Witam, oto mała, ale przydatna przeróbka Aribox'u przy ltr'ce jaką zrobiłem. Często mi się zdarzało, że po dłuższej jeździe Suzie miałem zabrudzony lub przemoczony filtr powietrza, oczywiście jeśli jeździłem bez pokrywki airbox'u do czego zmuszało mnie kilka modyfikacji silnika oraz układu wydechowego.
Może nie wygląda to zbyt estetycznie, ale sprawdza się bardzo dobrze.
Niestety nie zrobiłem zdjęć przed wyjazdem na studia dlatego dalej zamieściłem dość prymitywne, ale mam nadzieje czytelne rysunki ;P
Standardowy Airbox niestety nie pozwala na zbyt duży przepływ powietrza, więc w bardzo szybki, łatwy i tani sposób można go przerobić.
(Na czerwono zaznaczyłem otwory w standardowym airbox'ie)
Należy wyciąć otwory w widocznych miejscach, dzięki czemu kurz, woda i błoto nie będą bezpośrednio "lądować" na filtrze tylko na dnie Airbox'u. Powietrze natomiast bez problemu będzie docierać do filtra.
(Na czerwono zaznaczyłem otwory do wycięcia w pokrywce airbox'u)
Widok Airbox'u od góry:
Jednak samo wycięcie otworów nie pomoże. Dobrze jest wstawić w te otwory małe ścianki (długość 4-5 cm), żeby brud wpadający do air box'u pod różnym kątem nie mógł osadzić się na filtrze.
(Na czerwono zaznaczyłem "tunele")
Widok Airbox'u od tyłu:
Dobrze żeby tunele delikatnie wystawały ponad pokrywkę (2 mm, ale nie za wysoko, żeby siodełko nie uderzało w pokrywke) aby woda znajdująca się czasem na pokrywce nie miała możliwości dostania się do środka.
Widok Airbox'u z boku:
Pomysł ten sprawdziłem i przetestowałem. Układ ma zapewnioną wystarczającą ilość powietrza (wg mnie jazda z nią czy bez niej teraz nie sprawia dużej różnicy w mocy) wiadomo, że otwory można zrobić większe.
W wykonaniu tej "przeróbki" można skorzystać z pomocy kogoś kto zajmuje się naprawą zderzaków i części plastkiowych.
Moja Suzie kupiłem już bez oryginalnej pokrywki, więc musiałem ją również dorobić. Zamiast wstawiania prostokątnych ścianek można również wstawić kilka plastikowch rurek o niewielkiej średnicy (np. 2 cm). Jeśli się zdecydujecie na małą modyfikację Airbox'u to dobrze przymocujcie tunele lub rurki, podczas jazdy po hopkach mogą się odkleić.
Koszt wykonania "przeróbki" ok. 50 zł