Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.06.2024 08:08



Odpowiedz  [ 1838 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 123  Następna
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2012 19:52
Posty: 294
Miejscowość: Borkowo
Imię: Marcin
Quad: Polaris SP 850 Touring
Poprzednie quady: Outlander 800 LTD Max, Polaris SP 450
PostWysłany: 18.06.2015 08:00 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Polaris ma mocna glowice .
Czy czujnik nie znajduje się w bloku przypadkiem ?nad filtrem oleju?No chyba ze w nowszych modelach już jest przeniesiony?
Wiesz maszyna trochę stala nie wiem czy z plynem czy bez może się zastal?

Ale dasz rade !!
Powodzenia


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 18.06.2015 10:42 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Quad stał z płynem, ale wymiana była dobrych kilka miesięcy temu i nie uruchamiałem silnika od tamtej pory, bo się naprawialiśmy. Diabli wiedzą co tam się działo, jednak z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że nie należy tak postępować. Efekt mam na własnej skórze. Tak samo jak tłoka nie zostawia się suchego, na bardzo długi postój i zaleca się zalać go z góry olejem.
Wczoraj zacząłem od zrzucenia z pojazdu całego nadwozia z przodu, żeby nie robić ekwilibrystyki przy śrubkach i nie odginać niepotrzebnie plastików.

Image

Byłem właściwie pewien uszkodzonego termostatu, ale przy okazji warto zerknąć i tu. Uruchomiłem silnik i płyn poleciał.



Oczywiście pamiętać należy, że zamknięty termostat w Polarisie (nie wiem jak jest w innych pojazdach) puszcza niewielką ilość płynu na obieg drugi. Ma dwa małe otwory po bokach uszczelki.

Image

W tej historii był gorący silnik i lekko ciepła chłodnica. Płyn zatem tylko w niewielkim stopniu krążył w rozgrzanym układzie. Wiem teraz, że pompa działa, ale zrobię test ponownie, kiedy założę kolanko bez termostatu, tymczasem jest mi potrzebne do poszukiwania zamiennika.
Wyjąłem spinki z lewej strony tylnego nadwozia, przeciąłem zabezpieczające przewody trytytki i miałem pod ręką pokrywę termostatu i czujnik temperatury silnika.

Image
Image

Demontaż zajął niewiele czasu.

Image

Zalałem niewdzięczne urządzenie gorącą wodą i czekałem. Nic się nie działo, ani drgnął.



Przy okazji odkręcania pokrywy wyleciało jeszcze nieco płynu, ale upuściłem go na tyle przy chłodnicy, że nie trzeba było zakładać kaloszy. Termostatem trochę poruszałem, odsunąłem sprężynę i otworzyłem zawór ręcznie. Zalałem go wrzątkiem ponownie i się otworzył.

Image

Hmmm. Czy jest możliwe, żeby się zwyczajnie zaciął? A może to jednak nie to? Tak czy siak poszukiwania termostatu trwają i chcę założyć nowy, jeżeli taki zdobędę oczywiście. Obecny otwiera się w niemal gotującej wodzie. Kiedy naleję wrzątku do szklanki i zejdę z nią do garażu, to już nie działa. Czy mógł stracić sprawność? Wydawało mi się zawsze, że to działa już przy niższych temperaturach niż 100 stopni. W Hondzie CBR na przykład otwiera się przy 82°C, ale są i takie które działają dopiero przy ponad 92°C. Może ja mam model na Alaskę?
Kolejna sprawa, to czujnik temperatury. Wykręciłem go z silnika.

Image

Odpowiada za komunikat „Engine HOT" na wyświetlaczu. Podłączenie kabla biegnącego do tego ustrojstwa do masy natychmiast spowodowało miganie całego licznika.

Image

Podgrzanie jednak podłączonego do instalacji już niestety nie. Prawdopodobnie nie działa, chociaż jeszcze go dzisiaj przetestuję miernikiem. Zamoczę dziada w rozgrzanym oleju i zobaczymy czy nam pokaże odpowiednie wartości.
To jest zdaje się tak, ale to nie są informacje potwierdzone:
25 °C - 2000 Ω (Om)
82 °C - 307 Ω wentylator się włącza
102 °C - 185 Ω włącza się ostrzeżenie o gorącym silniku
Kolejny wieczór spędzę na dalszej diagnostyce. To, co może pocieszać, to fakt, że płyn chłodzący jest czysty, bez śladów innej cieczy. Olej w silniku, pomimo że ciemny, to klarowny, nie mętny. Jego wahający się poziom może być spowodowany przez zastosowanie suchej miski olejowej i dopóki nie ma w nim płynu, to nie należy się tym przejmować. Takim przynajmniej powiedziano w języku language.

Wiera czyni cuda i dlatego dzwonię do niej natychmiast.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 18.06.2015 11:35, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.06.2011 22:02
Posty: 154
Miejscowość: Wielkopolska gm. Czerwonak
Imię: Przemo
Quad: Yamaha Grizzly 700-2010
Poprzednie quady: Polaris Sportsman XP850 + EPS / 2009 / Polaris 500 H.O. Sportsman / Polaris 400 H.O. Sportsman
PostWysłany: 18.06.2015 10:44 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Co do testowania czujnika temperatury ja podgrzewałem go zapalniczką żeby sprawdzić czy w ogóle działa i po krótkim ogrzewaniu załączył wentylator a później napis HOT. Dokładną temperaturę sprawdziłem przez włożenie go do czajnika elektrycznego i gotowanie wody.

Mam pytanie odnośnie tego wariatora co pisałeś wcześniej. tzn czy odkryłeś dlaczego co jakiś czas łapał pasek i poruszał drugie koło? Bo nie na pisałeś, a w poprzednim moim quadzie miałem to samo i przez to podejrzewam wycierały się talerze wariatora kiedy zostawiałem go na biegu, co prawda quada się pozbyłem ale nie daje mi to do dziś spokoju.
W obecnym XP850 po odjęciu gazu "secondary clutch" staje nieruchomo.


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 18.06.2015 11:00 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Paska dalej nie diagnozowałem. Kiedy się kupuje nowy, to jest ściśnięty w opakowaniu i dzięki temu 'dłuższy'. Mój po długim leżakowaniu uzyskał bardziej okrągły kształt i z tego względu prawdopodobnie czasem obraca drugie koło. Kiedy zrobię pierwszą dłuższą jazdę, to do niego zerknę. W każdym razie odległość kół jest prawidłowa.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 18.06.2015 14:57 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Zasugerowano mi rownież, że może to tylko moje odczucie i wcale nie było za gorąco. Wole jednak dmuchać na rozgrzane.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 18.06.2015 15:41 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Nowy test. Termostat zalany wrzątkiem z czajnika. Otwiera się. Po niecałych dwóch minutach już jest zamknięty. I co teraz???
Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 18.06.2015 15:41, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 18.06.2015 23:19 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Sprawdziłem działanie pompy bez termostatu. Pracuje jak trzeba ;)
http://www.youtube.com/watch?v=NRqm7GawEUE
Szukałem dzisiaj zamienników czujnika temperatury i termostatu. Bezskutecznie. Jeszcze się okaże, że przyjdzie się pozbyć pięciu, a może i siedmiu stów. Nie poddam się jednak łatwo. Polaris wyprodukował gwint czujnika 17 mm ;)

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 18.06.2015 23:19, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 20.06.2015 15:27 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Weekend wyjazdowy, to i prace do przodu nie pójdą. Wczoraj tylko poukładałem śrubki w pojemnikach. Wszystkie o twardości 5.8 i 4.8 poszły do foliowych torebek i na gwóźdź. Już mi nie bedą wchodziły w paradę. Do wykorzystania mam teraz tylko 8.8, 10.9 i 12.9. Postanowiłem, że tymczasem termostatu nie będzie. Idzie lato, obejdzie się. Oczywiście szukał go będę, ale nke stracę na to czasu w przyszłym tygodniu, bo czas pojeździć. W gniazdo czujnika temperatury natomiast wkręcę redukcję 3/4" na M10 za zł 5 i dam w to czujnik od samochodu za 15 zł. Może być? W Audi działa, to i amerykański szajs pociągnie. Z tego, co ustaliłem do tej pory, powinien się włączać przy 102 stopniach. Wpadł mi w oko jeszcze manual do SP500 z 2003 roku. Stoi tam, że alarm pożarowy na liczniku zapala się przy 105 °C. Wentylator się włącza przy 85°C.
Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 20.06.2015 15:27, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2012 19:52
Posty: 294
Miejscowość: Borkowo
Imię: Marcin
Quad: Polaris SP 850 Touring
Poprzednie quady: Outlander 800 LTD Max, Polaris SP 450
PostWysłany: 20.06.2015 16:14 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Ciekawy patent z tym czujnikiem , Dasz jakieś info jaki dokładnie to czujnik ?


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 20.06.2015 16:41 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Tak, oczywiście. Wszystko będzie opisane, jak tylko kupię co trzeba.
W modelach SP 600 i 700 2002-2004 stosowano czujnik włączający się przy 110 °C.
Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 20.06.2015 17:02 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Rocznik 2007 modele 700 i 800, światełko zapala się przy 108 °C. Przy okazji można zerknąć na temperaturę włączania się wentylatora przy rożnych modelach. Tu jest 91 °C, co potwierdza niezbicie, ze mój termostat jest zepsuty, bo otwiera się blisko 100 °C.
Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 21.06.2015 10:45 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 21.06.2015 21:40 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Dochodzenie trwa. Wziąłem Ci ja jeszcze raz czujnik i termostat, przetarłem białą chusteczką, którą kiedyś zgubiła pewna księżniczka i gęba mi się uśmiechnęła. Czujnik ma oznaczenie 110 - ON i EF5.
Image
Image
Image
Na termostacie już wcześniej widziałem EF E, ale to niewiele mi dało. Wiem przynajmniej, że licznik ma wyświetlać alarm przy 110 °C. Termostat natomiast podchodzący będzie do silników Minarelli AM6, 50 ccm.
Image
Albo kolejny kandydat, wymiary niemal identyczne jak mojego, cena 25 zł (Minarelli - 50). Tylko jeden i drugi otwierają się przy 60 °. Nie za mało to?
Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 23.06.2015 20:02, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2012 16:47
Posty: 695
Miejscowość: Wrocław
Imię: Tomek
Quad: G700 WTHC 2014
Poprzednie quady: G700 - 2007
PostWysłany: 22.06.2015 07:36 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
W sumie to nawet lepiej, bo w quadzie mały obieg, jest tak mały, że i tak zawsze przełącza się na duży. W lecie na pewno nie ma to znaczenia, w ziemie wątpię, żeby przytrafiła się taka sytuacja, że termostat otworzy się i będziesz jechał na silniku który jest nie dogrzany.... :-)

_________________
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, LTD II - Edycja Andrzejkowa, Montenegro Trip 2017.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.06.2011 22:02
Posty: 154
Miejscowość: Wielkopolska gm. Czerwonak
Imię: Przemo
Quad: Yamaha Grizzly 700-2010
Poprzednie quady: Polaris Sportsman XP850 + EPS / 2009 / Polaris 500 H.O. Sportsman / Polaris 400 H.O. Sportsman
PostWysłany: 22.06.2015 11:54 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Osobiście odnośnie czujnika to ja kiedyś kupiłem czujnik od jakiegoś chinczyka za 10zł potem przejściówkę (przetoczkę) gwintową załatwiłem sobie w firmie zakuwającej węże hydrauliczne, całość skręciłem i wszystko śmigało aż miło.

Co do temperatury samego quada to np. mój xp850 chłodem nie grzeszy. Quad działa niepokojących komunikatów brak, sam płyn sprawdzany organoleptycznie nie wzbudza żadnych zastrzeżeń, zresztą poprzednie 450 i 500 też oddawały cholernie wysoką temperaturę na moje nogi i cztery litery i stwierdziłem że tak być musi.

Co do Paska o którym pisałem wcześniej, nie może to być wina odkształcenia samego paska gdyż po przejechaniu kilkuset kilometrów problem nie znikał a na nowym wariatorze zaczął pojawiać się wytarty rowek. Dlatego też został quad sprzedany.
Ciekaw jestem co mogło być przyczyną, tym bardziej że radziłem się też kolegów zza wielkiej wody, i nawet podesłali mi kilka filmików swoich gadzin i u nich nie dość że paskiem w ogóle nie szarpało na biegu jałowym to pasek mieli jakby bardziej naprężony.

Kupiłem wtedy specjalnie klucz do ustawienia tego off-setu, nawet kupiłem oryginalny pasek i większość nowych flaków do tylnego sprzęgła i mimo to pasek zaciągał tylny wariator chyba że przytrzymałem go delikatnie palcem. Wszystkie wymiary i ustawienia miałem książkowe więc się poddałem.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 1838 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 123  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 22 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.