Kingway Terminator (Jianhe PUMA) brak pierwszego i wsteczneg
Witam wszystkich. Posiadam chińskiego quada Kingway Terminator (Jianhe PUMA) 250 z silnikiem JS171FMM - poj. 229.6 cm3. Kupiłem go w stanie do remontu i remont karoserii mam już za sobą. Problem jest z silnikiem. Silnik odpala, ale nie ma biegu pierwszego i co za tym idzie biegu wstecznego. Po wrzuceniu na pierwszy bieg słychać chrobotanie w skrzyni biegów i Quad nie rusza. Nie możliwe jest również wrzucenie wstecznego ponieważ w tym modelu musi być wrzucony pierwszy bieg aby dało się przełączyć na wsteczny. Po przerzuceniu na drugi bieg quad jedzie normalnie bez żadnych hałasów w skrzyni biegów i na biegach 2-5 nie ma żadnych problemów z jazdą. Rozebrałem go i okazało się, że kilka części w skrzyni biegów było uszkodzone i naprawione metodą spaw/szlif. Kupiłem nowe: tarcze sprzęgłowe, zmieniacz biegów (wałek na który zakłada się lewarek), wybierak biegów (gwiazdka ustalająca położenie kolejnych biegów) i parę innych części nie związanych ze skrzynia biegów. Wszystko spasowało idealnie. Działanie skrzyni biegów zostało sprawdzone przed złożeniem silnika. Wszystkie biegi wchodzą prawidłowo, w skrzyni biegów nie ma widocznych uszkodzeń. Również wyjściowa przekładnia kątowa jest ok. Po złożeniu silnika skrzynia biegów działa prawidłowo na stole. Wszystkie biegi łącznie ze wstecznym wchodzą bez zarzutu. Po zamontowaniu silnika w quadzie i uruchomieniu wrzucam pierwszy bieg i... lipa. efekt jak przed naprawą: terkotanie na jedynce, nie wchodzi wsteczny itd.. inne biegi ok. Dobrałem się więc do wybieraka żeby obejrzeć jak zmieniają się biegi bez wyciągania silnika z ramy. I "na sucho" wszystko chodzi bez zarzutu. Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
-- dodano 10.03.2018 09:38 --
Udało mi się znaleźć prawdopodobną przyczynę. prawdopodobnie uszkodzone sprzęgło kłowe odpowiedzialne za pierwszy bieg. Usterka nie widoczna bez rozebrania skrzyni na czynniki pierwsze. Myślę, że wymiana na nowe załatwi sprawę. Jest za to kolejny temat.
Wał korbowy w moim quadzie ma lekki luz na łożysku korbowodu i na sworzniu tłoka. Nowy wał do tego modelu kosztuje 1150zł. Sporo... Próbował ktoś może oddać wał od chińskiego quada do regeneracji? Wg katalogu nie da się dokupić korbowodu "luzem" Jest tylko wał w całości. Ile taka regeneracja mogła by kosztować o ile jest możliwa?
Ostatnio zmieniony przez 0rex0, 10.03.2018 09:38, edytowano w sumie 1 raz
Źle mnie zrozumiałeś kolego george05. Części były naprawione przez poprzedniego właściciela metodą spaw i szlif. były to: zmieniacz biegów (wałek na który zakłada się lewarek), wybierak biegów (gwiazdka ustalająca położenie kolejnych biegów). Ja te części wymieniłem na nowe ale to nie dało efektu. Wydaje mi się, że jest problem z zasprzęgleniem biegu pierwszego (wyrobione sprzęgło kłowe) mimo ze nie wygląda bardzo tragicznie.
-- dodano 30.03.2018 15:28 --
-- dodano 30.03.2018 15:29 --
Temat skrzyni biegów możemy zamknąć bo usterka znalazła się na 90%. Pojawia się natomiast inny problem - luz na korbowodzie wału. Czy do Chińskich quadów można dokupić części do regeneracji wału? Czy pozostaje kupić nowy wał? (za 1150zł :/) Czy ktoś z forumowiczów dawał kiedykolwiek wał od chińskiego quada do regeneracji? Może ktoś zna jakieś sprawdzone firmy, które się tym zajmują? Może są takie firmy, które regenerują korbowody?
Ostatnio zmieniony przez 0rex0 30.03.2018 15:31, edytowano w sumie 3 razy
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 7 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum