Witam wszystkich! Po dosyć długim czasie wracam na forum pod nowym nickiem (zapomniałem swoje stare hasło) i chciałbym przedstawić swoje ostatnie zdarzenia wiązane z quadem i finalnie w najbliższych dniach zakończyć projekt.Im bliżej końca tym więcej problemów zaczęło się pojawiać a to wydech ,a to kompletnie nowa pokrywa kosza sprzęgłowego ,gdyż sprzęgło zostało powiększone na 7 tarczowe oraz...elektryka.została totalnie przerobiona lecz po drodze kilka różnych opcji było przerabianych,oryginalny układ dawał iskrę lecz bardzo słabą.Wszystko po kolei postaram się opisać.
Po pierwszej próbie odpalenia zakończonej totalnym fiaskiem okazało się ,że iskra po pomiarze jest bardzo słaba,ponadto stator nie jest w stanie przy prędkości wału wzbudzonego kopnikiem wygenerowac iskry...kolejnym problemem była wydłużona ośka kopnika,która slabo podparta spowodowała pękniecie karteru
...Zapłon został wymieniony na używany od cr 250 lecz nadal kopnik nie był w stanie uruchomić silnika,lecz udało się to zrobić na hamowni.
Cały zestaw od cr 250 leży na pułce,ponieważ sprzedawca z popularnego portalu olx nie zechciał przyjąć zwrotu mimo wcześniejszych zapewnień ,ze to zrobi ..ale cóż.. Po tych eksperymentach przyszedł do głowy pomyśł ,żeby samemu skombinowac elektryke
w końcu jeżeli tyle już zostało zrobione od podstaw to czemu nie zrobić i "prądu" tanim sposobem.Chińskie statory mają bardzo dobre parametry i dają mocna iskrę,elektronika na przełomie ostatnich 20 lat poszła bardzo do przodu.Teraz telefon ma 20 razy lepsze parametry niz jakikolwiek komputer z przed kilku lat...i mieści się w kieszeni.Jedynym problemem w chińskich statorach są słabej jakości przewody ,ale te zawsze można przelutować.Ponadto nowy zestw do cr 500 to ok 500 $ plus przesyłka,chinśki stator cewka i moduł to ok 140 pln więć warto było spróbować.Moduł postnowiłem kupić nieco lepszy cyfrowy programowalny na 2 mapy i zainstalowac mape ze swieższych modeli cr 500 która daje łatwiejsze odpalanie.Ponadto z programowalnym modułem można zawsze się pobawić
Aczkolwiek na odblokowanym module chinskim za 25 pln ilnik też odpalił...
Nowa blacha do zamocowania statora
Gotowy zestaw
Programowalny moduł
-- dodano 19.03.2015 23:33 --Koło magnesowe nieco większe niż oryginał ok 50 gram cięższe musiałem ok 1,5 mm stoczyć aby zaadoptować stożek na wal użyty z oryginalne go koła magnesowego
W celu łatwiejszego odpalania wydłużyłem trochę kopnik (brak fotek) i zainstalowałem tak jak koledzy z zaoceanu dekompresator w głowicy co zdecydowanie przy ostatniej selekcji tłoka ułatwia kopnięcie.
Poniżej sukcesywnie będe starał się umieszczac fotki z poszczegulnych etapów budowy,oczywiście na fotka wyglada to wszystko fajnie i ładnie ale w rzeczywistości to jest praca typu" 2 kroki do przodu ,jeden w tyl "..
Budowa air boxa:
-- dodano 19.03.2015 23:44 --Większe sprzęgło wymaga większego dekla,oryginalny zrobiony z magnezji ..praktycznie niespawalny ,chyba ,że ktoś posiada specjalny drut
,na zdjęciach finalny dekiel z nową pompa wody ..niestety pierwsze podejscie nie wyszlo najlepiej i po miesiącu wszystko robiłem po raz kolejny...
-- dodano 19.03.2015 23:49 --Oczywiście bez nowych gwinów w karterch się nie obeszło, dziękuje producentowi za takie proste ale jakże skuteczne cudeńko