Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Nowe KTM 525 i 450 na sezon 2008
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 12:11



Odpowiedz  [ 48 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Nowe KTM 525 i 450 na sezon 2008 
Autor Wiadomość
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 27.12.2007 08:02 
Panowie w Niemczech 525 jest już w sprzedaży w cenie ....ok.12,5tys. EURO! ...przesadzili, nawet za taki osprzęt to chyba na poczatek za wysoko, jakby cena lakko zaporowa ;) , co wy na to?


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 27.12.2007 09:38 
Quad KTM 525 XC każdy z Was będzie mógł "pomacać" i "powąchać" 2 lutego na Targach Moto Expo na Prądzyńskiego.
Cena detaliczna 36100 brutto raczej nie odstrasza zważywszy na tak zaawansowany technologicznie produkt.
Egzemplarz będzie później przeznaczony do testów i jazd próbnych.

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.08.2007 15:04
Posty: 232
PostWysłany: 27.12.2007 14:30 
W stanach ceny odpowiednio;
450 =8550$
525=8900$
i są to sugerowane ceny detaliczne dilerów .
Podejrzewam że będzie tak jak z innymi quadami gdzie np;
Kawasaki kfx450r ma proponowaną cenę sprzedaży 7590$
, a można kupić kawę za 5900$ i to nówkę sztukę.
Zapewne nie ominie to KTM-ów i liczę na cenę [pod koniec przyszłego roku]
na 7000$,. Poczekamy zobaczymy ;)


 
Profil
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 28.12.2007 08:23 
2can napisał(a):
Quad KTM 525 XC każdy z Was będzie mógł "pomacać" i "powąchać" 2 lutego na Targach Moto Expo na Prądzyńskiego na naszym stoisku.
Cena detaliczna 36100 brutto raczej nie odstrasza zważywszy na tak zaawansowany technologicznie produkt.
Egzemplarz będzie później przeznaczony do testów i jazd próbnych.


Suuuper! Ja postaram się wpaść i "powąchać". Do kiedy trwają targi?, bo 1 lutego jestem jeszcze w górach...


 
Profil Facebook
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 29.12.2007 20:23 
Więcej informacji na temat:

Image

tu:
http://www.atvscene.com/machines/KTM/xc45525-081.html#[img]


 
Profil Facebook WWW
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 29.12.2007 20:34 
2can napisał(a):
Quad KTM 525 XC każdy z Was będzie mógł "pomacać" i "powąchać" 2 lutego na Targach Moto Expo na Prądzyńskiego na naszym stoisku.
Cena detaliczna 36100 brutto raczej nie odstrasza zważywszy na tak zaawansowany technologicznie produkt.
Egzemplarz będzie później przeznaczony do testów i jazd próbnych.


Nie podałeś numeru telefonu :D :lol:


 
Profil Facebook WWW
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 29.12.2007 20:44 
Dla nie umiejących szukać:

http://www.atvscene.com/video07/machine ... rough.html


 
Profil Facebook WWW
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 23.06.2008 10:49 
Ok i wiemy coś więcej maszyna prowadzi się świetnie, ale wymaga stabilizatora skrętu, ten będzie dostępny dopiero we wrześniu:


Image


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 23.06.2008 18:06 
Nieprawda , lezy u nas na półce od 3 miesięcy...

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 23.06.2008 22:15 
Z mocowaniem do tego KTMa?


 
Profil Facebook WWW

Rejestracja: 13.02.2008 17:45
Posty: 56
Quad: Kawasaki KFX450R
PostWysłany: 24.06.2008 08:44 
Shelton Ty miales okazje na nim smigac? Powiedz jak wyglada oslona zbiorniczka z plynem do chlodnicy? :) bo na jednym filmie wydawalo mi się ze slabo jest on osloniety...

pozdrawiam


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 24.06.2008 08:49 
Miarodajne testy jak zacznie się rajd Drezno-Wrocław na razie to budujemy rajdówki 24 godziny na dobę. Widzę tylko kolor żółtych sprężyn od zawiasów, kable od roadbooków i metromierzy. Mam nadzieję, że ten koszmar się skończy i obejrzymy sobie dobrze tego KTMa na spokojnie.

Teraz pokatowaliśmy go przez kilkanaście minut a to stanowczo za mało.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 24.06.2008 10:43 
Jeżdżę już kilka miesięcy KTM 450 XC , w ten weekend miałem bezpośrednie porównanie do konkurencyjnego produktu ze stajni Can Am - Ds 450 , który jednak na tle pomarańcza wypada bardzo blado :( Martwi mnie to ponieważ pokładałem duze nadzieję w Can Am.

Image

Image

Can Am:

+ wrazenie lekkości
+ gabaryty
+ manetka gazu

- brak wstecznego
- filigranowość zawieszenia i jego marna jakość
- brak możliwości regulacji przednich wahaczy
- niski punkt podparcia

KTM

+ doskonałe seryjne zawieszenie (Ohlins) z mozliwością regulacji
+ wsteczny bieg
+ doskonała dynamika sprawdzonego w motocyklach enduro silnika
+ odkręcane błotniki

- niewygodna manetka gazu z twardą spręzyną
- cena

Jak dotąd nie zauważyłem potrzeby posiadania amortyzatora skrętu w tym pojeździe.

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 24.06.2008 10:58 
Pomarańczowa rewolucja

Image

Kiedy KTM zapowiedział , że postanawia rozszerzyć swoją ofertę pojazdów offroadowych o segment quadów w środowisku sportowców zawrzało. Kiedy zaś drzwi fabryki w Mattinghoffen opuścił pierwszy czterokołowiec wiadomym się stało , że właśnie staliśmy się świadkami prawdziwej Pomarańczowej Rewolucji.



Nie będę tu wdawał się w szczegóły techniczne pojazdu , to już zostało wykonane bardziej niż poprawnie w wielu czasopismach , chcę skupić się jedynie nad subiektywną , organoleptyczną oceną zdolności XC 525 do wyzwalania hurtowych ilości uśmiechów podczas jazdy.

Image

Żeby nie było łatwo nie pokusiliśmy się o porównanie XC 525 do Raptora czy LTRa , o nie to było by zbyt banalne... Dokonaliśmy dosyć karkołomnego porównania do...najlepszej znanej nam fabryki adrenaliny na kołach - motocykla enduro KTM EXC 530R :)

Image

W ocenie większości osób , które znam a którym dane było jeździć 530 panuje powszechna opinia, że jazda na tym sprzęcie grozi poważnymi powikłaniami wynikającymi z nieustającego utrzymywania się stanu błogości i permanentnego banana na twarzy kierowcy podczas prowadzenia pojazdu oraz do kilku godzin po. Powikłania te to gniew żony i poważny ubytek na koncie po dokonanym zakupie sztuki. ... ach jaki on powabny i seksowny :)

Image

Ale wróćmy do wrażeń z jazdy :

530-tka to motocykl nie do opanowania dla przeciętnych konsumentów etyliny jak ja - ten motocykl szybko pokazuje każdemu oblatywaczowi przestworzy jak dużo jeszcze musi się nauczyć. Na dowód tego, jak mocarny jest ten silnik, wystarczy przytoczyć fakt, iż gwiazda światowego enduro Ivan Cervantes po jeździe seryjnym EXC-Rem 530 powiedział, że... ten sprzęt jest dla niego za mocny.

Ha , za mocny powiadacie?

Moje motto : "co nas nie zabije ... to nas wzmocni" towarzyszy mi już od mojej pierwszej maszyny terenowej - dwusuwowej crossowej Kawasaki KX 250 , której kupno odradzali mi wszyscy znawcy cross, enduro i która miała mnie po prostu zabić , a było to już ładnych parę zim wstecz.

Zgodnie z tym mottem weszłem w posiadanie drogą zakupu jak tylko stało się to możliwe, przepieknej mechanicznej wściekłej pomarańczy z silnikiem RC4 o pojemności 510CC.

Image

Prowadzę intensywne , stresujące życie zawodowe , lecz odnalazłem świetne lekarstwo na stresy dnia codziennego - sobotnie latanko z podobnie jak ja zakreconymi ludźmi. To że sprzęt jest mocny i nie do ogarnięcia daje dodatkowe wyzwania , układamy się razem, to znaczy ja prubuję możliwości KTMa a on jak rasowy, narowisty rumak czasem wierzgnie, czasem zrzuci i mimo upływającego czasu i kilometrów cały czas jest nieposkromiony. I o to chodzi , bowiem co to za radocha jak po kilku jadach sprzęt zaczyna nas nudzić...

Image

Z pewną dozą niemiałości zasiadłem za sterami XC 525 - czterokołowca , o którym wiedziałem już prawie wszystko , jednak nigdy jeszcze nim nie jeździłem. Pierwsze wrażenie , jest skrojony jak dobry garnitur - pasuje idealnie nawet człowiekowi o dużych gabarytach (187 cm wzrostu). Siedzi się na nim bardzo wygodnie i...jak u siebie.

Image

Piękna , jadowita pomarańczka samym wyglądem prowokuje do odkręcenia manetki do oporu. Wzbudza zaufanie profesjonalnym zawiasem Ohlinsa i szerokimi oponami Maxis Razr, hm górna póła:)

Image


Image


Image

Wbudowany rozrusznik budzi do życia potwora , który basowym pomrukiem crossowego tłumika obiecuje : "oj , będzie się działo" - waga 160 kg i prawie 60 KM mocy to nie są żarty ! Takiego stosunku mocy do wagi nie ma konkurencja , tu jadu nie brakuje. Rasowy silnik o crossowej charakterystyce wymaga ostrego traktowania, mała ilość gazu powoduje zdławienie, duża stawia pojazd na dwa tylne koła , na szczęście prawie metrowy walec ostrego terenowego bieżnika doskonale oddaje moc glebie. A ta fruwa spod kół przy każdej możliwej prędkości , dodanie gazu powoduje powstanie siły , która chce nas zostawić w miejscu a quad rwie do przodu niczym w filmach rysunkowych.

Image

Image

Start zatrzymany pokazuje , że moc to nie wszystko , aby powstało przyspieszenie trzeba tą moc przekazać podłożu , tu wyraźnie wyrywa do przodu czterokołowiec , motocykl zostaje z tyłu mimo dużo mniejszej wagi.

Image

W trakcie jazdy sytuacja zmienia się jednak na kożyść motocykla , jest on lepiej zawieszony , rozwija znacznie większe prędkości.

Image

Image

Domeną czterokołowca pozostają zakręty , to coś co tygryski lubią najbardziej ! Motocyklista musi zwolnić by złożyć się w zakręt , quad pełną fają w pięknym drifcie slajdem pokonuje każdy zakręt.

Image

Tu nie ma dylematów na czym jest większy fun , i nie ważne czy zaczynasz przygodę z quadami , czy jesteś "starym wyjadaczem" - KTM driftuje tak jak mu każesz , śmiejesz się sam do siebie z każdym pokonanym zakrętem.

Image

Image

Nabierając wprawy masz coraz większą radochę z jazdy , coraz dłuższe poślizgi , coraz większe prędkości ... i tu uwaga , quad ten potrafi naprawdę szybko jeździć

Image

To nie gra komputerowa , niestety mamy tylko jedno życie! Pamiętajmy o zabezpieczeniu , dobry kask nie wystarczy , obowiązkowo buzer , nakolanniki i polecam KTM-owskie zabezpieczenie karku przed uszkodzeniem, doskonały patent , bez którego nie mają prawa startować zawodnicy. Pamiętajmy , zdrowie mamy jedno i cieszmy się nim jak najdłużej.

Image

Image

Nasze porównanie to oczywiście żart bowiem są to dwa zupełnie różne sprzęty i jazda każdym z nich to wielka przyjemność. Technologicznie oba produkty są doskonałe i oba " Ready to Race" . Jeżeli tylko macie czas i możliwości gorąco namawiam do zabawy i jednym i drugim. Osobiście nie potrafiłbym zdecydować się na jeden lub drugi pojazd , najlepiej byłoby mieć oba :)

Image

Image

Autor tekstu i zdjęć: Krzysztof Wronowski 2can

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu

Rejestracja: 13.02.2008 17:45
Posty: 56
Quad: Kawasaki KFX450R
PostWysłany: 24.06.2008 18:49 
super opis sprzetu i dobre fotki :). szkoda ze porownanie do motocykla :( można by tak zestawic kilka quadow 450 ;)... to by bylo cos i w koncu by wile wyjasnilo :)


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 48 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 32 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.