Jakub1987 napisał(a):
W module cdi jest jakiś ogranicznik ?
Oczywiście że jest, jako czterokołowiec homologowany, zgodnie z dyrektywą 2002/24EC, podrodzaj L7e, nie może przekraczać dozwolonej dopuszczalnej mocy ≤15 kW, dlatego główna rolę odgrywa tu odpowiedni moduł zapłonowy.
Dane podstawowe dla Shineray XY250STXE 250cc:
- maksymalna moc silnika: 10.0 kW/7000 obr. min.
- maksymalny moment obr.: 15.0 Nm /5500 obr. min.
- pojemność silnika: 229cc
- prędkość maksymalna: 70 km/h.
- moduł zapłonowy: AC
- gaźnik: PZ30
Już na pierwszy rzut oka widać, osiągalna maksymalna prędkość w granicach 72-75 km/h jest poprawna ale jak widać niezadawalająca.
Jeżeli tak, co należało by zrobić:
- zamontować odblokowany moduł zapłonowy który odblokuje ograniczone obroty w oryginale 7000 i zwiększy je do rzędu
9000 na minutę warunki te spełnia Black Casoli –
AC. Już tylko w tym przypadku prędkość zmieni się o co najmniej 20 km/h wiecej.
- lub po przez zmianę zasilania kondensatora w module prądem DC zamontowanie moduł Black Casoli –
DC obroty jeszcze wyższe około 10000 na minutę , zgodnie z opisem, tak jak to zrobiono w przypadku Bashana BS250S-5, więcej szczegółów tu:
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic ... 76&t=69876 - gaźnik PZ30, można na upartego zostawić, ale mimo wszystko jest zalecane zamontowanie gaźnika MIKUNI VM26.
- zębatki, tylna 42z pozostaje, wymieniamy tylko zdawczą na 13z lub 14z.
- tłumik podobnież został zmieniony, jeżeli jest to: basowy, przelotowy, długości 400mm to ok.