Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - problem z ładowaniem w cobra 220
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 22:32



Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
problem z ładowaniem w cobra 220 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 26.08.2008 19:08
Posty: 4
Quad: AEON COBRA 220
PostWysłany: 19.01.2009 22:38 
problem z ładowaniem w cobra 220
witam...
mam problem z regulatorem- lecz może od początku...
padła mi jedna z cewek prądnicy-został zakupiony nowy element...
napięcie na każdej z trzech cewek przy odpiętym regulatorze jest od 12.5v do ponad 25v (w zależności od obrotów) lecz po podpięciu regulatora napięcie na cewkach spada do 2,5v na każdej...
czy to normalne??
zastanawiam się czy regulator nie jest padnięty i czy to on nie spowodował zjarania jednej z cewek....


 
Profil

Rejestracja: 30.08.2006 12:59
Posty: 472
PostWysłany: 21.01.2009 07:49 
Jakie masz napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku :?: Powinno być w granicach 12.9-13,1V.
Może informacje z serwisówki coś Ci pomogą.
11.2 IGNITION COIL

Remove the spark plug cap from the spark plug.
Disconnect the ignition coil primary wire.

Measure the primary coil resistance.

STANDARD: 0.5-1.0Ω

Measure the secondary coil resistance with the spark
plug cap in place.

STANDARD: 5-9 KΩ

11.3 IGNITION TIMING

The ignition advance is 32∘±2∘/3000rpm
The capacitive discharge ignition(CDI) system is factory pre-set and does not require adjustment.

11.4 ALTERNATOR EXCITER COIL

Remove the seat/ rear fender and front fender. disconnect the exciter coil wire.
Measure the resistance between the yellow or white or green wire and ground.

STANDARD : 467-700Ω

Electrolyte is poisonous. Drink large quantities of water or milk and call a physician if swallowed.


11.5 BATTERY CAUTION

The battery gives off explosive gases; keep sparks, flames and cigarettes away. Provide adequate ventilation when charging or using the battery in an open area. The battery contains sulfuric acid (electrolyte). Contact with skin or eyes may cause severe burns. Wear protective clothing and a face shield. Electrolyte is poisonous. Drink large quantities of water or milk and call a physician, if swallowed.

11.6 BATTERY VOLTAGE INSPECTION

Battery is under the seat; you can see this
battery after removing the seat.
Measure the battery voltage using a voltmeter.

VOLTAGE: Fully charged : 13.1 V
Undercharged : Below 12.0 V

BATTERY REMOVAL

Remove the seat, then you can see the battery.
Disconnect the negative cable and then the
position cable and remove the battery.

BATTERY INSTALLATION

Install the battery in the reverse order of
removal. After installing the battery, terminals
with clean grease.


 
Profil

Rejestracja: 26.08.2008 19:08
Posty: 4
Quad: AEON COBRA 220
PostWysłany: 25.01.2009 14:17 
hmmm...
dzięki wielkie...
ostatnie cztery dni spędziłem przy moim i nie tylko gadzie- i ciekawostka...
Cobra 320 i 350 pracują jak typowy motor- tj trzy cewki dają od 8 do 30V no i wszystko gra-regulator daje między 13,9 do 14,1V napięcia ładowania...
Ale inaczej się ma sytuacja w Cobra 220 tam regulator zbija napięcie wychodzące z cewek do wielkości rzędu 2,8v do 3,2v ale przy takim napięciu regulator również podaje około14,1 V
Nie jestem elektrykiem lecz coś tu jest nie logiczne.... :szok:


 
Profil

Rejestracja: 15.05.2009 20:42
Posty: 2
PostWysłany: 15.05.2009 21:23 
Re: problem z ładowaniem w cobra 220
witam
mam podobny problem w cobrze 220 - brak ładowania,
napiecie na cewkach z podłaczonym regulatorem n. mam takie : 1 cewka - 3v , 2 c - napięcie pokazuje się 1v i zanika do 0v, 3 c - brak napięcia,
mam pytanie do mayowy - czy wymieniłeś 1 cewke czy wszystkie (gdzie kupowałeś, jakie koszty cześci), czy regulator n. też wymieniałeś i co było główna przyczyna braku ładowania?
dzięki pzdr


 
Profil

Rejestracja: 26.08.2008 19:08
Posty: 4
Quad: AEON COBRA 220
PostWysłany: 17.05.2009 08:19 
Re: problem z ładowaniem w cobra 220
no niestety jednej cewki nie da się wymienić- jeśli masz gdzieś niedaleko warsztat przewijania silników to są w stanie Ci to zreanimować jeśli nie to wbij "scooter.com.pl" -to generalny importer na polskę aeon'a jak dobrze zagadasz to Ci wyślą uzwojenia ale szczerze mówiąc nie pamiętam ceny, coś koło 200 czy 300 zł-ale zabij mnie -nie pamiętam. nic więcej nie wymieniałem- ładowanie mam do dziś z tym że dwa dni temu robiłem (tym razem) rozrusznik:DD

-- dodano 17.05.2009 08:19 --

ps.. miałem do dyspozycji 4 szatuki cobra 220 i metodą przekładania doszedłem do tego że regulator mam ok... ale jeśli masz "pod ręką" kogos w temacie motorów to regulator motocyklowy działa tak samo jak m quadzie (przynajmniej powinien:D) wię też jesteś w stanie to jakoś sprawdzić metodą eliminacji...
a w ogóle "scoti" dlugo już użytkujesz tą 220tkę???


 
Profil

Rejestracja: 16.03.2005 18:14
Posty: 660
Miejscowość: Kaszuby
PostWysłany: 01.07.2009 17:28 
Re: problem z ładowaniem w cobra 220
Panowie, może ktoś zrobić fotkę CDI w cobrze220, tak, żeby było widać kolory kabli, bo jeden artysta rozmontował wtyczkę w strzępy? Z góry dzięki.


 
Profil

Rejestracja: 26.08.2008 19:08
Posty: 4
Quad: AEON COBRA 220
PostWysłany: 08.07.2009 21:58 
Re: problem z ładowaniem w cobra 220
sory-bez uśmichów tutaj proszę... czego to skrót CDI??


 
Profil

Rejestracja: 16.03.2005 18:14
Posty: 660
Miejscowość: Kaszuby
PostWysłany: 09.07.2009 08:41 
Re: problem z ładowaniem w cobra 220
Moduł zapłonowy, pod przednią osłoną, prawdopodobnie dwie wtyczki, podwójna i poczwórna.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 8 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 35 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.