Witam. Niedawno pytałem o powód wyskakiwania pierwszego biegu pod obciążeniem ale nie uzyskałem odpowiedzi. Dlatego teraz dodaje dokładne zdjęcia poszczególnych elementów skrzynie biegów do oceny. Nad zdjęciami dodałem moje sugestie do poszczególnych części pokazanych na zdjęciu. Może ktoś dostrzeże powód wyskakiwania biegu.
Na ostatnim zdjęciu jest sprężynka- nie mam pojecia z którego miejsca silnika jest, może ktoś wie??
Pierwsze zdjęcie - wodziki po stronie zewnętrznej(środkowy wodzik jest troszkę wytarty jak widać na zdjęciu):
Drugie zdjęcie - wodziki po stronie wewnętrznej(prawy wodzik jest trochę wytarty jak widać na zdjęciu):
Trzecie zdjęcie - wałek zdawczy, zębatki 1,2 biegu ( 3 zębatka od prawej strony ma troszke węższe zęby niż reszta - niewiem czy ma to związek z wielkością koła zębatego czy jest po porostu zużyte)
Czwarte zdjęcie - wałek sprzęgłowy , zębatki 3,4 biegu ( druga zębatka od lewej ma bardzo wąskie zęby)
Piąte zdjęcie - pytanie zagadka- skąd pochodzi ta sprężynka( przy rozkładaniu silnika wyleciała mi skądsik taka sprężynka i nie mam pojęcia skąd ona jest- może ktoś wie??
-- dodano 10.05.2012 17:18 --Nadmienie że bęben zmiany biegów też nie ma śladów zużycia oraz wałek zmieniający( obracający bęben) też jest w porządku. Chociaż wydaje mi się że bardziej bęben i wałek zmieniacza może miec wiekszy wpływ na wyskakiwanie biegu. Na co zwrócić uwage?
-- dodano 10.05.2012 19:02 --Chyba odnalazłem usterke - kanty zębatki zaznaczonej na zdjęciu są półokrągłe widać że są starte. Tylko wydaje mi się że to są zębatki od biegu 3 i 4. Ktoś to może potwierdzić???
Ktoś w ogóle zna się na tym forum cokolwiek na takich silnikach?