Autor |
Wiadomość |
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 13.03.2007 12:56
Opony Carlisle ACT X/LR
Nareszcie, po kilku miesiącach oczekiwania kupiłem nowe opony do bomby 800, choć oczywiście pasują do wszystkiego - CARLISLE ACT X/LR.
http://www.carlisletire.com/products/atv/act_xlr/catalog.pdf
Mając doskonałe doskonałe doświadczenia z uboższą wersją tych opon ACT (bex X/LR) spodziewam się fantastycznej trakcji
1. Głębszy bieżnik niz ACT standard, ale nie tak głęboki jak XTR (to dobrze!)
2. 6PLY, w przeciwieństwie do 3PLY dla zwykłych ACT'ów
3. Nieco szerszy przód niż zwykłe ACT (8 vs. 9 cali)
4. Waga za komplet 26 calowy: 102 funty, czyli TYLE SAMO co 25 calowe ITP XTR
5. Radialne
Jak wreszcie doprowadze quada do porzadku napiszę coś o ich zachowaniu w terenie.
|
|
|
|
Marcolife
Rejestracja: 14.09.2006 12:33 Posty: 481 Miejscowość: z Marsa
Quad: Mitsubishi Zero
|
Wysłany: 13.03.2007 19:57
a ja Maćku tylko rozmiar fabryczny, a dlaczego to Michał Ci opowie...
_________________ Życie na łonie przyrody odpowiada mi.
|
|
|
|
KAIN
Rejestracja: 15.10.2004 10:20 Posty: 873 Miejscowość: Nysa "Draper City"
Quad: Polaris 850 Xp
|
Wysłany: 13.03.2007 20:02
Jaka cena za kpl? i gdzie nabyłeś?
MaciekP napisał(a): Waga za komplet 26 calowy: 102 funty, czyli TYLE SAMO co 25 calowe ITP XTR
Znaczy lekkie nie są
|
|
|
|
KAIN
Rejestracja: 15.10.2004 10:20 Posty: 873 Miejscowość: Nysa "Draper City"
Quad: Polaris 850 Xp
|
Wysłany: 13.03.2007 20:03
Marcolife napisał(a): Michał Ci opowie...
Mi też...Michał nie daj się prosić
_________________ DRAPER & GROUND FIGHTER
WWW.FORCABRAVA.PL
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 13.03.2007 20:44
I mają jedną wadę nie mieszczą się do Outlandera z przodu bez zastosowania offsetu, o czym wiesz dobrze bo mają rozmiar 9, a fabryczne 8 przy tym rozmiarze jest 10mm luzu. Niestety inżynierowie Bomby spieprzyli tą sprawę doskonale. Fabryczne felgi mają offset 5+1.5cala. Powiedzmy, że mają 6 cali, aftermarkety są 7 calowe i żeby coś weszło trzeba zastosować offset 4+3. A to daje po calu na stronę i nagle z przodu mamy 2 cale szerzej czyli 5cm. Z tyłu nie ma problemu, z przodu ciężej się kieruje.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 13.03.2007 23:00
Cytuj: Znaczy lekkie nie są
Właśnie, że są. Mają gęsty bieżnik o piomie agresywności XTR, są radialne 6 warstwe i ponad 26" a są sporo lżejsze niź XTR 26 cali.
Co do ceny, to są w ofercie znanego dystrybutora.
Kombinuje teraz jak odsunąć przednie koła o 1cm....boi tyle wystarczy.
Zwykłe dystancse mają min 1.5 cala a to przegięcie. Jeżlei wymieniac felgi to trzzeba od razu cały komplet.
|
|
|
|
Tippo
Rejestracja: 17.08.2005 12:19 Posty: 622 Miejscowość: Żywiec
Quad: Suzuki Vinson 500 Semi-auto
|
Wysłany: 13.03.2007 23:12
MaciekP napisał(a): Zwykłe dystancse mają min 1.5 cala a to przegięcie.
To kup 1 i przetnij na pol
_________________ www.ciecina.eu
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 14.03.2007 18:04
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 14.03.2007 19:00
dla porównaia ITP XTR:
Oto moje star zdjęcie XTRów na tym samym balkonie i Carlisle X/LR
Wybór nalezy do Ciebie
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 14.03.2007 21:21
Jeszcze garść danych dla analityków.
ITP Mudlite XL 26",
głębkość bieżnika 1 i 1/8",
waga kompletu 9" i 10" - 92 funty,
waga kompletu 10" i 12" - 97 funtów
ITP Mudlite XTR 26",
głębokość bieznika: 1 i 1/8 ",
waga kompletu 9" i 11" - 118 funtów
Carlisle ACT X/LR 26",
głębokośc bieznika: 1",
waga kompletu 9" i 11" - 102 funty
Jak widac bardzo popularny komplet superlekkich mudlite'ów XL 26 cali 10" szerokości z przodu i 12 cali szerokości z tyłu waży niewiele mniej niż radialne 26" Carliste.
XTRy 26" są jednak SPORO cięższe....co ja odczułem w Grizzly 660...
Tyle teorii.
PS. Carlisle i ITP to TEN SAM KONCERN....
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 24.03.2007 18:54
Nowa porcja zdjęć i porównań:
Oto 2 opony: 26 calowe X/LR11 cali szerokości i ITP mud-lite XL 26 calowe, 12 cali szerokości.
Obie opony obok siebie. Minimalnie wyzsza jest XL-ka, ale tak naprawdę wyglądaja niezwykle podobnie. Nawet ilość "jodełek" jest taka sama!
Oto obie opony w pełnej krasie:
Teraz ciekawe porównanie trzech KRÓLÓW 26 cali: od lewej ITP XTR 11" szerokości, Carlisle X/LR 11 cali szerokości oraz ITP Mud-lite XL 12 cali szerkości.
Obiektyw szerokokątny aparatu uszukuje poszerzając opony skrajne. W rzeczywistości realna szerokość XTR i X/LR jest zbliżona. Nie dajcie się zwieść zdjęciu
I na zakończenie porównie z Maxissem BIGHORN. Okazuje się, że wersja 26 calowa jest o ok CAL większa niż pozostałe gumy! Jeżeli więc kupujesz BIGHORNA a chcesz mieć 26 cali to kupuj wersję 25 calową. Szczególnie jest to ważne, jeżeli porównujesz wagi opon.
Bighorn jest nieco szerszy niż 11 calowa X/LR.
|
|
|
|
Adr_166
Rejestracja: 30.12.2006 23:13 Posty: 1288 Miejscowość: Włocławek
Quad: CAN-AM Renegade 500 #14
Poprzednie quady: Ls Sp 300
|
Wysłany: 24.03.2007 21:00
a jak oceniacie zachowywanie się Bighornów w terenie i na aswalcie
_________________ >> https://www.youtube.com/watch?v=_-VQM01YGbw <<
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 24.03.2007 21:14
powiem tylko tyle, że BOGHORNy maja bardzo dobra renomę w USA jako opony do Bombardiera 800 i świetnie się nadaja na skaliste podłoża.
Jechałe w Kietlicach 2006 z człowiem, ktoóry ciągle na nich łapał kapcia...ale to może odosobniony przypadek.
Na ASFALT chyba są ok, przyjmniej ze względu na lite poteżne klocki, się szybko nie zużywają.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 24.03.2007 21:15
o rany ...wytykam błędy a robię literówki.... BOGHORNY...
|
|
|
|
Adr_166
Rejestracja: 30.12.2006 23:13 Posty: 1288 Miejscowość: Włocławek
Quad: CAN-AM Renegade 500 #14
Poprzednie quady: Ls Sp 300
|
Wysłany: 24.03.2007 21:27
a np. do Grizzly 450 są nie za cięzkie nie za duże opory toczenia
_________________ >> https://www.youtube.com/watch?v=_-VQM01YGbw <<
|
|
|
|