Rejestracja: 10.08.2011 16:32 Posty: 33
Quad: źle mu z pyska patrzy.KG 750AXI
Wysłany: 28.08.2011 09:30
Coop Mods - tuning skrzyni pasowej
Za sprawą kolegi "paulus71" który przesłał mi linka strony gdzie koleś przerabia wariatory, postanowiłem zmodyfikować swoją przekładnie celem osiągnięcia większych korzyści w postaci przyśpieszenia Moja gadzina przed modyfikacjami rozpędzała się do 108 km/h przy stanie paska 33,8, i na żadnym biegu nie można było postawić ją na dwóch kółkach. Przyspieszenie - tutaj niestety nie mam żadnego porównania gdyż nie jeździłem oprócz CF 500 i KG na innym sprzęcie. Można więc powiedzieć że było OK. Przed modyfikacjami zrobiłem pomiar prędkości na każdym z biegów z zadkiem quada podniesionym do góry. Wyniki: L - 49 km/h, H - 108 km/h Obecnie L - 56 km/h, H - 121 km/h Dodatkowo quad zyskał takie kopyto że do setki rozpędza się w około 6 sekund, a moment w dolnym i górnym zakresie poprawił się na tyle że na biegu L można go postawić bez problemu, na H jeszcze nie, ale to przez 1mm podkładkę którą zastosowałem celem spokojnych testów.Zastosowanie szerszej 1,5 bądź max 2mm rozmyję ten drobny problem i jeszcze bardziej poprawi przyśpieszenie. Prędkość na prostej drodze wzrosła do 113 km/h a z większej górki poleciał 120 km/h. A teraz modyfikację które przeprowadziłem
Coop Mods nr 1 Miedzy tulejkę a drugie koło wariatora wkładamy podkładkę o max grubości 2mm. Ja w początkowej fazie założyłem 1mm celem tygodniowego oswojenia się ze zmianą. Dlaczego tylko możemy 2 mm?! Aby łopatka wariatora która przytrzymuję rolki mogła się zazębić z wałkiem. Podkładkę taką możemy zamówić u dealera Yamahy. Na pewno w stanach ją dostaniemy, co do naszego kraju nie sprawdzałem. Oto nr 90201-225A4-00 WASHER, PLATE (Thickness=1.0) 90201-222F0-00 WASHER, PLATE (Thickness=0.5) bądź dorobić, wymiary wewnętrzne 22 mm zewnętrzne 35 mm
Pierwsza z lewej 1mm druga 1,5mm.
Coop Mods nr 2 or fixed plate mod Głównym celem tego zabiegu jest poprawienie osiągów związanych z prędkością, gdyż zastosowana wcześniej podkładka niestety ją nam zabiera i w zależności od zastosowanej będzie to w granicach od 3-10 km/h. Do tej czynności będzie nam potrzebne: piłka do metalu. suwmiarka bądź centymetr, spawarka z lub bez spawacza, klucz hydrauliczny. W łopatkach które przytrzymują rolki, wzdłuż lini zagięcia przecinamy na długość 12 mm a następnie zaginamy np. kluczem hydraulicznym do wewnątrz na odległość 2mm. Po wykonaniu spawamy początek bądź całość, w miejscu przecięcia materiału.
Coop Mods nr 3.5 Celem tego zabiegu jest zeszlifowanie warstwy 2mm materiału z naszego pierwszego koła wariatora zmieniając tym samym jego kont. Tutaj sprawne oko oraz umiejętności tokarza będą bezcenne. Kąt jaki musimy zrobić to z tego co pamiętam 78 stopni. Tokarka musi łapać na 4 łapy, bo na 3 niestety nie chwyci naszego koła.
Dokładnie opisuję ten zabieg to zdjęcie:
Tutaj przed założeniem.
Niestety tutaj należy mieć świadomość aby rant który zostawiamy na samym końcu nie był za mały gdyż może się ukruszyć.
Opisane czynności są kopią i pomysłem panów z forum "nyrocatv" Mam nadzieje że te informację będą dla was przydatne
Dodatkowo do tych modyfikacji "Coop" poleca zmienić standardową sprężynę w kole pasowym na EPI yellow. W Polsce wiem ze w zestawie sportowym taka się znajduję. Czy można ją kupić osobo? Pewnie tak, ale ja się niestety z nią nie spotkałem. Ale to już wedle uznania. Śmiało mogę Wam poleci tę modyfikację a wasza maszyna zyska na parametrach bez wielkich kosztów. Wyniki GWARANTOWANE
Witam. Sorki, że podpinam się pod temat, ale mam zapytanie. Moj KQ ma 7500km i wymiana paska też by mu się już przydała. Leci jakies 95km/h. Ale mam dylemat. Jaki pasek? DAYCO (HP, HPX, XTX), EPI, MOOSE czy ORYGINAŁ Suzuki?
Miłek
Rejestracja: 10.08.2011 16:32 Posty: 33
Quad: źle mu z pyska patrzy.KG 750AXI
Wysłany: 29.08.2011 06:51
Re: Coop Mods - tuning skrzyni pasowej
Najmocniejsze paski według mnie będą najodpowiedniejsze. Dayco XTX bądź EPI Extrem
-- dodano 29.08.2011 07:48 --
kuba700KQ napisał(a):
JA to mogę pomarzyć o takich prędkościach
mój Kingquad 700 jedzie tylko 80
Polecam sprawdzić przekładnie pasową. Może się okazać że masz sporo zanieczyszczeń w środku. Dodatkowo polecam wszystko dokładnie wyczyścić, sprawdzić zużycie przekładni, czy są rowki od paska, zmierzyć stan paska. KG 700 powinien na nowym pasku 115km/h jechać.
-- dodano 29.08.2011 07:51 --
misiek44 napisał(a):
mój na fabrycznych oponach wyciągał 118km/h bez problemu
Zwróć uwagę że mój pasek powoli nadaje się już do wymiany (33,8) na nowym powinien spokojnie 135 pojechać. Natomiast nie prędkość tutaj jest istotna lecz bardziej fakt że gadzina zyskała na momencie obrotowym w dolnym jak i górnym zakresie obrotów.
Ostatnio zmieniony przez Miłek 29.08.2011 06:51, edytowano w sumie 2 razy
Świetna modyfikacja i opis, gratulacje, zainspirowałeś mnie, będę myślał jak zrobić to w kawie
_________________ Był: BF 750- MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light ! Kanał Youtube !
Ostatnio zmieniony przez Kamilson100, 29.08.2011 10:19, edytowano w sumie 1 raz
Miłek
Rejestracja: 10.08.2011 16:32 Posty: 33
Quad: źle mu z pyska patrzy.KG 750AXI
Wysłany: 29.08.2011 16:21
Re: Coop Mods - tuning skrzyni pasowej
Fajnie że się podoba temat mam nadzieje że koledzy wezmą swoje gadziny na przeróbki. Ja wymieniam pasek bo mój już niestety musi odpocząć. Padło Na Dayco XTX. Zobaczymy jak po zmianie będzie się sprawował.
misiek44
Rejestracja: 20.06.2009 22:03 Posty: 436
Quad: kiedyś będzie
Poprzednie quady: były różne
Wysłany: 29.08.2011 17:01
Re: Coop Mods - tuning skrzyni pasowej
to napisz jakie osiągi ma sprzęt jak już wymienisz pasek na nowy ,może i ja się skuszę na przeróbkę
Miłek
Rejestracja: 10.08.2011 16:32 Posty: 33
Quad: źle mu z pyska patrzy.KG 750AXI
Wysłany: 31.08.2011 08:34
Re: Coop Mods - tuning skrzyni pasowej
Właśnie odebrałem pasek Dayco XTX i muszę przyznać że jestem pod wrażeniem jego nominalnych wymiarów. Grubość 36.3 mm ! oraz długość wew. 94.29 cm. Dodatkowo sprawia wrażenie bardzo solidnego i twardego. Z niecierpliwością czekam na wieczorne testy
-- dodano 31.08.2011 09:34 --
No więc tak: Po zmierzeniu nowego Dayco XTX okazało się że ma 35.6mm a nie jak podaję jedna strona 36.3mm. Okazało się również że mój stary oryginalny pasek ma 34.4, czyli stanu krytycznego nie miał. Będzie jako zapas na następny raz. A teraz info w sprawie testów. Po założeniu nowego paska dodatkowo założyłem podkładkę 1.5mm aby zwiększyć momenty obrotowy. Zadek w górę i co widzę: L - 57km/h, H - 125 km/h Mówię jest super, wiec zabieram się za skręcanie wariata i czas na krótką jazdę testową. I tutaj moje zaskoczenie, nie odczuwam żadnego przyrostu mocy ani prędkość po wymianie! Co prawda na L można go postawić ale na H niestety nie. Prędkość spadła do 108km/h. Więc szybko do garażu poleciałem i zmieniłem podkładkę na 2 mm. No teraz to nie ten samiec Znowu skoczyło mu przyśpieszenie a warkot silnika przy pełnej manetce przypomina V-ałkę. Na biegu H można już takiego niewielkiego susa zrobić na 3-4 metry.v-max znowu 113km/h. Wiec definitywnie jest super, co prawda do ideału jeszcze brakuje ale, zauważyłem że z grubością paska też nie należy przesadzać! Czym grubszy pasek tym moment zmienia się na niekorzyść. Pozostaje mi tylko czekać jak powoli będzie on schodził ze swoich wymiarów.
Mam na oku jeszcze jedną modyfikację wariatora tylko jest to ciężki temat. Otóż łozy w których pracują rolki należało by przedłużyć o 1-2mm, dzięki temu znowu poprawimy zarówno moment jak i v-max.
Ostatnio zmieniony przez Miłek, 31.08.2011 08:34, edytowano w sumie 1 raz
misiek44
Rejestracja: 20.06.2009 22:03 Posty: 436
Quad: kiedyś będzie
Poprzednie quady: były różne
Wysłany: 31.08.2011 18:20
Re: Coop Mods - tuning skrzyni pasowej
nie wiem jak u kolegów w innych kingach ale u mnie nie ma problemu żeby go postawić na tylne koła z przodu mam założony bumper i wyciągarkę więc lekko też mu nie jest ,oczywiste jest też to że duży wpływ na osiągi mają założone koła i opony a widzę że kolegi do najlżejszych nie należą
Miłek
Rejestracja: 10.08.2011 16:32 Posty: 33
Quad: źle mu z pyska patrzy.KG 750AXI
Wysłany: 31.08.2011 19:24
Re: Coop Mods - tuning skrzyni pasowej
To również, na standardowych oponach jest ponoć łatwiej. Co nie zmienia faktu że przeróbka zmienia, cos jak w rowerze przełożenie na większe. A kto jeździł na rowerze wie co się dzieje na większym przełożeniu
-- dodano 31.08.2011 20:23 --
Tutaj dobry filmik pokazujący przyspieszenie.
-- dodano 31.08.2011 20:24 --
700 pykła 750
Ostatnio zmieniony przez Miłek 31.08.2011 19:24, edytowano w sumie 2 razy
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum