
Wysłany: 14.12.2015 23:28
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
intarco mam pytanie - na ile wg Ciebie uzyskane efekty są wynikiem zabiegów związanych z dyszą, rolkami i wydechem, a jaki w tym ostatecznym efekcie ma ten moduł? Zastanawiam się bo coś tam dłubie u siebie i mam pewne przemyślenia, zauważone efekty są zbieżne z tym co napisałeś ale ... zdecydowało o tym te pozostałe "mody" bo modułu nie mam. Nawet nie do końca. Ja u siebie zmieniłem rolki na 18 gram. Po tym zabiegu znacznie wzrosła bynamika na niskich i średnich obrotach. Nie mam obrotomierza (wersja BE) ale lżejsze rolki powodują ze wariator musi się szybciej kręcić aby zaczął "zabierać" pasek I objawem tego jest wyraźny i spory wzrost obrotów na niskich prędkościach - czyli jak piszesz np przy 20km/j i średnich- czyli np 50 km/h. Prędkość max w zasadzie jest podobna - nie mierzyłem dokładnie GPSem - ok 90 +/- przed i po zmianie rolek. Z racji, że silnik startuje z wyższych obrotów o i że poprawiła się wyraźnie dynamika dołu quad wymaga dużo mniejszego rozbiegu na podjazdach, robi je dużo łatwiej- nie ma zaduszania gdy odpuścimy na podjeździe bo dodanie gazu powoduje parcie do przodu/zerwanie przyczepności wyraźnie lepiej niż przez zmianą. W związku ze zmianą - poprawą dołu zdecydowanie łatwiej zrywa przyczepność i kręci bączki. Stąd to co opisałeś jest wg mnie bardziej efektem lżejszych rolek. Teraz świeżo mam zrobiony cały nowy wydech od zera na kwasówce 4 cm i przelocie, w którym teraz będę testować db kilery bo wali ogniem i drze ryja. Do lasu tym nie wjadę. Ale chodzi o pierwsze wnioski. Odblokowanie wydechu spowodowało u mnie ....wzrost obrotów jałowych i zdecydowanie poprawił reakcje na gaz zwłaszcza na dole. Oryginalny wydech to jest mówiąc wprost jakiś dramat. Załączam poniżej fotki wydechu oryginalnego. Chyba komentować nie ma co. I pamiętajmy, że w kolanku oraz na początku tłumika są te "plastry miodu" o bardzo małych oczkach, które z przebiegiem zapychają się sadzą, nagarem itp. Aż żal patrzeć jak z takim czym ten silnik musi się dusić. Ale zastanawia mnie to co piszesz bo objawy mam bardzo zbieżne z Twoimi co opisałeś. Czekam na dysze od Ciebie i po ustawieniu gaźnika porównam na niej osiągi. A one powinny być odrobinę lepsze jeszcze bo kumpel ma dyszę większą i mam porównanie do jego Cfki (bez innych zmian poza jeszcze innym tłumikiem ale nie przelotem). I widziałem jak to się miało do mojej serii a jak po rolkach. Wytłumaczcie mi proszę co taki moduł może poprawić na osiągach znacznie poza np może lepszym sterowaniem iskry na świecy co wpłynie na wyrównaną pracę silnika jak piszecie....? Przecież nie wpływa on w żaden sposób na dawkę paliwa bo to gaźnik decyduje a nie spięty z modułem komputer sterujący wtryskiem, ani powietrza bo nie ma turba a nic nie modyfikuje na dolocie. Jestem sceptyczny bo w takim silniku prostym moduł nie ma za bardzo co poprawić na tyle aby wykrzesać wyraźną gromadkę koni albo zmianę charakterystyki jednostki. Moduł wg mnie nie ma wpływu na podstawowe elementy za te parametry odpowiadające w takiej skali bo IMO tu musiałoby być co najmniej wg mnie wzrost np mocy o jakieś ...15-20% czyli chociaż 5 KM żeby czuć różnicę. Nie chce dyskredytować tego wynalazku tak od razu. Po prostu po swoich eksperymentach jakoś jestem sceptyczny. intarco czy polatałeś trochę na lżejszych rolkach i z odetkanym trochę wydechem zanim podpiąłeś ten moduł?
_________________ V2.....sound of madness
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 15.12.2015 10:59
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
O wydech a'la Renegade. Obserwuj co się będzie działo po wymianie wydechu, jeżeli polepszyłeś opróżnianie b prawdopodobne że trzeba będzie zwiększyć dawkę paliwa. Po dniu jazdy obejrzyj świecę jaki ma kolor, jeżeli będzie b jasna i dodatkowo będzie strzelał przy schodzeniu z obrotów to trzeba będzie zwiększyć dawkę paliwa.
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
paulus71
Rejestracja: 04.07.2007 19:36 Posty: 3431 Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
|
Wysłany: 15.12.2015 11:55
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
tuningowy moduł zapłonowy może nam przesunąć punkt zapłonu i ew. zdjąć limiter obrotów bez profesjonalnego dobrania mieszanki oraz zmiany dolotu i wydechu (pełny system) niewiele to da
_________________ zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light
|
|
|
|
Lechu59
Rejestracja: 13.10.2014 09:10 Posty: 37 Miejscowość: Mazowieckie
Imię: Szymon
Quad: Access Motor SP 300
Poprzednie quady: Chińskie ATV
|
Wysłany: 15.12.2015 12:12
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Witam,
Przepraszam, że na sekundę nie na temat, ale chciałem tylko poinformować o zmianie swojego nicku z "intarco" na Lechu59. Zostałem o to poproszony (i słusznie !) gdyż na moim koncie były pozostałości po strefie komercyjnej. Tyle tytułem wyjaśnienia i zachowania ciągłości postów.
|
|
|
|
Robsson
Rejestracja: 25.08.2014 14:30 Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
|
Wysłany: 15.12.2015 12:22
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Dzięki Jacek za sugestie.
_________________ V2.....sound of madness
|
|
|
|
_X_8_
Rejestracja: 16.10.2013 09:15 Posty: 1680
Quad: Ale o co CanAm?
|
Wysłany: 15.12.2015 14:00
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
To pewnie tak jak "box tuning" do tdi. Plastikowy pojemnik z potencjometrem w środku
|
|
|
|
Lechu59
Rejestracja: 13.10.2014 09:10 Posty: 37 Miejscowość: Mazowieckie
Imię: Szymon
Quad: Access Motor SP 300
Poprzednie quady: Chińskie ATV
|
Wysłany: 15.12.2015 21:20
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Witam,
Chwilę zastanawiałem się jak odpowiedzieć na Wasze wątpliwości co do modułu tuningowego. Aby przekonać wszystkich sceptycznie nastawionych i nieprzekonanych zapraszam do siebie na test bez żadnych zobowiązań. Podepniemy moduł tuningowy, wykonamy pomiary i jazdę próbną. W zamian będę oczekiwał tylko rzetelnego postu opisującego działanie modułu ( to co zobaczyliście) i przekazania Waszych odczuć. Piszę to jak najzupełniej poważnie ! Jestem przekonany, że taki test i sposób podejścia jest wart więcej niż "1000 moich słów". Jeśli będą zainteresowani piszcie na PW - umówimy się.
PS. Do Robssona - zauważ, że test został przeprowadzony na już wcześniej zmodyfikowanym/stuningowanym quadzie i on był punktem wyjścia, a nie zmiana rolek, dyszy i modułu jednocześnie.
Jak dokładnie działa moduł zapłonowy i do czego tak naprawdę służy można poczytać sobie w internecie - są na ten temat artykuły pisane przez fachowców.
|
|
|
|