Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - AEON CROSSLAND 300
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 18.04.2024 04:18



Odpowiedz  [ 135 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna
AEON CROSSLAND 300 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 30.08.2006 12:59
Posty: 472
PostWysłany: 15.04.2008 06:08 
Wprawdzie ja użytkuję trochę inny model ale na niektóre pytania mogę Ci odpowiedzieć :)
Nie znajdziesz nikogo kto użytkuje 300-kę ponad 2 lata - ten model pojawił się w 2006r.
Z częściami nie ma problemu - ten importer działa w RP gdzieś od połowy lat 90-tych, więc wie co to znaczy dbać o klienta.
Jeśli nie próbujesz go zakatować, a to można zrobić z każdym sprzętem, to są to bardzo przyjemne sprzęty.
Oczywiście możesz przymierzać się do japończyków czy amerykańców, ale tam nie ma homologacji i części kosztują "cokolwiek" więcej. Dla przykładu: Cobra 220 to w 90% Polaris Phoenix i tak - do Cobry amortyzator kosztuje trzystakilkadziesiąt zł. a do Phoenix-a "tylko" 1200zł (dokładnie ten sam). Nie wiem jak Ty ale ja biorę pod uwagę coś takiego jak "koszty utrzymania" ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.12.2006 18:49
Posty: 53
Miejscowość: Kraków
Quad: Aeon Crossland 300
PostWysłany: 15.04.2008 08:06 
Witam kolegów !
Z moim Crosslandem 300 wszystko w porządku. Użytkuję go od marca 2007. Nie narzekam na sprzęt, wszystko chodzi jak w zegarku. Pojeździłem trochę w weekend w terenie. Zaliczyłem nawet przejazd przez rzekę :-)
Zgadzam się z opiniami, jak nie będziesz go katował, to będzie ci długo służył. Rzeczywiście w cenie Crosslanda można kupić japońca, ale używanego i to z reguły po przejściach. No i brak homologacji też ma znaczenie. W obliczu zaostrzania przepisów drogowych w zakresie quadów, posiadanie homologacji (mozliwość rejestracji) jest istotną sprawą - z rejestracją możesz pojechać wszędzie.
Cena części zamiennych to druga istotna rzecz. Importer Aeona ma dosyć "przystępne" ceny jak na quady. Co ciekawe, jak napisał Adi, te same części w Crosslandzie są dużo tańsze niż ich odpowiedniki w Polarisie Phoenix. Dlatego uświadomieni użytkownicy Phoenixa kupują części od Crosslanda :-)
Biorąc pod uwagę jakość wykonania i cenę mogę szczerze polecić tego quada.

Ciekawe kiedy będzie dostępny w Polsce Crossland 350 X4, jaka będzie jego cena i czy ma on rzeczywiście napęd 4x4. Gdzieś czytałem, że ma mieć napęd typu AWD (automatycznie dołączany napęd kół przednich).

W internecie znalazłem takie ceny. Nie wiem, na ile są aktualne:
Crossland 300 '06 14 999 zł
Crossland 300 '07 16 999 zł
Crossland 350 17 999 zł
Crossland 350 4X4 18 999 zł


 
Profil

Rejestracja: 30.08.2006 12:59
Posty: 472
PostWysłany: 15.04.2008 08:31 
quaderman napisał(a):

W internecie znalazłem takie ceny. Nie wiem, na ile są aktualne:
Crossland 300 '06 14 999 zł
Crossland 300 '07 16 999 zł
Crossland 350 17 999 zł
Crossland 350 4X4 18 999 zł


Informacje o 300-ach są aktualne, ale daj jakieś linki do tych 350-ek bo na stronach importera i producenta nie ma nic o tych modelach tak, że nie rozumiem skąd mogłeś "dorwać" te ceny :szok: Crossland 350 4x4 jest jak najbardziej wskazany :D 350-ka 2x4 to może nowa Cobra 8)


 
Profil

Rejestracja: 30.08.2006 12:59
Posty: 472
PostWysłany: 15.04.2008 10:10 
O.K. - najświeższe informacje :D
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56500,2282264.htm

http://www.forteco.fi/t_aeon_crossland.html

http://www.crossbutikken.no/TeknDataAeon2.htm

http://www.quad-infos.com/guide-achat-2199-aeon-crossland-300-rx.html

http://www.atvpalsta.com/vaihtomonkijat/?uusi=0&id=7984

http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=11686577

http://www.buysellmoto.com/layouts/index.php?view=5&mot_id=308

http://www.buysellmoto.com/layouts/index.php?view=5&mot_id=309

Czyli nowy Crossland 350, Crossland X4 350 i Cobra 350. Chyba trzeba będzie pomyśleć o przesiadce :D


 
Profil

Rejestracja: 30.08.2006 12:59
Posty: 472
PostWysłany: 15.04.2008 10:54 
Oczywiście miało być:

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56500,2282264.html

Teraz działa ;)


 
Profil

Rejestracja: 28.08.2006 21:53
Posty: 44
PostWysłany: 20.04.2008 15:03 
Witam. Użytkuję Crosslanda od ponad roku ( 2 tys km.) i nie wiem ile kosztuja cześci - nie był takiej potrzeby . Wymieniłem tylko klocki hamulcowe - tył - 60 PLN kpl EBC . Nie licząc kapcia z przodu nie miałem zadnej awarii . :lol: Co do spalania nie ma reguł . Przy luźnej jeździe po drogach ok. 6 litrów ale jak zaczniesz mielić na reduktorze po górach i błotach to sam diabeł nie wie . Sprzęt ogólnie sympatyczny i zupełnie wygodny dla 2 osób z manelami . Pozdrawiam . :D


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.12.2006 18:49
Posty: 53
Miejscowość: Kraków
Quad: Aeon Crossland 300
PostWysłany: 21.04.2008 19:18 
Bardzo udana maszyna. Zero problemów z eksploatacją. Nic się nie psuje. Nic się nie odkręca. Jakość na najwyższym poziomie. Spalanie w moim przypadku przy jeździe w umiarkowanie trudnym terenie na poziomie 5 litrów na setkę.
Ciekawostka. Całą zimę nie jeździłem quadem (ok. 3 miesiące). Wyciągam maszynę. Próbuję odpalić na rozruszniku ... trochę pokręcił i nic ... akumulator rozładowany ... myślę sobie to nie będzie jazdy (a nie miałem prostownika). Ale ciągnę za linkę ręczną ... raz, drugi ... za trzecim razem zapalił bez żadnych problemów, nawet się nie zająknął :-)


 
Profil

Rejestracja: 21.05.2008 20:47
Posty: 6
Miejscowość: Śląsk
Quad: Aeon Crossland 300
PostWysłany: 21.05.2008 22:28 
Witam

Dziś pierwszy raz ujeżdżałem mojego Crossland'a 300. Jakie wrażenia?
Aeon jest żwawy, wydaje przyjemny dźwięk (dosyć głośny). Na dużą pochwałę zasługują praktyczne schowki oraz duże podesty i kanapa.
Cieszę się, że jednak na niego padło, a nie na Kymco MXU 300 (pierwotny "obiekt pożądania").

Życzę benzyny po korek i niezawodnej skrzyni biegów ;)
Pozdrawiam, Radek


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.12.2006 18:49
Posty: 53
Miejscowość: Kraków
Quad: Aeon Crossland 300
PostWysłany: 26.05.2008 11:47 
Wymiana olejów w Crosslandzie
Będę zmieniał oleje w swoim Crosslandzie - silnik, skrzynia biegów i tylny dyferencjał.
Przymierzam się do następujących olejów:
- silnik - MOTUL 7100 Ester 10W40 (ostatnio zalany w serwisie Motul 300V Double Ester 10W40 - ale jest trochę droższy, a wydaje mi się, że aż tak dobry nie musi być, przy mojej rekreacyjnej jeździe)
- skrzynia biegów - MOTUL Transoil Expert 10W40 półsyntetyk (takim zalany był w serwisie)
- tylny dyferencjał - MOTUL GEARBOX 80W90 mineralny z molibdenem (nie zmieniany jeszcze od zakupu quada)

Dodam, że serwis Polarisa stosuje do quadów marki Polaris następujące oleje - odpowiednio silnik/skrzynia biegów/tylny dyferencjał: Motul 300V / Motul Transoil Expert 10W40 / Motul Gearbox 80W90.

Napiszcie, co myślicie o takim wyborze.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników Crosslanda w Polsce.


 
Profil

Rejestracja: 21.05.2008 20:47
Posty: 6
Miejscowość: Śląsk
Quad: Aeon Crossland 300
PostWysłany: 06.06.2008 19:35 
Witam

Pierwsza usterka w moim Crosslandzie - zaczęła zacinać się linka gazu, przez co nie chce schodzić z obrotów i cały czas lekko ciągnie do przodu podczas postoju. Zastanawiam się, czy Wam też się coś takiego zdarzyło?
Normalnie zakasałbym rękawy i wziął się za naprawę tej drobnostki, ale skoro pojazd na gwarancji - nie będę samodzielnie przy nim kopał, tylko oddam do serwisu.

Pozdrawiam, Radek


 
Profil

Rejestracja: 26.02.2008 20:53
Posty: 15
PostWysłany: 07.06.2008 23:48 
Witam kolegów,
z dużym zainteresowaniem śledzę rozwój tego wątku, powodem jest fakt, że o aeonie generalnie jest mało na forach ale również wątek rozwija się dosyć ciekawie , a jego generalny temat nie uciekł, jak to czesto bywa. Jednym z powodów jest fakt, że jako 33 latek stanąłem przed wyborem dokonania zakupy i zamiast kupować i już śmigać, to siedzę i się wczytuję w fora. Mam uzgodnione wstępnie 3 maszyny w granicach do 14.5 tyś, a mianowice:
Kymco MXU 250 rocznik-2008
LUCKY STAR SP 300U - 2007
AEON CROSSLAND - 2006 oczywiście
też moje za i przeciw, a mianowicie:
- quad będzie użytkowany czysto turystycznie weekedowo jak to się mówi i raczej ten temat zostanie ze względu na pracę zawodową, która niestety zajmuje mi większą część życia......:-(
- tereny do jazdy to drogi publiczne, ściezki polne i eśne więc homologacja konieczna
- brak możliwości skatowania maszyny, w moich stronach jak narazie nie mam z kim jeździć więc będę w pewnym sensie prekursorem
- potrzeba mi na kanapie miejsce, żebym mógł czasami przejechać się z synem - 5 lat ale strasznie "oddany sprawie" i bez niego nie da się opuścić podwórka, a wieczorami zamiast dobranocki ogląda you tube z quadami w błocie ;-)

TERAZ CZA SNA UWAGI I ROZTERKI:
LS - widziałem, jeździłem bez zachwytu, duży może się podobać ale jakośc wykonania na pierwszy rzut oka pozostawia jednak trochę do życzenia w stosunku do pozostałych, mało znany od zeszłego roku na rynku, niewiele egzemplarzy srzedanych, brak rozeznania co do usterkowości, myślę, że będzie problem z późniejszą odsprzedażą. Zniechęciła mnie równiez strona ACCES MOTORS, ze zdjęć wynika, że robią to w w jakimś "blaszaku" ja rozumię, że LS-ow jeździ sporo, a jednak nie jest to specjalnie znana marka. Wrażenia z jazdy nie najlepsze, siedzi się bardzo wysoko, pierwsze odczucia to jakiś taki nie stabilny. Na minus wyraźny jego masa i napęd na łańcuch.

AEON - obserwują jeszcze od czasów OVERLANDA ale ten mnie zniechęcił jak się 2 lata temu przejechałem, wróciłem do marki w zeszłym tygodniu i zaskoczenie było miłe. Oczywiście wygląd ja żaba, trochę nieznana marka będzie problem przy późniejszej odsprzedaży alewrażenia z krótkiej jazdy u dealera pozytywne, wygodny, duża kanapa, mniej szarpał niż poprzedniak, a dodatkowo napęd bezobsługowy na wał.

Kymco - widziałem mniejszego brata 150, ładnie wykonane, najbardziej znana firma z wszystkich trzech, ciągły rozwój, co rok nowe quady, motocykle skutery, wielu zwolenników za zachodnią granicą, niestety nie miałem okazji się przejechać, może w przyszłym tygodniu planuję wyjazd do W-wy wiec u kogoś wreszcie zobaczę. Moje obawy, to jego wielkość, myżlż, że jest najmniejszy z wszystkich trzech, będzie problem z miejscem dla 2 osób aby wygodnie jechać i oczywiście łańcuch. Brak równiez reduktora, którego przydatność terenowa w quadzie jest mi bliżej nieznana.

Na koniec moje pytanie do Was, jako użytkowników, gdyż pewnie niejeden z Was miał podobny wybór w tej klasie cenowej, a wybraliście AEON, co więc przeważyło??? Jakie argumenty??? Proszę kolegów jednocześnie o wpisy w stylu: stary chromolić chińczykim, kup se używkę itd i itd, bo jak to wszystko czytam to jakoś słabne...... jest jasne, że chcę nowy z homologacją, nie obciążony wcześniejszymi przygodami.
Pozdrawiam wszystkich.


 
Profil

Rejestracja: 21.05.2008 20:47
Posty: 6
Miejscowość: Śląsk
Quad: Aeon Crossland 300
PostWysłany: 09.06.2008 11:46 
Witam

O LS'ie nic nie powiem, ponieważ nie testowałem. A nie mam w zwyczaju wypowiadać się na temat rzeczy, o których nie mam pojęcia.

Pierwotnie chciałem kupić Kymco MXU 250, ponieważ już jestem w posiadaniu sprzętu tej marki (skuter). Od 2003 roku jest w użytku, najpierw przeze mnie, a od ponad roku (odkąd przesiadłem się na dużego turystyka) przez mojego Ojca. Nigdy nas nie zawiódł, serwisów wszędzie pełno, części łatwo dostępne.
Jednak po "przymiarce" doszedłem do wniosku, że to za małe - niepraktyczne z punktu widzenia moich zastosowań (jazda turystyczna z bagażami, często z Kobietą). Obok stał Aeon Crossland... może nie tak piękny jak Kymco, za to duży, wygodny, praktyczny. Jednak jako człowiek rozsądny najpierw poszukałem opinii w internecie - było ich niewiele, ale wszyscy zadowoleni.
Teraz jestem kolejnym zadowolonym użytkownikiem Crosslanda. Mieszkam bardzo blisko importera, miałem już z nim kontakt z powodu braków w "papierach" (chodzi o potwierdzenie oclenia sprzętu) i na razie nie ma żadnych problemów (odpukać).

Ale podkreślam, że zbyt krótko użytkuję tego quada, aby moją wypowiedź traktować autorytatywnie. Lepiej poczekaj na opinie pozostałych użytkowników.

Pozdrawiam, Radek


 
Profil

Rejestracja: 21.05.2008 20:47
Posty: 6
Miejscowość: Śląsk
Quad: Aeon Crossland 300
PostWysłany: 09.06.2008 12:13 
Nie mogę edytować powyższego posta, więc napiszę kolejnego.

Niewątpliwą zaletą Crosslanda jest bezobsługowy napęd wałem kardana. A obecność łańcucha oznacza wieczne czyszczenie, naciąganie i smarowanie. Podkreślam to bardzo mocno, ponieważ jako motocyklista wiem, jakie to uciążliwe zajęcie. Na początku masz do tego cierpliwość, ale po roku zaczynasz kręcić nosem i stwierdzasz, że kolejny kupiony sprzęt będzie z wałem (o ile finanse na to pozwolą).


 
Profil

Rejestracja: 30.08.2006 12:59
Posty: 472
PostWysłany: 09.06.2008 12:42 
buba napisał(a):
A obecność łańcucha oznacza wieczne czyszczenie, naciąganie i smarowanie. Podkreślam to bardzo mocno, ponieważ jako motocyklista wiem, jakie to uciążliwe zajęcie.


To mogę potwierdzić ;) , po każdym wyjeździe mycie i smarowanie. Wał jest zdecydowanie praktyczniejszy :) Co do trwałości i wykonania powiem tak - następcą też będzie Aeon tylko z silnikem 350-400ccm i wałem Kardana;) Firma wprowadza nowe modele mniej więcej co 2 lata więc skoro w tym roku mają pojawić się 350-ki to za 2 lata można spodziewać się jakiejś 400-ki :uśmiech:

Jeśli chodzi o importera mogę potwierdzić opinię buby - ludzie znający się na rzeczy i dbają o klijentów. W końcu zajmują się tym już kilkanaście lat :uśmiech:


 
Profil

Rejestracja: 21.05.2008 20:47
Posty: 6
Miejscowość: Śląsk
Quad: Aeon Crossland 300
PostWysłany: 09.06.2008 13:52 
Wracam do tematu usterki (quad wrócił z serwisu, oddalonego o ok. 2 km od mojego domu). Okazało się, że to nie wina linki gazu, lecz syfu znajdującego się w gaźniku. Do tego obroty biegu jałowego były ustawione na trochę zbyt wysokim poziomie. Teraz wszystko wróciło do normy :)


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 135 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.