Autor |
Wiadomość |
>>> Serek <&l
Rejestracja: 07.05.2006 10:02 Posty: 28 Miejscowość: Tarnów
Quad: W trakcie budowy
|
Wysłany: 25.05.2006 22:24
Samoróbka Quad 4x4
Witam.
Chciałbym zaprezentować Wam efekt prac ostatniej zimy. Założeniem było to iż miał powstać Quad z napędem 4x4. Konstrukcja oparta jest na quadzie Yamaha Grizzly aczkolwiek wymiary mojego troszke odbiegają od wymiarów Grizlaka.
Quad nie jest jeszcze skończony. Przedewszystkim brakuje mu wiele do wyglądu. Pod wzgledem technicznym należy zamontowac jeszcze tylko hamulce(4 tarczowe) i będzie 100% sprawny. Pali, jeżdzi niczego mu nie brakuje.
Zdjecia quada znajdziecie na tej stronie: http://bikepics.com/members/sserreekk/06inne/ .
Quad jest na tym etapie ponieważ nie mam czasu go skończyc. Ponadto szykuje mi się wyjazd za granice i chciałbym go sprzedac. Jesli byłby ktoś nim zainteresowany to proszę napisac. Nie chce za niego dużo, chce tylko aby zwróciły mi się koszty
Pozdrawiam wszystkich i proszę o wyrażanie swoich opinii na temat quada
|
|
|
|
Blackbird
Rejestracja: 08.10.2004 09:47 Posty: 203 Miejscowość: Giżycko
Quad: Samoróbka
|
Wysłany: 29.05.2006 19:46
Cześć.
Mógłbyś go trochę opisać, chodzi mi głównie o podzespoły - z czego je wykorzystałeś, czyżby jakiś oryginalny 4x4 np. mały bus Subaru?
Postaraj się, bo jestem ciekawy.
pozdrawiam
|
|
|
|
>>> Serek <&l
Rejestracja: 07.05.2006 10:02 Posty: 28 Miejscowość: Tarnów
Quad: W trakcie budowy
|
Wysłany: 30.05.2006 13:16
Witam.
A już myslałem ze to taki badziew ze nikt nie chce się wypowiedziec na jego temat...
Silnik i skrzynia biegów pochodzi z Fiata 127 rok produkcji 1971. To własnie głownie na nim opiera się moja konstrukcja.
Silnik(poj.900cm3, 47km,68Nm) ustawiony jest wzdłużnie centralnie w srodku quada. Jedna pólośka napedza przedni dyfer druga tylny. Dyfry pochodza z Fiata 131. W oryginale dyfer był zwykłym sztywnym mostem jaki posiada np. duży fiat. Po znacznej modyfikacji i zastosowaniu przegubów wewnetrznych o VW(bo sa przykrecane) osiągneły końcowy kształt.
Przeniesienie napędu ze skrzyni biegów(4 przełożenia +wsteczny) na dyfry odbywa się: z przodu za pomocą przgubów homokinetycznych, a z tyłu jak w samochodzie za pomoca wału Kardana. (do strony http://bikepics.com/members/sserreekk/06inne/ dodałem zdjecia prezentujące to).
Zmiana przełożen w skrzyni biegów odbywa się (za pomoca lewarka połączonego z systemem cięgieł) w kształcie litery H.
Zawieszenei przednie- niezależne oparte jest na wahaczu w kształcie litery Y oraz na McPhersonei. Pochodzacych z Fiata 127. Spreżyny zostały skrócone w zaiązku z czym ich twardośc odpowiada masei quada.
Tylne zawiesznie również neizależne, oparte jest na 4 wachaczach w kształcie litery A oraz 4 amortyzatorach z motocykla Cz 350.
To by chyba było na tyle jesli chodzi o główne elementy.
|
|
|
|
sXat
Rejestracja: 06.11.2005 15:05 Posty: 169 Miejscowość: pod wawa (KCN)
Quad: miski male dwa
|
Wysłany: 30.05.2006 17:08
jakies plastiki by się przydaly no i bak ogolnie jestem pelny uznania.
A może robiles zdjecia z poszczegolnych etapow budowy? Bylaby to super instrukcja dla zoltodziobow
|
|
|
|
Blackbird
Rejestracja: 08.10.2004 09:47 Posty: 203 Miejscowość: Giżycko
Quad: Samoróbka
|
Wysłany: 30.05.2006 20:18
no to wychodzi że napęd nie jest na 100% 4x4, bo ( tak myśłe) skoro masz 3 mech. róznicowe to zwykle napęd idzie albo na przód albo na tył, chyba ze masz blokade tego w 1 skrzynie czyli przy silniku - no to temat zakończony
Ciekawi mnie jak chodzi kierownica - pewnie ciężko - bo masz McPersona i samochodowe końcówki drążków kierowniczych.
Narazie tyle
pozdro
|
|
|
|
>>> Serek <&l
Rejestracja: 07.05.2006 10:02 Posty: 28 Miejscowość: Tarnów
Quad: W trakcie budowy
|
Wysłany: 30.05.2006 20:38
Mechanizm różnicowy w skrzyni zblokowałem to była pierwsza "operacja" jaką wykonałem
Kierownica chodzi dosć cieżko ale wymaga to tylko lekkiej modyfikacji i będzie ok.
Poza tym jest jeszcze jeden główny problem. MIanowicie quad jest wolny-przez zastosowanie dyfrów.
Przekładnia w dyfrze jest 1:4 czyli każda predkośc na poszczególnych biegach zmniejsza 4-krotnie.
Co gorsza to nie mam pojecia jak z tego wybrnąć. Jego obecna predkość maksymalna to około 40km/h.
A co o plastików to tak, ale nie mam na razie na to ani pomysłów ani czasu
Pozdrawiam
|
|
|
|
Blackbird
Rejestracja: 08.10.2004 09:47 Posty: 203 Miejscowość: Giżycko
Quad: Samoróbka
|
Wysłany: 30.05.2006 21:10
No faktycznie nawet ja nie wziołem tego pod uwage. Wybrnięice z tego jest maksymalnie trudne, można myśleć tak jak Ty - nie do wybrnięcia, bo faktycznie sporo zachodu trzebaby było zrobić (jeżeli koła talerzowe się odkręcają to dorobić nowe z oczywiście nowym wałkiem atakującym - jeżeli "skrzynia pierwsza" ma takowy, bo nie wiem jak jest zrobiona.
Sposób najprostszy to założenie kól od samochodu - szerokie terenowe 16' na dużym balonie, efekt wizualny murowany no i prędkość się zwiększy - nie wiem o ile, ale można to policzyć porównując obwody kół. Tylko kwestia ostateczna - kasa, torche kosztuja.
|
|
|
|
>>> Serek <&l
Rejestracja: 07.05.2006 10:02 Posty: 28 Miejscowość: Tarnów
Quad: W trakcie budowy
|
Wysłany: 31.05.2006 07:24
W skrzni przełożenia nie da się zmienic ponieważ nie ma miejsca aby założyć większe tryb na wałek atakujący, też nad tym myslałem.
A co do kół to masz racje, zakładając większe predkośc się zwiekszy. Ale muszę gdzies poszukać felg które bedą pasowały na fiatowski rozstaw srub w piastach. Jak narazie główna zaletą tego quada jest to ze ma bardzo duży uciąg. Ostatnio holowałem nim Opla Frontere 2.3 TDi który waży blisko 1800kg
Póki co stoi bo nie mam czasu się nim zająć. Bardziej wolałbym go teraz sprzedac. Jeśli jest ktoś chcetny to proszę pisac.
Pozdrawiam
|
|
|
|
krispy
Rejestracja: 21.06.2006 11:52 Posty: 8 Miejscowość: Okolice Bydgoszczy
Quad: SamorĂłbka z Jawy 350TS
|
Wysłany: 21.06.2006 23:03
Witam!
Jest jeszcze inna możliwość zwiększenia prędkości. Można zrobić załączany napęd przedni. Podczas gdy jest rozłączony półoś wychodząca do przodu musi być zblokowana. To spowoduje że półoś wychodząca na tył będzie się obracać 2 razy szybciej.
W ten sposób uzyskasz swego rodzaju reduktor. Przy napędzie na tył usyskasz prędkość koło 80 km/h co jest w zupełności zadowalające. A napęd 4x4 będzie wolniejszy.
Pozdrawiam
|
|
|
|
>>> Serek <&l
Rejestracja: 07.05.2006 10:02 Posty: 28 Miejscowość: Tarnów
Quad: W trakcie budowy
|
Wysłany: 22.06.2006 19:43
TAk TAk to by się zgadzało, ale... gdybym miał 3 mechanizmy różnicowe to cóż by to był za nape 4x4?
Mały uslizg koła przedniego bądz tylniego spowodowałby unieruchomienie quada. W Założeniu od początku było iz centralny mechanizm różnicowy jest permanentnie zblokowany.
Popatrz 3 posty wczesniej już o tym pisałem.
Pozdrawiam
|
|
|
|
Kona
Rejestracja: 15.06.2006 21:26 Posty: 110 Miejscowość: Piaseczno
Quad: YFZ 450
|
Wysłany: 04.07.2006 21:42
jak na samoróbke jest niczego sobie
_________________ Born 2 ride.
|
|
|
|
padre327
Rejestracja: 23.02.2010 23:34 Posty: 5 Miejscowość: Sanok
Quad: -------------
|
Wysłany: 17.05.2010 16:30
Re: Samoróbka Quad 4x4
witam kolego mam pytanie z czego zastosowałes piasty z tyłu??i jak się spisuje mcperson z cc?? pozdro
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=9v0GQWym1Iw
|
|
|
|
tvaeoow
Rejestracja: 26.04.2009 10:56 Posty: 82 Miejscowość: Nowy Żmigród
Quad: smc 250
Poprzednie quady: sam mz250,sam 125
|
Wysłany: 17.05.2010 19:48
Re: Samoróbka Quad 4x4
takie podstawowe pytanie - jaka cena ?
|
|
|
|
mariusz325
Rejestracja: 11.07.2009 18:28 Posty: 564 Miejscowość: SMI
Imię: Mariusz
Quad: Cectek Kingcobra 500
Poprzednie quady: Jianshe 250 ...
|
Wysłany: 17.05.2010 19:50
Re: Samoróbka Quad 4x4
tvaeoow napisał(a): takie podstawowe pytanie - jaka cena ? możesz jaśniej ale czego
|
|
|
|
kołek
Moderator Działu Samoróbki
Rejestracja: 28.09.2007 17:59 Posty: 719 Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
|
Wysłany: 17.05.2010 20:45
Re: Samoróbka Quad 4x4
przeczytałbyś temat to nie pisałbyś zbędnych postów ;> tak po za tym to patrząc na daty... to i pytanie o cenę jest nie na miejscu...
|
|
|
|