Autor |
Wiadomość |
parar
Rejestracja: 07.10.2008 08:19 Posty: 200 Miejscowość: Brodnica
Quad: eagle 250
|
Wysłany: 14.10.2008 20:46
Eagle - szybkie pytanie, szybka odpowiedź.
Proponuję użytkownikom, właścicielom, oraz ew. przyszłym włascicielom wątek w którym z Waszą pomocą zawrzemy kompendium wiedzy o quadzie Eagle. Niby chinol jak każdy inny, ale z tego co widac różni się conieco od baschanów i innych skośnookich pobratyńców, i myśle że dobrze będzie zebrać wiedzę na jego temat w jednym miejscu. Rozpocznę zatem opisem swojego i jego modyfikacji, i jeżeli temat nie spotka się z odzewem, będę traktowac go jako kronikę mojego "orła" Obecny przebieg: "zaledwie" 500km Usterki: po pierwszym tygodniu padło poszycie siedzenia (naderwanie materiału przy narożniku) .....na szczęście tylko tyle póki co. Modyfikacje: Jako że zdarza mi się podróżować nocą po publicznych drogach, zaopatrzyłem się i zainstalowałem kpl lampek obrysowych led, aby nie mylić się innym kierowcą ze skuterami. "odelżyłem" również nieco zderzak i dopasowałem go kolorystycznie do reszty ramy.
_________________ mimo wszystko z dumą PL
Ostatnio zmieniony przez maciek-k_95 12.07.2011 12:27, edytowano w sumie 3 razy
|
|
|
|
Bedboys
Rejestracja: 02.10.2008 08:51 Posty: 386 Miejscowość: Olsztyn
Quad: Dawno temu Eagle 250 teraz chyba niedługo CF 500
|
Wysłany: 15.10.2008 09:50
Noooo to jest nas więcej i na dodatek mieszkasz niedaleko mnie. To napiszę co ja zrobiłem: Piszesz o odelżaniu zderzaka on jest lekki a ta blaszka niewiele da - odelżyj lepiej tłumik - waży z 10 kg. - Pierwsze co to po 10 min pracy zmieniłem wszystkie płyny - poizolowałem i podczepiłem wszystkie kabelki i kostki - rzecz chyba najważniejsza przerobiłem nóżkę hamulca nożnego bo oryginalnie nie miała żadnego ogranicznika i uderzała o pokrywę silnika - wygiąłem inaczej i dospawałem ogranicznik - teraz jest na równo ze stopką - wygodniej i bezpieczniej. - dorobiłem nowe kolanko wydechu grubsze z nierdzewki i bez kata, wyrzuciłem wszystko z tłumika zrobiłem przelotowy i o większej średnicy wylotu. Wreszcie quad pracuje jak quad a nie jak skuter - choć jak daje się dużo gazu pod obciążeniem to chyba jest nieco za głośno - ale za to od razu lepiej się zbiera, na początku myślałem że to tylko moje odczucie ale okazało się ze jest faktycznie sporo lepiej. - podregulowałem gaźnik a w szczególności linkę gazu i manetke bo nie otwierało do końca. Teraz mam zamiar przerobić filtr powietrza bo ten oryginalny to masakra nie dość że zasysa błoto i wodę to jeszcze potrafi bród przepuścić do gaźnika. - sprawdź jakie masz ciśnienie w tylnym amortyzatorze ( wentylek pod filtrerem ) ja miałem oryginalnie tylko 0,5 bar a powinno być 2,8 bar - po dopompowaniu jest dużo lepiej.
_________________ Pozdrawiam
Bedboys
Ostatnio zmieniony przez maciek-k_95, 12.07.2011 12:29, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
parar
Rejestracja: 07.10.2008 08:19 Posty: 200 Miejscowość: Brodnica
Quad: eagle 250
|
Wysłany: 15.10.2008 11:08
No z tym odelżeniem to żle dobrałem słowo (albo powinienem dać cudzysłów), bardziej chodziło mi o to że usunąłem jego część( btw to chyba byla tylko przylutowana). Jeżeli mowa o poważniejszych modyfikacjach to narazie się wstrzymuję, bo choć mam kilka pomysłów to nie chcę tracić gwarancji póki ją jeszcze mam. odnośnie ciśnienia w amorkach to chyba miałem wyczucie bo wszędzie nabiłem do 3 atm. tylko nie wiedziałem jak to sprawdzić na uniesionym kole i rozciągniętym amorku czy jakoś inaczej?
A problem z brakiem ogranicznika na pedale hamulca też posiadam, ale już nie długo
jeżeli natomiast chodzi o wydech to mam już w garażu tłumik który będzie pięknie grał, muszę tylko zrobić do niego redukcję bo wlot jest na 50mm.,
a odnośnie usterek, to od początku trochę mi pływały hamulce, tzn hamował ze zmienna siłą co było odczuwalne zwłaszcza przy niskich prędkościach- ale podczas serwisu wymieniono mi jedną z nakrętek znajdujących się przy tarczy na osi i problem znikł.
_________________ mimo wszystko z dumą PL
|
|
|
|
hipon
Moderator Działu Porównania Modeli
Rejestracja: 03.07.2008 21:11 Posty: 2372 Miejscowość: TKA
Quad: Derbi Senda SM & Bashan 200
|
Wysłany: 15.10.2008 13:16
trochę głupie pytanie pompuje się normalnie kompresorem ten amortyzator tak? Co daje to dopompowanie? Amortyzator lepiej tłumi jest twardszy czy jak?
_________________ Czas chyba wrócić do młodości
|
|
|
|
parar
Rejestracja: 07.10.2008 08:19 Posty: 200 Miejscowość: Brodnica
Quad: eagle 250
|
Wysłany: 15.10.2008 13:26
Domniemam że jest twardszy, z tego co słyszałem to idealnie byłoby pompować gazem szlachetnym, ale zapewne niewiele osób ma do tego warunki. Ja osobiście dobijałem po to żeby uzyskać podobne ciśnienie z obydwu stron przedniej osi, gdyż miałem sporą różnicę.
_________________ mimo wszystko z dumą PL
|
|
|
|
Bedboys
Rejestracja: 02.10.2008 08:51 Posty: 386 Miejscowość: Olsztyn
Quad: Dawno temu Eagle 250 teraz chyba niedługo CF 500
|
Wysłany: 15.10.2008 13:54
Ja musiałem napompować jeszcze raz po 200 km poluzował się wentylek tylnego amorka i uciekło - co to daje - jak nie było powietrza to był trochę mniej twardy i miał luz pomiędzy dobiciem a odbiciem - mówiąc prościej jak się ugięło tył to zanim amortyzator zaczął pracować na powrocie to było kilka cm luzu - aż stukało, po napompowaniu jest OK.
Inna bardzo ważna rzecz filtr powietrza, dzisiaj się do niego dobrałem i jest katastrofa, nieszczelna gąbka obłożona siatką wygląda tak :
Po rozebraniu tak :
A najśmieszniejsze że po wyjęciu tego g... i wycięciu jego plastikowej konstrukcji idealnie pasuje filtr od .... Jawy 350 - wygląda tak :
dorobić należy tylko podkładkę aby trzymała, dociskała filtr- ja zrobiłem z pianki poliuretanowej i trochę skrócić tuleję środkową - ja ją wyrzuciłem bo mam zamiar założyć aluminiową osłonę aby do filtra nie chlapało błoto i woda.
Uważam że to najważniejsza rzecz bo do gaźnika dostaje się naprawdę dużo brudu i to może bardzo szybko zniszczyć układ tłokowo korbowy.
_________________ Pozdrawiam
Bedboys
|
|
|
|
hipon
Moderator Działu Porównania Modeli
Rejestracja: 03.07.2008 21:11 Posty: 2372 Miejscowość: TKA
Quad: Derbi Senda SM & Bashan 200
|
Wysłany: 15.10.2008 20:20
Aha dzięki z odpowiedź w swoim bashanie też muszę zrobić sobie jakąś osłonkę. Bo stary filtr wyglądał okropnie!
_________________ Czas chyba wrócić do młodości
|
|
|
|
szyki_lgp
Rejestracja: 10.06.2008 11:34 Posty: 26 Miejscowość: Mława, 16 lat
Quad: Ls 250
|
Wysłany: 16.10.2008 21:04
Też jestem posiadaczem Eagle 250 i muszę powiedzieć że jestem z niego bardzo zadowolony. parar dobry pomysł z tym tematem.
A co do mojego quada to:
-wiadomo że początkowo porządne skręcanie wymiana olejów itp.
-podobnie jak Bedboys zająłem się tłumikiem i wyrzuciłem wszystko ze środka i śrędnicą wylotu,
-trochę denerwowały mnie odblaski na tylnym bagażniku wię się ich pozbyłem,
-podobnie było z kolorowymi kierunkami i lampą, więc teraz są przyciemnione na czarno,
-zmieniony przedni zderzak (w wyniku wypasku) własno ręcznie robiony,
-dodatkowe lampy przednie poprawiające oświetlenie w nocy,
Planuję:
-podobnie jak Bedboys zająć się filtrem (myślę o stożku)
-napewno zmienić opony na terenowe (te w ogóle nie dają rady)
PS: a co do tego pompowania amorków to pompowaliście je normalnie jak koła ?
_________________ Off-road wciąga, z każdym dniem coraz bardziej.
|
|
|
|
Bedboys
Rejestracja: 02.10.2008 08:51 Posty: 386 Miejscowość: Olsztyn
Quad: Dawno temu Eagle 250 teraz chyba niedługo CF 500
|
Wysłany: 16.10.2008 22:16
szyki_lgp napisał(a): -podobnie jak Bedboys zająć się filtrem (myślę o stożku) pozostaje kwestia jak zabezpieczyć aby nie chlapało błoto na niego, wydaje mi się zę stożkiem nic nie zdziałasz raczej zadbaj o niego aby nie zasysał błota - jak skończę i mi się uda to zamieszczę fotki z mojej konstrukcji. szyki_lgp napisał(a): -napewno zmienić opony na terenowe (te w ogóle nie dają rady) Eeeee nie jest tak źle rzeki błoto żwirownia zaliczone - tylko raz potrzebowałem linki ale tam to tylko 4x4 by dało radę - opony nie są takie złe. szyki_lgp napisał(a): PS: a co do tego pompowania amorków to pompowaliście je normalnie jak koła
Tak !
_________________ Pozdrawiam
Bedboys
|
|
|
|
parar
Rejestracja: 07.10.2008 08:19 Posty: 200 Miejscowość: Brodnica
Quad: eagle 250
|
Wysłany: 18.10.2008 19:38
Dziś miałem chwilę czasu i postawiłem zająć się wydechem. Miejsce serii zajął przelotowy WM wykonany ze stali kwasoodpornej. Miało być coś dla oka i ucha..i jest
sreia:
parar:
_________________ mimo wszystko z dumą PL
|
|
|
|
parar
Rejestracja: 07.10.2008 08:19 Posty: 200 Miejscowość: Brodnica
Quad: eagle 250
|
Wysłany: 18.10.2008 20:39
a tu jeszcze video, niestety dźwięk z aparatu cyfr. nie oddaje w pełni efektu.
seria: http://pl.youtube.com/watch?v=AQFc58lh8xs
parar: http://pl.youtube.com/watch?v=nVwixfESdus
_________________ mimo wszystko z dumą PL
|
|
|
|
Bedboys
Rejestracja: 02.10.2008 08:51 Posty: 386 Miejscowość: Olsztyn
Quad: Dawno temu Eagle 250 teraz chyba niedługo CF 500
|
Wysłany: 18.10.2008 21:21
SŁUCHAJCIE !!!!! wszyscy właściciele Lydy ( nie wiem jak jest w innych chińczykach) moja dobra rada nie katujcie silnika zajmijcie się filtrem powietrza to co ja znalazłem w swoim to tragedia -szkoda silnika - małe pieniądze mało roboty a silnik dłużej pożyje. Pasuje bez problemu od czeskiej CZ - nie od jawy jak pisałem wcześnie - od jawy jest za wysoki.
_________________ Pozdrawiam
Bedboys
|
|
|
|
hipon
Moderator Działu Porównania Modeli
Rejestracja: 03.07.2008 21:11 Posty: 2372 Miejscowość: TKA
Quad: Derbi Senda SM & Bashan 200
|
Wysłany: 19.10.2008 12:39
@parar ten tłumik jest samoróbka czy kupiony? Jak kupiony to daj jakieś namiary lub model ,bo też zastanawiam się nad zmianą ,bo ten oryginalny jest kijowy
Aha i wyreguluj gaźnik ,bo słyszałem ,że oddaje strzały z tłumika ,a to bardzo źle.
_________________ Czas chyba wrócić do młodości
|
|
|
|
Bedboys
Rejestracja: 02.10.2008 08:51 Posty: 386 Miejscowość: Olsztyn
Quad: Dawno temu Eagle 250 teraz chyba niedługo CF 500
|
Wysłany: 19.10.2008 20:22
hipon napisał(a): Aha i wyreguluj gaźnik ,bo słyszałem ,że oddaje strzały z tłumika ,a to bardzo źle.
A czy mógłbyś wyjaśnić dlaczego jest źle ?? - wyjaśnij a później ja napiszę czemu tak może być
_________________ Pozdrawiam
Bedboys
|
|
|
|
hipon
Moderator Działu Porównania Modeli
Rejestracja: 03.07.2008 21:11 Posty: 2372 Miejscowość: TKA
Quad: Derbi Senda SM & Bashan 200
|
Wysłany: 19.10.2008 20:34
No wiesz jeżeli chodzi o "szpan" to możesz z tym jeździć
Ale jak dobrze wyczytałem to źle dla silnika za bogata mieszanka paliwa.
Tak czy inaczej musisz wyregulować gaźnik ,bo @croppen jak nie wyregulował to później miał problemy z silnikiem w Kingwayu 200cc.
jak wyregulujesz to zobaczysz ,ze strzały znikną no chyba ,ze wydech nieszczelny
_________________ Czas chyba wrócić do młodości
|
|
|
|