Nie jestem zwolennikiem polowań. Ba, jestem nawet przeciwnikiem zabijania zwierząt i posiadania broni przez cywili, ale poczytałem co nie co o nowym Kamuflażu na plastikach Rincona i trochę mnie to zainteresowało (to dlatego, że Sir Adam Jr zadaje trudne pytania ... hehe).
Więc przedstawię Wam to jako ciekawostkę:
Firma
NATURAL GEAR TM, która podjęła się współpracy z Hondą przy wykonaniu wersji Camo w Rinconie zajmuje się kamuflażem, głównie dla myśliwych. Posługują się hasłem:
nauka kamuflażu. Opracowany przez nich obraz camo dla Rincona jest uznawany za najbardziej doskonały do ukrycia się w terenie.
W swoich badaniach posługują się kilkoma odkryciami, mówiącymi, że o skutecznym kamuflażu decyduje kilka czynników (naturalnych praw):
1.
Prawo właściwej tonacji. Dużo kamuflaży jest też zbyt ciemnych lub zbyt jasnych. Biało- czarne kontrastowe kolory zwierzęta widzą najlepiej.
2.
Prawo grawitacji. Drzewa i rośliny rosną pionowo, więc wzory NaturalGear mają także pionową orientację.
3.
Prawo cieni. Inne wzory kamuflaży mają za dużo ciemnych cieni. NaturalGear sądzi, że cienie występują w naturze, i że nie potrzeba dodawać ich więcej.
4.
Prawo wolnej przestrzeni. Zbyt dużo pól kamuflażu daje pokusę dodawania obrazów do wzoru. Ale z dalekiej odległości to przekształca się w pojedynczą ciemną masę. NaturalGear kamuflażu używa wzoru otwartego , aby zlać się z tłem przy widoku z różnych odległości.
5. Jeśli jakiś kamuflaż jest bardzo specyficzny, to pasuje dobrze tylko do niego np. w lesie sosnowym czy na pustyni.. NaturalGear obejmuje
prawo wszechstronności: jego obraz powienien zmieszać się z tłem w rozmaitych krajobrazach.
6.
Prawo definicji. Zwierzęta identyfikują przedmioty bojąc się ich kształtu lub obrazu, więc NaturalGear ma miękkie, mgliste kształty żeby oko nie mogło skupić się na nim.
Nowa
Honda Rincon TRX680 camo pokryta jest cienką warstwą druku w specjalnej technice nanoszonej bezpośrednio na karoserię (czyli nie na folię klejącą). To jest bardzo trwałe rozwiązanie i nie powstają żadne zmarszczki lub bańki powietrza. Pod spodem plastiki mają "podły" kolor brązowo/beżowy więc nawet gdy w skutek wyżłobienia lub głębokiej rysy kamuflaż ucierpi to nie będzie to b. widoczne.
W Hondzie pozostają nadal czarne zderzaki, siedzenie i nadkola. Dla całkowitego kamuflażu można zmienić także te elementy, choć te ciemne kształty są trudne do zobaczenia.
No i co panowie ? Efektywny kamuflaż to jakaś prawdziwa nauka i sztuka ? Gdzie można studiować ten kierunek ?
Więcej o firmie zajmującej się kamuflażem:
http://www.naturalgear.com/
Swoją drogą to mają fajne rzeczy do użycia na quadzie. Te kurtki są przeciwdeszczowe i ciepłe. Można się zainteresować.
Męczył się z tłumaczeniem: GALILEUSZ