Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - AEON 350 - alternator i ładowanie
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 12.11.2018 19:50



Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
AEON 350 - alternator i ładowanie 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 05.12.2017 13:39
Posty: 4
Imię: Grzesiek
Quad: Aeon 350
PostWysłany: 05.12.2017 14:51 
AEON 350 - alternator i ładowanie
Witam wszystkich forumowiczów!

Mam problem z ładowaniem w moim quadzie, ale po kolei:

Ostatnio wymieniłem stator, na taki jak ten poniżej:
Załącznik:
stator.jpg
stator.jpg [ 136.41 KiB | Obejrzany 1280 razy ]

wychodzą z niego 4 przewody, 3 zółte powinny iść do regulatora napięcia, 1 czarno-czerwony do modułu CDI.

Problem w tym, że wychodzą z niego jakieś dziwne napięcia.
Chciałbym zatem zapytać, czy te napięcia są prawidłowe i jaki regulator napięcia powinienem kupić do tego statora?

Dodam że nie jest to oryginalny stator z aeona, lecz dobrałem go, ponieważ średnica wewnętrzna, zewnętrzna i rozstaw śrub mocujących zgadzał się z oryginałem.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1517
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 07.12.2017 20:36 
Re: AEON 350 - alternator i ładowanie
Popełniłeś tyle irracjonalnych schematów myślowych, że wszystko to co opisałeś nadaje się tylko do kosza – dlaczego?

Skoro pokazały się problemy z ładowaniem to należy ustalić przyczynę:

- a nie, od tak sobie wymieniać stator;

- wykonać pomiary rezystancji statora ( jak, wiele poradników znajduje się na forum);

- jeżeli się okaże że stator jest rzeczywiście uszkodzony, należy dobrać oryginalny a nie posiłkować się statorem który do tego silnika nie pasuje, tylko dlatego że średnica wewnętrza, zewnętrzna jak i rozstaw śrub mocujących zgodne są z oryginałem.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 05.12.2017 13:39
Posty: 4
Imię: Grzesiek
Quad: Aeon 350
PostWysłany: 07.12.2017 21:22 
Re: AEON 350 - alternator i ładowanie
Wymieniłem stator w swoim quadzie, ponieważ, urwała się śruba koła magnetycznego i rozwaliła wszystkie cewki. Przyczyna jest, powód wymiany chyba nie jest irracjonalny.

wydawało mi się że nie będzie problemu jeżeli zamienię go statorem nieoryginalnym, ponieważ oryginalny kosztuje około 500zł.

teraz właśnie moje pytanie, dlaczego w nowym statorze są tak dziwne napięcia?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1517
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 07.12.2017 21:50 
Re: AEON 350 - alternator i ładowanie
Zamiast czytać odpowiedź ze zrozumieniem, zadajesz na szybko spontanicznie a nie merytorycznie kolejne i te same pytanie - jeżeli nalegasz to wyjątkowo odpowiem, pomiary które cytujesz to brak poszanowania dla zasady przeprowadzania pomiarów których w ogóle się nie stosuje, a po drugie, próba zastosowanie statora przeznaczonego do silnika 2-cylidry/ 2-cewki wysokiego napięcia i zasilaniu kondensatora w module zapłonowym prądem przemiennym (AC) zamiast stałym (DC) jak w oryginale to już wielkie nieporozumienie.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 05.12.2017 13:39
Posty: 4
Imię: Grzesiek
Quad: Aeon 350
PostWysłany: 08.12.2017 00:06 
Re: AEON 350 - alternator i ładowanie
Dobra, udowodniłeś swoją wyższość, ale może nie każdy się zna i chyba dlatego są fora....
Chciałem tylko zaznaczyc ze moduł też mam AC, NIE JESTEM TAKI GLUPI JAK CI się WYDAJE, quad normalnie odpala i chodzi, tylko problem w tym ze nie ma ładowania...


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.08.2012 14:42
Posty: 32
Quad: Loncin 250cc
PostWysłany: 08.12.2017 08:40 
Re: AEON 350 - alternator i ładowanie
Wrzuć na forum zdjęcie oryginalnego statora.

_________________
Nie bój się rozumu krytykującego twe błędy; ten sam rozum wskaże ci prostą drogę do ich naprawiania.


 
Profil

Rejestracja: 05.12.2017 13:39
Posty: 4
Imię: Grzesiek
Quad: Aeon 350
PostWysłany: 08.12.2017 13:14 
Re: AEON 350 - alternator i ładowanie
Poniżej zamieszczam zdjęcia tego, co udało mi się jak do tej pory ustalić.

Jak widać ktoś już wcześniej miał problem ze statorem i dlatego wymienił go na chiński zamiennik, tylko, że zapomniał o użyciu kleju do śrub, w wyniku czego śruba poluzowała się, urwała i zniszczyła cały stator.


Załączniki:
Komentarz do pliku: To jest zdjęcia statora który ja wymieniłem. Różni się nieco od tego zniszczonego, ponieważ, rozstaw otworów mocujących pasuje do oryginalnych oraz średnica wewnętrzna się zgadza z oryginałem
IMG_20171208_124932.jpg
IMG_20171208_124932.jpg [ 174.8 KiB | Obejrzany 1251 razy ]
Komentarz do pliku: Tutaj mam moduł AC, który jest dedykowany m.in. do tego typu statora z cewką zapłonową zasilającą moduł napięciem AC
IMG_20171208_124914.jpg
IMG_20171208_124914.jpg [ 190.67 KiB | Obejrzany 1251 razy ]
Komentarz do pliku: To jest stator, który był zamontowany od od kiedy go kupiłem, jak widać, ktoś już wcześniej coś tutaj rzeźbił, ponieważ oryginalnie ma nieco inny rozstaw śrub oraz mniejszy o 2mm otwór wewnętrzny
IMG_20171208_124843.jpg
IMG_20171208_124843.jpg [ 221.79 KiB | Obejrzany 1251 razy ]
Komentarz do pliku: Tak wygląda oryginalny stator do Aeon 350, który kosztuje 157€
AEO-3112062E-000-Stator-Aeon-Motobi-Cyr-Goes.png
AEO-3112062E-000-Stator-Aeon-Motobi-Cyr-Goes.png [ 327.8 KiB | Obejrzany 1251 razy ]


Ostatnio zmieniony przez grzesgal, 08.12.2017 13:14, edytowano w sumie 1 raz

 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.08.2012 14:42
Posty: 32
Quad: Loncin 250cc
PostWysłany: 08.12.2017 14:07 
Re: AEON 350 - alternator i ładowanie
Kolego grzesgal, jak chyba wiesz fora są od zadawania pytań dla tych którzy nie wiedzą co i jak, a nie dla tych którzy wypisują dyrdymały nie mając zielonego pojęcia o tym czym się popisują tworząc nową elektrykę pomiarów. Nie używając twojego ulubionego słowa ,, NIE JESTEM TAKI GLUPI,, należy zdecydowanie stwierdzić zdecydowanie i ostatecznie że nie masz transparentnego pojęcia o tym co mierzysz i jak mierzysz, uzasadnienie.
Co oznacza wykonanie przez ciebie pomiaru i czemu to ma służyć, 1-4, 2-4, 3-4, ~45V, przecież łączysz po kolei przewody cewek ładowania z cewką prądowa podającą napięcie do modułu zapłonowego, przecież to się nie trzyma ani kupy ani d……py.
Dalej, odnośnie pracy silnika zastosowałeś stator z dwoma cewkami prądowymi do dwóch cylindrów, ale piszesz dalej silnik odpala i chodzi, tylko to nie jest tematem postu i zostawiamy tę ,,ciekawostkę,, w spokoju.
Wracając do problem braku ładowania, przecież już kolega george05 napisał wyraźnie, w nowym statorze należy sprawdzić rezystancję statora zgodnie z instrukcjami które znajdują się na forum, jeżeli okażą się one poprawne /należy podać wartości pomiarowe/ krok następny to sprawdzenie reg. napięcia po przez także sprawdzenie jego rezystancji , jak tego dokonać znajdziesz w poradnikach na forum.

_________________
Nie bój się rozumu krytykującego twe błędy; ten sam rozum wskaże ci prostą drogę do ich naprawiania.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 8 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.
EDP.PL