Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Nowe KTM 525 i 450 na sezon 2008
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 00:13



Odpowiedz  [ 48 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Nowe KTM 525 i 450 na sezon 2008 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.11.2003 15:33
Posty: 62
Miejscowość: somewhereovertherainbow
PostWysłany: 31.05.2007 08:25 
Nowe KTM 525 i 450 na sezon 2008
KTM dłubał dłubał i coś w końcu wydłubał:)
Quady mają być dostępne z dwiema wersjami silnika : 525 i 450 .
Quady mają być RACE READY cokolwiek to znaczy ;) ha ha
Image


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.11.2003 22:13
Posty: 510
Miejscowość: Kraków / Nowy Sącz
Quad: g660 / Nissan Patrol GR '92 :D
PostWysłany: 31.05.2007 08:37 
Quadracer napisał(a):
Quady mają być RACE READY cokolwiek to znaczy Puszcza oczko ha ha



Znaczy to, że możesz startować w zawodach bez większych przeróbek, wychodzi na to, że będą już miały od razu montowane dobre zawieszenie :) takie zawodowe :)

_________________
Małe zabawki są dla małych chłopców, duże dla dużych :D "Moja stodoła"


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2004 16:22
Posty: 463
PostWysłany: 31.05.2007 10:03 
Mialem dawac to info ostatnio :D
na pewno Ohlins (i inne dodatki) zacheca do KTMa 8)
Brakuje tylko nerfbarow i byl by naprawde calkiem raceready :oczy:

Dodam jeszcze takie skromne info:

CHASSIS
1 Advanced engineering produced a strong light weight ATV, weight 356 lbs.
2 Frame has many hrs of durability testing with no breakage or signs of fatigue.
3 Frame design offers easy service and a 450 or 525 bolt in engine option.
4 Swing arm shaft and countershaft position enhance handling and suspension.
5 Durable tested tough light weight skid plates on frame and swing arm.
6 Rear axle cam type bearing carrier has quality tapered bearings for long life
7 Axle cam type bearing carrier and swing arm offer quick and easy chain adj.
8 Rear axle bearing carrier comes with easy access grease fitting for lubrication.
9 Rear axle is very strong with an axle retainer nut system that holds position
1 Chassis and frame designed with light weight secured fastener nuts.
2 Removable rear sub-frame is strong and light weight with built in flag holder.
3 Light weight front uprights reduce camber change during jounce & rebound.
4 Common Industry wheel bolt patterns reduce rider transition cost to KTM
5 Maxxis race ready tires set a new standard for production performance level.
6 Douglas wheels with a new strong light weight design raise performance level
7 Self locking rear axle nuts allow quick hub and tire changes for GNCC racing.
8 Well designed and tested wheel base and chassis width make ATV race ready.
9 Well designed suspension and chassis allow ATV ride height to easily change.
10 Quality 520 O-ring chain used for long life and reduced adjustment intervals.
1 Swing arm chain guards and built in chain guide well designed and durable.
SUSPENSION
1 Ohlins dual rate springs with adjustable cross over on the front.
2 Front shocks have adjustable preload, compression and rebound adj.
3 Front upper control arms mount with adjustable Hym.joint bearings.
4 Front lower control arms mount with replaceable needle bearings
5 All control arms offer serviceable ball joints for reduced service cost
6 The upper control arms offer complete adj. of camber and caster.
7 Well engineered front and rear suspension offer 11 inches of wheel travel
8 Ohlins PDS reservoir rear shock with preload, comp. & rebound ADJ
9 Ohlins PDS system allows a no link design for reduced weight & maintenance
1 Ohlins PDS stands for progressive damping systems (dual piston design)
2 No link suspension adds ground clearance and makes rear shock change quick
STEERING
1 Steering stem and frame designed to bolt on advanced level steering stabilizer
2 Multi position handle bar mounting system for rider comfort or preference
3 Steering system turning radius very good with strong durable steering stops
4 Lower steering stem bearing designed for long life and race ready performance
5 Steering stem design sets a new bench mark for industry in strength & weight.
6 Upper steering stem bearing designed for low drag & sealed for long life.
7 Steering stem and handle bars proved strong under long term durability test
BRAKES
1 Front brakes by Magura are powerful 4 piston fixed caliper design.
2 Front rotors are a high quality self cleaning floating design
3 Front brake lines are steel braded for increased power & performance
4 Rear brakes by Magura are powerful single piston floating caliper design.
5 Rear brake rotor is of high quality with the self cleaning mud design.
6 The rear brake master cylinder and reservoir are all one light weight unit
7 The power, performance and Anti-fade of all the brakes is outstanding.
8 A very effective, lightweight parking brake system locks the front wheels
ENGINE
1 Engine- ready to race 4 stroke 525-53 hp or a 450-49 hp
2 Hydraulic clutch offers smooth consistent operation from start to finish.
3 Clutch cover designed into engine side cover for quick service of clutch
4 Engine uses one engine oil for gearbox and engine with no external oil tank
5 Side case on engine includes an engine oil site glass for quick oil level checks
6 Engine has two main oil filters, two bottom end strainers and a drain magnet
7 Valve adjustment is very easy in chassis, no shims or teardown needed.
8 Spark plug can be serviced with out any restrictions from fuel tank or plastic.
9 Radiator is state of the art with the correct capacity shape and installed angle
10 Cooling system is thermostatically controlled with a temp. controlled fan.
1 Radiator is state of the art with the correct capacity shape and installed angle
2 Cooling system is thermostatically controlled with a temp. controlled fan.
3 Magura Clutch system uses mineral based fluid in the system not brake fluid.
4 The clutch system performance and durability proved to be outstanding
CONTROLS
1 Hand levers are adjustable for front brake and clutch system free play.
2 Rear brake lever with bearing pivot is aluminum and fully adjustable.
3 Reverse lever is located so clutch and Rev are controlled by the same hand
4 Shifter is strong light weight aluminum with good grip
5 Parking brake system utilizes front brake master cylinder, no extra weight
6 Custom bend, strong light weight tapered handle bars ready for hand guards
FUEL, INTAKE, EXHAUST
1 Fuel tank with rider friendly design holds 3.7 gallons of fuel with reserve.
2 Carb. is a flat slide 39mm CR Keihin with a choke, hot start and spray pump
3 Carb. controls and adjustments like idle and jet changes offer easy access
4 Quick release seat and air box lid make a quick no tool air filtr service
5 Air intake system is designed for mud and water prevention with snorkel
6 Air box is designed and ready for increased airflow under dry conditions
7 High performance light weight exhaust system with a sound decimal of 94
ELECTRICAL
1 Key and light panel includes a natural, reverse and oil press lamp
2 Combination switch pack nicely controls the starter and lighting functions
3 ATV is electric start in any gear including reverse with the clutch lever in
4 ATV has front and rear lights with a lever and pedal activated brake lamp
5 The engine is equipped with a 200w charging coil for extra light capacity.
6 Battery, starter, fuses and organized harness connector panel easy to access
7 CDI ignition can be set for high performance or full race with out tooling
8 Engine RPM is limited to 4000 in reverse limiting speed in rev to 11mph.
TRIM
1 Hood and plastic very easy to remove for service and adjustments
2 Rear plastic modular with air box and ready for air intake modification
3 Rear fenders have release or cut out ready for sand dune flag installation
4 Handle bars and controls are hand guard compatible for quick installation
5 Foot pegs are of race ready quality with nurf bar mounts included
6 Rear fenders designed for Hard Equipment mud extensions if needed
7 Front and rear bumpers are removable for replacement
8 Seat offers good traction and comfort for rider
9 Cable and wire guide on front of steering stem offers great organization
10 Sensational rider ergonomics designed with pro riders for pro riders.
SAFETY
1 Thumb throttle offers throttle limit screw and idle position switch
2 ATV is wired with a race ready tether switch to kill ignition if needed
3 Clutch lever starter interrupt switch prevent cranking or starting in gear
4 Heel guards are standard for heel and foot protection
5 Frame and foot pegs are ready for installation of competition nurf bars
6 Key needed for start up adds security to ATV.

_________________
so, let me get this straight , your atv has 450 ccm, whereas my bottle of Moutain Dew has 2.0 liters? ;)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.11.2003 15:33
Posty: 62
Miejscowość: somewhereovertherainbow
PostWysłany: 31.05.2007 10:59 
Eh Aduko i co Twoja szanowna wypowiedź wnosi do tego tematu?? :)
Jedyne Race Ready to były 2 wersje Cannondale dawno temu .
To naprawdę były quady gotowe do rajdów i dlatego też moje ;) pojawiło się przy tym newsie o KTM.
Bo jak na razie nie ma informacji ,że będą tak przygotowane do wyścigów jak Cannondale.


 
Profil

Rejestracja: 23.08.2005 16:04
Posty: 1411
Quad: Bashan 110
PostWysłany: 31.05.2007 14:18 
Zawieszenie Ohlinsa w standardzie to super sprawa ale.... KTM na pewno nie da najlepszego Ohlinsa i najlepszych wahaczów tylko coś pośredniego, co do wyczynu i tak musi zostać wymienione.
Osobiście wolę sprzęt za około 30 tysięcy bez Ohlinsów , niż coś za np. 40 tysięcy z Ohlinsami, bo 10 tysięcy to na zawieszenie ciężko wydać. No chyba że w Polsce :uśmiech:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.07.2006 20:27
Posty: 320
Miejscowość: b-stok
Quad: YFZ 450
PostWysłany: 31.05.2007 19:08 
Ciekawa oferta, tylko ciekawe jak z ceną...

_________________
www.bikepics.com/members/kuba9449 <--- Zapraszam


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
ATVFunsQuad Member
ATVFunsQuad Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10.04.2007 21:30
Posty: 531
Miejscowość: Katowice
Quad: Suzuki LTZ 400
PostWysłany: 01.06.2007 19:42 
Myślę, że KTM za swoją markę policzy sobie słono. Model 525 obstawiam gdzieś na 36 tys. złotych.


 
Profil

Rejestracja: 23.08.2005 16:04
Posty: 1411
Quad: Bashan 110
PostWysłany: 01.06.2007 21:25 
Z zawieszeniem Ohlinsa i takim silnikiem 36 tysięcy to by była dobra cena.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.09.2006 17:07
Posty: 160
Miejscowość: Gdynia
Quad: TRX 450R
PostWysłany: 02.06.2007 14:21 
Przednie hamulce: 4-TŁOCZKOWE ZACISKI!! Chyba hamulce TRX'a 450R przestaną być już takie niesamowite na tle tych w KTM'ach :D

_________________
If I'm Going To Hell, I'm Going On My TRX 450R !


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10.04.2005 13:52
Posty: 690
Miejscowość: Brzeźnica
Quad: Honda TRX450R - Lonestar/Motowoz
PostWysłany: 02.06.2007 15:34 
Jeśli chodzi o wydanie 10 tys. na zawieszenie to nic nadzwyczajnego, tym bardziej, że z tyłu jest najwyższy model Ohlinsa z PDS'em !!! :!: !!! Z przodu jest drugi model po tym z PDS'em. Wahacze mają podobną konstrukcję do tych LSR'a... Powiem tak, te KTM'y i DS 450 to quady o niesamowitych rozwiązaniach jak na serię...

_________________
Race Ready ! - Quadimodo Racing Team - #42


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 02.06.2007 16:22 
36tyś w porównaniu do Polarisa to bułka z masłem :uśmiech: Tak tak serio, to szykują się ładne bestie :)

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2004 16:22
Posty: 463
PostWysłany: 02.06.2007 16:49 
ale robicie zgadywanke z ta cena ;) 35 kosztuje 525 exc wiec sadze ze cena jednak będzie wyzsza, cos pod 40 zapewne 39 999 :uśmiech:

_________________
so, let me get this straight , your atv has 450 ccm, whereas my bottle of Moutain Dew has 2.0 liters? ;)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10.04.2005 13:52
Posty: 690
Miejscowość: Brzeźnica
Quad: Honda TRX450R - Lonestar/Motowoz
PostWysłany: 03.06.2007 09:31 
Ciekaw jestem, która z firm zdecyduje się na takie ostre wejscie na Polski rynek quadów z utworzeniem swojej klasy quadów w MP i PP, sponsorowaniem ale takim konkretnym zawodników,
czy coś takiego ma szanse u nas w ogóle nastąpić 8)

_________________
Race Ready ! - Quadimodo Racing Team - #42


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.09.2006 17:07
Posty: 160
Miejscowość: Gdynia
Quad: TRX 450R
PostWysłany: 03.06.2007 22:51 
To tylko polska, ja bym się za bardzo nie napalał... na sponsoringi i te sprawy... ehh.. ale pomarzyć zawsze fajnie :)

_________________
If I'm Going To Hell, I'm Going On My TRX 450R !


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 27.01.2004 20:07
Posty: 159
Miejscowość: KRAKÓW
Quad: Suzuki LTR 450
PostWysłany: 09.06.2007 13:53 
Tim Farr 9 czerwca startuje po raz pierwszy na KTM 525
http://www.atvriders.com/atvnews/ktm200 ... xcatv.html


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 48 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 18 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.