Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - [200/250] Książka serwisowa do chińskich Quadów. Część I.
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 10.11.2024 20:44



Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 1 post ] 
[200/250] Książka serwisowa do chińskich Quadów. Część I. 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika
Zbanowany

Rejestracja: 03.10.2010 16:52
Posty: 838
Miejscowość: Siedliska\Legnica
Quad: Bashan bs 200 s-7
PostWysłany: 28.03.2012 13:42 
[200/250] Książka serwisowa do chińskich Quadów. Część I.
Poradnik do Quadów o pojemności 200/250


No to zaczynamy :

Przed jazdą należało by:

1. Sprawdzić stan oleju w silniku, ewentualne ubytki uzupełnić odpowiednim olejem.
2. Sprawdzić stan hamulców przednich i tylnych.
3. Sprawdzić jakość i ciśnienie w oponach.
4. Sprawdzić czy wszystkie śruby kół i elementów w quadzie są dokręcone.
5. Sprawdzić stan układu kierowniczego.

A teraz konkrety :)

1. Kilka podstawowych danych
:strzałka: Olej:
Kontrolować poziom oleju przed każdą jazdą, który powinien mieścić się między dolną a górną granicą na miarce jeśli takowa występuje.
Olej 15W40-SE - tak podaje producent.
Wymiana:
Nie określone jest co ile, lecz wiadomo przy ekstremalnej eksploatacji częściej.
Silnik Bashana 200 mieści 0.9 l oleju silnikowego.

Sprawdzenie stanu oleju:
Jeśli występuje wskaźnik poziomu oleju (tzn bagnet):
1. Wyciągamy wskaźnik, wycieramy czystą szmatką bądź chusteczką:
Image

2. Poziom oleju nie powinien być mniejszy niż znak MIN na miarce ani większy niż
MAX:
Image


Jeśli występuje okienko poziomu oleju:
Image

:strzałka: Stopień sprężania:
W silniku o pojemności 200cm3 wynosi 9.2:1

:strzałka: Świeca zapłonowa:
Symbol świecy NGK D8EA bądź NGK DR8EA.
Przerwa na świecy od 0.5mm do 0.7mm
Image
Świeca.

:strzałka: Opony:
Ciśnienie w oponach według instrukcji obsługi Quada powinno wynosić:
Przód: Ciśnienie 100kPa
Tył: Ciśnienie 100 kPa
Rozmiar opon:
Przód: 21x7-10
Tył: 20x10-10


2. Czynności regulacyjne:
:strzałka: Regulacja gaźnika:
Śrubka z dołu gaźnika 1,5 obrotu wykręcona. Następnie odpalamy i rozgrzewamy silnik. Iglica powinna znajdować się na drugim licząc od góry ząbku. Następnie kręcimy tą śrubką z dołu tak aby wzrastały obrotu. Później kręcimy śrubką od obrotów obniżając je do tego stopnia aby quad się dobrze zbierał i płynnie chodził. Następnie znowu śrubka na dole i później znowu obroty aż do momentu gdy quad będzie wkręcał się na obroty prawidłowo.
Na temat samej regulacji to tyle.



Teraz kilka danych, wziętych z dobrze działającego Bashana 200 ;)
:strzałka: Poziom paliwa w komoże pływakowej ciężko było zmierzyć w jaki kolwiek sposób,
więc zmierzyłem ilość paliwa jaka powinna znajdować się w komorze pływakowej.
Wynosi ona 55ml ;)
Iglica znajduje się na drugim od góry ząbku.
Śrubka składu mieszanki wykręcona o 2 obroty.
Przerwa i rodzaj świecy zastosowane:
Świeca o symbolu: NGK D8EA
Przerwa na świecy: 0.55mm.
Kolor świecy: jasny, nie okopcona elektroda.


Sposób na słabą iskrę jeśli cewka jest sprawna:
:strzałka: Świecę wyżarzamy bądź jak kto woli wypalamy ( określenia różne)
Wkładamy świecę do żaru, a to robiłem w piecu w żarze z węgla. Czekamy aż świeca się nagrzeje do czerwoności.
Pamiętajcie Wkładamy świecę mniej więcej do połowy gwintu. Dalej nie próbowałem ale to uszkadza świecę.
Gdy świeca jest nagrzana, wyciągamy ją i w temperaturze normalnej pokojowej studzimy. Nie wkładamy do wody Świeca ma ostygnąć sama a my gdy świeca nie będzie już bardzo czerwona szczotką drucianą czyścimy ją do takiego stanu aż będzie błyszcząca jak nowa Sprawdzona przeze mnie metoda, jeżdżę na świecy wypalanej i już 600km wytrzymała.


3.
Regulacja zaworów:
:strzałka: Do regulacji zaworów przystępujemy gdy silnik nie pracuje jak należy gdy wyregulowany jest gaźnik. Zawory mogą mieć zbyt duży luz, lub jego brak co powoduje podparcie zaworu który w rezultacie się nie domyka.

Jeśli chodzi o wymiar luzów zaworów to chyba nikt na forum dokładnie tego nie wie, ale z doświadczenia wiem, że luz powinien być 0,05 ssący i 0,07 wydechowy. U siebie tak zrobiłem i jest dobrze. Nie mam żadnych problemów.

A co do regulacji zaworów w Bashanie to żeby dojść w ogóle do głowicy to trzeba ściągnąć przednie plastiki i bak. Potem odkręcić pokrywę klawiatury(zaworów), wykręcić świece i śrubę na pokrywie po lewej stronie silnika. Tam znajduje się koło magnesowe, na którym jest znak najczściej- T. Znak ten musi się pokryć ze znakiem na obudowie. W tym celu trzeba obrócić wałem, a najlepiej to zrobić na włączonym biegu obracając tylnymi kołami. Kiedy te znaki się pokryją to wtedy tłok jest na samej górze i wtedy właśnie pojawiają się owe luzy zaworowe i można przystąpić do ich regulacji.

Co do samej regulacji potrzeba:
:strzałka: szczelinomierz, śrubokręt płaski + klucz 10.
Odkręcamy nakrętke wkładamy między pieska a główkę zaworu szczelinomierz, dokrecamy śrubkę regulacyjną tak aby ciasno szczelinomierz się przesuwal pomiedzy zaworem a pieskiem i kontrujemy nakrętką na klucz 10. ;) Pamiętajmy że zawór ssący jest od strony gaźnika zaś wydechowy od strony kolanka wydechowego.



4. Odpowietrzenie hamulców (Tył jeden zacisk, przód dwa po jednym na koło ;) )

:strzałka: Niewielka bańka gazu w przewodzie hamulcowym może spowodować nierównomierne działanie hamulców w parze kół, a tym samym „ściągania” Quada podczas hamowania. W skrajnym przypadku może mieć to tragiczne konsekwencje.

Kontrola i odpowietrzanie hamulców nie są czynnościami skomplikowanymi, ale wymagają zarówno wiedzy, jak i wprawy, oraz odpowiednich narzędzi.
Odpowietrzanie hamulców powinny przeprowadzać dwie osoby. ;)
Odpowietrzanie zaczynamy od koła najdalej oddalonego od pompy hamulcowej.

Odpowietrzanie zaczynamy od uzupełnienia płynu w zbiorniczku płynu hamulcowego, po czym jedna osoba klamką bądź pedałem hamulca naciska np trzy razy na hamulec i za czwartym trzyma, w tym czasie druga osoba z pojemniczkiem na płyn i wężykiem założonym na odpowietrznik poluzowywuje odpowietrznik (najczęściej klucz 8) na około 2 sekundy aby płyn/powietrze wyleciało i następnie zakręca po czym osoba wciskająca hamulec ponawia czynność pompowania hamulcem. Czynność tą należy wykonywać na każdym zacisku hamulcowym do zyskania twardego stabilnego położenia klamki/pedału hamulca ;)
Pamiętajmy o uzupełnianiu ubytków płynu w zbiorniczku podczas odpowietrzania.

Nie wolno dopuścić, aby płyn hamulcowy dostał się do oczu i na skórę. W tym celu należy stosować okulary ochronne i gumowe rękawice – płyn może powodować alergie!

_________________
Śmigam Fordem Mondeo MK II eh :D choć w planie quad


Ostatnio zmieniony przez Marines 28.03.2012 13:42, edytowano w sumie 5 razy



 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.   [ 1 post ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.