Witam.
Zainstalowałem w moim quadzie alarm motocyklowy ze zdalnym odpalaniem. Wszystko już podłączyłem, ale mam problem z podłączeniem zdalnego rozruchu.
Do stacyjki podłączyłem przewód, który otrzymuje +12v po stacyjce, jako sygnał do centralki, że jest przełączona stacyjka, oraz druga jego funkcja, to przy funkcji zdalnego odpalania podaje +12v na stacyjkę, tak więc ten temat jest rozwiązany.
Z centralki wychodzi drugi przewód na którym pojawia się na około 2 sekundy +12v do rozrusznika (dość cieńki przewód, więc myślałem aby zasilić nim przekaźnik rozrusznika).
Aby zakręcić rozrusznikiem należy wcisnąć hamulec oraz przycisk rozrusznika. Kombinuję przy przekaźniku rozrusznika i nic nie mogę wymyślić.
Od akumulatora idzie bezpośredni plus, który jest przekazywany na drugi równie gruby przewód, tak więc tam nie podepnę przewodu z centalki, to oczywiste.
Następnie są cztery przewody. Dwa czerwone ze stałymi +12v. Najprawdopodobniej przechodzą przez bezpiecznik 20A (po wypięciu kostki zasilanie jest na jednym przewodzie, po wpięciu jest cały czas na dwóch +12v.
Teraz są dwa cieńsze jak dobrze pamiętam kolory to zielono-biały i czerwono-żółty. Po odpięciu kostki z przekaźnika wychodzi mi, że zwierane są do masy. Jeden z nich zwiera przełącznik stopu, a drugi przycisk rozrusznika.
Załącznik:
2016-09-01 15.58.39.jpg [ 776.29 KiB | Obejrzany 7243 razy ]
Wydaje się wszystko proste, ale po podpięciu ich do przekaźnika miernik pokazuje, że na tych kolorowych przewodach jest +12v po naciśnięciu stopu (na obydwóch jest +12v). Próbierka podłączona do masy też się zaświeca po wciśnięciu hamulca.
Przypominam, że przed podłączeniem ich do przekaźnika zwierały do masy.
Załącznik:
2016-09-01 15.57.47.jpg [ 715.65 KiB | Obejrzany 7243 razy ]
Jeszcze jak podłączyłem (-) od multimetru do kolorowego zielonego, a + do +12v na akumulatorze, multimetr pokazywał +3.23v
Nie chcę czegoś spalić, bo nowy pojazd i trochę by mi było szkoda, a bardzo chcę wykorzystać wszystkie możliwości centralki.
Poniżej schemat i zdjęcie przewodów przekaźnika.
Jak jakoś się tego tematu nie rozwiąże, to chyba zrobię dwa przekaźniki do przełączników i zasilę je z tego przewodu z centralki, to już kończą mi się pomysły.
Jeszcze chciałem dodać, że po zwarciu zielonego do masy na podpiętym przekaźniku nic się nie dzieje. Myślałem, że choć stop się zaświeci.
Załącznik:
2016-09-01 15.57.15.jpg [ 685.79 KiB | Obejrzany 7243 razy ]
Załącznik:
2016-09-01 19.14.29.jpg [ 568.85 KiB | Obejrzany 7243 razy ]
Po odłączeniu kostki od przekaźnika kompletnie nic nie działa.
Może w LH 300, albo innych quadach jest podobnie?
Pomóżcie