Witam!
Proszę o pomoc w sprawie silnika bo jestem "zielony" w tych sprawach. Postaram się krótko opis w czym problem. Rzecz tyczy się quada
AX ATV400-2/1092 http://acxa.dePo ok godzinnej jeździe po zróżnicowanym terenie silnik zaczął nierówno pracować. (Bezpośrednio przed problemem z silnikiem wjechałem pod dosyć stromą i długą górę). Dusił się na wolnych obrotach gasł, brakowało mu mocy, dodając gazu szarpał jak by paliwo nie dopływało (zaznaczam, że paliwo było i jeżdżę na PB98) albo świeca nawalił. Z ledwością dojechałam do garażu.
Zaczołem sprawdzać silnik:
Sprawdziłem świecę - byłą czarna- oczyściłem, przepaliłem i jest ok. Iskra jest w porządku. Niestety nic to nie dało.
Sprawdziłem olej - i tu mnie zaskoczyło
SUCHO. Quad ma przejechane ok 700 km i zaro oleju. Odrazu uzupełniłem (10W40) .Obejrzałem jeszcze raz silnik, ale nigdzie nie ma śladu aby był wyciek.
Kolejna rzecz jaką sprawdziłem to filtr powietrza i znowu szok. W airboxie pełno oleju. A filtr był zalany olejem.
Sprawdziłem na forum co to może znaczyć. I opinie są różne. Jedn z nich mówi że podczas stromych zjazdów olej może przedostawać się do filtra powietrza - ale w niewielkich ilościach anie tak jak u mnie ponad 0,5 L. Inne piszą o pierścieniach i takich tam.
Ważna uwaga. Po ściągnięciu filtra powietrza quad działał bez problemów. Dobrze palił i moc była w normie ale mimo to chlapał troch olejem.
Nie wiem co teraz robić. Proszę o radę. Od czego zacząć ?Czy filtr powietrza w quadzie powinien być zalany olejem. Jeśli tak to w jakiej ilości.
Proszę o szybką odpowiedź.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników.