|
Regulamin forum
REGULAMIN DZIAŁU "MOJE QUADOWE PODRÓŻE" 1. Ten dział służy do zamieszczania informacji i relacji z planowanych i organizowanych przez użytkowników forum ATV Polska wypraw, spotkań, zlotów. 2. Dział ma charakter niekomercyjny. Wszelkie komercyjne ogłoszenia, jeśli nie zostaną uzgodnione z Administratorem Forum, będą natychmiast usuwane. 3. Zamieszczane w dziale relacje, zdjęcia oraz filmy video muszą być wyrazem świadomego quadingu i spełniać wymogi zawarte w "Kodeksie quadowca ATV Polska". Wszelkie materiały niespełniające tego warunku będą natychmiast usuwane. Przeczytaj niniejszy Kodeks zanim umieścić swoja relację. Kodeks quadowca ATV Polska Niniejszy Kodeks ma na celu uświadomienie tego, co przystoi, a co nie prawdziwemu miłośnikowi quadów. Nie przestrzegając go, nie tylko łamiesz prawo, lecz także przyczyniasz się do kształtowania złego wizerunku naszej społeczności.1. Nie jeździmy po parkach i rezerwatach w sposób celowy. 2. Zawsze zwalniamy przy pieszych pozdrawiając ich machnięciem ręki, zwłaszcza machamy małym dzieciom. 3. W sytuacji patowej pytamy o drogę, aby rozładować atmosferę, chyba, że może to być dla nas lub dla innych niebezpieczne. 4. Nie dewastujemy pól i terenów prywatnych. 5. Pamiętajmy, że wjazd do Lasów Państwowych, parków i rezerwatów jest nielegalny. 6. Używamy cichych układów wydechowych. 7. Nie śmiecimy, wszelkie odpadki wracają z nami. 8. Powiadamiamy władze, o nieprawidłowościach np.: odpady toksyczne, dzikie wysypiska, kłusownictwo etc. 9. Używamy pasów do wyciągarek, dzięki czemu nie niszczymy kory drzew. 10. Zaznaczamy w miarę możliwości wszelkie doły, druty i inne niebezpieczne przeszkody na GPSie, jeśli posiadamy takowy i dzielimy się tym z innymi. 11. Do jeżdżenia szukamy miejsc raczej wyludnionych. 12. Nie jeździmy po naturalnych zaporach ziemnych np.: wał przeciwpowodziowy. 13. Jazda pod wpływem alkoholu to poważne przestępstwo. 14. Zawsze ustępujemy pierwszeństwa rowerzystom. 15. Staramy się wzniecać możliwie najmniej kurzu, zwłaszcza w pobliżu ludzi i domostw. 16. Zwalniamy przy zabudowaniach i to BARDZO. 17. Zawsze kierujemy się ROZSĄDKIEM - np. nie jeździmy z prędkością stanowiącą zagrożenie dla ludzi i zwierząt! 18.W szczególnych przypadkach, kiedy nasz pojazd może kogoś przestraszyć zatrzymujemy się z boku i wyłączamy silnik. 19. Nie jesteśmy na tym Świecie sami, uszanujmy to. 20. Zawsze jeździmy w kasku i staramy się ubierać ubranie ochronne, tj: kask, gogle, rękawice, buzzer (żółw), pas lędźwiowy, nakolanniki i nałokietniki oraz buty ochronne. Zebrał i sporządził, wespół z bracią quadową, Krzysztof Wolny-Tippo. Pomysł niniejszego kodeksu zrodził się tu. Własność Polskiego Stowarzyszenia Czterokołowców-ATV Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Autor |
Wiadomość |
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 07.10.2009 13:15
Re: Rumunia 2009 by MaciekP
2can napisał(a): "Quad mocny, wygodny, stabilny. Powinien jeździć w towarzystwie sobie podobnych" - rasista się w Tobie odezwał, chyba że masz na myśli to by nie drażnić innych quadowców słabszą kondycją ich maszyn to wtedy się zgodzę. Własciwie to chciałem napisać. Na podróże jest idealny i raider się nudzi jadąc z innymi quadami. -- dodano 07.10.2009 14:15 --Sanol napisał(a): uż są, po lewej 12'' Hondzi a po prawej 15" w XP De facto takie gumy zachowują się trochę jak ALL-TRAK na 12". Niski profil daje super stabilność, ale rozwiązanie nie do błota i zawieszenie przejmuje całą prace tłumienia nierówności.
|
|
|
|
DZIKI - husky
Rejestracja: 09.02.2009 22:15 Posty: 1824 Miejscowość: BIESZCZADY - Cisna
|
Wysłany: 07.10.2009 13:56
Re: Rumunia 2009 by MaciekP
Zgadza się Maćku te opony wyglądają świetnie i super pracują na szutrach , ale na kamorach Piotrek naprawdę uważał ................ Ile pali XP - ja zrobiłem na nim około 400km , przy mnie na Ukrainie zrobił pod Prezim 1800 km i ................ nie pali może dwa razy więcej , ale na pewno więcej !!!! bez ściemy , coś o tym wiem bo na swoim G700 zrobiłem na Ukrainie 190 km na zbiorniku . Piotrka mógł brać więcej paliwa i Preziego , bo gołym okiem widać jak dużą płaszczyzną przylega do podłoża ta opona zwiększając opory toczenia i równocześnie pracuje dwa razy większą płaszczyzną aktywnego bieżnika . Na rumuńskich szutrach prędkość 80 km nie jest ani bezpieczną prędkością ani turystyczną tym bardziej ekonomiczną ( moim zdaniem ) , bo przy tej prędkości Piotrek na swoim XP po godzinie jazdy darł się przez radio , że ma wir w baku Przy takiej właśnie prędkości miałem czołówkę z dacią na moim pasie ( na szutrach ) , szczęśliwie ośka mnie wybroniła .
|
|
|
|
BIBEK
DWS
Rejestracja: 12.04.2008 16:21 Posty: 1059 Miejscowość: WAWA
Quad: Zap......lacz 800XXC
|
Wysłany: 07.10.2009 14:09
Re: Rumunia 2009 by MaciekP
Panowie ja mam trochę inne zdanie na temat sprzętu. Moim zdaniem bardzo wiele zależy od raidera. Przypominam że tą samą trasę i w tym samym tempie pokonała Honda Dzikiego (Rincon czy Rubicon nie wiem) (35KM) sztywna ośka napęd 2x4. Nie wiem jak zaobserwowałeś Maćku to że raider na XP się nudzi. Nie miałem żadnych kompleksów jadąc G7 za XP kamienistą szutrówką w dół 25km, raczej musiałem powstrzymywać G7 żeby nie znaleźć się na bagazniku Piotrka. Ostatniego dnia jadąc po drodze zrywkowej po świeżych gałęziach Hondzia Dzikiego przeszła XP został. Ogólnie przejeżdżając na G7 dwie imprezy Ukraina i Rumunia w tym roku nie zauwazyłem, żeby mi czegoś brakło od strony sprzętowej (mocy, miejsca, komfortu) Przestańmy zatem pisać peany na temat XP. Na pewno jest to aktualnie najmocniejszy quad, ale czy wart swej ceny? W sprzyjających warunkach można mieć dwa za cenę XP. Oczywiście każdy sprzęt ma jakieś wrodzone predyspozycje, ale bez dobrego raidera nie będą one widoczne. O ile pamiętam to któreś NW objechał kolega na chińczyku, a nie wielu pewnie dało by radę nawet na najlepszym sprzęcie
_________________ Ko ko ko ko quad jest spoko
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 07.10.2009 14:20
Re: Rumunia 2009 by MaciekP
Oczywiście temat sprzętu jest sprawą drugorzędną, zwróciłem jedynie uwagę na to by nie powtarzać stereotypów typu - Polaris=dużo pali...
Dobór quada jest sprawą indywidualną i decyduje o nim wiele czynników, to naprawdę nie ważne jakim quadem się jeździ , ważne jest to, że spotykamy się w tym wątku bo kochamy podróżować i naszym celem jest dojechać tam gdzie sobie wymarzymy, na czym - powtarzam to sprawa drugorzędna...
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 07.10.2009 14:30
Re: Rumunia 2009 by MaciekP
BIBEK napisał(a): Nie wiem jak zaobserwowałeś Maćku to że raider na XP się nudzi. Sam to ciągle opowiadał 2can napisał(a): zwróciłem jedynie uwagę na to by nie powtarzać stereotypów typu - Polaris=dużo pali... 170km na baku chyba 16 litrowym to daje ponizej 10l/ 100km bomba 800 paliła przy spokojnej jeździe 12L/100km. G700 zwykle pali 12L/100km G660 zwykle palił przy spokojnej jeździe ok 12.5-13L/100km Kiedy ja i wiekszość wlewała po 4L do baku, piotrek na XP wlewał 6 litrów do baku a wszyscy poporzednio tankowali pod korek. może to styl jazdy, ale nie wierzę w quada o tej pojemności palącego poniżej 10L/100km
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 07.10.2009 14:53
Re: Rumunia 2009 by MaciekP
Zbiornik to nie 16 litrów, ale prawie 18 - tyle wlewam na ubijanego pod korek. Daje to około 10,5 litrów na 100 km - spokojnej jazdy! Przy nerwowej, dynamicznej jeździe apetyt na paliwo błyskawicznie rośnie - zbiornik starcza na 115 km (na big hornach , na mud lite tylko 105 km) a podczas jazdy rajdowej czyli cały czas pełen gwizdek nawet na 80 km...
Błąd jest wykluczony - dwa quady zrobiły dystans 170 km i nie gasły, po prostu dojechaliśmy do stacji. Trasa wiodła szutrami, miejscami po górskich koleinach, trochę po błotku , kilka kilometrów asfaltu też się trafiło. Jeżeli masz wątpliwości pytaj wprost mojego Prezesa...
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 07.10.2009 14:57
Re: Rumunia 2009 by MaciekP
skoro tyle wyszło to wyszło, ale trudno to traktowac jako miarodajny wskaźnik zużycia na codzień. Nie ma to jednak wielkiego znaczenia tak naprawdę. Czy 10L/100 czy 13L/100 to i tak grosze w relacji do innych kosztów.
|
|
|
|
Łukasz_P
Rejestracja: 05.07.2007 14:09 Posty: 1214 Miejscowość: Warszawa okolice
Quad: Byl i już pewnie nie będzie
|
Wysłany: 07.10.2009 16:21
Re: Rumunia 2009 by MaciekP
2can napisał(a): U mnie po 4 tysiącach km rajdowo-wyprawowych zawieszenie nie kwalifikuje się do remontu 2Can a czy Ty przypadkiem nie masz w swoim XP-ku zawiasu ELKI ?? Może dlatego zawieszenie nie potrzebuje remontu
_________________ ROMANIA 2009 - ZDJĘCIA TUTAJ
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 07.10.2009 16:24
Re: Rumunia 2009 by MaciekP
Oczywiście że mam ELKE , należy sprecyzować co rozumiemy pod pojęciem "zawieszenie do remontu" ? Czy amortyzatory czy cały układ wahaczy - sprężyn - amortyzatorów?
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
osama
ATV Expert
Rejestracja: 01.08.2008 17:30 Posty: 179 Miejscowość: cały świat :)
Quad: Jest :)
|
Wysłany: 07.10.2009 16:28
Re: Rumunia 2009 by MaciekP
Maćku, gdybyś jednak zdecydował się na zakup quada (czego ci nie życzę, bo trzymam kciuki aby quady się znalazły) czy na dzień dzisejszy wybór ponownie padł by na g700 czy może xp850, czy coś jeszcze innego? Pozdrawiam
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 07.10.2009 17:29
Re: Rumunia 2009 by MaciekP
Z najnowszych informacji wynika ze amory są do wymiany. Brak tlumienia powrotu
-- dodano 07.10.2009 18:29 --
Nie mogę oderwać wyboru od kosztów wiec g700
|
|
|
|
krolik2002
DWS
Rejestracja: 30.07.2008 22:28 Posty: 1003 Miejscowość: ok. Wawy
Quad: czerwony metalic
|
Wysłany: 07.10.2009 17:46
Re: Rumunia 2009 by MaciekP
jeśli to prawda.....nie kupię Polarisa. Dla mnie sprzęt musi jeździć a dopiero później patrzę na inne parametry 2can napisał(a): Oczywiście że mam ELKE , należy sprecyzować co rozumiemy pod pojęciem "zawieszenie do remontu" ? Czy amortyzatory czy cały układ wahaczy - sprężyn - amortyzatorów? nie obraź się ale Twoje "łapanie za słówka" tylko pogarsza opinie o Polarisie. Rzeczowy sprzęt ma 1000km wię nie ma prawa cokolwiek się zużyć przy jeździe NIEwyczynowej. Moje G700 miało prawie 3tys i zawieszenie "igiełka"
|
|
|
|
Grzecho
DWS
Rejestracja: 22.12.2007 00:43 Posty: 788 Miejscowość: Okolice Góry Kalwarii
Quad: Nissan Patrol 2,8 D ADVENTURE
|
Wysłany: 07.10.2009 18:16
Re: Rumunia 2009 by MaciekP
MaciekP napisał(a): Nie mogę oderwać wyboru od kosztów więc g700 Maciek, tak serio, jak cena wszystkich gadów byłaby taka sama to co byś wybrał? Stawiam, że jednak G700 Dzisiaj z Królikiem długo gadaliśmy co powinien kupić i nie bardzo jest wybór.
_________________ Ukraina (7-14.06.2009) http://picasaweb.google.com/10738069781 ... 7711060578 Rumunia (25.09-3.10.2009) http://picasaweb.google.com/10738069781 ... 4530900322
|
|
|
|
krolik2002
DWS
Rejestracja: 30.07.2008 22:28 Posty: 1003 Miejscowość: ok. Wawy
Quad: czerwony metalic
|
Wysłany: 07.10.2009 18:26
Re: Rumunia 2009 by MaciekP
ceny wszystkich gadów są prawie jednakowe +-1500USD więc nie rozumiem skąd polska cena XPka ale to nieważne. Gadałem już z Maćkiem o Outlanderze i całej reszcie....oczywiście odradzał i przyznał, że jednak znowu wybrałby G7
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 07.10.2009 19:33
Re: Rumunia 2009 by MaciekP
nie chce rozpoczynać Nowej Wojny Sprzętowej.
Miałem Outy i był super quadem, ale nie na długą wyprawę. Nie miał wspomagania, bolały nadgarstki, niepewna elektryka i rozbudowany komputer, bijący gorącem silnik i zbyt wyrywny na długa wyprawę.
Dla mnie quad na wyprawy musi mieć EPS, być najbardziej jak to możliwe niezawodny i prosty.
Honda trochę podpada pod ten schemat, ale jest za niska i najmocniejszy Rincon nie ma wspomagania a ja ze swoim wzrostem i wagą muszę mieć mocniejsza maszynę.
Suzuki 750 ze wspomaganiem może byłby do zaakceptowania, ale skoro jest sprawdzona G700ka to po co szukać.
Nie jest może najstabilniejszym quadem ale to kwestia wprawy, techniki i objeżdżenia.
Polaris 850XP jako jedyny z Polarisów mi się podoba, ale potrzeba czasu zanim go dopracują....i te ceny w Polsce....a bez gwarancji go nie kupię z oczywistych względów.
Na razie to i tak teoretyczne rozważania dla mnie. Nie ma quada i nie mam pieniędzy. Mam kilku życzliwych co pożycza w potrzebie i to strasznie cieszy.
|
|
|
|
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|
|