Autor |
Wiadomość |
Piter_PMI
Rejestracja: 03.10.2010 13:47 Posty: 20
Quad: Yamaha Banshee 350
|
Wysłany: 03.10.2010 21:46
Yamaha Banshee w CC - przygotowania
Witam. W nastepnym sezonie mam zamiar wystartowac w CC. Bedę startować quadem Yamaha Banshee 350. Wiem, że praktycznie quad w 2T to rzadkość, charakterystyka pracy silnika jak i oddawania mocy całkiem inna niz w 4T. Moja Banshee ma ogólnie zawieszenie seryjne, felgi poszerzajace, no i mam na tył załozone dystanse i czy to dobre będzie na zawody (jest szeroka 132cm i w miare stabilna). Nerfbary, kierownice, osłona tylnego wahacza i bumprer mu załozyłem w tym sezonie. Silnik równiez po tuningu. Mam gaz na kciuk i mysle zmienić na Rollgaz co Wy na to?? Jakie wymiany części czekają moją Banshee by być gotowym na CC
|
|
|
|
ruszko
Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 04.07.2007 19:59 Posty: 3233 Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
|
Wysłany: 03.10.2010 21:50
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
Przede wszystkim zawieszenie i zwiększona pojemność baku. Co do roll gazu - całkowicie odmienna charakterystyka jazdy. Może być tak, że teraz ogarniasz quada(o ile można go ogarnąć ) i jak wsiądziesz na roll gaz to się zabijesz.
_________________ www.soundbase.pl
|
|
|
|
Emhyr
Rejestracja: 08.08.2006 10:56 Posty: 2705 Miejscowość: Łdz okolice
Quad: Banshee 350 2T
|
Wysłany: 03.10.2010 23:11
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
do ściągania ja bym popracował nad lepszym chłodzeniem, czyli albo większa chłodnica, ew wentylator bądź cool head (sportowa głowica o polepszonym chłodzeniu)
do tego 20 l bak tak jak pisał Ruszko, o zawieszeniu przednim nawet nie wspomnę bo nie powala charakterystyka
_________________ Każdy kilometr to wyzwanie. Banshee Re-Building in progres... done ! Kupię klasyki jak LT500R/250r,TRX250R mogą być do remontu, zapraszam na PW http://tiny.pl/qvbxd <-- Polski klub sympatyków Yamahy Banshee na Facebooku
|
|
|
|
arturatv
Rejestracja: 12.12.2009 22:05 Posty: 1378 Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
|
Wysłany: 04.10.2010 17:53
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
Cross country to wymagające kondycyjnie, czasowe biegi więc trzeba by też zainwestować w elementy "odciążające", np.: - kierownicę z elastromenami (FasstFlexx, Ice-Tec) - amorek skrętu (Elka,Steamline,Precision...) - zawieszenie, jak mówili przedmówcy Skoro to 2-suw to obowiązkowo ten większy bak bo na pewno piję dużo L, a musi mu starczyć na cały wyścig! Zainwestować też w jakieś porządne oponki aby były odporne na przedziurawienia itp. (liczą się warstwy) Osobiście polecić Ci mogę Holeshoty oraz RAzRy Dodatkowym elementem chłodzącym może być inline cooler-czyli mini chłodniczka, którą podłączami pod węże chłodnicze(łącznik). I jest mnóstwo innych rzeczy, w które można zainwestować ale trzeba mieć pięniądze jeżeli jesteśmy troszkę bardziej oszczędni trzeba wybierać to co najważniejsze i najbardziej potrzebne!
|
|
|
|
wiewiur
Rejestracja: 02.11.2008 19:02 Posty: 1508 Miejscowość: pod Piasecznem
Quad: Sportsman500 Renegade800x i KTM EXC 450
Poprzednie quady: 2x blaster, kx80, rm125, yz125, ds450
|
Wysłany: 04.10.2010 18:41
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
myślę że wypadało by go troszku poszerzyć i wtedy do tych wahaczy dobarac jakieś amorki można pomyśleć nad osłonami spodu bo na CC zawsze robią się straszne koleiny a na osłonach się po nich będzie łatwiej prześlizgnąć. kolejna sprawa to wydech, może tak zmienić charakterystykę żebyś miał więcej mocy na niskich obrotach no i amorek skrętu tak jak to już napisał arturatv pozdrawiam
|
|
|
|
Piter_PMI
Rejestracja: 03.10.2010 13:47 Posty: 20
Quad: Yamaha Banshee 350
|
Wysłany: 04.10.2010 19:45
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
Głównie to myślę nad amorkami gazowymi na przód, szeroka ogólnie już jest bo tył 132cm przód troszkę mniej. Bak przydał by się wiekszy, ale myslalem też o dotankowaniu w polowie trasy Ciąglę zastanawiam się jak z tym Rollgazem na crossach sobie dobrze radzę to i na quadzie też powinno być OK. A co do chłodniczek to na pewno w to zainwestuje. Kierownice tą co kupiłem mi odpowiada bo jest wysoka. Sportowy układ wydechowy już jej zamntowałem FMF, Tłoki Wiseco (wieksza kompresja), zawory membranowe z karbonowymi płytkami, zestaw DynoJest + przerobiony filtr powietrza i myśle tak jak Emhry napisał o sportowej głowicy Cool Head na oku mam Pro Design, tylko problem z tymi kopułami jakie powinienem mieć. Narazie na oponkach jakich jezdze to Slasher i muszę powiedzieć ze spisują się świetnie. Bardzo mocne i odporne na ździeranie i dziurawienie
|
|
|
|
arturatv
Rejestracja: 12.12.2009 22:05 Posty: 1378 Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
|
Wysłany: 04.10.2010 21:13
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
Z tego co wiem to przód powinien być szerszy (minimalnie!) od tyłu.
|
|
|
|
wiewiur
Rejestracja: 02.11.2008 19:02 Posty: 1508 Miejscowość: pod Piasecznem
Quad: Sportsman500 Renegade800x i KTM EXC 450
Poprzednie quady: 2x blaster, kx80, rm125, yz125, ds450
|
Wysłany: 04.10.2010 21:37
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
właśnie nie wiem czy powinien być szerszy... ja mam chyba na równo, albo minimalnie szerszy slashery są strasznie ciężkie, zainwestuj w jakieś ITP najlepiej i jakieś felażki z beadlockiem
|
|
|
|
Piter_PMI
Rejestracja: 03.10.2010 13:47 Posty: 20
Quad: Yamaha Banshee 350
|
Wysłany: 04.10.2010 22:00
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
no ja mam zrobiony tył szerszy niż przód bo mi się to podoba A felgi mam ITP C Series, duzo ich w USA przy quadach co się scigaja na pustynnych podjazdach...
|
|
|
|
arturatv
Rejestracja: 12.12.2009 22:05 Posty: 1378 Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
|
Wysłany: 07.10.2010 18:58
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
podoba czy nie tu nie chodzi o wygląd tylko o komfort jazdy i sterowalność - jak tył jest szerszy quad "myszkuje" gdy będzie tak jak mówię poprawi się charakterystyka jazdy i na pewno będzie lepiej się trzymał. Jak wiemy quady sportowe mają ośke z tyłu nie wahacze dlatego przód musi być szerszy i łapać przyczepność bo w tym momęcie ośka ma wychylenia -- dodano 07.10.2010 18:58 --jak tam Piter na jakąś część się już zdecydowałeś??
|
|
|
|
wiewiur
Rejestracja: 02.11.2008 19:02 Posty: 1508 Miejscowość: pod Piasecznem
Quad: Sportsman500 Renegade800x i KTM EXC 450
Poprzednie quady: 2x blaster, kx80, rm125, yz125, ds450
|
Wysłany: 07.10.2010 19:27
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
a po drugie przy skokach tak na logikę przednie zawiasy nie wyrobią...
|
|
|
|
Piter_PMI
Rejestracja: 03.10.2010 13:47 Posty: 20
Quad: Yamaha Banshee 350
|
Wysłany: 07.10.2010 21:29
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
No zawiasy będę musiał wymieć wraz z amorkami.... zdaję sobie sprawę, że seryjne moga nie wyrobić. A tylna oś + dystanse co mam to moga być, wytrzymią na CC
|
|
|
|
gkasp
Rejestracja: 26.02.2009 12:55 Posty: 211 Miejscowość: Komorów
Quad: ZIELONY :)
|
Wysłany: 08.10.2010 08:05
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
...ogólnie dystanse w CC czy MX to nie jest dobry pomysł... w GP są stosowane - bo tam za dużo koledzy nie skaczą skoro decydujesz się na tak duże inwestycje - m.in. zmieniać będziesz przedni zawias (wahacze + amory) i 1000 innych rzeczy, to co cię trzyma przed zmianą ośki na tuningową? sądzę że koszt ośki będzie stanowił mniej niż 10% kosztów kompletnego przedniego zawieszenia powodzenia i trzymam kciuki za wyniki
|
|
|
|
arturatv
Rejestracja: 12.12.2009 22:05 Posty: 1378 Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
|
Wysłany: 08.10.2010 15:20
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
co do ośki to koszt powinien być w przedziale 900-1500zł - głównie zależne od marki i kursu $
|
|
|
|
Piter_PMI
Rejestracja: 03.10.2010 13:47 Posty: 20
Quad: Yamaha Banshee 350
|
Wysłany: 27.10.2010 21:49
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
Oś tylną zmienie na pewno. Myślę nad DuraBlue lub G-Force z USA. Tak samo z amorami Elka lub Reiger. A co mówicie o tych felgach http://sklepatv.pl/go/_info/?user_id=001894&lang=pl
|
|
|
|