Autor |
Wiadomość |
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 25.07.2014 22:32
Re: Serwisówki,schematy i inne przydatne rzeczy
Podaj wszystkie kolory przewodów które wchodzą za pomocą gniazda do modułu zgodnie z numeracja z załączonego zdjęcia. http://imageshack.com/a/img540/3853/IIvK9m.jpg
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
-pawlus-
Rejestracja: 25.07.2014 20:23 Posty: 6
Imię: Paweł
Quad: Shineray XY300ST-4E
Poprzednie quady: brak
|
Wysłany: 26.07.2014 07:55
Re: Serwisówki,schematy i inne przydatne rzeczy
Opis pinów dodałem do obrazka ale na wszelki wypadek zamieszczę go jeszcze w postaci tekstu w poście.
1 - czarny z żółtym paskiem, leci do cewki WN i podłączany jest do strony niskiego napięcia (NN) nazwijmy to stroną (uzwojeniem) pierwotną cewki;
2 - czarny, leci również do cewki WN do uzwojenia NN. Po przekręceniu stacyjki zawsze jest na nim "+" z akmulatora. Jeżeli byśmy zmierzyli woltomierzem napięcie pomiędzy tym przewodem a masą aku to zawsze będziemy mieli 12V;
3 - niebieski z baiłym paskiem, leci do impulsatora;
4 - zielony, z pomiarów wynika że jest to masa, po zmierzeniu woltomierzem napięcia pomiędzy tym przewodem a zaciskiem dodatnim aku zawsze jest tam 12V;
5 - zielony z białym paskiem, leci do impulsatora;
6 - czarny z czerwonym paskiem, udało mi się ustalić że leci do koski która wpina się w czarny element podobny kształem do modułu ale po wpięciu modułu słychać jak w tym elemencie włącza się przekaźnik i zaczyna działać wentylator chłodzący silnik. Do tej kosti również leci przeów z pinu nr 4.
Po zmostkowaniu pinów 4 i 6 (bez wpiętego do kostki modułu) zaczyna działać wentylator. Wentylator też zaczyna działać po włóożeniu modułu. Wniosek z tego taki iż moduł również mostkuje piny 4 i 6.
Piny 3 i 5 prowadzą do impulsatora.
Piny 1 i 2 lecą do cewki WN do uzwojenia NN. Na tych pinach moduł powinien wystawiać pulsujące w rytm pracy silnika zasilanie po to aby wygenerować iskrę na świecy.
Podejrzewam że piny 2 i 4 to zasilanie ale tego nie wiem więc chciałem schemat zoabczyć czy ktoś czasami nie zamienił którego kabla.
Z góry dziękuję za pomoc.
Paweł.
Załączniki:
Komentarz do pliku: Moduł Shineray XY300ST-4E
moduł Shineray XY300ST-4E.jpg [ 263.81 KiB | Obejrzany 24329 razy ]
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 26.07.2014 09:35
Re: Serwisówki,schematy i inne przydatne rzeczy
1). CWN: (czarno/żółty); 2). Impulsator (-): (zielono/biały); 3). DC (+) czerwono/czarny; 4). G (-) zielony; 5). Impulsator (+): (niebiesko/biały); 6). Czarny.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
-pawlus-
Rejestracja: 25.07.2014 20:23 Posty: 6
Imię: Paweł
Quad: Shineray XY300ST-4E
Poprzednie quady: brak
|
Wysłany: 26.07.2014 16:08
Re: Serwisówki,schematy i inne przydatne rzeczy
george05 napisał(a): 1). CWN: (czarno/żółty); 2). Impulsator (-): (zielono/biały); 3). DC (+) czerwono/czarny; 4). G (-) zielony; 5). Impulsator (+): (niebiesko/biały); 6). Czarny. Witam, Niestety kolego po podłączeniu kostki modułu wg twojego opisu po załączeniu kluczyka od razu pali się bezpiecznik. Jestem ciekaw czy przez takie podłączenie nie spaliłem czegoś w instalacji Opis który zamieściłeś jest wzięty z dokumentacji tego quada czy taki opracowany na podstawie innego quada ? Bardzo by się przydał schemat elektryczny samego modułu. Po tym można sobie zobaczyć gdzie ma być jaki kabel. Wcześniej nie wspomniałem ale impulsator sprawdzony i ma ok. 128 Ohm. Pozostaje moduł. Co ma być na przewodzie czarnym bo tego nie napisałeś ? Pozdro 4all
Ostatnio zmieniony przez -pawlus-, 26.07.2014 16:08, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 26.07.2014 17:14
Re: Serwisówki,schematy i inne przydatne rzeczy
-pawlus- napisał(a): Jestem ciekaw czy przez takie podłączenie nie spaliłem czegoś w instalacji Zadałeś pytanie retoryczne, skoro pali bezpiecznik to droga do pozostałych odbiorników jest odcięta. -pawlus- napisał(a): Bardzo by się przydał schemat elektryczny samego modułu. Po tym można sobie zobaczyć gdzie ma być jaki kabel. Nic to nie da, ponieważ sposób podłączenia modułu pochodzi od ShinerayXY300ST-4E z zamontowanym modelem silnika LC178FMM sprawdzony kilkakrotnie a samo podłączenie ma miejsce tak jak to zostało przedstawione w poprzednim moim poście. W wersji silnika LC178FMM (+) na zasilanie wentylatora nie jest brany z modułu zapłonowego, w tej sytuacji spróbuj przewód czarny przełożyć do styku ( 3) a czerwono/czarny do styku ( 6) i zobaczysz czy w dalszym ciągu będzie palił bezpiecznik jeżeli będzie palił dalej, odłącz tylko przewód od styku ( 6).
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
-pawlus-
Rejestracja: 25.07.2014 20:23 Posty: 6
Imię: Paweł
Quad: Shineray XY300ST-4E
Poprzednie quady: brak
|
Wysłany: 27.07.2014 09:58
Re: Serwisówki,schematy i inne przydatne rzeczy
Witam, No więc po zamianie przewodów czarnego ze styku nr 6 do styku nr 3 oraz przewodu czerwono-czarnego ze styki nr 3 do styku nr 6 przestał się palić bezpiecznik i po przełączeniu kluczyka stacyjki wszystko wstało, wentylator też zaczął pracować. No więc należy sądzić iż teraz mam poprawnie skonfigurowane piny w kostce modułu. Iskry jak nie było tak nie ma. 1) Zweryfikowałem impulsator o którym pisałem wcześniej i jest ok zmierzona wartość rezystancji cewki to 128 Ohm. 2) zmierzyłem CWN i wartość rezystancji uzwojenia pierwotnego (NN) to 0.3 Ohm a wtórnego (WN) to 9540 Ohm (9.5 kOhm) 3) pozostał moduł odłączyłem przewód żółto-czarny od CWN przyłożyłem sondę miernika do tego przewodu a drugą sondę do masy aku. Po kręceniu na krótko wartość wskazywana przez miernik nie zmieniała się pulsacyjnie. Tak samo jak miernik podłączyłem lampkę na 12V i nic nawet leciutko się nie żarzyła. Wniosek z tego taki że przez poprzednie podłączenie kostki do modułu mógł się spalić Dodam iż na tabliczce znamionowej w sekcji "Dicplacement" pisze 178FMN więc chyab jest wersja z silnikiem o którym piszesz. Co radzisz w tej sytuacji ? Pozdro Paweł.
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 27.07.2014 19:50
Re: Serwisówki,schematy i inne przydatne rzeczy
-pawlus- napisał(a): 1) Zweryfikowałem impulsator o którym pisałem wcześniej i jest ok zmierzona wartość rezystancji cewki to 128 Ohm. Wartość odczytaną 128 Ω należy przyjąć jako właściwą, mieści się w granicach ogólnie przyjętych. -pawlus- napisał(a): 2) zmierzyłem CWN i wartość rezystancji uzwojenia pierwotnego (NN) to 0.3 Ohm a wtórnego (WN) to 9540 Ohm (9.5 kOhm) Tu już sprawa przedstawia się nieco inaczej, ponieważ odczytana wartość tylko 0.3 Ω jest nie do przyjęcia, z kolei 9.5kΩ to wartość b. wysoka, zalecane jest powtórne sprawdzenie cewki zapłonowej w jaki sposób z jakim ustawieniem miernika sporo instrukcji znajduje się na forum, tym bardziej powtórny pomiar jest zalecany ponieważ w informacji z dnia 26.07. można przeczytać -pawlus- napisał(a): 2 - czarny, leci również do cewki WN do uzwojenia NN. Po przekręceniu stacyjki zawsze jest na nim "+" z akmulatora. doprowadzenia przewodem czarnym +12V do cewki to rozbój w biały dzień, CWN najczęściej przewodem czarno/żółtym otrzymuje impuls z CDI, drugim przewodem jeżeli to przewidział producent jest i może być masa. -pawlus- napisał(a): 3) pozostał moduł odłączyłem przewód żółto-czarny od CWN przyłożyłem sondę miernika do tego przewodu a drugą sondę do masy aku. Po kręceniu na krótko wartość wskazywana przez miernik nie zmieniała się pulsacyjnie. Tu jeszcze sprawa wygląda bardziej niezrozumiale, stąd kolejne zaproszenie do skorzystania z instrukcji (dużo tego na forum) szukania, badania i poprawnego sposobu pomiaru np. modułu zapłonowego, mało że nie jest (nastawienie miernika) podana wartość pulsacyjna, jaka? to dodatkowo nie zmienia się pulsacyjnie – tego sposobu mierzenia modułu nie można kpl. zaliczyć jako poprawny, tym bardziej że dochodzi nie uzasadnione twierdzenie że przez poprzednie podłączenie kostki do modułu mógł się spalić, prędzej i do tego jeżeli się okaże po poprawnym sprawdzeniu modułu że jest spalony wtedy kiedy na CWN został podany przewodem czarnym prąd (+12V).
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
-pawlus-
Rejestracja: 25.07.2014 20:23 Posty: 6
Imię: Paweł
Quad: Shineray XY300ST-4E
Poprzednie quady: brak
|
Wysłany: 30.07.2014 17:53
Re: Serwisówki,schematy i inne przydatne rzeczy
Witam,
jeżeli chodzi o CWN to zmierzylem rezystancje (uzwojenia NN i WN) miernikiem cyfrowym który kupilem za 250 zl. Ta rezystancje zmierzylem zaraz po kupnie cewki i wynosily one wlasnie 0.3 OHM oraz 9.5 kOHM. Gosc w sklepie zapewnil ze takie cewki sa do Shineray XY300ST-4E.
Sprobuje jeszcze zmierzyć te rezystancje mostkiem Wheatstone'a.
Mam pytanie odnosnie tego modulu. Sprobuje go podlaczyc na krotko tzn: 1) zasilanie bezposrednio z aku; 2) impulsator bezposrednio do modulu; 3) cewka bezposrednio do modulu;
Wszytsko to po to aby pominac instalacje w quadzie bo inaczej nie wyeliminuje przerw w instalacji.
jeżeli to nie da efektu to jak moge sprawdzic modul oprócz metody wskazanej na forum ?
Pozdro Pawel
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 01.08.2014 12:21
Re: Serwisówki,schematy i inne przydatne rzeczy
-pawlus- napisał(a): Wszytsko to po to aby pominac instalacje w quadzie bo inaczej nie wyeliminuje przerw w instalacji. Na upartego można, ale miernik za 250PLN ma ustawienie ,,Buzzer,, czy nie szkoda czasu? -pawlus- napisał(a): jeżeli to nie da efektu to jak moge sprawdzic modul oprócz metody wskazanej na forum ? Na rynku znajduje się przyrząd do sprawdzania modułów zapłonowych AC-DC YF3501, kosztuje 650PLN b. przydatny w warunku warsztatowych, ale dla sprawdzenia pojedynczego modułu zdecydowanie wystarczy miernik uniwersalny. http://imageshack.com/a/img536/1401/XJiHAt.jpg
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
-pawlus-
Rejestracja: 25.07.2014 20:23 Posty: 6
Imię: Paweł
Quad: Shineray XY300ST-4E
Poprzednie quady: brak
|
Wysłany: 02.08.2014 10:13
Re: Serwisówki,schematy i inne przydatne rzeczy
Witam, Cewka zostala zmierzona mostkiem Wheastone'a i rezystancja uzwojenia NN wyniosla 0.34 OHM w 20 st Celsjusza rezystancja uzwojenia WN 9.54 kOhm. w tej samej temperaturze. Jeszcze nie udalo mi się podlaczyc modulu pomijajac instalacje (brak czasu) ale ciagle sprawdzam ten modul miernikiem metoda opisana na forum i podczas krecenia rozrusznikiem na przewod czarno-zolty modul nie wystawia zadnego plusa (zmieniajaca się wartosc 10-12 V na mierniku) wiec cewka nie może wytworzyc iskry. Wyglada na to ze przez poprzednie polaczenie po prostu się spalil zakladajac oczywiscie ze obecne polaczenie jest prawidlowe. Jak znajde chwile to podlacze go pomijajac instalacje. Pozdro Pawel -- dodano 02.08.2014 11:13 --george05 napisał(a): 1). CWN: (czarno/żółty); 2). Impulsator (-): (zielono/biały); 3). DC (+) czerwono/czarny; 4). G (-) zielony; 5). Impulsator (+): (niebiesko/biały); 6). Czarny. Witam, Sory ze tak post pod postem ale udalo mi się podlaczyc ten modul pomijajac instalacje w quadzie czyli: 1) do pinu nr 1 podlaczona cewka WN drugi koniec uzwojenia NN do masy; 2) do pinu nr 2 impulsator; 3) do pinu nr 3 podlaczony + bezposrednio z akumulatora; 4) do pinu nr 4 masa bezposrednio z aku; 5) do pinu nr 5 podlaczony impulsator 6) do pinu nr 6 nic nie podlaczone lub podlaczona masa Po takiej konfiguracji iskry jak nie bylo tak nie ma. Pozostaja dwie kwestie: 1) Czy ktoś moglby mi powiedziec jaka do tego modulu fabrycznie ma być cewka WN ? 2) czy konfiguracja pinow tego modulu do ShibnerayXY300ST-4E jest prawidlowa ? Pozdro
Ostatnio zmieniony przez -pawlus-, 02.08.2014 10:13, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
g---tomala
Rejestracja: 12.11.2012 16:44 Posty: 17 Miejscowość: stalowa wola
Quad: Kymco maxxer 300
|
Wysłany: 11.01.2015 14:46
Re: Serwisówki,schematy i inne przydatne rzeczy
witam wszystkich Ma ktoś może serwisówkę do maxxera 300 po polsku ? Pisałem do paru osób ale cisza
|
|
|
|
Marko 1985
Rejestracja: 21.06.2011 19:14 Posty: 30
Quad: EGL Lyda 203-1
|
Wysłany: 07.06.2016 21:27
Re: Serwisówki,schematy i inne przydatne rzeczy
Witam Potrzebowałbym serwisówke do Egle 203-1 Lyda 250 ccm chłodzony cieczą . Coś z oznaczeniami części ( numerami ) . Mam zawieszenie (tył ) do roboty widziałem że tam idą łożyska igiełkowe, jeszcze skrzynia coś szwankuje - więc taki katalog ze schematami , numerami części by się przydał . Jeśli ktoś posiada coś takiego to będe wdzięczy za udostępnienie
|
|
|
|
monsterrysio
Rejestracja: 08.11.2016 16:44 Posty: 21
Imię: Marcin
Quad: Polaris Sportsman 500
|
Wysłany: 08.11.2016 19:48
Re: Serwisówki,schematy i inne przydatne rzeczy
witam potrzebował bym opis instalacji do ls 250 moduł zapłonu i moduł zmiany biegów co z czym
|
|
|
|
dominik011298
Rejestracja: 01.06.2014 18:57 Posty: 1220 Miejscowość: Polska
Imię: Dominik
Quad: BRP 1000
Poprzednie quady: Było ich trochę:)
|
Wysłany: 08.01.2017 19:25
Re: Serwisówki,schematy i inne przydatne rzeczy
Super jak by ktoś miał serwisówkę do Yamahy wolverine 350 06-09r. Połowa linków działa ale nie ma nic czego potrzebuje a druga pół dawno przedawniona.
PS. W guuglach nie ma. Są tylko za 100zł lub 30$ albo jakieś reklamy lub też wirusy... Pozdro.
|
|
|
|
Patryk6433
Rejestracja: 24.06.2013 14:31 Posty: 52
Imię: Patryk
Quad: Polaris Outlaw 525 IRS 2007
Poprzednie quady: Suzuki LTZ 400
|
Wysłany: 22.01.2017 12:18
Re: Serwisówki,schematy i inne przydatne rzeczy
Witam. Potrzebuje Serwisówki do Polarisa Outlawa 525 IRS 2007r. Z góry dzięki
|
|
|
|