grzesix81
Rejestracja: 27.03.2010 23:17 Posty: 169 Miejscowość: Siedlce-Warszawa
Quad: Grizzly 660 była, był też BF 750, teraz G700
|
Wysłany: 21.02.2011 18:01
Kawasaki Brute Force 750, actuator czy sterowanie?
Witam szanownych forumowiczów,
Mam pytanie, orientuje się ktoś czy sterowniki napędów w BF750 które są pod siedzeniem (pierwsza kostka patrząc od tyłu) są takie same w wersji na wtrysku i gaźniku? Mam pewien problem i chciałbym coś sprawdzić a brat ma wersję wtrysk a ja gaźnik, może opiszę to i znajdzie się ktoś kto coś takiego ,,przerabiał,,. Mianowicie, od czasu do czasu acutator na skrzyni ctv po zatrzymaniu się nie ,,odbija,, tzn blokuje się, objawia się to tym, że quad po zatrzymaniu cały czas ciągnie do przodu, bez dodawania gazu a kontrolki napędów migają na przemian. Napęd z 2 na 4 WD można zmieniać, nadal działa. Żeby to zlikwidować, tzn żeby acutator wrócił na swoje miejsce, czyli nie dociskał paska i żeby quad nie ciągnął, wystarczy że na wyłączonym zapłonie odepnę moduł sterowania z kostki i włożę ponownie, po przekręceniu zapłonu na ON, acutator jak by nigdy nic ożywa, czyli wraca na pozycję zero i jest OK, hamuję również przy zwalnianiu tak jak powinien. Oczywiście do następnego razu, procedura ,,naprawy,, taka sama. Dodam iż miałem uszkodzony sensor prędkości przez jakiś czas, i jak pewnie wiecie, nie wskazywało prędkości i nie było możliwości zmiany napędów z 4 na 2WD i odwrotnie,natomiast acutator przy skrzyni działał, tylko nie posiadał opcji hamowania ( po prostu nie było sygnały że quad zwalnia), i wtedy nie było z tym problemu (nie blokował się). I teraz pytanie nr 2, czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie poprawności działania sterowania i acutatora, tak żeby wyeliminować któryś z nich oraz czy ktoś miał podobny przypadek i zna rozwiązanie tego problemu? Dodam, że acutator po podłączeniu bezpośrednio do prądu działa bez zarzutu.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wskazówki,
Ostatnio zmieniony przez Kamilson100, 02.08.2011 13:47, edytowano w sumie 1 raz
|
hoffi69
Rejestracja: 31.08.2009 21:04 Posty: 444
Quad: Kawasaki 750 BF
|
Wysłany: 16.03.2011 23:25
Re: ACUTATOR CZY STEROWANIE ?
Była to porada telefoniczna, diagnoza, kupowałem u niego actuatory, sterownik , przysyłał mi ten uprzejmy pan sterownik i aktuator na próbę bez zapłaty.?! Ja również wysyłałem mu do sprawdzenia te dwie rzeczy. Mój bardzo mało znający się ,,mechanik'' wszystko rozregulował w Suchej b. zestroili actuator z sterownikiem (komputerem) i od maja zeszłego roku odpukać jest ok. Także reasumując smisło dzwoń a na pewno pomoże.
|
grzesix81
Rejestracja: 27.03.2010 23:17 Posty: 169 Miejscowość: Siedlce-Warszawa
Quad: Grizzly 660 była, był też BF 750, teraz G700
|
Wysłany: 17.03.2011 20:48
Re: ACUTATOR CZY STEROWANIE ?
A mi się samo naprawiło Ogólnie nic nie zrobiłem, i odpukać od miesiąca jest ok. -- dodano 17.03.2011 20:48 --Heh:) przypadkowo znalazłem, bardzo podobny sposób ,,naprawy,, mrugających napędów do mojego, z tym że ja odpinałem i wpinałem sterowanie (kostkę) a można było tylko bezpiecznikiem:) Jak to kolega na filmie mówi No panic no big deal and nothing actually wrong - więc jeździć dalej Odpukać u mnie póki co awaria naprawiła się sama;)
Ostatnio zmieniony przez grzesix81, 17.03.2011 20:48, edytowano w sumie 1 raz
|